Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?

Vierailija
08.12.2014 |

Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.

Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.

Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?

Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?

Lähteekö noista karvoja?

Muita turkisehdotuksia?

Kommentit (425)

Vierailija
1/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ottaisin minkkiturkin, kaikki eivät ole mallia rouva.

Syyt; kettu kuluu nopeammin ja näkyvämmin, kettu on liian pörheä ja paksu. Minkkiä on saatavana myös nypittynä/leikattuna jolloin se on lyhyttä ja samettimaista.

Vierailija
2/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottaisin oravan. Käy maksuvaluuttana sitten kun euro kaatuu :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kettu-'kaulahuivi'.
Ilman päätä ja jalkoja. Ne oli liia pelottavia.
Tosi lämmin!

Minkki on kans nätti.
5000e oli myynnis kerran yhes liikkees. Silittelin.

Vierailija
4/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on supista tehty karvareunus ja sitten siniketusta tehty. Sinikettu on ihana, mutta se on Aina tarhattu versio. Supien kohdalla voi olla ekologinen ja ostaa kotimaista metsästettyä supia.

Vierailija
5/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ymmärrä mihin sinä sitä turkkia tarvitset, kun talvet on viime vuosina olleet kovin leutoja. Oma turkkini on roikkunut kaapissa käyttämättömänä jo 15 vuotta.

Vierailija
6/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siis 6 jatkaa: tosissaan kannattaa kysellä turkin alkuperää. Saat aina laadukkaampaa kun tiedät, mistä oloista tulee. Kanada ja Skandinavia ovat pehmeimpiä turkiksia tuottavia turkistarhausmaita. Nahan ja karvan käsittely vaikuttavat siihen, paljonko karvaa lähtee. Esim. Porontaljoistahan lähtee hirveästi, koska ne on usein huonosti käsiteltyjä jos ne ostaa jostain turistikaupoista. Oikein hyvin hoidettuna teurastuksen jälkeen ei porontaljakaan päästä karvaa.

Vierailija
7/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten pitäisi olla tällaiset ilveksenpoikasista tehdyt saappaatkin kaverina, kuten tällä sikarikkaalla amerikkalaisella parishilton-tyylisellä Blondeluxe instagrammaajalla

http://media-cache-ak0.pinimg.com/736x/9b/53/65/9b536575d8d7d5ae3c80db6f5e4b04a4.jpg

ja krokotiili-Birkin, tietysti :)

Vierailija
8/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni on puolipitkä a-linjainen sapphire-värinen minkkiturkki, nimenomaan klassinen ja ajaton malli sekä väri antavat siitä kaikkea muuta kuin vanhahtavan kuvan.

Tämä muistuttaa omaani:

http://www.vfurs.com/products/%27Ava%27-Saga-Mink-Coat.html

Toinen turkki on sinikettua:

http://www.fursbychrys.com/blue_fox_jacket_BF647.htm

Jos turkiksesta alkavat karvat irrota, sitä on silloin säilytetty väärin.

Vierailija
9/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
10/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole turkistenvastustaja, vaan turkista ostavien vastustaja. Tykkään ihan julkisesti haukkua turkista kantavia ihmisiä, vaikka olisivatkin jotain iäkkäitä mummoja. Tykkään siitä kun negatiivinen huomio kääntyy turkkiin pukeutuneeseen esim. kahvilassa.

Vierailija
11/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä puolestani käännän usein negatiivisen huomion sellaiseen ihmiseen, joka ei osaa alkeellisimpiakaan käytöstapoja.

Vierailija
12/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:35"]

Itselläni on puolipitkä a-linjainen sapphire-värinen minkkiturkki, nimenomaan klassinen ja ajaton malli sekä väri antavat siitä kaikkea muuta kuin vanhahtavan kuvan.

Tämä muistuttaa omaani:

[/quote]

Kivan mallisia molemmat, mutta minulle ei käy tuo hopeanharmaa koska olen blondi ja se sävy saa neutraalin vaaleat hiukseni näyttämään jotenkin kellastuneilta. Toisaalta viileä beige on myös hankala sävy koska hiukset sekoittuvat siihen siihen sävyyn liikaa.

Vierailija
13/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:44"]

Minä en ole turkistenvastustaja, vaan turkista ostavien vastustaja. Tykkään ihan julkisesti haukkua turkista kantavia ihmisiä, vaikka olisivatkin jotain iäkkäitä mummoja. Tykkään siitä kun negatiivinen huomio kääntyy turkkiin pukeutuneeseen esim. kahvilassa.

[/quote]

Minä arvostan ihmisiä jotka osaavat lukea, ja jotka eivät kiusaa toisia ihmisiä heidän vaatevalintojensa takia!

Vierailija
14/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Köyhät pois tästä ketjusta!!!!!!

Vierailija
15/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oi että kun tapaisisin sinut jotain mummelia haukkumassa ja pääsisin laittamaan sinut kuriin...

Vierailija
16/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihan oikeastiko luulet että se negatiivinen huomio kääntyy siihen turkkimummoon kahvilassa =) Minä itse vastaavassa tilanteessa kääntäisin negatiivisen huomioni sinua kohtaan ja pyytäisin poistamaan sinut kahvilasta.

Vierailija
17/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös turkikset ole jo ihan out. En tiedä ketään muodikasta ihmistä joka pukeutuisi turkikseen. Ap laahaa jäljessä. 

Vierailija
18/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun tuttavaa nälvittiin työpaikalla (mummonsa perintö)turkiksen takia, hänen selkänsä takana sanottiin suureen ääneen jatkuvasti mm että hyi kuolleita eläimiä täällä, ja että kai sinä metsästit tuon eläimen itse ja teit turkiksen, vihjailtiin kaikkea muuta asiatonta. Hän nosti työpaikkakiusaamissyytteen ja nuo haukkujat saivat parit varoitukset ja jos jatkavat huutelua niin heidät erotetaan! Tuollainen toisten asujen ruma kommentointi rinnastetaan henkilökohtaisuuksiin meneväksi loukkaukseksi.

Olkaa siis hyvin varovaisia kun avaatte isot suunne turkisten lähellä.

Vierailija
19/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:49"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:35"]

Tämä muistuttaa omaani:

[/quote]

Kivan mallisia molemmat, mutta minulle ei käy tuo hopeanharmaa koska olen blondi ja se sävy saa neutraalin vaaleat hiukseni näyttämään jotenkin kellastuneilta. Toisaalta viileä beige on myös hankala sävy koska hiukset sekoittuvat siihen siihen sävyyn liikaa.

[/quote]

Ei yllättänyt, että olet blondi. Tyhmä mikä tyhmä. 

Vierailija
20/425 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 12:56"]

Eikös turkikset ole jo ihan out. En tiedä ketään muodikasta ihmistä joka pukeutuisi turkikseen. Ap laahaa jäljessä. 

[/quote]

missä takahikiän tynnyrissä elät? turkikset ovat nyt hotimpeja kuin koskaan ja kaikki suuren luokan julkkikset käyttää niitä

http://3.bp.blogspot.com/_Ac2hYYKUt3M/TNFoMSF_PFI/AAAAAAAAAW0/FDQu1ZaLkuo/s400/fur_celebrity_fashion+02-38-12.jpg