Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?
Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.
Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.
Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?
Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?
Lähteekö noista karvoja?
Muita turkisehdotuksia?
Kommentit (425)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:09"]
Lainaan Oikeutta Eläimille-yhdistyksen FB-sivulta, mielestäni hyvin osuvasti kirjoitettu:
"Nykyisin jokainen tietää, millaisissa oloissa turkiseläin elää koko elämänsä. Helsingin kadut ja metroasemat ovat tälläkin hetkellä täynnä turkiseläinten kasvattamista kritisoivia mainosjulisteita. Kantamalla turkkia halutaan kertoa, että turkistuotanto on ihan oikein. On oikein, että minun tarpeettoman takkini, puuhkani tai pipotupsuni takia on kärsitty ja kuoltu.
Turkis ei tee ketään kauniiksi. Se kertoo kantajastaan jotain todella rumaa."
[/quote]
Eikö noidenkin kannattaisi hankkia jotain oikeaa työtä?
Minusta ihminen menee eläimen edelle, ja kanssaihmisten suojelu on mielestäni tärkeää, etenkin tässä tilanteessa ja tässä maassa jossa ihmisillä on vaikeaa, perheet kärsivät väkivallasta, lapsia surmataan, nuoriso tekee itsemurhia jne.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:22"]
Olet siis venäläinen?
[/quote]
Olet siis rasisti?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:10"]
Tämä ketju kyllä todistaa taas, millaisia aivottomia idiootteja turkisten käyttäjät on.
[/quote]
Eikö ne ole niitä aivottomia idiootteja JOTKA EIVÄT EDES OSANNEET LUKEA ALOITUSVIESTIÄ ja ymmärtää sen koko pointtia????!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 22:31"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:07"]
Ole mitä mieltä haluat mutta aiotko todella talsia tuolla pluslämpötiloissa...[/quote]
Kaikki eivät asu kehäkolmosen sisäpuolella, toisessa päässä Suomea säätila voi olla jotain ihan muuta kuin plusasteita.
[/quote]
Huomaa että nämä turkisten vastustajat ovat kehä 1 sisällä roikkuvia luusereita, joilla ei oikeita harrastuksia, ja jotka ei tajua kehä 3:n ulkopuolella olevan elämää ja muutenkin toisenlaista, myös lämpötilojen suhteen :DDDD
Suomessa aitoja turkiksia on katukuvassa aika vähän loppujen lopuksi.
Veikkaan että 0,005% suomalaisnaisista omistaa turkiksen.
Veikkaan että venäläisnaisista 50-70% omistaa turkiksen, eli turhaan te muutaman suomalaisen minkin tai ketun takia täällä riehutte kun valtava kuluttajakunta ja suuri häkkieläimistö on tuossa rajan toisella puolella, ja siellä puolen rajaa ei muuten sitten mitkään EU-säädökset päde eläinten kohtelussa joiden mukaan häkin koko pitää olla tietynlainen, eläin tietyn ikäinen kun sen saa tappaa eli poikasia ei saa laittaa turkiksiksi y.m.
Ihmettelen tätä että Suomessa turkiksia vastustetaan näin kiihkeästi mutta moni suhtautuu pelkällä olankohautuksella ihmisiin liittyviin julmuuksiin kuten mm. perhesurmiin, vauvojen tappamiseen ja pakastamiseen! Kanssaihminen ei ole minkään arvoinen, ja mitä pienempi ihminen, sitä mitättömämpänä häntä pidetään. Jopa lemmikkieläimet menevät kanssaihmisten edelle ja niille ostellaan kaikkea kallista merkkitavaraa ja parasta ruokaa, ajattelematta että Suomessa on käytännössä heitteille jätettyjä lapsia jotka elävät nälässä ja jotka palelee koska ei ole kunnon vaatteita. Ne överiksi paapotut eläimet kun eivät ole mitään tulevia veronmaksajia jotka maksavat teidänkin eläkkeet tulevaisuudessa.
Lisäksi valtion on tärkeämpää laillistaa homoliittoja kuin saada maan taloutta nousuun tai puuttua ala-arvoiseen vanhustenhuoltoon. Kertoo jotain tämän maan kansalaisten priorisoinneista. Olen oikeasti huolissani.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 22:13"]On siinä se ero, että teuraseläimestä kuten lehmä, käytetään usein kaikki, jopa se nahka lehmätaljoiksi. Se on viisasta hyötykäyttöä.
[/quote]
Jos nyt lähdetään siitä eläinten kohtelusta josta täällä ollut puhe, niin turkiseläin saa paljon paremman kohtelun kuin teuraseläin. Turkiseläimellä enemmän liikkumatilaa, se otetaan hengiltä nopeammin eikä sitä rääkätä.
Jos tuollainen aktivisti tulee huorittelemaan minua livenä, niin lätkäisen sille 10000 euron kunnianloukkaussyytteen ja ostan sillä rahalla uuden turkiksen.
Jos joku tulee tuhrimaan minun turkiksen niin ostan kostoksi kaksi tai kolme turkista tilalle. Vaikka Kiinasta jossa tekevät koirien turkeista sini- ja hopeaketun näköisiä, ja maksavat silti yli puolet vähemmän kuin kettu.
Mitä mieltä olette sitä että Kim Kardashian käyttää turkiksia ja todella kalliista ja harvinaisista eläimistä tehtyjä, joita mm. hänen multimijonääri räppäri-miehensä Kanye ostelee hänelle jotta sokeakin tajuaisi että ovat hienoja, tyylikkäitä ja rikkaita ihmisiä, mutta siskonsa Khloe poseeraa Petan turkisvastaisissa kampanjakuvissa?
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:05"]
Huomaa että nämä turkisten vastustajat ovat kehä 1 sisällä roikkuvia luusereita, joilla ei oikeita harrastuksia, ja jotka ei tajua kehä 3:n ulkopuolella olevan elämää ja muutenkin toisenlaista, myös lämpötilojen suhteen :DDDD
[/quote]
No ihan pointtina, että on muukin Suomi kehittynyt sitten talvisodan, ja nykyään on saatavilla niin kevyttä ja lämmintä vaatetta, ettei turkiksien käyttöön ole tarvetta. Asun Lapissa, tunnen monia jotka viettävät paljon aikaansa ulkona urheillen tai työskennellen, eikä kukaan heistä käytä turkiksia esimerkkiksi ulkoillessaan, hiihtäessään, retkeillessään tai työskennellessään.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 23:10"]Tämä ketju kyllä todistaa taas, millaisia aivottomia idiootteja turkisten käyttäjät on.
[/quote]
Turkisten vastustajat tässä on tehneet itsestään idiootteja muun muassa huorittelemalla.
Voi teitä tuhrijat, lisäätte turkisten menekkiä.
Yhdistelmä huono-osaisuutta, kateellisuutta, nuoruuden taistelutahtoa ja älyn puutetta. Miksi ette suuntaisi energiaanne johonkin rakentavampaan? Ja kaikista ikävimmät tapaukset voisivat saada pelkän menolipun ISISin riveihin Syyriaan. Rakentajia ja uuden luojia tarvitaan, ei kaunaisia rikkojia ja sotkijoita.
Onko nykyään tarjontaa sisäturkeista? Metsänvihreä takki vaaleanruskealla minkkivuorilla voisi olla kiva, kotimaisuus olisi suuri plussa.
Lisäksi suosittelen yksisilmäisille turkistenvastustajille Elina Lappalaisen kirjaa "Syötäväksi kasvatetut" ja muutenkin kaiken asiallisen (vertailevan) tiedon hankkimista aiheen ympäriltä. Hulluksihan te lapsiraukat olette tulleet kun kieritätte päässänne vain yhtä ainoaa asiaa edestakaisin. Ja jos ryhdytte tuhrimaan saatte korvausvaateet niskaanne ja lisäätte turkisten menekkiä. Sääliksi käy.
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 00:49"]
En ikinä laittaisi oikeaa turkkia päälleni. Yök. Tekokarvaa voisinkin laittaa. :-)
[/quote]
Tekokarva = muovia. Sama kuin vetäisi jätesäkin päällensä.
[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 20:09"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 19:43"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:50"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:10"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:03"] AP olet naurettava ja säälittävä. Me kaikki normaalit ihmiset halveksimme sinua. [/quote] Mä säälin tuollaisia lukutaidottomia, ja eläinsuojelua tekosyynä omalle kateudelle ja katkeruudelle käyttäviä ihmisiä! [/quote] Mille kateudelle? Minun taloni hinnassa on 7 numeroa, olen isossa asemassa metalliyhtiössä ja voisin ostaa vaikka kymmenen turkkia jos haluaisin, mutta sattuneesta syystä en tahdo.
[/quote]
Eli on ok vastustaa turkiksia sen takia että muutama eläin kärsii siitä, mutta samaan aikaan voi hyvällä omatunnolla työskennellä luontoa tuohoavassa metalliyhtiössä ja kuitata tästä poskettoman suurta ansiota? Logiikka pelaa näköjään. Saako metalliteollisuutta vastustaa, onko ok että teidän firman konttorille tultaisiin heittämään maalia työntekijöiden päälle?
[/quote]
Muutama? Muutama! Todellako luulet että kyse on muutamasta eläimestä mitä niissä tehtaissa suolletaan? Ja ei, en halua työntekijöiden päälle maalia, minä olen eläintensuojelija, en luonnonsuojelija. Mieluummin tuotan metalliosia ja -tuotteita kuin ostaisin yhtäkään turkkia. Metallituotteita tarvitaan ja meillä suurin osa tuotetaan kierrätysmateriaalista, turkiksia ei tarvita mhinkään.
[/quote]
Ei meikkiäkään tarvita mihinkään.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 13:54"]Ei ole muita foorumeja joissa olisi paljon erilaista porukkaa vastaamassa nopeasti.
Eihän AP välttämättä ole voinut tietää että täällä on lähinnä vain vähävaraisia rutisijoita jotka näkee punaista kun joku saa kalliin auton, kalliin turkiksen, kalliin merkkilaukun.
[/quote]
No minen tykkää tästä turkisasiasta vaikka se maksais vain sen 5e. Se eläin tarttee sitä enemmän. Melko surullista, että tässä maailmassa eläimellä pitää olla ruma ja harva turkki että se saa elãä. Tän voisi rinnastaa vähän siihen, että kaikki ekstrakauniit naiset ja miehet täytettäs vahakabinetteihin kun ne on niin kauniita.
Hauskaa kun täällä melkein joka toinen turkinomistaja on itse metsästänyt turkkinsa ja joka toinen perinyt mummoltaan ja loput ostaa uuden turkin mutta antaa samalla kymppitonneja hyväntekeväisyyteen ja ovat niin hyviä ihmisiä että. Omahyväisyys ja tökerö valehtelu haisee raskaasti.
Huomaa että on taas niin tyypillisen tyhmää ja katkeraa suomalaista antiturkisväkeä että hohhoijaa!
Kiihkoilevat kuin viimeistä päivää jos näkevät tuolla katukuvassa jonkun suomalaisen hyvän näköisen naisen jolla mummolta peritty 70-luvun lämmittävä turkis jota nyt ei varmasti kannata ainakaan hävittää, mutta heidän mielestä on ookoo että joku Kardashianin klaanilainen ostaa itselleen upouuden, sadasta lemmikkichinchillanpoikasesta teetetyn, persettään myötäilevän turkisjakun koska se Kardashiani on niin in ja ihq räppärimiehensä ja perseensä kanssa, eikä muuten varmasti teetä sitä turkista siksi että tarvitsisi sitä kylmässä kun asuu Kaliforniassa ja käy korkeintaan Miamissa ja liikkuu todennäköisesti aina lämmitetyllä limusiinilla, vaan siksi että näkisi että heillä on rahaa tapattaa chinchillanpoikasia!??!
Eli aivojen käyttö sallittua tässkin asiassa!
[quote author="Vierailija" time="10.12.2014 klo 11:21"]
Olen järkyttynyt kuinka itsekkäitä ja kylmiä ihmiset voivat olla. Piut paut välittävät siitä, että eläimeltä revitään ELÄVÄNÄ nahka irti. Ettekö oikeasti tajua kuinka helvetisti sellainen sattuu???? Eikö teitä oikeasti kiinnosta?
En yhtään enää ihmettele, että suomalaiset naiset tappaa lapsiansakin, kun eihän kenelläkään muulla ole mitään väliä kuin MINULLA ja MINULLA ja MINULLA!!!! Oksettavia olette. Hävettää olla suomalainen nainen tämän keskustelun luettuani.
[/quote]
Olet ihan oikeassa - sinulla on täysi syy hävetä. Tuollainen kettutyttöily ei ole kunniaksi sinulle. Siitä voi kuitenkin parantua jahka ikää tulee lisää.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:15"]
Minä päädyin lantiomittaiseen hopeakettujakkuun eli se on tilauksessa ja valmis ennen vuoden vaihdetta, kiitos kaikille asiallisesti vastanneille!
t. Ap kysyjä
[/quote]
Onnittelut täältäkin vanha huora- statementillesi!
[/quote]
Huorittelusta voi irrota kunnianloukkaussyyte, ja siitä saatava korvaus on kivan turkistakin suuruinen, eli kymppitonnin luokkaa! :D
Kiitän siis jo etukäteen kaikkia jotka tulevat huorittelemaan minua nykyisen minkkiturkkini takia, teitä voisi vaikka olla vähintään 5 ihmistä huorittelemassa sillä ajattelin sitten ostella voittamillani kunnianloukkauskorvauksilla ainakin ilvessaappaat, minkkiviitan, muhkean kettuliivin ja ehkä samanlaisen takin kuin AP.
[/quote]
Ajattelitko haastaa myös itsesi kun hankit statementin, jolla haluat sanoa että h/v/k on vh? Ja miksi pilkkaat vanhoja huoria korottamalla itsesi heidän tasolleen, kun olet pelkkä itsekäs ja paatunut eläintenmurhauttaja ja todella paljon vanhojen huorien alapuolella? Varo etteivät he nosta kunnianloukkaussyytettä sinua vastaan.
Töhrittekö metsästäjien ja muiden turkisrukkasetkin?