Turkista ostamassa, kettu vai minkki vai joku muu?
Turkistenvastustajat älköön vaivautuko tähän ketjuun, eli mikäli olette lukutaitoisia ihmisiä, niin menette pois tästä ketjusta NYT ettei tarvitse pahoittaa mieltä tai tulla kateellisiksi. Kiitos.
Asiaan: Mies aikoi ostaa minulle turkiksen, saan valita millaisen haluan, mutta kysyisin teiltä kokemuksia laaduista, että mikä kannattaisi ottaa.
Kettu näyttäisi trendikkäältä, kuten Kim Kardashianilla, Jennifer Lopezilla ja Rachel Zoella on nähty jakuissa ja liiveissä, mutta onko liian muhkeita ja näyttävät liian aidoilta tuolla katukuvassa niin että kaikki pällistelee kieroon että katsokaa kun tuolla on *hui kamalaa* aito turkis?
Entä minkki, olisiko hillitympi? Minulle tulee vähän vanhahtava mielikuva minkistä, vai onko niitä sen näköisiä ja mallisia jotka olisivat vähemmän ikärouvamaisia? Vai onko ne kaikki aina sellaista tasaisen kiiltävää turkista?
Lähteekö noista karvoja?
Muita turkisehdotuksia?
Kommentit (425)
ÄLÄ OTA MITÄÄN! Ajattele niiden eläinparkojen kärsimystä. Sano miehellesi ettet tarvitse sellaista lahjaa. Silläkin rahalla saa vaikka hyvän ulkomaanmatkan.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:31"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:25"]
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 01:06"]Monen kunnan talous Pohjanmaalla perustuu tarhaukseen. Mitäs tilalle kettutytöt? http://yle.fi/uutiset/turkistarhaus_kannattelee_uudenkaarlepyyn_taloutta/6968294 http://yle.fi/uutiset/ruotsin_suurin_minkkitarha_suomeen_15_000_elainta_pohjanmaalle/7534127 [/quote] Juu. Ja monen afrikkalaisen salametsästäjän talous perustuu norsujen tappamiseen. Ihmiskauppa, kokaiinin välitys ja prostituutio ovat myös oikein hyviä keinoja tienata rahaa ja siksi ne pitäisikin laillistaa Suomessa. Suomessa pitäisi käyttää myös enemmän lapsityövoimaa. Raha on tärkeintä. <3 <3
[/quote]
Mehän voidaan lopettaa sekä turkistarhaus että sun sossun tuet. Se on varmaan ihan OK kun raha ei ole tärkeintä <3 <3
[/quote]
Onko eläinsuojelijoiden vähätteleminen teille turkisbimboille jonkinlainen kieroutunut strategia perustella itsellenne eläinrääkkäyksen tukemista? Kaikki turkisten vastustajat eivät ole toimeentulotuella eläviä hamppuvaatteisiin pukeutuvia teinityttöjä. Suurin osa tuntemistani turkisten vastustajista on työelämässä olevia, korkeasti koulutettuja aikuisia ihmisiä. Älykkyys ja empatia kulkevat käsi kädessä. :)
"sain siitä rahaakin, kun toimitin kalastusseuralle. Ei kuulu suomen luontoon, eivätkä ole rauhoitettuna kuin kesällä pienen hetken."
Ei kuulu ei. Tästä tulokkaasta saamme kiittää turkiksia himoavia omaan napaan tuijottajia. Siis niitä turkilla statementtaajia.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 18:13"][quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 05:57"]
Onko eläinsuojelijoiden vähätteleminen teille turkisbimboille jonkinlainen kieroutunut strategia perustella itsellenne eläinrääkkäyksen tukemista? Kaikki turkisten vastustajat eivät ole toimeentulotuella eläviä hamppuvaatteisiin pukeutuvia teinityttöjä. Suurin osa tuntemistani turkisten vastustajista on työelämässä olevia, korkeasti koulutettuja aikuisia ihmisiä. Älykkyys ja empatia kulkevat käsi kädessä. :)
[/quote]
No miksi ne aina sitten NÄYTTÄÄ tuollaisilta???
En ole eläessäni nähnyt tyylikästä, koulutettua, hyvässä asemassa olevaa turkisvastustajaa. Itse asiassa he kaikki käyttävät turkiksia. Itse en käytä koska en viitsi laittaa vaatekappaleeseen niin paljon rahaa.
[/quote]
Mun äiti vastustaa turkiksia, tienaa kuussa 5tonnia. DI ja aina kädessä joku merkkilaukku. 1500e villakangastakki talvella, istuu muuten tosi hyvin ja hoikentaa. Turkki taas tekee läskiksi.
Isäkin vastustaa turkiksia, myös DI ja tienaa 6tonnia kuussa. Juoksee maratooneja, hyvässä kunnossa. Teettää monet kauluspaitansa.
Minä 23v vastustanut turkiksia. Opiskelen yliopistossa luonnontieteitä. Pukeudun perus Seppälä/vila/vero moda vaatteisiin, kunhan liike on sitoutunut turkittomuuteen.
Sisko 18v vastustaa turkiksia. On vielä lukiossa. Omistaa 2 isoa vaatekaappia täynnä vaatteita. Rakastaa kenkiä.
Koko perhe syö lihaa, mutta luomu panotteisesti.
Siinä teille viherpiiperöitä
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:01"]"sain siitä rahaakin, kun toimitin kalastusseuralle. Ei kuulu suomen luontoon, eivätkä ole rauhoitettuna kuin kesällä pienen hetken."
Ei kuulu ei. Tästä tulokkaasta saamme kiittää turkiksia himoavia omaan napaan tuijottajia. Siis niitä turkilla statementtaajia.
[/quote]
ai niillä joita sunlaiset sekopäät luulevat vanhoiksi huoriksi?
Vittu tää ketju on täynnä sairaita ämmiä.
Kukaan ei vastannut AP:lle, vaan kaikki vaan katkerana haukkuvat ja alapeukuttavat. Olette pohjasakkaa.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:01"]"sain siitä rahaakin, kun toimitin kalastusseuralle. Ei kuulu suomen luontoon, eivätkä ole rauhoitettuna kuin kesällä pienen hetken." Ei kuulu ei. Tästä tulokkaasta saamme kiittää turkiksia himoavia omaan napaan tuijottajia. Siis niitä turkilla statementtaajia. [/quote] ai niillä joita sunlaiset sekopäät luulevat vanhoiksi huoriksi?
[/quote]
En minä niin luule, itse yrittävät steitata. Enkä ole sekopää, sinulla taitaa olla todella pitkät piuhat.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 18:46"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 22:12"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 18:18"]
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:15"]
Minä päädyin lantiomittaiseen hopeakettujakkuun eli se on tilauksessa ja valmis ennen vuoden vaihdetta, kiitos kaikille asiallisesti vastanneille!
t. Ap kysyjä
[/quote]
Onnittelut täältäkin vanha huora- statementillesi!
[/quote]
Huorittelusta voi irrota kunnianloukkaussyyte, ja siitä saatava korvaus on kivan turkistakin suuruinen, eli kymppitonnin luokkaa! :D
Kiitän siis jo etukäteen kaikkia jotka tulevat huorittelemaan minua nykyisen minkkiturkkini takia, teitä voisi vaikka olla vähintään 5 ihmistä huorittelemassa sillä ajattelin sitten ostella voittamillani kunnianloukkauskorvauksilla ainakin ilvessaappaat, minkkiviitan, muhkean kettuliivin ja ehkä samanlaisen takin kuin AP.
[/quote]
Minä en ole kumpikaan teistä, mutta pakko kertoa yksi tarina. Olen siis turkisten vastustaja. Viime talvena muistaakseni marraskuussa liukkaalla kelillä Espoossa eräs turkista käyttävä rouva kaatui mäessä. Rouva oli kovin katsonut minua jolla oli maiharit jalassa ja parka päällä. No rouva sitten kaatui enkä mennyt auttamaan. Rusahti aika kunnolla. Jotain toista olisin ilomielin mennyt auttamaan.
[/quote]
Hyi helvetti. Sinä et ole edes ihminen. Yök. Vahvistat vain teistä eläinaktivisteista saamaani mielikuvaa, joka ei todellakaan ole positiivinen.
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:59"][quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:53"]
[quote author="Vierailija" time="12.12.2014 klo 19:01"]"sain siitä rahaakin, kun toimitin kalastusseuralle. Ei kuulu suomen luontoon, eivätkä ole rauhoitettuna kuin kesällä pienen hetken." Ei kuulu ei. Tästä tulokkaasta saamme kiittää turkiksia himoavia omaan napaan tuijottajia. Siis niitä turkilla statementtaajia. [/quote] ai niillä joita sunlaiset sekopäät luulevat vanhoiksi huoriksi?
[/quote]
En minä niin luule, itse yrittävät steitata. Enkä ole sekopää, sinulla taitaa olla todella pitkät piuhat.
[/quote]
Turkis ei ole mikään statement. Koita nyt jo ymmärtää. Sulla on oikeesti jääny levy soimaa.
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:18"]
Jos inhoaa turkiksia niin millä perustelette tekoturkiksen käytön? Yhtä uskottavaa kuin lihanmakuinen kasvispekoni. Pelkkää tekopyhää jeesustelua tekoturkikset.
[/quote]
Siksi koska kukaan eläintensuojelija ei vastusta turkiksia, vaan turkisten tekotapaa, aatetta ym. Kysyntä lisää tarjontaa ja mitä vähemmän ihmiset ostavat turkkeja, sitä vähemmän eläimiä rääkätään ja tapetaan ihmisten pinnallisuuden ja ajattelemattomuuden takia.
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 19:20"]
Vittu tää ketju on täynnä sairaita ämmiä.
[/quote]
Niinpä. Turkiksia käyttäviä, tunteettomia, sairaita ämmiä.
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 10:42"]
[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 02:21"]
Tämänkin päivän Suomessa on ihmisiä jotka asuvat osin tai kokonaan ihmisasumukseksi kelpaamattomissa oloissa, nälkäisinä ja likaisina. Koska joku alkaisi huutaa heillekin parempia oloja?
[/quote]
Ei mutta kun tuommoisten turkisvastustajien mielestä joku pelastettu sadistinen minkki on paljon tärkeämpi asia ja suojeltava, kuin esim naapurin kuusivuotias lapsi joka ollut yksin kotona 2 päivää ilman ruokaa kun vanhemmat ryyppyretkellä.
[/quote]
Voihan aivopieru. Ihmiset ovat siitä jänniä olentoja, että he voivat toimia samanaikaisesti monen hyvän asian puolesta. Ihminen voi sekä vastustaa turkistarhausta että olla kiinnostunut ihmisten hyvinvoinnista. Tai auttaa ihmisiä lähihoitajan työssään, mutta MYÖS lahjoittaa rahaa Animalialle. Nämä asiat eivät ole toisensa poissulkevia.
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 09:02"]
[quote author="Vierailija" time="15.12.2014 klo 01:16"]
Kyllä elukat on kivempia elävänä, minun mielestäni.
[/quote]
Minä sanoisin että otsikossa mainitut minkit ja ketut eivät ole mitään mukavia eläimiä elävänä, koska ne tappoivat meidän puput ja kanat! Eivät ruuaksi, vaan muuten vaan kun olivat varmaan hyvin tylsistyneitä kun metsässä ei mitään tekemistä, joten tulivat meidän pihapiiriin riehumaan ja repivät häkit auki ja eläimiltämme kurkut auki ja paskoivat vielä päälle! :(((
[/quote]
Tommosia nuo murhaajaelukat on, ja nämä idiootti eläinaktivisti-turkisvastustajat kehtaa vielä puolustella ja yrittää suojella niitä!
[quote author="Vierailija" time="11.12.2014 klo 14:23"]kuulostaa hyvältä. :) itsellä on puoleen reiteen ulottuva minkkiturkki. Takin ulkopuoli on mustaa kangasta ja sisäpuoli, kaulus, hihansuut ja helma minkkiä. Vyötäröllä on vielä kangasvyö, joka korostaa vyötäröä.
[/quote]
Siis sisäturkki.
Tämänkin päivän Suomessa on ihmisiä jotka asuvat osin tai kokonaan ihmisasumukseksi kelpaamattomissa oloissa, nälkäisinä ja likaisina. Koska joku alkaisi huutaa heillekin parempia oloja?
Eikö nuo turkikset ole vähän noloja? Turkisten käyttäminen ei ole trendikästä ja kertoo käyttäjän pinnallisuudesta. Nykypäivän arvomaailma on aivan toisenlainen kuin silloin joskus ennen jolloin turkikset oli muotia eikä ymmärretty niiden tuotantotapaan liittyviä kysymyksiä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 22:26"]Eikö nuo turkikset ole vähän noloja? Turkisten käyttäminen ei ole trendikästä ja kertoo käyttäjän pinnallisuudesta. Nykypäivän arvomaailma on aivan toisenlainen kuin silloin joskus ennen jolloin turkikset oli muotia eikä ymmärretty niiden tuotantotapaan liittyviä kysymyksiä.
[/quote]
sittenhän tekoturkiksen varsinkin pitäis olla nolo, mutta kummasti niitä näkee.
Mullekkin tulee mieleen turkiksista vanhat venakkohorot :-D Siis, oikeesti, onko sun miehes joku vanha patu joka haluaa muorillensa ostaa turkin? aika vanhanaikasta :D
[quote author="Vierailija" time="13.12.2014 klo 05:57"]
[/quote]
No miksi ne aina sitten NÄYTTÄÄ tuollaisilta???
En ole eläessäni nähnyt tyylikästä, koulutettua, hyvässä asemassa olevaa turkisvastustajaa. Itse asiassa he kaikki käyttävät turkiksia. Itse en käytä koska en viitsi laittaa vaatekappaleeseen niin paljon rahaa.