Olen käyttänyt pääsääntöisesti käteistä yli vuoden
Tein päätöksen reilu vuosi sitten, että alan käyttämään pääsääntöisesti vain käteistä. Saan palkan tilille, maksan laskut ja siirrän säästöön rahaa kerran kuussa. Muita tapahtumia ei ole. Ei korttimaksuja, ainoastaan ottoja pari kappaletta kuussa. Huomaan että rahaa kuluu näin vähemmän ja käteinen kelpaa kaikkialla missä liikun.
Kommentit (37)
Olisiko parempi, että päättäisit käyttää vain sen saman summan kuukaudessa, jonka nostat automaatista?
Vierailija kirjoitti:
Olet kaikenlaisten kyttääjien ja urkkijoiden painajainen.
keitähän he ovat?
Oikein. Siitä saavat teknofasistit.
Mitkä laskut maksat kuitenkin suoraan tililtäsi?
Vierailija kirjoitti:
:D
Silloin ei kantsi vinguttaa s-etukorttia eikä plussakorttiakaan. Vinguttaako ap niitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
:D
Silloin ei kantsi vinguttaa s-etukorttia eikä plussakorttiakaan. Vinguttaako ap niitä?
Minä en -eri
Kyllä me muutkin kortteja käytetään
Rahamiehet käyttää käteistä. Rahattomat Korttia.
Tymäkkä nippu viisikymppisiä lompakossa panee naisten päät pyörälle.
kuvitteleeko aloittaja todellakin että jotakuta kiinnostaisi kuka mihinkin korttia käyttää?
Minä olen kanssa lisännyt huomattavasti käteisen käyttöä, ihan piruuttani. Bensa asemat on ainoa missä ei oikein ole mahdollista, paitsi joissakin voi maksaa kassalle, ja ostaa siinä jotain muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
keitähän he ovat?
Kyllä esimerkiksi päivittäistavaroita ja vakuutuksia myyviä saattaa kiinnostaa hyvinkin paljon se mihin ihmiset käyttävät rahaa ja muodostaa näin syntyvän tiedon pohjalta päätöksiä siitä, että minkä tuotteen hintaa kannattaakin pitää korkeana ja minkä mahd. laskea. - Kaikkien tuotteiden hintoja ei juuri koskaan kannata laskea, jos tidetään, että sitä ostetaan oli hintä x euroa kalliimpi tai oli olematta kalliimpi. - On esimerkiksi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon suklaan myynti on laskenut kun hinta on kohonnut parissa viime vuodessa huomattavan paljon. Tai vastaavasti minkä tuotteen kysyntä on merkittävästi laskenut vaikka hinta ei olisi muuttunut juuri lainkaan. Tai kannattaako vakuutusehdoissa rajata pois osa asiakkaista, jos tiedetään, että heillä on normaalia suurempi riski saada jokin tausti tai sairaus, jos tekevät sitä tai tätä.
me JR ukot maksetaan kans aina cashillä ettei possut pääse kyttään missä me liikutaan ja mitä me duunataan.
- MC Cockless
Vierailija kirjoitti:
kuvitteleeko aloittaja todellakin että jotakuta kiinnostaisi kuka mihinkin korttia käyttää?
No minua kiinnostaa kuulla.
eri
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kanssa lisännyt huomattavasti käteisen käyttöä, ihan piruuttani. Bensa asemat on ainoa missä ei oikein ole mahdollista, paitsi joissakin voi maksaa kassalle, ja ostaa siinä jotain muutakin.
Itse maksan myös bensat aina käteisellä
Hienoa. Kun useat ihmiset käyttävät käteistä, poliitikot eivät voi ottaa keskuspankkien digitaalista rahaa ja siihen liittyvää digitaalista henkilötodistusta käyttöön.
Niin sanotuissa The Five Eyes -maissa kehitys digitaalisen rahan ja digitaalisen henkilöllisyyden suhteen on kaikkein pisimmällä. Ne ovat tämän kehityksen testialue, josta se levitetään vähitellen kaikkialle.
Kannatta seurata myös WHO:n yleismaailmallisen pandemialain valmistelua ja alkaa vastustaa sitä, koska sen käyttöönotto lopettaa kansallisvaltioiden suvereeniuden ja kansalaisten itsemääräämisoikeuden.
Aleksander Stubbin markkinoima Uusi monipolaarinen maailmanjärjestys kattaa kaikki edellä mainitut. Minusta Stubb viittaa epäsuorasti Rooman klubin vuonna 1974 kaavailemaan 10 kuningaskunnan tai hallintoalueen suunnitelmaan uudeksi maailmanjärjestykseksi.
Lapsi ei saanut DNA tai Elisan liikkeestä ostettua itselleen käteisellä puhelinta. Oli säästänyt itse uutta varten. Autoliike ei myöskään ottanut käteistä vastaan.