Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen käyttänyt pääsääntöisesti käteistä yli vuoden

Vierailija
14.11.2025 |

Tein päätöksen reilu vuosi sitten, että alan käyttämään pääsääntöisesti vain käteistä. Saan palkan tilille, maksan laskut ja siirrän säästöön rahaa kerran kuussa. Muita tapahtumia ei ole. Ei korttimaksuja, ainoastaan ottoja pari kappaletta kuussa. Huomaan että rahaa kuluu näin vähemmän ja käteinen kelpaa kaikkialla missä liikun.

Kommentit (37)

Vierailija
1/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet kaikenlaisten kyttääjien ja urkkijoiden painajainen.

Vierailija
2/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko parempi, että päättäisit käyttää vain sen saman summan kuukaudessa, jonka nostat automaatista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

keitähän he ovat?

Vierailija
4/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. Siitä saavat teknofasistit.

Vierailija
5/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitkä laskut maksat kuitenkin suoraan tililtäsi?

Vierailija
6/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

:D

Silloin ei kantsi vinguttaa s-etukorttia eikä plussakorttiakaan. Vinguttaako ap niitä?

Vierailija
7/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama

Vierailija
8/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

:D

Silloin ei kantsi vinguttaa s-etukorttia eikä plussakorttiakaan. Vinguttaako ap niitä?

Minä en -eri

Vierailija
9/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me muutkin kortteja käytetään

Vierailija
10/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahamiehet käyttää käteistä. Rahattomat Korttia.

Vierailija
11/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tymäkkä nippu viisikymppisiä lompakossa panee naisten päät pyörälle. 

Vierailija
12/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuvitteleeko aloittaja todellakin että jotakuta kiinnostaisi kuka mihinkin korttia käyttää?

Vierailija
13/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kanssa lisännyt huomattavasti käteisen käyttöä, ihan piruuttani. Bensa asemat on ainoa missä ei oikein ole mahdollista, paitsi joissakin voi maksaa kassalle, ja ostaa siinä jotain muutakin.

Vierailija
14/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä avaaja saa pestävän rahan?

Vierailija
15/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

keitähän he ovat?

Kyllä esimerkiksi päivittäistavaroita ja vakuutuksia myyviä saattaa kiinnostaa hyvinkin paljon se mihin ihmiset käyttävät rahaa ja muodostaa näin syntyvän tiedon pohjalta päätöksiä siitä, että minkä tuotteen hintaa kannattaakin pitää korkeana ja minkä mahd. laskea. - Kaikkien tuotteiden hintoja ei juuri koskaan kannata laskea, jos tidetään, että sitä ostetaan oli hintä x euroa kalliimpi tai oli olematta kalliimpi. - On esimerkiksi mielenkiintoista nähdä kuinka paljon suklaan myynti on laskenut kun hinta on kohonnut parissa viime vuodessa huomattavan paljon. Tai vastaavasti minkä tuotteen kysyntä on merkittävästi laskenut vaikka hinta ei olisi muuttunut juuri lainkaan. Tai kannattaako vakuutusehdoissa rajata pois osa asiakkaista, jos tiedetään, että heillä on normaalia suurempi riski saada jokin tausti tai sairaus, jos tekevät sitä tai tätä. 

Vierailija
16/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

me JR ukot maksetaan kans aina cashillä ettei possut pääse kyttään missä me liikutaan ja mitä me duunataan.

- MC Cockless

Vierailija
17/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kuvitteleeko aloittaja todellakin että jotakuta kiinnostaisi kuka mihinkin korttia käyttää?

No minua kiinnostaa kuulla.

eri

Vierailija
18/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kanssa lisännyt huomattavasti käteisen käyttöä, ihan piruuttani. Bensa asemat on ainoa missä ei oikein ole mahdollista, paitsi joissakin voi maksaa kassalle, ja ostaa siinä jotain muutakin.

Itse maksan myös bensat aina käteisellä

Vierailija
19/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hienoa. Kun useat ihmiset käyttävät käteistä, poliitikot eivät voi ottaa keskuspankkien digitaalista rahaa ja siihen liittyvää digitaalista henkilötodistusta käyttöön.

Niin sanotuissa The Five Eyes -maissa kehitys digitaalisen rahan ja digitaalisen henkilöllisyyden suhteen on kaikkein pisimmällä. Ne ovat tämän kehityksen testialue, josta se levitetään vähitellen kaikkialle. 

Kannatta seurata myös WHO:n yleismaailmallisen pandemialain valmistelua ja alkaa vastustaa sitä, koska sen käyttöönotto lopettaa kansallisvaltioiden suvereeniuden ja kansalaisten itsemääräämisoikeuden.

Aleksander Stubbin markkinoima Uusi monipolaarinen maailmanjärjestys kattaa kaikki edellä mainitut. Minusta Stubb viittaa epäsuorasti Rooman klubin vuonna 1974 kaavailemaan 10 kuningaskunnan tai hallintoalueen suunnitelmaan uudeksi maailmanjärjestykseksi. 

Vierailija
20/37 |
14.11.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi ei saanut DNA tai Elisan liikkeestä ostettua itselleen käteisellä puhelinta. Oli säästänyt itse uutta varten. Autoliike ei myöskään ottanut käteistä vastaan.