Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te työttömät ette perusta vaikka koiranulkoilutuspalvelua päivisin?

Vierailija
08.12.2014 |

Vai meneekö kaikki tuet? Olisi teistäkin jotain hyötyä, jotta työssäolijat voisivat painaa pitkää päivää ja koira saisi kunnon päivälenkin ja ruokaa valoisan aikaan.

Kommentit (116)

Vierailija
81/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:33"]Menee tuet,tosiaankaan mitään ei saisi tehdä.Palkattomasta vapaaehtoistyöstäkin voi mennä tuet.
[/quote]300€/kk saa tienata nykyään, eikä vaikuta tukiin!! Nih!!

Vierailija
82/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:07"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:33"]Menee tuet,tosiaankaan mitään ei saisi tehdä.Palkattomasta vapaaehtoistyöstäkin voi mennä tuet. [/quote]300€/kk saa tienata nykyään, eikä vaikuta tukiin!! Nih!!

[/quote]

Ei ole ihan noin yksiselitteistä ja yksinkertaista. Rajoituksiahan tuollekin on. Nih!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:11"]

Olen allerginen, joten en mielelläni ulkoiluta kenenkään koiraa, en myöskään samasta syytä halua niitä sisälle kotiini, enkä edes pihalleni:) Isojen koirien omistajien olisi syytä huomioida tämä, että kaikki eivät todellakaan rakasta niitä rapaisia, kuolaavia otuksia.

[/quote]

Heti kun lasten vanhemmat alkaa huomioimaan että kaikkien mielestä ne rääkyvät muksut ei olekaan mitään kullannuppuja eikä kaikki heistä pidä. Tasapuolisuus, eikös vaan?

[/quote]

Miks koirien ja lasten pitää sulkea toisensa pois? Mä ainakin rakastan kumpiakin. Koiria ja lapsia.

Vierailija
84/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:40"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:37"]sen mä haluankin nähdä kun joku koiriin tottumaton käy hakemassa mun kans 56 ja 63kg koirat ja käyttää vähän musteja ulkona.. :D [/quote] Kouluta mustis ni no problem. Meillä iso koira jota voisi lapsikin taluttaa jos tarve vaatisi. [/quote] Mustit on koulutettu, ei siinä mitään. Niin idiootti en ole että lapselle antaisin, edes pientä koiraa. Ymmärrätkö, tauno että koirien iso koko voi pelottaa kokematonta? Vai väännetäänkö ratakiskosta kun ei tajuntaan muuten mene?

[/quote]

Alotetaan siitä että työnnät sen ratakiskos peppuun, sitten jatkuu lukukoululla, taidat tarvita. Lukiko nimittäin jossain että annan ison koiran lapselle? Ei lukenut. Väitinkö että sinä antaisit? En. Omistan ison koiran itsekin (sekin luki tuolla) ja TIEDÄN varsin hyvin että osa ihmisistä niitä pelkää (kuten myös pieniä koiria, tiesithän senkin?). Nyt oli SINUN tektissäsi kyse KOKEMATTOMASTA, EI PELKÄÄVÄSTÄ. Ei koiria pelkäävä ihminen tuohon hommaan edes lähtisi, mutta kun kokematon ei tarkoita samaa asiaa. Sinäkin varmaan olet ollut joskus kokematon, ensimmäistä kertaa lenkillä koiran kanssa? Minä ainakin olen.

[/quote]

Ihanaa kun pädet etkä edes osaa lukea itse! Mäkin puhuin kokemattomasta, kokemattomasta jota koiran suuri koko VOI pelottaa. Servasit itse itsesi, ei mulla muuta :D 

Vierailija
85/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:20"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:35"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:11"]

Olen allerginen, joten en mielelläni ulkoiluta kenenkään koiraa, en myöskään samasta syytä halua niitä sisälle kotiini, enkä edes pihalleni:) Isojen koirien omistajien olisi syytä huomioida tämä, että kaikki eivät todellakaan rakasta niitä rapaisia, kuolaavia otuksia.

[/quote]

Heti kun lasten vanhemmat alkaa huomioimaan että kaikkien mielestä ne rääkyvät muksut ei olekaan mitään kullannuppuja eikä kaikki heistä pidä. Tasapuolisuus, eikös vaan?

[/quote]

Miks koirien ja lasten pitää sulkea toisensa pois? Mä ainakin rakastan kumpiakin. Koiria ja lapsia.

[/quote]

Eihän niiden tarvitsekaan. Mutta niin se vaan on että kaikki ei pidä koirista, eikä kaikki pidä lapsista. Jotkut pitää kummastakin kuten sinä, toiset taas ei kummastakaan. Vielä kun koiranomistajat ja lasten vanhemmat ymmärtäis tämän.

Vierailija
86/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:22"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:37"]sen mä haluankin nähdä kun joku koiriin tottumaton käy hakemassa mun kans 56 ja 63kg koirat ja käyttää vähän musteja ulkona.. :D [/quote] Kouluta mustis ni no problem. Meillä iso koira jota voisi lapsikin taluttaa jos tarve vaatisi. [/quote] Mustit on koulutettu, ei siinä mitään. Niin idiootti en ole että lapselle antaisin, edes pientä koiraa. Ymmärrätkö, tauno että koirien iso koko voi pelottaa kokematonta? Vai väännetäänkö ratakiskosta kun ei tajuntaan muuten mene?

[/quote]

Alotetaan siitä että työnnät sen ratakiskos peppuun, sitten jatkuu lukukoululla, taidat tarvita. Lukiko nimittäin jossain että annan ison koiran lapselle? Ei lukenut. Väitinkö että sinä antaisit? En. Omistan ison koiran itsekin (sekin luki tuolla) ja TIEDÄN varsin hyvin että osa ihmisistä niitä pelkää (kuten myös pieniä koiria, tiesithän senkin?). Nyt oli SINUN tektissäsi kyse KOKEMATTOMASTA, EI PELKÄÄVÄSTÄ. Ei koiria pelkäävä ihminen tuohon hommaan edes lähtisi, mutta kun kokematon ei tarkoita samaa asiaa. Sinäkin varmaan olet ollut joskus kokematon, ensimmäistä kertaa lenkillä koiran kanssa? Minä ainakin olen.

[/quote]

Ihanaa kun pädet etkä edes osaa lukea itse! Mäkin puhuin kokemattomasta, kokemattomasta jota koiran suuri koko VOI pelottaa. Servasit itse itsesi, ei mulla muuta :D 

[/quote]

Kyllä, VOI pelottaa, sekä kokematonta että kokenutta!

Mutta sun ensimmäinen teksti: "sen mä haluankin nähdä kun joku koiriin tottumaton käy hakemassa mun kans 56 ja 63kg koirat ja käyttää vähän musteja ulkona.. :D" 

Tuossahan sinä käytännössä kuitenkin teilaat ne kaikki kokemattomat. 

Vierailija
87/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:28"]

Vai meneekö kaikki tuet? Olisi teistäkin jotain hyötyä, jotta työssäolijat voisivat painaa pitkää päivää ja koira saisi kunnon päivälenkin ja ruokaa valoisan aikaan.

[/quote]

Vaikkapa siksi, että olen korkeakoulussa istunut seitsemän vuoden ajan. Tällä hetkellä olen erilaisten ammattitaitoani kehittävien (ja itse kustantamieni) kurssien kanssa kiireinen. Toinen mikä vie aikaani on työhakemusten lähettäminen ja työhaastatteluissa käynti ja niihin valmistautuminen. Miksi ihmeessä heittäisin koulutukseni ja ammattiosaamiseni hukkaan ulkoiluttamalla jonkun toisen lemmikkejä, kun kerrankin on aikaa päivittää osaamistaan olkoon se uusimpien ohjelmistojen, kielitaidon, prosessinhallinnan tai muun osalta. Hulluahan sellainen olisi. Pidä ap mielessäsi, että työttömiä on monenlaisia. Joillain on ambitioita ja halua itsekehitykseen. 

Vierailija
88/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:49"] Voit olla ihan varma, että 10 eurolla sun koirasi "hups, vahingossa karkasi". Meidän roskakatoksessa on parin ala-asteikäisen tytön mainos koiran ulkoilutuspalvelusta. Hinta ja työ on juuri heille sopivaa. Tehdään mieluummin niin, että leikataan sun työaikaasi sen verran, että ehdit valoisaan aikaan tulla ulkoiluttamaan koiraasi. Minä tulen jatkamaan sinun työtäsi ne puuttuvat tunnit. Olisi kansantaloudellekin paljon fiksumpaa, kun me molemmat maksaisimme veroja ja kuluttaisimme palveluita. Jos nyt kuitenkin olet itse niin laiska, ettet jaksa koiraasi ulkoiluttaa, nuo naapurintytöt voivat tulla tekemään sen, ja saavat näin omakohtaista kokemusta yrittäjyydestä. Ehkäpä he 20 vuoden päästä perustavat seuraavan Supercellin, kun ovat pienestä pitäen yrittäneet. [/quote]   Laitapa yhteystietosi, niin voidaan aloittaa vaikka heti. Onkin niin vittumainen selvittelyurakka heti aamusta, että mieluummin lähtisin koiran kanssa parin tunnin lenkille. Hyvällä tietokantojen tuntemuksella ja C#-kielen osaamisella pärjäät varmasti mainiosti. [/quote] Ja sinä ilmeisesti luulet, että koulutettua ja osaavaa väkeä ei ole työttömänä? No, väärin luultu. Myös korkeakoulutettujen työttömyys on suurempaa kuin koskaan. Mutta hyvä sinulle tietysti, jos tilanteesi on sellainen, että sinun on mahdollista kuvitella, että olet jotenkin merkittävästi parempi kuin muut.

[/quote]

Eli parin tunnin työ ei kelvannutkaan? Niin vähän arvelinkin. Ehkä ei kannata ehdotella sellaista, mihin ei sitten kuitenkaan ole itse valmis? 
[/quote]

Koulutettujen työtömyyttä käsittelevä kommentti ei ollut samalta henkilöltä, joka ehdotti työajan jakamista. Mutta kyllä minä ainakin olen valmis tekemään omaa osaamisalaani vastaavaa työtä osa-aikaisena. Ja olen tehnytkin. Siitä huolimatta, että työstä ei käteen jäänyt työmatkakustannusten, verojen ja ansiosidonnaisen vähennysten jälkeen yhtään mitään verrattuna siihen että olisin jättänyt tekemättä. Kerran taisin itseasiassa jäädä jopa miinukselle.

Vierailija
89/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:49"] Voit olla ihan varma, että 10 eurolla sun koirasi "hups, vahingossa karkasi". Meidän roskakatoksessa on parin ala-asteikäisen tytön mainos koiran ulkoilutuspalvelusta. Hinta ja työ on juuri heille sopivaa. Tehdään mieluummin niin, että leikataan sun työaikaasi sen verran, että ehdit valoisaan aikaan tulla ulkoiluttamaan koiraasi. Minä tulen jatkamaan sinun työtäsi ne puuttuvat tunnit. Olisi kansantaloudellekin paljon fiksumpaa, kun me molemmat maksaisimme veroja ja kuluttaisimme palveluita. Jos nyt kuitenkin olet itse niin laiska, ettet jaksa koiraasi ulkoiluttaa, nuo naapurintytöt voivat tulla tekemään sen, ja saavat näin omakohtaista kokemusta yrittäjyydestä. Ehkäpä he 20 vuoden päästä perustavat seuraavan Supercellin, kun ovat pienestä pitäen yrittäneet. [/quote]   Laitapa yhteystietosi, niin voidaan aloittaa vaikka heti. Onkin niin vittumainen selvittelyurakka heti aamusta, että mieluummin lähtisin koiran kanssa parin tunnin lenkille. Hyvällä tietokantojen tuntemuksella ja C#-kielen osaamisella pärjäät varmasti mainiosti. [/quote] Ja sinä ilmeisesti luulet, että koulutettua ja osaavaa väkeä ei ole työttömänä? No, väärin luultu. Myös korkeakoulutettujen työttömyys on suurempaa kuin koskaan. Mutta hyvä sinulle tietysti, jos tilanteesi on sellainen, että sinun on mahdollista kuvitella, että olet jotenkin merkittävästi parempi kuin muut.

[/quote]

Kyllä vain. Täällä maisterintason kielitaitoinen huutelee. Mutta itse käytänkin aikani ammattitaitoni edelleenkartuttamiseen ja haastatteluissa ravaamiseen. Ja aivan taatusti liksapyyntönikin on perus verkko-osaajaa korkeampi, olenhan toiminut ict-alan johtotehtävissä. En siis lähde lenkittämään koiraanne, vaikka ulkoilu terveellistä onkin. 

Vierailija
90/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska pitää sitten perustaa ihan yritys. Ei voi vaan vähän tienata lisää rahaa  vaan joko olet täysin työtön tai sitten töissä omassa yrityksessäsi. Suomessa ei saa tienata sen verran lisää raha akuin kykenee tuosta noin vaan. Oli sitten työtön tai työssäkäyvä. Täällä on kielto kaikenlaiselle omalle  yrittämiselle ja touhuiluille. Talkootöitäkään ei saa enää tehdä luvatta ja se aikapankkijuttukin varmaan saadaan kohta kuivutettua kokoon.

Moni työtön ihan oikeasti tekisi paljon enemmän mutta kun ei saa!

Vierailija
91/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hmm, mä ulkoilutin teininä naapuruston koiria et sain taskurahaa ja kaks isoa koiraa jos on koulutettu on kyllä helpompia ulkoiluttaa ku yks pikku räksy jota ei oo koulutettu. Yks semmonen purikin ihan yhtä äkkiä, pelkään pieniä koiria :/

Vierailija
92/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:37"]

sen mä haluankin nähdä kun joku koiriin tottumaton käy hakemassa mun kans 56 ja 63kg koirat ja käyttää vähän musteja ulkona.. :D

[/quote]

Mää voin tulla. Isot koirat on ihania <3

Vierailija
93/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisiköhän ennen näiden keskustelujen avaamista poimia se "Elämäntapalusmu"-bingo esiin. Olisi jo muutama ruutu täyttynyt, kuten "Menkää töihin!" tai "Perustakaa yritys!". Helppoa kuin heinänteko!

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 10:58"]

Ymmärrän ap:n pointin. Myös vastaan asettuvat realiteetit.

Miksei ajatusta kuitenkin voisi jalostaa. Paikalliset yrityspalvelukeskukset/työkkäri voisivat luoda toiminnalle raamit ja palvelu tuottaa "taskurahan ansaintahenkeen" niin, ettei se vaikuttaisi tukiin. Eikä tarvitsisi olla leimallista yhdelle kohderyhmälle rajattua virkistystoimintaa, vaan kuka tahansa kelpoisuusvaatimukset täyttävä voisi lähteä mukaan (opiskelijat, downshiftaajat, eläkeläiset jne.).

Koiranulkoilutus on hyvä palvelu, jota voisi täydentää. Koiralle voidaan laittaa pantaan paikannin, jotta omistaja voi seuratata lemmikkinsä kulkua tai tutun ulkoiluttajan voisi palkata lomahoitajaksi tai kouluttajaksi. Toimintaa voisi pyörittää koirapuistojen yhteydessä. Nettivaraus.

Yhtälailla palvelu voisi olla pienen koululaisryhmän saattajana olemista koulumatkoilla tai suojatievahtina olemista. Tai parhaaseen satoaikaan järjestettävä ryhmäreissu marjastajille ja sienestäjille niin, että bussin saavuttua takaisin tiettyyn paikkaan tuore saalis laitetaan torimyyntiin.

[/quote]

Minä näen tässäkin hienossa aatoksessa lähinnä sen pyörivän rahan. Paikantimet, nettisivut, kuljetukset, byrokratian. Joku tuon kaiken aina maksaa: se, joka tuollaista lähtee yrittämään, tai se, joka tuollaisesta yrityspalvelusta maksaa. Tai sitten yhteiskunta uusien tukien muodossa aikana, jolloin kailotetaan nimenomaan tukien vastikkeellistamisen ja poisottamisen puolesta. Miten tämä palvelee yhteiskuntaa, kun tuki vain vaihdetaan toiseen? 

Minusta koiranulkoiluttamiset, marjan- ja sienenpoiminnat sun muut ovat hienoa toimintaa - nimittäin vapaaehtoistyönä ja rentouttavina virkitys- ja hyväntekeväisyystempauksina. Ja sellaisina ne tulee minusta mieltääkin, vapaaehtoistöinä eikä potentiaalisina työvelvoitteina työttömille. Ihan jo siksi, että saadut tulot noista ovat oikeasti melko pieniä eivätkä välttämättä edes säännöllisiä. Työttömälle nämä vapaaehtoistyöt voivat olla puhdasta persnettoa matkustamisineen ja pahimmillaan jopa selvityksineen, voiko työtön tätä työtä tehdä menettämättä tukia. Ne ovat aika painavia argumentteja etenkin, jos on muitakin suita ruokittavana.

Vierailija
94/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:29"]

Vaikkapa siksi, että olen korkeakoulussa istunut seitsemän vuoden ajan. Tällä hetkellä olen erilaisten ammattitaitoani kehittävien (ja itse kustantamieni) kurssien kanssa kiireinen. Toinen mikä vie aikaani on työhakemusten lähettäminen ja työhaastatteluissa käynti ja niihin valmistautuminen. Miksi ihmeessä heittäisin koulutukseni ja ammattiosaamiseni hukkaan ulkoiluttamalla jonkun toisen lemmikkejä, kun kerrankin on aikaa päivittää osaamistaan olkoon se uusimpien ohjelmistojen, kielitaidon, prosessinhallinnan tai muun osalta. Hulluahan sellainen olisi. Pidä ap mielessäsi, että työttömiä on monenlaisia. Joillain on ambitioita ja halua itsekehitykseen. 

[/quote]

Mikä sai sinut - korkeasti koulutetun ihmisen - tulkitsemaan asian niin, että jokaikisen työttömän pitäisi perustaa juuri tämä kyseinen palvelu. Tulkitsen itse, että vaikka-sana otsikossa oli tarkoitettu ilmaan heitetyksi ideaksi ja sopivaksi koirista pitäville/niiden käsittelystä kokemusta omaaville.

Merkillistä asennoitumista.

T: töitä etsivä DI

Vierailija
95/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:07"]

Mä voisin perustaa, mutta

- palvelua käyttäviä koiria pitäisi olla tarpeeksi lähialueella

- koirien pitäisi ola steriloituja

- koirien pitäisi olla sosiaalisia, koulutettuja, suunnilleen samankokoisia ja kuntoisia

- omistajan pitäisi olla valmis maksamaan n.15€/h

Suomessa suurimipia ongelmia palvelulle ovat kouluttamattomat koirat, steriloimattomat koirat, ääliöt omistajat, lihavat koirat, säätila (jos koirissa erittäin lyhyt/pitkä karvaisia koiria olisi ne ulkoilutettava pakkasella/sateella erikseen sekä myös pestävä&kuivattava kotiin palautuksen yhteydessä) sekä yrittämisen epävakaus ja kannattamattomuus asiakasmäärillä. Eikä se nyt mikään eläkeduuni olisi, millä elättäisi kolmi-viisihenkisen perheen.

Ei  mulla muuta.

[/quote]

Aika moni yritys toimii sillä periaatteella, että perusliiketoiminnan sijaan lisäpalvelut ovat katetta tuottavaa osaa (vrt. halpalennot ja varastointipalvelu). Tulit juuri itsekin listanneesi mahdollisia.

Vierailija
96/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 11:29"]

[/quote]

Mikä sai sinut - korkeasti koulutetun ihmisen - tulkitsemaan asian niin, että jokaikisen työttömän pitäisi perustaa juuri tämä kyseinen palvelu. Tulkitsen itse, että vaikka-sana otsikossa oli tarkoitettu ilmaan heitetyksi ideaksi ja sopivaksi koirista pitäville/niiden käsittelystä kokemusta omaaville.

Merkillistä asennoitumista.

T: töitä etsivä DI

[/quote]

otsikko osoitettu kuitenkin "teille työttömille" monikossa..

Vierailija
97/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

Ohiksena pakko  kommentoida, että kyllä sä sanoit, että lapsikin voisi ulkoiluttaa sun isoa koiraasi. Minusta ihan hyvä pointti tuo, ettei isoa koiraa voi koulutuksesta riippumatta antaa pienelle lapselle, koska koirat voivat - hyvin koulutetutkin - riehaantua vetämään tai tappelemaan, ja ne pitää kyetä omistajan KAIKISSA TILANTEISSA hallitsemaan.

Lisäksi. Ei tarvitse olla varsinaisesti koirapelkoinen, että arastelee isoa koiraa. Tervettäkin sanoisin jopa, että isoa outoa koiraa arastelee, kun ei voi tietää, miten se reagoi esim. toisiin koiriin.

Ja kiitos, mitä jos opettelisit välttämään tuollaista rumaa kieltä?

Vierailija
98/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, että koiranulkoilutuspalvelun perustaminen on yritystoimintaa siinä missä muukin. Sun täytyy yrityksen omistajna maksaa verot voitoista, sekä sisällyttää vielä alvin osuus hintaan. Tässä nousee koiran kusellakäytön hinta sellaisiin lukemiin, ettei kukaan maksa siitä. Siihen vielä markkinointikulut, auton käyttö, pakolliset yrittäjän vakuutusmaksut. Katsoppa kun suomessa ei ole olemassa helppoa rahaa eikä mikään ole yksinkertaista. Jos olisi, siinäpä hyvä idea. Sivutoimisesti voisinkin koiria ulkoiluttaa, mutta riski veronkierrosta ja siitä, että joku kateellinen käräyttää ei houkuta. Aina on joku kateellinen, joka ilmoittaa mm. Villasukkien kutojia mikäli joku yrittää käsitöitään kaupata ilman veronmaksua.

Vierailija
99/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 13:09"]

[/quote]

[/quote]

Ohiksena pakko  kommentoida, että kyllä sä sanoit, että lapsikin voisi ulkoiluttaa sun isoa koiraasi. Minusta ihan hyvä pointti tuo, ettei isoa koiraa voi koulutuksesta riippumatta antaa pienelle lapselle, koska koirat voivat - hyvin koulutetutkin - riehaantua vetämään tai tappelemaan, ja ne pitää kyetä omistajan KAIKISSA TILANTEISSA hallitsemaan.

Lisäksi. Ei tarvitse olla varsinaisesti koirapelkoinen, että arastelee isoa koiraa. Tervettäkin sanoisin jopa, että isoa outoa koiraa arastelee, kun ei voi tietää, miten se reagoi esim. toisiin koiriin.

Ja kiitos, mitä jos opettelisit välttämään tuollaista rumaa kieltä?

[/quote]

Voi luoja. Sanoin että sitä koiraa VOISI lapsikin ulkoiluttaa JOS TARVE VAATISI. Ikinä en koiraani kyllä yhdellekään lapselle antaisi! Enkä sen puoleen aikuisellekaan tuntemattomammalle. Peppu onkin muuten ihan kamalan rumaa kieltä, hyi minua. Ja missä kohtaa sanoin että isoa koiraa ei voisi pelätä? Kyllä voi pelätä, ja voi pelätä vaikka pientäkin koiraa kuten moni tekeekin. Siinä pitää vaan käyttää ihan omaa älliä, kenelle antaa sen koiransa lenkitettäväksi. Ja mikäli ihminen arastelee tai suorastaan pelkää isoja koiria, niin eihän hän silloin lähde semmoista koiraa lenkittämään. Yksinkertaista.

Vierailija
100/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tota, tiedätkö mitään yrityksenperustamisesta? Aloittaja. Ei Suomessa saa niin vaan perustaa yritystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi seitsemän