Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te työttömät ette perusta vaikka koiranulkoilutuspalvelua päivisin?

Vierailija
08.12.2014 |

Vai meneekö kaikki tuet? Olisi teistäkin jotain hyötyä, jotta työssäolijat voisivat painaa pitkää päivää ja koira saisi kunnon päivälenkin ja ruokaa valoisan aikaan.

Kommentit (116)

Vierailija
61/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa-a... En ole työtön, mutta mielenkiintoinen hypoteesi.

Lähdetään siitä, ettei nyt mietitä yksityisyrittäjien onnistumisen mahdollisuuksia liikaa. Puolet yrityksistä kaatuu jo vuoden sisällä perustamisestaan, mutta kieltämättä koirien ulkoiluttamisyritys on siitä hyvä, ettei se vaadi kalliita tiloja ja isoja alkupääomia. Sellaisen konkurssi tuskin tuhoaa yrittäjän luottotietoja ainakaan pitkäksi aikaa.

Eli kuvitellaan, että työtön asuu alueella, jossa on sekä paljon asukkaita ja koiria että ulkoilutusmaastoja kävelyetäisyydellä. Vähän vaikea yhtälö tosin, mutta kuvitellaan, että tosiaan olisi tällainen alue. 

Koiranomistajat mitä suurimmalla todennäköisyydellä haluavat, että heidän wuffeaan ulkoilutetaan työpäivän keskellä, ei lähellä aamu- tai iltalenkkiä. Näin ollen ulkoilutettavia on runsaasti klo 11-14. Ei juurikaan esim. kello 9 tai 15.

Kerralla voi viedä vaikkapa kolmea tai max neljää, pienikokoista ja toisten kanssa hyvin toimeentulevaa koiraa. Uusia ulkoilutettavia on "sisäänajettava" ulkoilutusryhmään huolella, ettei tulokas käy toisten kimppuun tai päinvastoin. 

Kuvitellaan siis, että kolmen tunnin ajan mukana olisi neljä koiraa. Noin kympin tuntihinnalla se tekee 120 euroa. Koitien vieminen ja tuominen vie oman aikanasa, missä muut koirat ovat sen ajan? Tuosta tulee helposti jo käytännössä koko päivän homma, jos ajatellaan, että yhden koiran haku vie vartin ja vieminen toisen vartin. Puoli tuntia per koira ja kaksitoista koiraa on jo kuusi tuntia, päälle ulkoilutukset. Mitä ihmettä, kolmen tunnin ulkoilitus onkin jo käytännössä koko päivän duuni, ja tuloa siis 120 euroa. Siitä menee puolet työnantajakuluihin ja vakuutuksiin ja veroihin, enemmänkin. Noin 60 e päivässä tarkoittaa 1320 e kuukaudessa, jos kuussa on 22 arkipäivää.

Siitä saa 300 e ansaita puhtaana, lopuista puolet vähennetään työttömyyskorvauksesta (tämä mm. Työttömyyskassa TYJ:n sääntö, lienee suht yleinen). Keskimääräinen ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on noin 1300 e kuussa, joten tuloiksi täysipäiväisestä aherruksesta jäisi... 1320-300=1020, siitä puolet on 510, joka siis vähennetään ansiosidonnaisesta, josta jää 790 e. 790+1320=2110e. Eli käytännössä saisit palkkaa täyspäiväisestä, fyysisestä ja henkilökohtaista markkinointia vaativasta duunista 800 e kuussa verrattuna siihen, että makoilet kotona ja teet, mitä mieleen juolahtaa.

Mä vähän väitän, että harva viitsisi tuollaista, et edes sinä ap. Jos tuon 800 jakaisi tuntiliksaksi, se vaivanpalkka jäisi - höh! - jonnekin neljään euroon tunti.

Ja HUOM! Mikään tuosta yhtälöstä ei toimi, jos olet rehellinen. Yrittäjätulon kanssa saat nostaa ansiosidonnaista vain, jos yrittämisesi katsotaan TE-toimistossa sivutoimiseksi, eli ettei se haittaa työpaikanhakua. Täyspäiväinen koirien roudailu ei täytä sivutoimisen yrittämisen tunnusmerkkejä.

Joten voi hyvin olla, että menetät koko ansiosidonnaisen. Jolloin käteen jää plus miinus nolla euroa. Kannattaako, ap, kannattaako?

No ei juu ei.

Vierailija
62/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allerginen, joten en mielelläni ulkoiluta kenenkään koiraa, en myöskään samasta syytä halua niitä sisälle kotiini, enkä edes pihalleni:) Isojen koirien omistajien olisi syytä huomioida tämä, että kaikki eivät todellakaan rakasta niitä rapaisia, kuolaavia otuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:07"]

Jaa-a... En ole työtön, mutta mielenkiintoinen hypoteesi.

Lähdetään siitä, ettei nyt mietitä yksityisyrittäjien onnistumisen mahdollisuuksia liikaa. Puolet yrityksistä kaatuu jo vuoden sisällä perustamisestaan, mutta kieltämättä koirien ulkoiluttamisyritys on siitä hyvä, ettei se vaadi kalliita tiloja ja isoja alkupääomia. Sellaisen konkurssi tuskin tuhoaa yrittäjän luottotietoja ainakaan pitkäksi aikaa.

Eli kuvitellaan, että työtön asuu alueella, jossa on sekä paljon asukkaita ja koiria että ulkoilutusmaastoja kävelyetäisyydellä. Vähän vaikea yhtälö tosin, mutta kuvitellaan, että tosiaan olisi tällainen alue. 

Koiranomistajat mitä suurimmalla todennäköisyydellä haluavat, että heidän wuffeaan ulkoilutetaan työpäivän keskellä, ei lähellä aamu- tai iltalenkkiä. Näin ollen ulkoilutettavia on runsaasti klo 11-14. Ei juurikaan esim. kello 9 tai 15.

Kerralla voi viedä vaikkapa kolmea tai max neljää, pienikokoista ja toisten kanssa hyvin toimeentulevaa koiraa. Uusia ulkoilutettavia on "sisäänajettava" ulkoilutusryhmään huolella, ettei tulokas käy toisten kimppuun tai päinvastoin. 

Kuvitellaan siis, että kolmen tunnin ajan mukana olisi neljä koiraa. Noin kympin tuntihinnalla se tekee 120 euroa. Koitien vieminen ja tuominen vie oman aikanasa, missä muut koirat ovat sen ajan? Tuosta tulee helposti jo käytännössä koko päivän homma, jos ajatellaan, että yhden koiran haku vie vartin ja vieminen toisen vartin. Puoli tuntia per koira ja kaksitoista koiraa on jo kuusi tuntia, päälle ulkoilutukset. Mitä ihmettä, kolmen tunnin ulkoilitus onkin jo käytännössä koko päivän duuni, ja tuloa siis 120 euroa. Siitä menee puolet työnantajakuluihin ja vakuutuksiin ja veroihin, enemmänkin. Noin 60 e päivässä tarkoittaa 1320 e kuukaudessa, jos kuussa on 22 arkipäivää.

Siitä saa 300 e ansaita puhtaana, lopuista puolet vähennetään työttömyyskorvauksesta (tämä mm. Työttömyyskassa TYJ:n sääntö, lienee suht yleinen). Keskimääräinen ansiosidonnainen työttömyyskorvaus on noin 1300 e kuussa, joten tuloiksi täysipäiväisestä aherruksesta jäisi... 1320-300=1020, siitä puolet on 510, joka siis vähennetään ansiosidonnaisesta, josta jää 790 e. 790+1320=2110e. Eli käytännössä saisit palkkaa täyspäiväisestä, fyysisestä ja henkilökohtaista markkinointia vaativasta duunista 800 e kuussa verrattuna siihen, että makoilet kotona ja teet, mitä mieleen juolahtaa.

Mä vähän väitän, että harva viitsisi tuollaista, et edes sinä ap. Jos tuon 800 jakaisi tuntiliksaksi, se vaivanpalkka jäisi - höh! - jonnekin neljään euroon tunti.

Ja HUOM! Mikään tuosta yhtälöstä ei toimi, jos olet rehellinen. Yrittäjätulon kanssa saat nostaa ansiosidonnaista vain, jos yrittämisesi katsotaan TE-toimistossa sivutoimiseksi, eli ettei se haittaa työpaikanhakua. Täyspäiväinen koirien roudailu ei täytä sivutoimisen yrittämisen tunnusmerkkejä.

Joten voi hyvin olla, että menetät koko ansiosidonnaisen. Jolloin käteen jää plus miinus nolla euroa. Kannattaako, ap, kannattaako?

No ei juu ei.

[/quote]

Kiitos, mä jo hetken mietin, pitäiskö tosta innostua, mutta hyvä kun selvitit asian mun puolestani. Voin siis kääntää kylkeä ja jatkaa pötköttelyä.

Vierailija
64/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkka jolla yrittäjän voi pärjätä on jossain 40 euron luokkaa tunnissa plus alv 24 %, ja matkakulut yms pitää saada siihen päälle. Joten jos yrittäjä tulee ulkoiluttamaan koiraasi tunnin lenkille siihen voi laskea 2 tuntia yrittäjän aikaa ja matkakulut..

Satasen luokkaa sanoisin tuo tunnin lenkki. Et taida olla valmis maksamaan sen vertaa siitä ilosta päivässä?

KAnnattaa aina muistaa, että yrittäjällä on yrittäjän velvoitteet, ja ne ne vasta kalliita onkin. Joutuu maksamaan ihan itse oman sosiaaliturvansa ja sen lisäksi kaikkien muitten sosiaaliturvaan erilaisten verojen kautta.

Vierailija
65/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:11"]

Olen allerginen, joten en mielelläni ulkoiluta kenenkään koiraa, en myöskään samasta syytä halua niitä sisälle kotiini, enkä edes pihalleni:) Isojen koirien omistajien olisi syytä huomioida tämä, että kaikki eivät todellakaan rakasta niitä rapaisia, kuolaavia otuksia.

[/quote]

Heti kun lasten vanhemmat alkaa huomioimaan että kaikkien mielestä ne rääkyvät muksut ei olekaan mitään kullannuppuja eikä kaikki heistä pidä. Tasapuolisuus, eikös vaan?

Vierailija
66/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin koiran kävelyttäjä. Meillä asui naapurissa ihana mummo ja hän yhtäkkiä joutui muistaakseen lonkkaleikkauksen ja ei voinut kuljettaa koiraa ulos.

itse asiassa hänen poikansa, joka on lakimies, kysyi minulta voinko auttaa ja lupasi korvata vaivani.

aamuisin vein lenkille, samoin töitten jälkeen ja vielä illalla. Koiralle riitti vartin kävely, mutta varsinkin töiden jälkeen piti aina juosta kotiin kävelyttämään, se alkoi ärsyttämään.

jossain vaiheessa mummo alkoi valittamaan kun tulen niin myöhään vaikka hänelle oli annettu minun työaikani.

poika lupasi maksaa palkan kerran kuussa ja kun oli 1,5 kk mennyt, aloin ottamaan poikaan yhteyttä . Ja sainkin vihaiset haukut kun olin työajalla vaivannut.

lopulta poika suostui käymään ja sain kk kävelystä palkkaa ruhtinaalliset  50 euroa. Aloin nauraa ääneen ja kysyin osaako laskea paljonko on tuntipalkka .

tässä vaiheessa mummo jo haki itselleen paikkaa hoivakodista ja oltiin asuttu naapureina kuitenkin vuosia, joten pyysin poikaa katsomaan omaa palkkanauhaa, sen jälkeen lakikirjaa, löytyykö siellä yhtään ammattia mistä maksetaan alle 2 e tunnissa.

en muista monta kk lopulta vein koiraa ulos, n 1/2 vuotta ja liksa pysyi 50 e ja lisäksi summaa sai aina kerjätä useita kertoja.

lopussa pyysin liksan etukäteen kuun alussa koska tiesin muuten jään ilman rahaa.

mutta huippu : kun mummo muutti, sain jotain muistoja, joilla en tehnyt mitään, esim vanhoja , kuluneita vaatteita, lakanoita jne mutta paras oli säkillinen terveyssiteitä . Niitä paksuja ja epäkäytännöllisiä. 

Vuosia kului ja mun taloudellinen tilanne heikkeni. Olen nyt käyttänyt noita paksuja siteitä jo vuosia. Ja ne kestävät vielä useita vuosia. 

Vierailija
67/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:58"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:37"]sen mä haluankin nähdä kun joku koiriin tottumaton käy hakemassa mun kans 56 ja 63kg koirat ja käyttää vähän musteja ulkona.. :D [/quote] Kouluta mustis ni no problem. Meillä iso koira jota voisi lapsikin taluttaa jos tarve vaatisi. [/quote] Mustit on koulutettu, ei siinä mitään. Niin idiootti en ole että lapselle antaisin, edes pientä koiraa. Ymmärrätkö, tauno että koirien iso koko voi pelottaa kokematonta? Vai väännetäänkö ratakiskosta kun ei tajuntaan muuten mene?

[/quote]

Alotetaan siitä että työnnät sen ratakiskos peppuun, sitten jatkuu lukukoululla, taidat tarvita. Lukiko nimittäin jossain että annan ison koiran lapselle? Ei lukenut. Väitinkö että sinä antaisit? En. Omistan ison koiran itsekin (sekin luki tuolla) ja TIEDÄN varsin hyvin että osa ihmisistä niitä pelkää (kuten myös pieniä koiria, tiesithän senkin?). Nyt oli SINUN tektissäsi kyse KOKEMATTOMASTA, EI PELKÄÄVÄSTÄ. Ei koiria pelkäävä ihminen tuohon hommaan edes lähtisi, mutta kun kokematon ei tarkoita samaa asiaa. Sinäkin varmaan olet ollut joskus kokematon, ensimmäistä kertaa lenkillä koiran kanssa? Minä ainakin olen.

Vierailija
68/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:30"]

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:49"] Voit olla ihan varma, että 10 eurolla sun koirasi "hups, vahingossa karkasi". Meidän roskakatoksessa on parin ala-asteikäisen tytön mainos koiran ulkoilutuspalvelusta. Hinta ja työ on juuri heille sopivaa. Tehdään mieluummin niin, että leikataan sun työaikaasi sen verran, että ehdit valoisaan aikaan tulla ulkoiluttamaan koiraasi. Minä tulen jatkamaan sinun työtäsi ne puuttuvat tunnit. Olisi kansantaloudellekin paljon fiksumpaa, kun me molemmat maksaisimme veroja ja kuluttaisimme palveluita. Jos nyt kuitenkin olet itse niin laiska, ettet jaksa koiraasi ulkoiluttaa, nuo naapurintytöt voivat tulla tekemään sen, ja saavat näin omakohtaista kokemusta yrittäjyydestä. Ehkäpä he 20 vuoden päästä perustavat seuraavan Supercellin, kun ovat pienestä pitäen yrittäneet. [/quote]   Laitapa yhteystietosi, niin voidaan aloittaa vaikka heti. Onkin niin vittumainen selvittelyurakka heti aamusta, että mieluummin lähtisin koiran kanssa parin tunnin lenkille. Hyvällä tietokantojen tuntemuksella ja C#-kielen osaamisella pärjäät varmasti mainiosti. [/quote] Ja sinä ilmeisesti luulet, että koulutettua ja osaavaa väkeä ei ole työttömänä? No, väärin luultu. Myös korkeakoulutettujen työttömyys on suurempaa kuin koskaan. Mutta hyvä sinulle tietysti, jos tilanteesi on sellainen, että sinun on mahdollista kuvitella, että olet jotenkin merkittävästi parempi kuin muut.

[/quote]

Eli parin tunnin työ ei kelvannutkaan? Niin vähän arvelinkin. Ehkä ei kannata ehdotella sellaista, mihin ei sitten kuitenkaan ole itse valmis? 

Vierailija
69/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:35"]

[/quote]

Heti kun lasten vanhemmat alkaa huomioimaan että kaikkien mielestä ne rääkyvät muksut ei olekaan mitään kullannuppuja eikä kaikki heistä pidä. Tasapuolisuus, eikös vaan?

[/quote]

Minä ainakin pidän omista lapsistani enemmän kuin isoista koirista ja se on minusta tasapuolista:)

Vierailija
70/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

maksan työttömälle kaverille 50e kuussa koiran ulkoilutuksesta, kävisi muutenkin lenkillä niin ei ole iso juttu ottaa mun koiria mukaan ja vien vielä pari kertaa kuussa syömäänkin ravintolaan

Vierailija
71/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Töitä kyllä löytyy aina tekevälle, ihan totta. Mistä vain saisimme tahon, joka maksaa? Työtön voisi vallan hyvin mennä aikansa kuluksi kolaamaan vaikka lumia pihoilta, minne ammattimiehet eivät jouda tai näe tarpeelliseksi. Ja varmasti löytyy esim. vanhustenhoidon puolelta kipeästi tarvetta työvoimalle. Vaan mitä työtön tästä hyötyy? Hän saa työttömyystuen ja ehkä hyvässä lykyssä +9 €, että saa pitää mielensä virkeänä ja jonkun periaatteellisen, työssäkäyvän veronmaksajan tyytyväisenä. Joku muu saa tästä ihan virallisen palkan työsuhde-etuineen. Minusta tämä asetelma ei ole reilu millään tavalla. Tämän osoitan sinulle, 109.

Ja mitä tulee vapaaehtoistyöhön: vapaaehtoistyö on voittoa tavoittelematonta toimintaa, josta ei makseta palkkaa - korkeintaan ehkä kulukorvauksia tai nimellistä, hyvin pientä korvausta. Vapaaehtoistyön periaatteisiin ei kuulu velvoite! Minusta on jo vapaaehtoistyön hengen vastaista ja itse toimintaa syövää velvoittaa esimerkiksi työttömät tekemään vapaaehtoistyötä vastikkeellisena työttömyystukea vastaan. Toisekseen: ne palkkiot ja kulukorvaukset ovat hyvin pieniä eivätkä välttämättä edes säännöllisiä eivätkä etenkään verrattavissa kuukausipalkkaan. Todellisuudessa saatavat ansiot voivat olla lähinnä taskurahan suuruisia tai jopa persnettoa, joten siitäkin syystä sen pitää lähteä vapaaehtoisuudesta pikemminkin kuin velvoitteesta. 

Vierailija
72/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:28"]

Vai meneekö kaikki tuet? Olisi teistäkin jotain hyötyä, jotta työssäolijat voisivat painaa pitkää päivää ja koira saisi kunnon päivälenkin ja ruokaa valoisan aikaan.

[/quote

en jaksa lukea minkälaisia vastauksia olet saanut. Toivon vain että jäät itse työttömäksi lähitulevaisuudessa. Katsotaan sitten lähdetkö ulkoiluttamaan toisten rakkeja ja millä hinnalla. 

Vierailija
73/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:46"]

[/quote]

[/quote]

Minä ainakin pidän omista lapsistani enemmän kuin isoista koirista ja se on minusta tasapuolista:)

[/quote]

Ja minä pidän isoista (ja pienistäkin) koirista enemmän kuin sinun lapsistasi, onko tämäkin yhtä tasapuolista?

Vierailija
74/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:28"]

[/quote]

Inhoan koiria ja ulkoiluakin. T:työtön

Vierailija
75/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 09:46"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Kyllä, mutta sinun pitää ymmärtää että me muut ei välttämättä pidetä niistä sinun lapsistas sen enempää kun sinä meidän koirista. Et ilmeisesti oikein ymmärtänyt lausetta johon vastasit.

Vierailija
76/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän ap:n pointin. Myös vastaan asettuvat realiteetit.

Miksei ajatusta kuitenkin voisi jalostaa. Paikalliset yrityspalvelukeskukset/työkkäri voisivat luoda toiminnalle raamit ja palvelu tuottaa "taskurahan ansaintahenkeen" niin, ettei se vaikuttaisi tukiin. Eikä tarvitsisi olla leimallista yhdelle kohderyhmälle rajattua virkistystoimintaa, vaan kuka tahansa kelpoisuusvaatimukset täyttävä voisi lähteä mukaan (opiskelijat, downshiftaajat, eläkeläiset jne.).

Koiranulkoilutus on hyvä palvelu, jota voisi täydentää. Koiralle voidaan laittaa pantaan paikannin, jotta omistaja voi seuratata lemmikkinsä kulkua tai tutun ulkoiluttajan voisi palkata lomahoitajaksi tai kouluttajaksi. Toimintaa voisi pyörittää koirapuistojen yhteydessä. Nettivaraus.

Yhtälailla palvelu voisi olla pienen koululaisryhmän saattajana olemista koulumatkoilla tai suojatievahtina olemista. Tai parhaaseen satoaikaan järjestettävä ryhmäreissu marjastajille ja sienestäjille niin, että bussin saavuttua takaisin tiettyyn paikkaan tuore saalis laitetaan torimyyntiin.

Vierailija
77/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:30"]

Paljonko oot valmis maksamaan työttömälle esim tunnin koiran lenkityksestä?

[/quote]

Ei riitä koska menee tuet.

10 euroa. Se on 10 euroa enemmän kuin ei mitään.

[/quote]

Vierailija
78/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On tuossa sen verran ajatusta, että lappu kaupan ilmoitustaululle: autetaan mummoja ostoksilla käynnissä, ulkoilutetaan koiria, pestään autoja, vaihdetaan talvirenkaita jne. Kympillä tunti. Päälle vaikka kiva Facebook-sivu, missä vähän kerrotaan omasta persoonasta ja annetaan luotettava kuva itsestään. Ei makseta veroja, ei perusteta yrityksiä.

Rehellisellä yrittämisellä ei kympillä tunti eletä. Ei millään. Itse laskutan asiakasta 85 €/h ja palkkana maksan itselleni 45 €/h. Eikä kuukausipalkka silti mitenkään kummalliseksi jää, koska välillä on hyvin hiljaisia viikkoja ja välillä saa tehdä hommia kieli vyön alla. Sellaistakin on pienyrittäjän arki, ettei siihen voi luottaa, että hommia on 8-16 joka arkipäivä.

Vierailija
79/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 17:13"]Ei tietenkään syömään kenenkään apajia, kuten jo aiemmin kirjoitin. Vaan tekemään työtä jolle ei ole tekijää. 

Tietenkin parasta olisi jos kaikki työllistyisivät, siihenhän tämä toimintamalli tähtäisikin.

Kaikille ei vaan valitettavasti löydy niitä oman alansa töitä. Siksi mielestäni pitäisi pystyä tekemään sellaista työtä mitä saa. Eikä vaan kuukausi tai vuositolkulla etsiä niitä oman alansa hommia työttömyystukien varassa.

109
[/quote]
On eri asia tehdä minkä tahansa alan töitä palkkaa vastaan kuin ilman palkkaa. Kyllä mullekin kelpaa työ kuin työ (kunhan siihen pystyn), mikäli siitä maksetaan oikeaa asianmukaista palkkaa.

Vierailija
80/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin perustaa, mutta

- palvelua käyttäviä koiria pitäisi olla tarpeeksi lähialueella

- koirien pitäisi ola steriloituja

- koirien pitäisi olla sosiaalisia, koulutettuja, suunnilleen samankokoisia ja kuntoisia

- omistajan pitäisi olla valmis maksamaan n.15€/h

Suomessa suurimipia ongelmia palvelulle ovat kouluttamattomat koirat, steriloimattomat koirat, ääliöt omistajat, lihavat koirat, säätila (jos koirissa erittäin lyhyt/pitkä karvaisia koiria olisi ne ulkoilutettava pakkasella/sateella erikseen sekä myös pestävä&kuivattava kotiin palautuksen yhteydessä) sekä yrittämisen epävakaus ja kannattamattomuus asiakasmäärillä. Eikä se nyt mikään eläkeduuni olisi, millä elättäisi kolmi-viisihenkisen perheen.

Ei  mulla muuta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan viisi