Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi te työttömät ette perusta vaikka koiranulkoilutuspalvelua päivisin?

Vierailija
08.12.2014 |

Vai meneekö kaikki tuet? Olisi teistäkin jotain hyötyä, jotta työssäolijat voisivat painaa pitkää päivää ja koira saisi kunnon päivälenkin ja ruokaa valoisan aikaan.

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika pystyynkuollut ajatus, kuten täällä jo fiksummat ovat todenneet. Ei siitä kympistä jäisi tälle yrittäjälle juuri mitään käteen. Lisäksi rahaa menisi vakuutuksiin, sillä kukapa sitä ikinä tietää, jos yksi wuffe puraisee toista oikeen kunnolla, tai yksi koira juoksee auton alle? Lisäksi suomalaiset ovat tunnetusti itaria, koiranulkoiluttaja joutuisi taistelemaan oikeuksistaan tyyppejä vastaan, jotka katsoisivat, etteivät maksa kuin pari euroa ulkoilutuksesta.

Vierailija
42/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska oon koulussa 8-16.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo olisi ihan unelma! Mutta ei mahtaisi riittää maksavia asiakkaita pitämään minut leivässä.

Vierailija
44/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:49"]

Voit olla ihan varma, että 10 eurolla sun koirasi "hups, vahingossa karkasi".

Meidän roskakatoksessa on parin ala-asteikäisen tytön mainos koiran ulkoilutuspalvelusta. Hinta ja työ on juuri heille sopivaa.

Tehdään mieluummin niin, että leikataan sun työaikaasi sen verran, että ehdit valoisaan aikaan tulla ulkoiluttamaan koiraasi. Minä tulen jatkamaan sinun työtäsi ne puuttuvat tunnit. Olisi kansantaloudellekin paljon fiksumpaa, kun me molemmat maksaisimme veroja ja kuluttaisimme palveluita.

Jos nyt kuitenkin olet itse niin laiska, ettet jaksa koiraasi ulkoiluttaa, nuo naapurintytöt voivat tulla tekemään sen, ja saavat näin omakohtaista kokemusta yrittäjyydestä. Ehkäpä he 20 vuoden päästä perustavat seuraavan Supercellin, kun ovat pienestä pitäen yrittäneet.

[/quote]

Laitapa yhteystietosi, niin voidaan aloittaa vaikka heti. Onkin niin vittumainen selvittelyurakka heti aamusta, että mieluummin lähtisin koiran kanssa parin tunnin lenkille. Hyvällä tietokantojen tuntemuksella ja C#-kielen osaamisella pärjäät varmasti mainiosti.

Vierailija
45/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos vaikka siksi, että kaikki koirat noin sadan kilometrin säteellä ulkoilevat ihan itsekseen. Suurin osa häkissä tai narussa, eli kukaan ei suostuisi maksamaan siitä.

Mieluummin kannattaisi perustaa vaikka vanhusten ulkoilutuspalvelu. Miksi aloittajakin ehdottottaa koirien eikä vanhojen ja muuten sisätiloihin sidottujen ihmisten ulkoiluttamista?

Vierailija
46/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:07"]Koska oon koulussa 8-16.
[/quote]
Eikä tää keskustelu koskenu opiskelijoita vaan työttömiä.

Vierailija
47/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:28"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:07"]Koska oon koulussa 8-16.
[/quote]
Eikä tää keskustelu koskenu opiskelijoita vaan työttömiä.
[/quote]
no yleensä marmatetaan siitä, kun opiskelijat ei tee töitä. :D täällä ei oo oikeen opiskelijoille hommia.

Vierailija
48/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:24"][quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:49"]

Voit olla ihan varma, että 10 eurolla sun koirasi "hups, vahingossa karkasi".

Meidän roskakatoksessa on parin ala-asteikäisen tytön mainos koiran ulkoilutuspalvelusta. Hinta ja työ on juuri heille sopivaa.

Tehdään mieluummin niin, että leikataan sun työaikaasi sen verran, että ehdit valoisaan aikaan tulla ulkoiluttamaan koiraasi. Minä tulen jatkamaan sinun työtäsi ne puuttuvat tunnit. Olisi kansantaloudellekin paljon fiksumpaa, kun me molemmat maksaisimme veroja ja kuluttaisimme palveluita.

Jos nyt kuitenkin olet itse niin laiska, ettet jaksa koiraasi ulkoiluttaa, nuo naapurintytöt voivat tulla tekemään sen, ja saavat näin omakohtaista kokemusta yrittäjyydestä. Ehkäpä he 20 vuoden päästä perustavat seuraavan Supercellin, kun ovat pienestä pitäen yrittäneet.

[/quote]

Laitapa yhteystietosi, niin voidaan aloittaa vaikka heti. Onkin niin vittumainen selvittelyurakka heti aamusta, että mieluummin lähtisin koiran kanssa parin tunnin lenkille. Hyvällä tietokantojen tuntemuksella ja C#-kielen osaamisella pärjäät varmasti mainiosti.
[/quote]

Ja sinä ilmeisesti luulet, että koulutettua ja osaavaa väkeä ei ole työttömänä? No, väärin luultu. Myös korkeakoulutettujen työttömyys on suurempaa kuin koskaan. Mutta hyvä sinulle tietysti, jos tilanteesi on sellainen, että sinun on mahdollista kuvitella, että olet jotenkin merkittävästi parempi kuin muut.

Vierailija
49/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä luottais ainakaan mun perheenjäsentä tai kodin avaimia jollekkin tuntemattomalle.

Vierailija
50/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan olisi ihanaa jos suomessa olisi kaikkia hassuja ammatteja, mutta harmittavasti ei ole los angelesin tai new yorkin asukaslukuja. Lisäksi kuka maksaa 300 euroa kuukaudessa koiransa ulkoiluttamisesta?  Kertakeikkoja olisi luultavasti tarjolla mutta täytyy olla rikas puoliso jos tätä haluaa tehdä

Vierailija
51/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:28"]Eikä tää keskustelu koskenu opiskelijoita vaan työttömiä.

[/quote]

Minä esim. oon virallisesti työtön ja siksi saan opintoihin työttömyysrahan.

Vierailija
52/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen mä haluankin nähdä kun joku koiriin tottumaton käy hakemassa mun kans 56 ja 63kg koirat ja käyttää vähän musteja ulkona.. :D

Vierailija
53/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:37"]sen mä haluankin nähdä kun joku koiriin tottumaton käy hakemassa mun kans 56 ja 63kg koirat ja käyttää vähän musteja ulkona.. :D
[/quote]
Kouluta mustis ni no problem. Meillä iso koira jota voisi lapsikin taluttaa jos tarve vaatisi.

Vierailija
54/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:36"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:28"]Eikä tää keskustelu koskenu opiskelijoita vaan työttömiä.

[/quote]

Minä esim. oon virallisesti työtön ja siksi saan opintoihin työttömyysrahan.
[/quote]
No voi että. Sillonhan sä TEET jotain. Tää varmaan oli niille jotka on kotona.

Vierailija
55/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:32"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 10:30"]

Paljonko oot valmis maksamaan työttömälle esim tunnin koiran lenkityksestä?

[/quote]

10 euroa. Se on 10 euroa enemmän kuin ei mitään.

[/quote]

Jos työtön perustaa koiranulkoilutuspalvelun, kyseessä on yritys. Jos liikevaihtoa on hiemankaan enemmän, yrittäjästä tulee arvonlisävelvollinen. Niinpä jo alv lohkaisee tuosta 10 eurosta lähes 2 euroa pois (toisin kuin yleensä luullaan, alv 24 % EI tarkoita sitä, että kuluttajan maksamasta hinnasta 24 % on veroa - se tarkoittaa sitä, että yrittäjän kirjanpidossa näkyvään nettohintaan lisätään veroa 24 % ja näin saadaan se hinta, jonka kuluttaja maksaa). Lisäksi YEL-vakuutus on yrittäjälle pakollinen, ja sekin on aika suuri - parhaassa tapauksessa se nappaa pois toiset 2 euroa. Jäljelle jäävät 6 euroa, mutta niistäkin maksellaan muita yritystoiminnan kuluja, esimerkiksi kirjanpito ja vakuutukset. Näin 10 euron tuntilaskutus tarkoittaa 4-5 euron tuntipalkkaa, ja siitä maksetaan vielä tulovero ihan normaalisti.

On hyvin mahdollista, että tämä yritystoiminta pudottaa yrittäjän kaikkien tukien ulkopuolelle. Ja vaikka yritystoiminta olisikin sen verran pienimuotoista, että se tulkittaisiin sivutoimiseksi ja sen lisäksi saisi työttömyyskorvausta, työttömyyskorvauksen määrä pienentyy.

[/quote]

Vaikea nähdä, että näillä työttömien työhalukkuudella päästään sinne yli 7500€ ansioihin, että tulisi YEL ja ALV hoidettavaksi.

Vierailija
56/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa et saa kohta taluttaa mummoa kadun yli, ellei sinulla ole jotain lähihoitajan tutkintoa ja hygieniapassia. Eiköhän koirankin ulkoiluttamiseen tarvita pian eläinlääkärin tutkinto ja sadan eri viranomaisen lausunto kaavakkeineen. Näin suomessa, ettei kukaan vaan yritä mitään.

Vierailija
57/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:31"]En mä luottais ainakaan mun perheenjäsentä tai kodin avaimia jollekkin tuntemattomalle.
[/quote]
Talonmiehelle, siivoojalle, perhepäivähoitajalle, huoltoyhtiölle, puistotädeille..?

Vierailija
58/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:39"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:37"]sen mä haluankin nähdä kun joku koiriin tottumaton käy hakemassa mun kans 56 ja 63kg koirat ja käyttää vähän musteja ulkona.. :D
[/quote]
Kouluta mustis ni no problem. Meillä iso koira jota voisi lapsikin taluttaa jos tarve vaatisi.
[/quote]

Mustit on koulutettu, ei siinä mitään. Niin idiootti en ole että lapselle antaisin, edes pientä koiraa. Ymmärrätkö, tauno että koirien iso koko voi pelottaa kokematonta? Vai väännetäänkö ratakiskosta kun ei tajuntaan muuten mene?

Vierailija
59/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:56"][quote author="Vierailija" time="09.12.2014 klo 08:31"]En mä luottais ainakaan mun perheenjäsentä tai kodin avaimia jollekkin tuntemattomalle.
[/quote]
Talonmiehelle, siivoojalle, perhepäivähoitajalle, huoltoyhtiölle, puistotädeille..?
[/quote]

En kenellekkään noista, talonmieskään ei saa tulla sisään ellen ole kotona.

Vierailija
60/116 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

en palkkaisi koiran ulkoiluttajaa. ei ole mitään takeita, että se liikkuu sen kanssa sataa metriä enempää jos sitäkään. etenkään ketään av-mammaa en palkkaisi ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yhdeksän