Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

naiset: kokemuksia haluttomuudesta selviämisestä

Vierailija
08.12.2014 |

Olen siis mies ja koitan ratkoa parisuhdettani vaivaavaa tilannetta. Lapsi on 7kk ja meiltä on kadonnut seksielämä ja muu läheisyys. Se on minulle äärimmäisen raskasta. 

Mieluiten kuulisin kommentteja naisilta, jotka ovat olleet samassa tilanteessa ja kärsineet haluttomuudesta, mutta hellyys ja halu on löytynyt. Stereotypiset provo ja muut kommentit kotitöistä, vieraissa käymisestä jne. voitte säästää johonkin muuhun ketjuun.

Eli tilanne seuraava: Meillä oli suht hyvä seksielämä. Raskauden aikana seksi väheni aika radikaalisti. Ensin paha olo, sitten nainen kärsi oman kehon muutoksista ja koki olevansa ruma (minä koitin parhaani mukaan tehdö selväksi että hön oli ja on ihana).  Koko raskauden ajan pidin häntä hyvänä, jalakhierontaa, paijaamista, seksi usein vain hönen tyydytyksestä huolehtimista. 

Nyt lapsen syntymän jälkeen on todella hiljaista. Seksiä (yhdyntää) on ollut vissiin 4 krt. Pari kertaa hän on hyväillyt minulle orgasmin (aina minun aloitteestani) minä puolestani hänelle paljon useammin. Kerran pari jotain on tapahtunut hänen aloitteestaan. 
Vauva-arki on tietysti raskasta, mutta nykyään yöt menee aika hyvin (jo jonkun aikaa) eikä minun tilanteeni ole mitenkään vähemmän stressinen. Yhteistä aikaa, jolloin läheisyys tulisi kyseeseen on vähän, mutta minua kirvelee kun se käytetään joululahjojen valintaan tai TV:n katsomiseen (ei paljoa ehkö 3 krt vko puoli tuntia).

Kaipaan kovasti kaikkea läheisyyttää, mutta parhaillaan lähes kaikki pussailut (jotka eivät muutu suudelmiksi yrityksistä huolimatta) lähtevät minulta. 
Minä koitan purra huultani ja olla nostamatta asiaa jatkuvasti esiin. Kärsin kuitenkin aika paljon ja asia on aivan jatkuvasti mielessäni. 

En tiedä mitä tehdä. Välillä tekee mieli "kostaa" ja olla etäinen takaisin, mutta ajatus tuntuu lapselliselta ja epärakentavalta. Kaikki tuntuu loukkaavalta. Kun vaimo kertoo ajatelleensa minua ja katselleensa kuinka komealta näytin tilanteessa X, se vain ärsyttää minua. Silloin tällöin tapahtuvat minilähestymiset useimmiten rakentuvat hänen hyväilyynsä. Minua loukkaa se, että minä olen se joka on ilmaissut läheisyyden puutteen, seksin puutteen ja jatkuvasti torjutuksi tulemisen olevan iso ongelma ja silti hänen ainoa kiinnostus on, että minä pitäisin häntä hyvänä. Koitan rakentavasti ajatella, että hienoa että kiinnostus heräilee, mutta käytännössä minua vaan vituttaa. 

Miten saan kumppanin haluamaan minua! Ja haluamaan minun nautintoa, ei vaan omaansa!

Ja muuten vaimoni on todella huomioonottava ja hyvä tyyppi. Ei ollenkaan itsekästä tyyppiä.

En oikeen jaksaisi lukea kommentteja ihmisiltä, jotka eivät ole ikinä tällaista läpikäyneet. Se, että joku joka nai 4 krt vko kertoo minulle että heillä sujuu kivasti ei oikein auta minua ratkaisun löytämisessä. Ja toivon että AV:lle tavanomaiset "käy vieraissa / naisesi käy vieraissa" kommentit jäisivät pienelle huomiolle. 

Pidän itsestäni suht hyvää huolta (en tarpeeksi kun aikaa ei ole), autan kotona (ei tässä mitään harrastuksia ole aikoihin ollut, kaikki aika menee kotona ja töissä). 

Kaikki rakentavat kommentit, johon ei liity kotityöt otetaan innolla vastaan, koska en tiedä pystynko toista lasta hankkimaan jos pitää olla tyyliin 4v tällaisilla fiiliksillä. 

Kommentit (95)

Vierailija
81/95 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:01"]

Tää on tosi hieno keskustelu. Kiva, kun on pysynyt asiallisena ja kohteliaana toisia kirjoittajia kohtaan jo kolme sivua. Kiitos aloittajalle ja kaikille keskustelijoille!

Hormoonit naisella ainakin yks iso syy haluttomuuteen, kuten moni onkin jo todennut. Synnytys ja imetys tottakai, mutta myös ehkäisy. Mikä ehkäisy teillä ap on käytössä? Mulla ainakin e- pillerien ehkäisyteho perustui täydelliseen haluttomuuteen. Lisäksi ne aiheuttivat ikäviä sivuoireita, pahimpana siivousneuroosi. Kannattaa ainakin kokeilla jotain hormoonitonta ehkäisyä.

[/quote]

Ai kamala, olisikohan hormonitilanne pillereillä sama kuin juuri ennen synnytystä raskaana olevalla? Mulla synnytyksiä edeltänyt siivousneuroosi ilman muita viitteitä. Olen edeltävänä iltana mm. kiillottanut talvirenkaita ja hinkannut eteisen seiniä ja kiillottanut kylppärin peilikaapin sisustaa ja järjestellyt ulkovarastoa. Kaikki tosi tärkeitä silloin ja synnytys alkanut 8h sisään. Kauheeta jos sellanen olisi koko ajan :). Seksi ei ollut silloin mielessä, sekin vielä.

Vierailija
82/95 |
29.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kirjoituksestasi päätellen olet mitä ihanin mies ja symppaan tilannettanne kovasti. Pakko tosin sanoa, että seksihän ei ole mikään ihmisoikeus sinänsä ja ilmankin pärjää. Eikä meistä kukaan tunne sinun vaimoasi paremmin kuin sinä itse, joten ehkä voisit vaan luottaa vaistoosi hänen kanssaan. Yksi juttu on kuitenkin sellainen, jonka itse huomasin omien lasteni syntymien jälkeen (olen siis nainen) ja joka oli relevantti: minulle jäi päälle synnytyksen jälkeinen haluttomuus, koska jouduin esittämään vähän tylympää ja haluttomampaa kuin olinkaan, jotta mies tajusi ettei tosiaankaan kiinnosta. Sitten kun olisi jo hormonien puolesta kiinnostanut, olin jotenkin niin jumissa siinä haluttoman roolissa, että kesti pitkään päästä yli niistä itse rakentamistani suojamuureista ja päästää mies taas lähemmäs. Tässä voisi auttaa vähän machompi lähestymistapa, joka ei hyväksyisi eitä vastaukseksi ainakaan heti aluksi. IMHO.

Tuossa on vaan se riksi, että jos nainen olikin oikeasti tosissaan sen ekan "ein" kanssa, niin saadaan kunnon hässäkkä aikaiseksi. Siksi en miehenä tuollaista uskalla tehdä, jos nainen ei asiaa tuo mitenkään esiin.

En siis ole AP, mutta vastaavassa tilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 27 lisää, että en minäkään suunnitellut pettäväni, mutta kun tilaisuus tuli ja sai taas tuntea olonsa mukavaksi miehen kanssa (joka ei vaatinut mitään vaan jutteli kivasti ja ilman ilmiselvää agendaa), seksihalut palasivat kuin taikaiskusta. En tietenkään suosittele pettämistä, siksi yritänkin vaan kertoa miten sen ehkä voisi välttää. Ole mies ja läpsyttele naisen libido hereille, kyllä se sieltä löytyy kun en anna periksi.

Jos olisit mies, olisit petturisika. Kun olet nainen, näin vain pääsi käymään.

Vierailija
84/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kärsivällisyyttä. Pikkulapsiaika on parisuhteen suurin koetinkivi ja haluttomuus voi kestää jopa 2-3 vuottakin. Yritä keskittyä nyt tärkeimpään, eli lapsestanne huolehtimiseen ja nauttia siitä ajasta kun lapsi on pieni. Aika menee nopeasti ja kymmenen vuoden kuluttua et edes enää muista, millaista oli "elää puutteessa". Tsemppiä, kyllä ne vaiosi halut sieltä taas palaavat!

Kannattaa ehdottomasti keskittyä lapsiin, kun he ovat pieniä. Se ei kauan kestä. Mutta siitäkin huolimatta voi käydä niin, että kymmenen vuoden päästä tiedät tuskallisen hyvin miltä tuntuu elää puutteessa.

Vierailija
85/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja 27 lisää, että en minäkään suunnitellut pettäväni, mutta kun tilaisuus tuli ja sai taas tuntea olonsa mukavaksi miehen kanssa (joka ei vaatinut mitään vaan jutteli kivasti ja ilman ilmiselvää agendaa), seksihalut palasivat kuin taikaiskusta. En tietenkään suosittele pettämistä, siksi yritänkin vaan kertoa miten sen ehkä voisi välttää. Ole mies ja läpsyttele naisen libido hereille, kyllä se sieltä löytyy kun en anna periksi.

Minulle meinaisi käydä samalla tavalla. Baarissa tapasin naisen, jonka kanssa juteltiin niitä näitä kunnes hän teki aloitteen. Tuntui äärettömän hyvältä olla mies ja vielä haluttu sellainen. Otin kuitenkin itseäni niskasta kiinni ja lopetin homman suutelun/hyväilyn kohdalla.

Jos kun vain joku kertoisikin miten se naisen libido läpsytellään hereille. Olen yrittänyt jo vuosia tuloksetta. Selvästi nyt ollaan jo minun sietokykyni rajoilla, mutta minkäs teet. Jos toinen ei itsekään tiedä missä on vika, niin paha minunkaan sitä on arvata. Luoja tietää, että yrittänyt olen.

Vierailija
86/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan rassaa jotain talkkaria kun oot töissä niin munkin vaimo teki

Vierailija
87/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 11:39"]

Ja 18 ei taida tajuta miten paljon voimia vaatii talon rakentaminen ja kahden yrityksen pyörittäminen samalla kun pitää huolen, että aikaa riittää vaimon tukemiseen ja lapsen ja huushollin hoitoon.

Silti läheisyys on minulle tärkeämpää kuin serkkujen joululahjat. Jätetäänkö nämä nainen/mies kommentit vähemmälle tai rakentavammiksi, samoja ongelmia kun tuntuu olevan molemmin päin.

Kukaan ei pakota rakentamaan taloa ja pyörittämään kahta yritystä kun kotona on vauva ja vaimo kaikkein tarvitsevimmillaan. Tuosta yhtälöstä seuraa pelkästään ongelmia, jotka saattavat kestää vuosikausia. Oma mieheni panosti työntekoon kun meidän lapset olivat pieniä, ja minä koin hänen hylänneen minut ja tarpeeni. Siinä me sitten hiljalleen kumpikin hiljaisesta vitutuksesta kärsien ns. kasvoimme erillemme ja rakkaus kuoli. Tuloksena minä lopulta petin kun en kotoa saanut tukea enkä ymmärrystä vaan lähinnä vaativaa tiuskimista.

Ei kukaan pakota niitä lapsiakaan tekemään.

Paljonkos sinä annoit tukea ja ymmärrystä miehellesi? Vai onko se niin, että miehen on vain kestettävä?

Vierailija
88/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se vielä, tämä on ehkä itsestään selvyys naisille mutta ei välttämättä miehille, että jos nainen ei halua seksiä, mutta tietää että mies haluaisi, nainen on passiivinen sellaisten huomionosoitusten suhteen, jotka mies voisi mieltää seksiin liittyviksi. Ja sitten, kun nainen tosiaan kuitenkin tietää että mies tarvitsisi jotakin, nainen tarjoutuu joskus just vaikka hierottavaksi ja ajattelee että se on miehellekin edes jotenkin tyydyttävää. Tai sanoo jotain juuri että näytät hyvältä, ehkä sellaisessa tilanteessa kun seksiä ei voisi ollakaan. Minusta sinun kannattaisi kertoa selvemmin mitä haluat, esim. että nuo ei ole ainakaan yksinään sinulle hyviä juttuja, vaan haluaisit että nainen vaikka tulisi halaamaan tai suutelisi kunnolla. Yritä ehkä suhtautua siihen asiaan pragmaattisesti, jos nainen haluaa ja voi panostaa tuon verran, niin jospa kompromissi toistaiseksi olisi se että se hänen panostus olisi suunnattu sinun kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.

Jos teet selväksi että et halua nyt seksiä niin kauan kuin hänkään ei kerran halua, et yritä viedä tilannetta pidemmälle jne. vaan nuo hänen aloitteellaan tehtynä olisi sinulle tärkeitä että jaksat arkea, niin ei ole väärin aiheuttaa pientä huonoa omaatuntoa jos toinen laiminlyö selkeitä ja ihan helposti toteutettavia toiveita. Voi hyvin käydä niin, että jos nainen jonkun aikaa rauhassa keskittyy siihen että tulee koskettamaan tai pussailemaan oma-aloitteisesti, että ne seksihalutkin sieltä nousee kunhan et torpedoi niitä etenemällä itse ohi hänen halujen. Niin kauan kun ei ole juuri ollenkaan kosketusta, on epätodennäköistä että halutkaan lähtee nousuun, IMHO.

t. 37

En vain miehenä oikein ymmärrä tuota logiikkaa. "Tiedän että mieheni kaipaa läheisyyttä ja huomiota minulta, joten järjestänpä niin että hänen pitää antaa lisää huomiota minulle." Toimisikohan tämä kotitöissäkin "tiedän, että vaimoni kaipaisi minun apua tiskien ja pyykkien kanssa. Mitä jos järjestäisin hänelle lisää tiskattavaa ja pyykättävää".

Tiedän, kärjistetty esimerkki. Mutta näin minä sen miehenä koen, kun keskusteluista huolimatta tilanne on edelleen niin, että minua ei halata/pussata/kehuta tms. vaimon aloitteesta. Välillä sitten yrittää hyvitellä sillä, että "saan" antaa hänelle kokovartalohieronnan. Teen sen mielelläni, kun tiedän hänen siitä nauttivan. Mutta se vain korostaa tunnettani siitä, että koskaan ei ole kyse minun tarpeistani! Kyllä mieskin haluaa tuntea olevansa rakastettu ja haluttu eikä vain palveluntarjoaja.

Vierailija
89/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kärsin lasten syntymän jälkeen monta vuotta haluttomuudesta. Halusin kyllä haluta mutta eihän sitä pystynyt pakottamaan.

Meillä oli velvollisuusseksiä, sillä ymmärsin asian miehelle tärkeäksi ja halusin että edes hän nauttisi, edes joskus. Tämä kuitenkin pahensi haluttomuuttani.

Ongelma korjaantui vasta kun elämä helpottuu ja minulla riitti energiaa myös kodin ja työn ulkopuolelle. Ehkä minun piti vain löytää itseni uudestaan naisena ja saada kokea edelleen olevani naisellinen, kaunis ja haluttava. Sitä tunnetta ei paljon päässyt kokemaan pikkulapsiajan ja työn väsyttämänä.

Meillä vaimolla on jo alkanut riittää energiaa kodin ulkopuolelle. Minun huomioimiseen tai läheisyyteen sitä ei vielä riitä, vaikka nuorimman on kohta koulussa. Siitä vaan on niin pitkä aika kun on saanut kokea olevani miehekäs ja haluttava, että itsetuntoni on täysin nolla. Pitäisi varmaan löytää itsensä uudestaan miehenä, mutta kun ei tiedä miten.

Vierailija
90/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 15:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 14:59"]

Tarkoitus oli sanoa, että jos nainen ei halua seksiä, hän käyttäytyy passiivisesti ja ei tee sellaisia aloitteita, joista mies saisi päähänsä että nainen ehkä haluaa seksiä. Kun nainen kuitenkin tiedostaa, että mies kaipaisi jotain, nainen voi tarjoutua just vaikka hierottavaksi

"Tarjoutuu hierottavaksi..." noh, kai sitä voi noinkin hieroa suolaa haavoihin. Jos nainen tiedostaa, että mies kaipaisi jotain, voi hän tarjoutua hieromaan. Perkele. Vauvataloudesta löytynee vauvaöljyä jonka kanssa voi oikein hyvin hoitaa sen hieronnan.

Tässä on kaksi ihan päinvastaista käsitystä, on kai se halukkaalle miehelle raakaa kuulla tuollainen totuus, mutta naiset yleensä ymmärtää tasan mitä se tarkoittaa. Totta kai nainen voisi tarjoutua hieromaan, mutta usein seksuaalisuudesta puhutaan juuri niin, että mies himoitsee naista ja nainen voi olla passiivinen. Siihen on helppo tuudittautua jos ei itseä huvita. Harmi vaan että yleensä se ei pitkän päälle toimi, koska oikeasti mieskin haluaa olla haluttu ja halun kohde ja nähdä että nainen haluaa häntä ja haluaa tehdä hänelle hyvää oloa. Ja onhan hieronta joskus vähän työlästä sekä hierottavana oleminen ihanaa.

t. 37

Valitettavasti se on juuri noin. Moni nainen tuudittautuu siihen, että hän voi olla passiivinen, mutta osaa kuitenkin itse vaatia tai vähintäänkin valittaa jos mies ei vie taivaisiin. Annas olla jos mies vaatii naiselta jotain, niin sehän hirveän painostavaa ja ketäänhän ei saa pakottaa. Tai sitten on perverssi kun ei "normaali" seksi riitä. Esimerkiksi suihin ottohan on naista alistavaa, mutta naisen nuoleminen vaan toisen huomioimista. Mies joka ei tätä ymmärrä on itsekäs.

Vierailija
91/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuore äiti voi kokea lapsen jatkuvan läheisyyden ja hoivan tarpeen niin raskaana, että hoivaa ja hyvänäpitoa ei riitä enää miehelle. Tällöin apu voi löytyäkin niin, että mies ottaa iltaisin päävastuun lapsesta, vie vaikka ulos ja nainen saa tehdä kotityöt yksin ja rauhassa, ilman puntissa roikkuvaa halailijaa.

Vierailija
92/95 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se vielä, tämä on ehkä itsestään selvyys naisille mutta ei välttämättä miehille, että jos nainen ei halua seksiä, mutta tietää että mies haluaisi, nainen on passiivinen sellaisten huomionosoitusten suhteen, jotka mies voisi mieltää seksiin liittyviksi. Ja sitten, kun nainen tosiaan kuitenkin tietää että mies tarvitsisi jotakin, nainen tarjoutuu joskus just vaikka hierottavaksi ja ajattelee että se on miehellekin edes jotenkin tyydyttävää. Tai sanoo jotain juuri että näytät hyvältä, ehkä sellaisessa tilanteessa kun seksiä ei voisi ollakaan. Minusta sinun kannattaisi kertoa selvemmin mitä haluat, esim. että nuo ei ole ainakaan yksinään sinulle hyviä juttuja, vaan haluaisit että nainen vaikka tulisi halaamaan tai suutelisi kunnolla. Yritä ehkä suhtautua siihen asiaan pragmaattisesti, jos nainen haluaa ja voi panostaa tuon verran, niin jospa kompromissi toistaiseksi olisi se että se hänen panostus olisi suunnattu sinun kannalta parhaalla mahdollisella tavalla.

Jos teet selväksi että et halua nyt seksiä niin kauan kuin hänkään ei kerran halua, et yritä viedä tilannetta pidemmälle jne. vaan nuo hänen aloitteellaan tehtynä olisi sinulle tärkeitä että jaksat arkea, niin ei ole väärin aiheuttaa pientä huonoa omaatuntoa jos toinen laiminlyö selkeitä ja ihan helposti toteutettavia toiveita. Voi hyvin käydä niin, että jos nainen jonkun aikaa rauhassa keskittyy siihen että tulee koskettamaan tai pussailemaan oma-aloitteisesti, että ne seksihalutkin sieltä nousee kunhan et torpedoi niitä etenemällä itse ohi hänen halujen. Niin kauan kun ei ole juuri ollenkaan kosketusta, on epätodennäköistä että halutkaan lähtee nousuun, IMHO.

t. 37

En vain miehenä oikein ymmärrä tuota logiikkaa. "Tiedän että mieheni kaipaa läheisyyttä ja huomiota minulta, joten järjestänpä niin että hänen pitää antaa lisää huomiota minulle." Toimisikohan tämä kotitöissäkin "tiedän, että vaimoni kaipaisi minun apua tiskien ja pyykkien kanssa. Mitä jos järjestäisin hänelle lisää tiskattavaa ja pyykättävää".

Tiedän, kärjistetty esimerkki. Mutta näin minä sen miehenä koen, kun keskusteluista huolimatta tilanne on edelleen niin, että minua ei halata/pussata/kehuta tms. vaimon aloitteesta. Välillä sitten yrittää hyvitellä sillä, että "saan" antaa hänelle kokovartalohieronnan. Teen sen mielelläni, kun tiedän hänen siitä nauttivan. Mutta se vain korostaa tunnettani siitä, että koskaan ei ole kyse minun tarpeistani! Kyllä mieskin haluaa tuntea olevansa rakastettu ja haluttu eikä vain palveluntarjoaja.

Totta kai, mutta tosiaan kun on olemassa tuollainen passiivisen sallijan rooli, niin sitä on helppo haluttomana käyttää. Se vaan harvoin johtaa mihinkään aktivoitumiseen, siksi tuossa suosittelinkin että raa'asti neuvottellaan naiselle sellainen rooli, jossa nainen joutuu olemaan aloitteellinen ja aktiivinen mutta ei vaadita sen suurempaa seksuaalista panostusta.

Olen monesti miettinyt miten tälle ap:lle perheineen ja firmoineen mahtoi käydä.

t. tuo 37

Vierailija
93/95 |
09.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuore äiti voi kokea lapsen jatkuvan läheisyyden ja hoivan tarpeen niin raskaana, että hoivaa ja hyvänäpitoa ei riitä enää miehelle. Tällöin apu voi löytyäkin niin, että mies ottaa iltaisin päävastuun lapsesta, vie vaikka ulos ja nainen saa tehdä kotityöt yksin ja rauhassa, ilman puntissa roikkuvaa halailijaa.

Tää!

Vierailija
94/95 |
20.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

kurjaa

Vierailija
95/95 |
13.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tää!

AP, tässä. Ei ollut tää. Tilanne ei juuri muuttunut, vaikka ollaan jo molemmat töissä, ja minä hoidan kotia tasan.