Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitkä ovat ne mt-ongelmat jotka ovat turn offeja?

Vierailija
12.01.2015 |

Täällä monesti tyrmätään mt-ongelmaiset mahdollisina kumppaneina. Mitkä mt-ongelmat tarkalleen on huonoja? Mt-ongelmiahan on vaikka kuinka paljon ja osa on aika harmittomia.

Kommentit (134)

Vierailija
1/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisella ainakin ne jotka aiheuttavat väkivaltaisuutta ja epäluotettavuutta.

Vierailija
2/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Ei vain kostuta ajatus mt-ongelmaisesta (eikä muutenkaan ongelmaisesta) miehestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin kaks suuntanen.. Oli ihan järkky tuskaa seurustella sellaisen kanssa joka "en syö lääkkeitä kun ne tekee musta erilaisen!!1!". Seurustelua kestikin 4kk

Vierailija
4/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En arvostelisi kyllä mt-potilaita koska se voi napsahtaa omalle kohdalle kuin salama kirkkaalta taivaalta nm: Kokemusta on

Vierailija
5/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, minkä yksi kokee harmittomaksi, voi jollekin toiselle olla hyvinkin harmillinen. Samat sairaudet kun voivat oireilla eri ihmisillä eri tavalla.

Vierailija
6/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites uniongelma? Onko turn off? Taitaa olla. Valvon lopun elämäni vissiin yksikseni.

Vierailija
7/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:47"]

En arvostelisi kyllä mt-potilaita koska se voi napsahtaa omalle kohdalle kuin salama kirkkaalta taivaalta nm: Kokemusta on

[/quote]

Niinpä, tuntuu että ihmiset kuvittelevat olevana noiden asioiden yläpuolella. Sitä paitsi tämä maailma on aika kova paikka ja mielestäni ne kaikkein terveimmät joskus saavat tästä maailmasta oireita. Tunteettomat ja kovat ihmiset vain puuskuttavat ja luulevat olevansa terveitä.

Vierailija
8/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki.

Vierailija
9/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 14:47"]

[/quote]

ENhän mä potilaita arvostele, mutta mt-ongelmat ovat melkoiset tunoffit, ei voi mitään.

Vierailija
10/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Napsahtaahan nämä kuin salama kirkkaalta taivaalta kun meillä on lääketiede, se on todellakin sitä, siis tiede lääkkeistä, miten niitä saa parhaiten myytyä. Epäilen että lääkäreille pitäisi oikeasti järjestää jokin myyntitykkikurssi, diagonostiikka kyllä menee kaupaksi, ja vastaanotoilla saa rahaa, mutta jos nämä bisnekset menevät nurin, niin veikkaan että lääkärit saavat pian ryhtyä puhelinmyyjiksi lääkkeidensä kanssa.

11/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahat riippuvuudet.

Vierailija
12/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavimmin sellaiset, jotka vaikuttavat negatiivisesti ihmisen elämänhallintaan ja kykyyn huolehtia itsestään.

Vierailija
13/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse mt-ongelmaisena en osaa lähteä yleistämään. Esim. masennuskin näyttää joillain olevan niin erilaista, että jonkun kanssa itselläni on hyvin raskasta olla, itsessäni en tunnista samoja piirteitä ollenkaan vaikka diagnoosi onkin. Paljon olen mt-ongelmaisia tavannut, eikä kyllä kahta voi samaan lokeroon laittaa.

Sitten on vielä ne lääkityksestä mahdollisesti johtuvat oireet. Ei sitä jaksa selvinpäin katsella jos toinen on jossain mömmöissä.

Vierailija
14/134 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:54"]

Kaikki mielisairaudet ovat turn-off. Hulluista kun ei koskaan tiedä milloin niillä alkaa pahemmin viiraamaan.

[/quote]

Yhtä hyvin se "pahemmin viiraaminen" iskee siihen ennen näennäisesti terveeseenkin. Ei taida yksi diagnoosi altistaa uusille "pahemmille", vaikka niitä kyllä halutessa löydetään samasta useampiakin. Ja luulen että löydettäisiin suuresta osasta ihmisiä jos samalla tavalla alettaisiin tutkia.

Tiedä mitä sinultakin löytyisi. Tai lapsillesi tulee.

Vierailija
15/134 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="13.01.2015 klo 00:15"]

[quote author="Vierailija" time="12.01.2015 klo 23:54"]

Kaikki mielisairaudet ovat turn-off. Hulluista kun ei koskaan tiedä milloin niillä alkaa pahemmin viiraamaan.

[/quote]

Yhtä hyvin se "pahemmin viiraaminen" iskee siihen ennen näennäisesti terveeseenkin. Ei taida yksi diagnoosi altistaa uusille "pahemmille", vaikka niitä kyllä halutessa löydetään samasta useampiakin. Ja luulen että löydettäisiin suuresta osasta ihmisiä jos samalla tavalla alettaisiin tutkia.

Tiedä mitä sinultakin löytyisi. Tai lapsillesi tulee.

[/quote]

Asiaa!!

Vierailija
16/134 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän ohi aiheen, mutta olen sairastanut masennuksen (vaikka kuvittelin, että mulle ei tuu koskaan käymään niin). Ja sairastumisen myötä aloin miettiä, mikä tekee ihmisestä ns. normaalin? Mikä on se määritelmä tai luokittelu ja miten moni ihminen lopulta istuu siihen? Meillä jokaisella on omat ongelmat ja luurangot kaapissa - niistä ei vaan puhuta julkisesti. Masennuskin on ihmisen normaali tunnereaktio, jokainen on varmasti joskus siitä kärsinyt..ongelmaksi se muuttuu vain, jos se pitkittyy. Raja mielenvikaisuuden ja terveen välillä on joskus hyvinki häilyvä, itse olen oppinut sen kantapään kautta. Joten olen sitä mieltä, että mikään mt-ongelma ei ole kumppanillani varsinaisesti turn of. Se riippuu siitä, miten sairaus kyseisessä ihmisessä näkyy - millainen persoona hän on, miten pärjää arjessa jne. Esim. Maanis-depsessiivinenkin voi elää ns. normaalia elämää jos sairaus on hoitotasapainossa :)

T:n25

Vierailija
17/134 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

n25, hieno teksti ja oivallus. Mäkin olen miettinyt, että mikä tänä päivänä oikeasti on se ns. normaali, ja miten ihmisiä leimataan, lokeroidaan, ollaan niin hirveän ennakkoluuloisia... ennakkoluuloiset taitaa olla ne, joiden elämässä ei koskaan ole sattunut mitään sellaista, joka näitä seikkoja olisi valaissut ja/tai opettanut.

Vierailija
18/134 |
13.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yks sitoutumiskammonen, päälle puhuva addi :D 10 vuotta olen suhteessa ollut ja päälle puhumistakaan en sen enempää harrasta ku te nentitkään.. Noh.. Mutta ainahan se täällä on mukavaa selvittää faktana millaisia jotkut "tietyt ryhmät on" .. For real monikaan addi ei ole samanlainen keskenään, kuten ei masentuneetkaan tai skitsofreenikot, tai nentit

Vierailija
19/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet rock-tähti tai kuuluisa taiteilija, niin joku lievä mt-ongelma kuuluu seksikkääseen brändiin.

"iih, ku se on niin coolisti hullu, hihi."

Vierailija
20/134 |
12.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärtäisin jos joku ei haluaisi seurustella kanssani, jos olisi/olisin maanis-depressiivinen, väkivaltainen skitsofreenikko, selektiivinen mutismi puolisoa kohtaan, kleptomania, sairaanloinen tarve pettää tai paha riippuvuus johonkin.