Riideltiin poikaystävän kanssa :(
Meille syntyy vauva maaliskuussa ja poikaystävä haluaisi että muutetaan yhteen. Minä taas haluaisin asua minun äidin kanssa sen aikaa että totun vauvan hoitoon ja siellä saan myös enemmän nukkua kun äiti voisi katsoa vauvaa yöllä jne. Poikaystävä tekee usein yötöitä joten hänestä ei oo kaveriksi valvomaan öitä. Miten ihmeessä saan poikaystävän ymmärtämään että mää en osaa VIELÄ hoitaa vauvaa ja tarvin omaa äitiä avuksi? Kyllähän poikaystävän on helppo sanoa että me pärjätään kun hänellä on jo kaksi lasta ja osaa hoitaa vauvoja paremmin kuin mää...
Kommentit (105)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:09"]Oletko itsekin vielä lapsi?
[/quote]
Oon 18, eli en nyt lapsi mutta nuori kyllä.
Poikaystäväsi on ollut kyllä ehtiväinen!
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:11"]Poikaystäväsi on ollut kyllä ehtiväinen!
[/quote]
Hän on minua vanhempi. Ei ole 18 ja kolmas lapsi tulossa :D
Tietysti sinun pitää asua oman äitisi luona jos tuntuu ettet alkuajoista ilman häntä selviä... Mutta jossakin vaiheessa sinunkin täytyy itsenäistyä.
Kyllä mä sanoisin että jos olet aikuisen miehen kanssa perhettä perustamassa niin muutat miehesi luo.
Aika erikoinen kuvio? Eikö äiti voi auttaa jos asut omillasi miehen kanssa?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:14"]Tietysti sinun pitää asua oman äitisi luona jos tuntuu ettet alkuajoista ilman häntä selviä... Mutta jossakin vaiheessa sinunkin täytyy itsenäistyä.
[/quote]
Niin en mää tietenkään äidin kans enää kovin kauaa asuis! Sen verran että totun vauvanhoitoon :)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:14"]Provo?
[/quote]
?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:14"]Kyllä mä sanoisin että jos olet aikuisen miehen kanssa perhettä perustamassa niin muutat miehesi luo.
[/quote]
Tietty sitten jossain vaiheessa! Mutta haluaisin asua aluksi äitin ja vauvan kans.
Eikö ensikoti olisi oikea ratkaisu tällaisessa tilanteessa?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:16"]Aika erikoinen kuvio? Eikö äiti voi auttaa jos asut omillasi miehen kanssa?
[/quote]
Ei voi, kun mies asuu aika kaukana äidistä :( Eikä voida muuttaa tännepäin asumaan koska miehellä on siellä omat lapset, työ ja omakotitalo.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:19"]Eikö ensikoti olisi oikea ratkaisu tällaisessa tilanteessa?
[/quote]
Miksi ihmeessä menisin ensikotiin jos mulla on kaksi ihanaa ja turvallista kotia vaihtoehtoina?
Mitä jos muuttaisitte yhteen ja olisit välillä äidin luona yökylässä vauvan kanssa? Tietysti äidin ttuki tärkeää,mutta varmasti tekisi hyvää myös itsenäistyä kun perhettäkin oot jo perustamassa. Kaikki äidit joutuvat opettelemaan vauvan hoidon iästä riippumatta ja varmaan tekisi hyvää oppia luottamaan omiin kykyihin vanhempana. Jos asutte lähekkäin äitisi kanssa niin muutto voisi olla ihan fiksukin juttu. On myös äärimmäisen tärkeää, että lapsen isällä on mahdollisuus luova suhde lapseen ihan alusta saakka - hänen pitäisi olla se toinen huoltaja sun lisäksi (ei sun äidin). Mutta mahtavaa, että äitisi on tukena ja turvana - en missään nimessä sitä väheksy.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:18"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:14"]Kyllä mä sanoisin että jos olet aikuisen miehen kanssa perhettä perustamassa niin muutat miehesi luo. [/quote] Tietty sitten jossain vaiheessa! Mutta haluaisin asua aluksi äitin ja vauvan kans.
[/quote]
Mutta jos esimieslinjalta haluaa asua oman vauvansa (ja sen äidin) kanssa? Kyllä sun mun mielestä pitää nyt muuttaa sieltä äitisi helmoista pois. Voihan äiti auttaa sua muuten, voit viettää paljonkin aikaa äitisi luona vaikket siellä varsinaisesti asukaan.
Penikka. Kasvakaa aikuisiksi, ennen kuin alatte lisääntyä.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:20"]Mitä jos muuttaisitte yhteen ja olisit välillä äidin luona yökylässä vauvan kanssa? Tietysti äidin ttuki tärkeää,mutta varmasti tekisi hyvää myös itsenäistyä kun perhettäkin oot jo perustamassa. Kaikki äidit joutuvat opettelemaan vauvan hoidon iästä riippumatta ja varmaan tekisi hyvää oppia luottamaan omiin kykyihin vanhempana. Jos asutte lähekkäin äitisi kanssa niin muutto voisi olla ihan fiksukin juttu. On myös äärimmäisen tärkeää, että lapsen isällä on mahdollisuus luova suhde lapseen ihan alusta saakka - hänen pitäisi olla se toinen huoltaja sun lisäksi (ei sun äidin). Mutta mahtavaa, että äitisi on tukena ja turvana - en missään nimessä sitä väheksy.
[/quote]
Muuten hyvä ehdotus mutta mies ei pysty töiden vuoksi pitämään edes kunnon isyyslomaa :( Jäisin heti yksin vauvan kanssa. Eikä siellä ole minulla edes kavereita. Tietty ymmärrän sen että mies haluaa että asun samassa paikassa, kyllähän hän varppina ikävöis vauvaa jos oltais äidin luona, mutta kun minä en halua olla yksin alkuaikoina :(
Voiko äiti muuttaa teille kylään vähäksi aikaa? Pariksi kuukaudeksi esim? Ymmärrän hyvin tunteesi..jäät täysin yksin vauvan kanssa jos mies on päivät töissä ja illat "lepää".
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 02:04"]Jos kerran miehen vanhemmat auttavat ensimmäisen liiton lasten päiväkotikuljetuksissa yms varmaan auttavat myös uuden pikkuisen hoitamisessa. Appivanhemmat ilmeisesti asuvat samalla paikkakunnalla.
[/quote]
Tietty auttavat myös minua lastenhoidossa mutta en vaan heitä tunne vielä niin hyvin... Paljon mukavempi olo olisi oman äidin seurassa, kiva tutustella appiukkoon samalla kun kärsii jälkivuodosta ja yrittää treenata imettämistä.