Ahdistaa kun olen sairastanut koronan ja nyt pitää väkisin ottaa rokotekin
En millään haluaisi rokotusta, kun olen jo sairastanut koronan. Tätä ei moni tunnu ymmärtävän, vaikka oikeasti vain sairastaneilla on mielestäni oikeus mielipiteeseen tässä kohtaa.
Mielestäni tämä on täyttä hulluutta.
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kukaan pakotakaan, mutta kai mullakin on oikeus elää kun kerran AIDOT vasta-aineet on taudin myötä tulleet?
En saa sitä passia ja taas toisaalta olen sitä mieltä, että olen oman osuuteni jo hoitanut sairastumalla. Jonkun on myös pakko sairastua koronaan, ei hemmetti kun ihmiset ei sitä ymmärrä. Halusinko, no en tietenkään.
Mutta ei kai nyt kukaan halua kroppaansa koronan jälkeen vielä rokotettakin??
Ap
Mikset saisi passia? Käy tutkituttamassa vasta-aineet. Jos niitä on, totta kai saat koronapassin. Ja taas ei ole, sitten sun kantsiikin hakea se rokote.
Mikä tuossa järjen käytössä on niin vaikeaa?
Olen eri, mutta milläs noita vasta-ainetutkimuksia ottaa, kun eivät suostu tutkimaan. Minäkin olen raskaana ja pyysin siksi neuvolasta, että ottaisivat vasta-ainekokeet. Rokotetta en mielelläni raskausaikana ottaisi vaan vasta synnytyksen jälkeen. Ja tämä siis siksi, että ulkomaalaisissa tutkimuksissa on todettu rokotteen (Pfyzer) aiheuttavan paljon keskenmenoja. Ei käynyt neuvolalle vasta-aineiden otto, eli nyt sitten eletään eristyksissä synnytykseen asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mua kukaan pakotakaan, mutta kai mullakin on oikeus elää kun kerran AIDOT vasta-aineet on taudin myötä tulleet?
En saa sitä passia ja taas toisaalta olen sitä mieltä, että olen oman osuuteni jo hoitanut sairastumalla. Jonkun on myös pakko sairastua koronaan, ei hemmetti kun ihmiset ei sitä ymmärrä. Halusinko, no en tietenkään.
Ap
Mikset saisi passia? Käy tutkituttamassa vasta-aineet. Jos niitä on, totta kai saat koronapassin. Ja taas ei ole, sitten sun kantsiikin hakea se rokote.
No kiitos järki on varmaan lähtenyt, ehkä mulla joku long covid. :'D
Mutta mä olen sairastanut koronan, siis sehän se pointti on, oireet oli siedettävät ja jos vielä sairastun niin tuskin on pahemmat?
En myöskään tartuttanut muita, en edes perhettäni jonka kanssa olimme kaksi viikkoa kotona?
Ei tuo korona noudata mitään tietämäämme kaavaa, se elää ihan omaa elämäänsä, joten en uskalla ottaa rokotetta senkään takia.
Jos en olisi sairastunut, ottaisin luultavasti rokotteen koska se on helppo ratkaisu.
Paras ratkaisu olisi käydä hakemassa rokote, koska tutkimusten mukaan kaikkein parhaimman suojan koronavirusta vastaan saa kun on sairastanut koronan ja myös ottanut rokotteet.
Kun rokotteet ovat ilmaisia, eikä niiden hakemiseen mene kuin alle 20 minuuttia.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne vasta-aineet voi käydä testauttamassa?
Yksityisellä vai?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tarvi ottaa rokotetta, kyllä tässä muutaman viikon sisällä järki voittaa.
Suomessa? Ei todellakaan järki voita. Täällä kuljetaan maskit naamalla vielä 5 vuoden päästäkin, ja rokotepassi kun otetaan kerran käyttöön, se ei poistu täältä käytöstä koskaan. Seuraavaksi siihen aletaan vaatia influenssarokotetta.
Te luovutitte jo vapaudet pois, päätitte sen meidän. Miksi ette nauti työnne hedelmistä? Takaisin niitä ei enää saa.
Höpö höpö. Otin rokotteen heti kun sai ja nyt voin unohtaa koko Koronan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suomessa ei anneta koronapassia vasta-aineiden perusteella. Sen saa automaattisesti jos korona on todettu alle 6 kk aiemmin. Kun tämä aika on kulunut loppuun, päättyy passin tuon osion voimassaolo ja sitten pitää joko testailla itseään tai hakea rokotteet.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi vesirokkorokotetta EI saa missään nimessä ottaa, jos on joskus sairastanut vesirokon, koska se saattaa laukaista erittäin pahan vyöruusun. Ja se taas ei enää ikinä parane!
Ymmärrän huolesi ja välttelisin rokotteen ottamista ainakin muutaman vuoden, että tulee enemmän tutkimustietoa siitä, millaisia sivuvaikutuksia tällä rokotteella on.
Tässäkin järjen käyttö on sallittua. Vesirokoko ei ole sama tauti kuin koronavirus.
Vaikka on sairastanut koronan voi ihan hyvin käydä ottamassa rokotteet. Suoja senkin paranee.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisessa tutkimuksessa kerrottiin että rokotevastaisuus on yhteydessä köyhyyteen ja työttömyyteen. Eniten rokotusvastaisuutta Euroopassa onkin Itä-Euroopan maissa...
Se tutkimus koski vain yli viisikymppisiä. Suomessa tämän ikäryhmän rokotekattavuus on yli 80%.
https://yle.fi/uutiset/3-12135963Suomessa toisen piikin jättävät ottamatta alle nelikymppiset työikäiset.
Ikäryhmä 1. annos kpl 1. annos % 2. annos kpl 2. annos %
Kaikki iät 4 163 232 74.9 % 3 623 631 65.2 %
0-11 v 0 0 % 0 0 %
12-15 v 180 505 72.3 % 60 061 24.1 %
16-19 v 190 314 79.5 % 128 131 53.5 %
20-24 v 234 651 76.7 % 174 669 57.1 %
25-29 v 262 482 74.9 % 206 112 58.8 %
30-34 v 272 225 75.4 % 224 547 62.2 %
35-39 v 290 983 79.5 % 250 658 68.5 %
40-44 v 294 293 83.8 % 264 524 75.4 %
45-49 v 280 386 86.3 % 258 570 79.6 %
50-54 v 306 536 90 % 284 620 83.6 %
55-59 v 334 123 90.9 % 314 657 85.6 %
60-64 v 327 835 92.2 % 311 208 87.5 %
65-69 v 329 756 93.1 % 315 179 88.9 %
70-74 v 334 522 95.3 % 322 710 91.9 %
75-79 v 226 690 93.4 % 221 235 91.2 %
yli 80 v 297 931 90.3 % 286 750 86.9 %
Ja?
Tuttava sairasti koronan 2 kertaa. Puoli vuotta oli välissä.
Ottaisin rokotteen, vaikka olisinkin sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Ei ne rokotteetkaan nyt sitten kuulemma vaikuta kuin 2 kk kerrallaan.
Hulluutta kaikki passit.
Passi ei edes estä passin omistajaa levittämästä koronaa toisiin ihmisiin ja eläimiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisessa tutkimuksessa kerrottiin että rokotevastaisuus on yhteydessä köyhyyteen ja työttömyyteen. Eniten rokotusvastaisuutta Euroopassa onkin Itä-Euroopan maissa...
Jos haluaa pitää työpaikkansa tai pysyä osana työyhteisöä, niin ei ole oikein varaa olla rokotevastainen.
Päinvastoin eräillä aloilla. Nythän Lounais-Suomessa ja ilmeisesti pk-seudulla on havaittu paljon koronavirustartuntoja rokottamattomilla itä-eurooppalaisilla raksa- ja telakkatyöntekijöillä.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa rokotevastaisin puolue on persut
Rokotevastaisin yhteiskunta ryhmä on työttömät
Rokotettukin voi joutua tehohoitoon ja kuolla koronaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka sut pakottaa? Musta on vaan omituista kun täällä on niin paljon kaikkia jotka on pakotettu rokotteeseen, itse kun en ole kokenut pakotusta mistään suunnalta. Ehkä se riippuukin siitä, kuinka paljon käyttää huomiota esim. someen.
Kovan luokan painostamista, esim.
https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/c0163102-5002-44be-a9c2-a0d1691…
Maltillinen keskustelu aiheesta on "painostusta"? Oletko taipuvainen vainoharhaisuuteen vai mistä kyse?
Vierailija kirjoitti:
En ole sairastanut koronaa, enkä aio ottaa rokotetta. En ole rokotevastainen, olen saanut/ ottanut kaikki perus rokoteohjelmaan kuuluneet rokotteet. En vain halua ottaa riskiä, että saisin rokotteesta jonkin vakavan jälkioireen jota ei pysty hoitamaan tai se on vaikeaa. Muutamalle tuntemalleni perusterveelle henkilölle tullut vakavia jälkioireita, sellaisia jotka vaikeuttavat elämää. En tahdo itselleni samaa, joten ennemmin otan riskin että sairastan sitten sen koronan vaikka sekin pahimmassa tapauksessa voi johtaa kuolemaan. Käytän orjallisesti maskia edelleen julkisilla paikoilla sekä töissä enkä liiku yöelämässä, tällä tavoin kannan korteni kekoon.
Itse olen ottanut 2rokotetta. Mielestäni toimit aivan oikein ja mua ei haittais olla sun kanssa samassa baarissa kun suojaat itses paremmin kuin moni rokotuksen ottajaja.
Kun korona on sairastanut niin eikös se riitä koronapassiin? Ainakin vuode suoja tulee.
Vierailija kirjoitti:
Missä ne vasta-aineet voi käydä testauttamassa?
Melkein missä labrassa vaan, esim. Mehiläinen, Synlab, jne...
Vierailija kirjoitti:
Rokotettukin voi joutua tehohoitoon ja kuolla koronaan.
Voi varsinkin jos on vanha tai jokin sairaus valmiiksi. Mutta terveeelläihmisellä rokotus antaa melko hyvän suojan siihen etteitartte makoilla teholla.
Kiinalaiset tekivät kyllä vittumaisen tempun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se tutkimus koski vain yli viisikymppisiä. Suomessa tämän ikäryhmän rokotekattavuus on yli 80%.
https://yle.fi/uutiset/3-12135963Suomessa toisen piikin jättävät ottamatta alle nelikymppiset työikäiset.
Ikäryhmä 1. annos kpl 1. annos % 2. annos kpl 2. annos %
Kaikki iät 4 163 232 74.9 % 3 623 631 65.2 %
0-11 v 0 0 % 0 0 %
12-15 v 180 505 72.3 % 60 061 24.1 %
16-19 v 190 314 79.5 % 128 131 53.5 %
20-24 v 234 651 76.7 % 174 669 57.1 %
25-29 v 262 482 74.9 % 206 112 58.8 %
30-34 v 272 225 75.4 % 224 547 62.2 %
35-39 v 290 983 79.5 % 250 658 68.5 %
40-44 v 294 293 83.8 % 264 524 75.4 %
45-49 v 280 386 86.3 % 258 570 79.6 %
50-54 v 306 536 90 % 284 620 83.6 %
55-59 v 334 123 90.9 % 314 657 85.6 %
60-64 v 327 835 92.2 % 311 208 87.5 %
65-69 v 329 756 93.1 % 315 179 88.9 %
70-74 v 334 522 95.3 % 322 710 91.9 %
75-79 v 226 690 93.4 % 221 235 91.2 %
yli 80 v 297 931 90.3 % 286 750 86.9 %Ja?
Niin. Itä-eurooppalaisten koronarokotevastaisuudesta ei voi tehdä,päätellä, että se koskisi suomalaisia samalla tavalla. Ainakaan tuo tilasto ei tue sitä näkemystä. Itä-Euroopassa rokotekattavuus on paljon matalampi yli viisikymppisten kohdalla.
https://www.firstpost.com/world/low-vaccine-rates-in-east-europe-overwh…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Olen eri, mutta milläs noita vasta-ainetutkimuksia ottaa, kun eivät suostu tutkimaan. Minäkin olen raskaana ja pyysin siksi neuvolasta, että ottaisivat vasta-ainekokeet. Rokotetta en mielelläni raskausaikana ottaisi vaan vasta synnytyksen jälkeen. Ja tämä siis siksi, että ulkomaalaisissa tutkimuksissa on todettu rokotteen (Pfyzer) aiheuttavan paljon keskenmenoja. Ei käynyt neuvolalle vasta-aineiden otto, eli nyt sitten eletään eristyksissä synnytykseen asti.
Olet väärässä, rokotteet, Pfizer eikä muut, eivät näytä aiheuttaneen keskenmenoja, vaan koronavirustartunta äidillä aiheuttaa niitä keskenmenoja sekä muita raskaudenaikaisia komplikaatioita. Itse asiassa on näyttöä sille, että raskauden aikana saatu koronavirus voi aiheuttaa pahoja oireita.
Kannattaa siis harkita rokotteen ottamista, koska sehän suojaa sitten sitä pienokaistakin.
USA:n terveysviranomainen on itse asiassa julkaissut elokuussa uutta tietoa, jonka mukaan rokotteet (etenkin mRNA-rokotteet) ovat turvallisia raskaana oleville ja sama viranomainen on viime kuussa vahvasti suosittanut että raskaana olevat ottavat rokotteet - juuri siksi että raskaana sulla on suurempi riski saada komplikaatioita.
Tässä nyt faktat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap
Suomessa ei anneta koronapassia vasta-aineiden perusteella. Sen saa automaattisesti jos korona on todettu alle 6 kk aiemmin. Kun tämä aika on kulunut loppuun, päättyy passin tuon osion voimassaolo ja sitten pitää joko testailla itseään tai hakea rokotteet.
No mitä koronan sairastaneet tässä ketjussa sitten itkee?
Luultavasti jollain yksityisellä lääkäriasemalla ja testejä varten varattava lääkärin aika ensin ja siihen päälle kalliit testit. Ei ole halpaa huvia.