Ahdistaa kun olen sairastanut koronan ja nyt pitää väkisin ottaa rokotekin
En millään haluaisi rokotusta, kun olen jo sairastanut koronan. Tätä ei moni tunnu ymmärtävän, vaikka oikeasti vain sairastaneilla on mielestäni oikeus mielipiteeseen tässä kohtaa.
Mielestäni tämä on täyttä hulluutta.
Kommentit (73)
Sairastettu korona antaa oikeuden olla ottamatta rokote, mutta vain 6 kk ajaksi
Sen jälkeen on otettava rokote
Ota vaan järki käteen ja sitten otat rokotteen. Ja jätä pohdinnat sellaisille, joilla on siihen tarvittavaa tietoa ja koulutusta. Sinun on turha pikku pääkkyäsi lian vaativila asioilla vaivata.
katsokaa rinnakkaisyhteiskuntaa rakentamaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoisessa tutkimuksessa kerrottiin että rokotevastaisuus on yhteydessä köyhyyteen ja työttömyyteen. Eniten rokotusvastaisuutta Euroopassa onkin Itä-Euroopan maissa...
Suomessa rokotevastaisin puolue on persut
Rokotevastaisin yhteiskunta ryhmä on työttömät
>yhteiskunta ryhmä
Oletko itse suorittanut loppuun edes peruskoulua?
Minun tuttu on Lidl myyjä ei silti ole ottanut rokotetta
Mutta ei ole saanut tartuntaakaan
Miksi se ahdistaa sinua? Jos rokote toimii, ei ole mitään pelättävää
Ihmisiä vain ahdistaa että muut eivät käyttäydy kuin he. Simple as that.
Itsellä sama juttu ja ihmettelen kovasti. Sairastin sen erittäin lievänä ja olisi hullun hommaa joutua ottamaan pikkuflunssaan rokote, jonka saaminen uudelleen on myöskin epätodennäköistä. En todellakaan tarvitse rokotetta, kerta minulla on sairastaneena 27 kertaa parempi suoja, kenties erittäin pitkäkestoinen immuniteetti koronaa vastaan.
Mutta koronapassiin olisin oikeutettu vain 6 kk ajan ja sitten täytyisi hakea piikki. Tässä on väkisin oltava kyse jostain muusta kuin terveydestä.
mikä siinä ahdistaa ei kirpase ku kerran ja ajattele jos sillä säilyy jonkun henki kun et tartuta muita nii ajattele joskus muitakin kuin itseäsi.
ja tuntuu että nykyään keksimällä keksitää että mikä ahdistais taas tänää.
ennen koronaa ahdisti vaa kaikki mikä ny millonki si tuli korona se alko ahdistaa si meni paikat kiinni ni se ahdisti ja si tuli maski pakko se ahdisti si tuli rokote ni se ahdistaa. joka päivä löytää jonku ahdistuksen jos haluu ja etsimällä etsii mutta se on elämää se. menee elämä hukkaa jos joka päivä miettii mikähän tänään ahdistais.
ja jos rokotteita ei olis aikoinaan keksitty sairauksille ni täällä ei olis ketää ihmistä enään. ei niitä turhaan keksitä.
Täällä myös korona sairastettu. Puoli vuotta täynnä, mutta rokotetta en aio ottaa. Tykkään katsoa, kun ihmiset lietsovat itse paniikkia ja painostavat muita piikille, kun eivät kestä omia valintojaan. Pelko on valtaa, muistakaa se.
Vierailija kirjoitti:
Itsellä sama juttu ja ihmettelen kovasti. Sairastin sen erittäin lievänä ja olisi hullun hommaa joutua ottamaan pikkuflunssaan rokote, jonka saaminen uudelleen on myöskin epätodennäköistä. En todellakaan tarvitse rokotetta, kerta minulla on sairastaneena 27 kertaa parempi suoja, kenties erittäin pitkäkestoinen immuniteetti koronaa vastaan.
Mutta koronapassiin olisin oikeutettu vain 6 kk ajan ja sitten täytyisi hakea piikki. Tässä on väkisin oltava kyse jostain muusta kuin terveydestä.
No kerropa mistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ai rokoteko sitten suojaa kaikilta varanteilta, joita ei ole vielä edes olemassa? Ap
Sairastettu koronako niiltä tulevilta tuntemattomilta varianteilta suojaa?
Kyllä. Ne on kaikki koronaviruksia eli niillä on sama pohja. Rokotetun keho tunnistaa vain suppeasti viruksen kun sairastanut tunnistaa joka ikisen koska se on oppinut koko viruksen rakenteen. Rokotetut on vähän kuin ihmisiä joilla on puolet kartasta millä suunnistaa kun sairastaneilla on koko kartta.
Kyllä, mutta tapauksia on vähän ja niissä on kyse henkilöistä, joilla on vakava sairaus ja hoito, joka alentaa immuniteettia. Esim. syöpäpotilaat joilla sytostaattihoito kesken.