Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaa kun olen sairastanut koronan ja nyt pitää väkisin ottaa rokotekin

Vierailija
11.10.2021 |

En millään haluaisi rokotusta, kun olen jo sairastanut koronan. Tätä ei moni tunnu ymmärtävän, vaikka oikeasti vain sairastaneilla on mielestäni oikeus mielipiteeseen tässä kohtaa.

Mielestäni tämä on täyttä hulluutta.

Kommentit (73)

Vierailija
21/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin sairastettu korona ei ole peruste kieltäytyä rokotteesta.

Koronan eri variantteihin pitää varautua rokotuksin, koska aiemmin sairastettu korona suojaa huonosti uusilta varianteilta

Höpöhöpö. Vai variantteja. Anna mun kaikki kestää. Kehotan sinua hakeutumaan psykiatrille juttelemaan korona ahdistuksestasi.

Satun olemaan HUS:silla töissä, joten enköhän tiesä nämä asiat paremmin kuin sinä

Arvon auktoriteetti sitten varmaan kertoo. Mikä on se tapa jolla vanhentunut rokote suojaa yhtään sen paremmin?

Toiveajattelu ei riitä.

Piikki itsessään luo immuunivastetta piikkiproteiiniin, eikä itse virukseen ja tämäkin tehdään stressireaktiolla, joten vaikutusaika on merkittävästi luonnollista vastetta huonompi.

Vierailija
22/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kukaan pakotakaan, mutta kai mullakin on oikeus elää kun kerran AIDOT vasta-aineet on taudin myötä tulleet?

En saa sitä passia ja taas toisaalta olen sitä mieltä, että olen oman osuuteni jo hoitanut sairastumalla. Jonkun on myös pakko sairastua koronaan, ei hemmetti kun ihmiset ei sitä ymmärrä. Halusinko, no en tietenkään.

Mutta ei kai nyt kukaan halua kroppaansa koronan jälkeen vielä rokotettakin??

Ap

Mikset saisi passia? Käy tutkituttamassa vasta-aineet. Jos niitä on, totta kai saat koronapassin. Ja taas ei ole, sitten sun kantsiikin hakea se rokote.

Mikä tuossa järjen käytössä on niin vaikeaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ottaisit rokotteen? En minäkään ota, vaikka en ole koronaa sairastanut. Eikä ota moni muukaan. Painostus ja uhkailu on kovaa madian taholta, mutta ei siitä tarvitse mitään välittää.

Vierailija
24/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ottaisit rokotteen? En minäkään ota, vaikka en ole koronaa sairastanut. Eikä ota moni muukaan. Painostus ja uhkailu on kovaa madian taholta, mutta ei siitä tarvitse mitään välittää.

Terveysviranomaiset neuvovat julkisuudessa ihan työnsä puolesta ottamaan sen rokotuksen. Siksi että he huolehtivat sinun(kin) terveydestäsi.

Jos sinä koet sen "painostuksena" ja "uhkailuna", ongelma lienee siellä sun korvien välissä.

Vierailija
25/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koronapassiin riittää, että on merkintä sairastetusta koronasta puolen vuoden sisältä. Senkin immuniteetti hiipuu, joten sen jälkeen on jo syytäkin ottaa rokotus, ellet halua sairastaa koronaa uudestaan.

Vierailija
26/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei mua kukaan pakotakaan, mutta kai mullakin on oikeus elää kun kerran AIDOT vasta-aineet on taudin myötä tulleet?

En saa sitä passia ja taas toisaalta olen sitä mieltä, että olen oman osuuteni jo hoitanut sairastumalla. Jonkun on myös pakko sairastua koronaan, ei hemmetti kun ihmiset ei sitä ymmärrä. Halusinko, no en tietenkään.

Ap

Mikset saisi passia? Käy tutkituttamassa vasta-aineet. Jos niitä on, totta kai saat koronapassin. Ja taas ei ole, sitten sun kantsiikin hakea se rokote.

Mikä tuossa järjen käytössä on niin vaikeaa?

No kiitos järki on varmaan lähtenyt, ehkä mulla joku long covid. :'D

Mutta mä olen sairastanut koronan, siis sehän se pointti on, oireet oli siedettävät ja jos vielä sairastun niin tuskin on pahemmat?

En myöskään tartuttanut muita, en edes perhettäni jonka kanssa olimme kaksi viikkoa kotona?

Ei tuo korona noudata mitään tietämäämme kaavaa, se elää ihan omaa elämäänsä, joten en uskalla ottaa rokotetta senkään takia.

Jos en olisi sairastunut, ottaisin luultavasti rokotteen koska se on helppo ratkaisu.

Vierailija
27/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

rtyrt kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aiemmin sairastettu korona ei ole peruste kieltäytyä rokotteesta.

Koronan eri variantteihin pitää varautua rokotuksin, koska aiemmin sairastettu korona suojaa huonosti uusilta varianteilta

Ei sitä kieltäytymistään tarvi perustella mitenkään

Sitten ei ole asiaa junaan tai lentokoneeseen!

Kuinka usein rokote pitää ottaa että saa pitää nämä oikeudet?

Ei kertaakaan. Negatiivinen testitulos riittää, sen pitää olla alle 72 tuntia vanha.

Vierailija
28/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksei haluaisi? Korona sairastetaan usein kahteen kertaan. En ymmärrä, mikset haluaisi suojata itseäsi. Onko sinulta tutkittu vasta-aineet tuon sairastetun koronan jälkeen?

Vierailija
29/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoisessa tutkimuksessa kerrottiin että rokotevastaisuus on yhteydessä köyhyyteen ja työttömyyteen. Eniten rokotusvastaisuutta Euroopassa onkin Itä-Euroopan maissa...

Vierailija
30/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan edelleenkään pakota ottamaan rokotetta, ja hämmästyn jos niin oikeasti käy.

Silloin mennään todella pimeälle alueelle, jos ihmisten fyysiseen koskemattomuuteen puututaan.

Vierailija
31/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Podetko myös ilmastopahoinvointia?

Vierailija
32/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi vesirokkorokotetta EI saa missään nimessä ottaa, jos on joskus sairastanut vesirokon, koska se saattaa laukaista erittäin pahan vyöruusun. Ja se taas ei enää ikinä parane!

Ymmärrän huolesi ja välttelisin rokotteen ottamista ainakin muutaman vuoden, että tulee enemmän tutkimustietoa siitä, millaisia sivuvaikutuksia tällä rokotteella on.

Vierailija
33/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai rokoteko sitten suojaa kaikilta varanteilta, joita ei ole vielä edes olemassa? Ap

Sairastettu koronako niiltä tulevilta tuntemattomilta varianteilta suojaa?

Öö, ei kai välttämättä? Mutta varmasti luulen luonnollisemmin suojaa kuin rokote?

En mä ole mikään virustietäjä, etkä muuten varmasti sinäkään. Mutta koronan sairastaneet tarvis hiukan enemmän tietoa asioista, nyt joka paikassa läyhää ihmiset, jotka ei tiedä mitään OIKEASTA koronasta tai että miltä kropassa tuntuu sairastaa se!

En mä usko, että koronasta tiedetään vielä puoliakaan, joten miksi ottaa rokote...tässä kohtaa.

Vierailija
34/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoisessa tutkimuksessa kerrottiin että rokotevastaisuus on yhteydessä köyhyyteen ja työttömyyteen. Eniten rokotusvastaisuutta Euroopassa onkin Itä-Euroopan maissa...

Se tutkimus koski vain yli viisikymppisiä. Suomessa tämän ikäryhmän rokotekattavuus on yli 80%.

https://yle.fi/uutiset/3-12135963

Suomessa toisen piikin jättävät ottamatta alle nelikymppiset työikäiset.

Ikäryhmä 1. annos kpl 1. annos % 2. annos kpl 2. annos %

Kaikki iät 4 163 232 74.9 % 3 623 631 65.2 %

0-11 v 0 0 % 0 0 %

12-15 v 180 505 72.3 % 60 061 24.1 %

16-19 v 190 314 79.5 % 128 131 53.5 %

20-24 v 234 651 76.7 % 174 669 57.1 %

25-29 v 262 482 74.9 % 206 112 58.8 %

30-34 v 272 225 75.4 % 224 547 62.2 %

35-39 v 290 983 79.5 % 250 658 68.5 %

40-44 v 294 293 83.8 % 264 524 75.4 %

45-49 v 280 386 86.3 % 258 570 79.6 %

50-54 v 306 536 90 % 284 620 83.6 %

55-59 v 334 123 90.9 % 314 657 85.6 %

60-64 v 327 835 92.2 % 311 208 87.5 %

65-69 v 329 756 93.1 % 315 179 88.9 %

70-74 v 334 522 95.3 % 322 710 91.9 %

75-79 v 226 690 93.4 % 221 235 91.2 %

yli 80 v 297 931 90.3 % 286 750 86.9 %

Vierailija
35/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos haluaa pitää työpaikkansa tai pysyä osana työyhteisöä, niin ei ole oikein varaa olla rokotevastainen. 

Vierailija
36/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai rokoteko sitten suojaa kaikilta varanteilta, joita ei ole vielä edes olemassa? Ap

Itseasiassa siltä vaikuttaa. Parissakin ulkomaisessa tutkimuksessa on todettu, että sairastettu korona antaa suojaa myös uusia variantteja vastaan.

Vierailija
37/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain kyllä. Sairastetusta viruksesta jää sellaista pitkäaikaista suojaa, joka voi auttaa elimistöä tunnistamaan jopa vuosien päästä samaan ryhmään kuuluvan patogeenin. Yhdessä tutkimuksessa havaittiin, että aiemmin sairastetut koronavirukset olivat jättäneet jonkin verran suojaa myös osalle immuniteetitutkimuksessa mukana olleista (tämä artikkeli oli Duodecimissa).

Vierailija
38/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka sut pakottaa? Musta on vaan omituista kun täällä on niin paljon kaikkia jotka on pakotettu rokotteeseen, itse kun en ole kokenut pakotusta mistään suunnalta. Ehkä se riippuukin siitä, kuinka paljon käyttää huomiota esim. someen.

Kovan luokan painostamista, esim.

https://www.iltalehti.fi/paakirjoitus/a/c0163102-5002-44be-a9c2-a0d1691…

Vierailija
39/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä ne vasta-aineet voi käydä testauttamassa?

Vierailija
40/73 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo, että "muutamat lähipiiristäni ovat saaneet vakavia oireita" on täyttä potaskaa. Niitä ei ole edes väestötasolla kuin muutamia. Riippuu tietysti mikä sinun mielestäsi on vakava oire? Ehkä saitte kauhean, muutaman pv hauiskivun eikä voinut tehdä täysiä vetoja salilla pariin pv...? Vai onko tarkoitushakuista ja perin itsekästä ja lyhytnäköistä pelottelua? Terveydenhuolto on kaatumassa, koronapotilaat (suurin osa ei-rokotettuja) kuormittavat raatavat hoitajat,lääkärit yms ja vievät muista syistä sairaiden paikat. Haluaisitkos itse mennä vaikka lääkärille (joka olisi käyttänyt vastaavanlaista logiikkaa kuin sinä) jolla ei siis olisi rokotesuojaakaan mutta olisi jo sairastumassa koronaan? Siis tartuttava vaikka ei oireileva? Ajattelisit vähän jos sinulla on se elin millä ainakin puolet väestöstä pystyy loogiseen päättelyyn?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme seitsemän