Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kertokaa mistä vähävrainen voisi ostaa vaatteita jotka kestäisi käyttöä edes 2-3 vuotta?

Vierailija
29.12.2022 |

Ostin vuosia sitten vaatteita HM ja zalando, kaikki nukkaantuneet ja yöhousuihin tuli reikä 9 kk käytön jälkeen, ymmärrettävää kyllä koska maksoi jotain 15-20, mutta varaa ei ole kauhesti laittaa vaatteisiin silti. Kirppareilta en löydä koska omalla seudulla ei ole montaa ja ovat pieniä, lisäksi olen pitkä joten kirpparivaatteissa yleensä liian lyhyet hihat tai muuta vikaa. Itse en osaa vaatteita tehdä ja vihaan ompelukoneita.

Kommentit (68)

Vierailija
1/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten vaatteet parempaa laatua. Myös halpakaupoissa. Katso löytyisikö housuissa tai T-paidoissa jotain sopivaa, miksei neuleissakin.

Katso kirppareita, jos satut reissaamaan.

Vierailija
2/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tori.fi annetaan ilmaiseksi vaatteita, sieltä vaan hakemaan!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

UFF

Vierailija
4/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Nanson aleista perus t-paitoja, aikakin kausivärit ovat usein -50%. Omasta mielestäni kestäviä, ainoastaan yhdessä helman sauma lähti purkautumaan aika pian oston jälkeen, mutta sain onneksi itse korjattua.

Vierailija
5/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaupasta

Vierailija
6/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

HM rättejä ei missään nimessä kannata ostaa. Tokmannin halpisvaatteet kestää paremmin jos onnistut löytämään sopivan kokoisia.

Vierailija
7/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraa alennuksia ja kiinnitä huomiota materiaaleihin. Älä ostele turhia vaatteita kuten "yöhousuja", niin jää enemmän oikeasti tarvitsemiisi vaatteisiin. Pese vaatteet ohjeiden mukaan äläkä ikinä turhaan. Neuleita esimerkiksi kannattaa monesti mieluummin tuulettaa kuin pestä. Itse en ole saanut mitään vaatteita rikki ja ihan halvatkin rätit kestävät kauan, paitsi joistain topeista lähtee sivusaumat kiertämään.

Vierailija
8/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäkarvaisille suosittelen kirppareita ja siellä kissatalouksien myyntipöytiä-

Vierailija
9/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti ei taida olla yhtään kauppaa tai brändiä joka tuottaisi pelkästään kestäviä vaatteita. 

Itse olen jo pitkään kiinnittänyt huomiota vaatteen materiaaliin kaupassa. Vaatii jonkunverran perehtymistä, että oppii tunnistamaan kankaan jonka materiaali on optimaalinen käyttötarkoitukselle ja millainen kuitutiheys kertoo laadusta. Tarkista vaatteista myös saumat. 

Vierailija
10/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miestenosastoa suosittelen minäkin. Marketeissakin miesten vaatteet ovat aina paksua puuvillaa eikä mitään ohuita keinokuituja. Toki ne eivät ole viimeisimmän muodin mukaisia jos sellainen on tärkeää.

Vierailija
11/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirpparit, Fida, UFF. Voit löytää ihan merkkivaatteita.

Vierailija
12/68 |
29.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettele tunnistamaan laadukas kangas ja työnjälki. Hyvää voi saada kohtuuhinnallakin. Kärjistäen parhaassa vaatteessa on tiivis kangas, joka on tehty prikulleen tasapaksusta langasta. Ommel on lyhyttä ja saumavarat yltäkylläiset. Yleensä hiukan kovan tai peräti karhean tuntuiset materiaalit kestävät paremmin kuin ihanan pehmeä mutta halpa ja huono akryyli.

Jos mahdollista, niin käy suuremmassa kaupungissa tutkimassa isommat kaupat ja kirpparit. Vaatekaupoilla ei tarvitse alkaa käydä säännöllisesti, kun oppii löytämään kestävät laatuvaatteet.

Edullista ja kestävää käyttövaatetta saa armeijaylijäämää myyvistä nettikaupoista, esim Varusteleka.

Vierailija
13/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miesten vaatteet parempaa laatua. Myös halpakaupoissa. Katso löytyisikö housuissa tai T-paidoissa jotain sopivaa, miksei neuleissakin.

Mikä juttu tää on että jotkut naiset kehottaa aina ostamaan miesten vaatteita, silloin kun toinen nainen kysyy vinkkejä et mistä ostaisi kestäviä laadukkaita vaatteita :D Juu toki haluan näyttää mieheltä. LOL. 

Vierailija
14/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mikään nykyteollisuuden valmistama vaatekappale kestä kahta kolmea vuotta liki päivittäisessä käytössä. On oltava enemmän kuin yksi vaatekerta jotta voi asuja vaihdellen saada pitempiaikaista.

Vierailija
15/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ostan kirpparilta kun löytyy mulle sopivia vaatteita. 0-2 vaatetta vuoden aikana.

Vierailija
16/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outlet, poisto, loppuunmyynti osastot ja rekit kannattaa aina vilkaista läpi kun kaupassa,josta sellasta löytyy. Välillä löytyy vaatteita ihan muutamalla eurolla, toisinaan alennus on olematon, mutta katsominen ei maksa mitään. Ainakin mun lähiprismassa naisten ja lasten ale vaatteet on valloittanut suurimman osan miesten vaateosastosta.

Vierailija
17/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos löydät kirpparilta tai annetaan -ryhmistä 80-90 -luvun vaatteita (nehän ovat nyt jo suorastaan muotiakin!), niissä on vielä hyvälaatuiset materiaalit. Ja koot olivat reiluja, kun löysät vaatteet olivat muotia; minulla on joitakin vaatteita jäljellä sieltä nuoruuden ajoilta, ja vaikka olen 20kg silloista suurempi, ne mahtuvat minulle hyvin edelleen.

Toinen, mitä suosittelen, on kierrellä laadukkaitten liikkeiden poistorekkejä ja hyllyjä, joissa voi olla hajakokoja vaikka 70% alennuksella. Ostan kesäisin talveksi takkeja ja kenkiä hyvistä alennuksista, ja talviaikaan kesävaatteita ym. Sesonkiajan ulkopuolella voi tehdä todellisia löytöjä.

Vierailija
18/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Prismasta löytyy yllättävän laadukkaita vaatteita. Ostin äidille palvelukotiin ja yllätyin.

NP housukaupasta saa mahtavalla materiaalilla olevia housuja. Onkohan näillä nettimyynti.

Vierailija
19/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tokmannilta olen ostanut kestävimmät arkivaatteet. Semmoista liukasta kangasta olevat housut on lähes päivittäin mulla käytössä ja kestäneet nyt yli 2 vuotta hyvän näköisinä.

Vierailija
20/68 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ostin (olen mies) henkkamaukasta villakangastakin joka oli käytössä 10 vuotta. Oli vielä tyylikäs ja oikein mukavan tuntuinen ja hinta vähän päälle 80 €.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi neljä