Avovaimo veti taas maton jalkojen alta...
Eli avokki jäi taas kerran valheesta kiinni vaikka on niin kovasti uskotellut ettei enään valehtele... Meillä on ollut isoja ongelmia luottamuksen kanssa ja kovasti on tehty töitä sen eteen, että se palautuisi... Mutta mihinkä se patologinen valehtelija tavoistaan pääsisi!!! Miten voin koskaan uskoa mihinkään hänen sanomisiin kun aina vaan uudestaan jää valheista kiinni...
Kommentit (84)
Mikä sun vaimo on ammatiltaan? Vaikuttaako se?
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:20"]
Rakkaus meidät yhdessä pitää ja jos en häntä niin paljon rakastaisi, niin oisin varmasti jättänyt jo aikoja sitten... Valheita on ollut niin paljon ja aina kiinni jäädessään vakuuttaa, että nyt ei enää aio valehdella... Pelkään vaan ettei hän koskaan tule olemaan luotettava ja aina tulee valehteleen minulle kirkkain silmin.. Pelkään, että se tulee ajan kanssa vaikuttaan minun rakkauteen häneen!
-ap
[/quote]
Oletko varma että ymmärrät rakkauden ja riippuvuuden eron?
Jos rakastat jotakuta, olet iloinen hänestä aivan sellaisena kuin hän on. Et ota hänen tekemisiään henkilökohtaisesti etkä määräile häntä, sillä tiedät, että jaatte elämäänne yhteisestä tahdostanne. Ja etteivät säännöt tule ulkopuolelta, vaan teidän yhdessä sopimina.
Riippuvuus taas on sitä että ajattelet, ettei elämäsi ole hyvää ilman jotakuta, ja että tuon toisen on käyttäydyttävä niin kuin sinä haluaisit hänen käyttäytyvän. Sitten suutut ja loukkaannut ja vihaat häntä ja itseäsi, kun näin ei käy.
Kumpi kuulostaa enemmän teidän suhteeltanne?
Kokeile ensi vuosi niin, ettet vaadi mitään. Että vain rakastat puolisoasi, kohtelet häntä arvostavasti. Mitä tapahtuu?
Ap, ymmärräthän sen, ettei sieltä avovaimosta tule puhdas ja kaikenkattava totuus siinäkään vaiheessa, kun jää kiinni valheesta ja selvitätte asiaa. Se valehtelun lopettamisenkin lupaaminen saattaa olla valhe, keino päästä tilanteesta eteen päin. Ei välttämättä aito katumus. Tai siis, saattaa toki itsekin uskoa siihen sillä hetkellä, muttei muista sitä enää myöhemmin, kun ei pidä niin tärkeänä asiana. Ihmisen arvomaailman muuttaminen voi olla vaikea ja oikeastaan mahdotonkin tehtävä, riippuu henkilön omasta motivaatiosta muuttaa itseään.
-63
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:13"]Eli avokki jäi taas kerran valheesta kiinni vaikka on niin kovasti uskotellut ettei enään valehtele... Meillä on ollut isoja ongelmia luottamuksen kanssa ja kovasti on tehty töitä sen eteen, että se palautuisi... Mutta mihinkä se patologinen valehtelija tavoistaan pääsisi!!! Miten voin koskaan uskoa mihinkään hänen sanomisiin kun aina vaan uudestaan jää valheista kiinni...
[/quote]
"Enään". Vittu.
Kyllä se rakkaus aikanaan loppuu kun tarpeeksi kauan yrität katsoa.
Rakkaus meidät yhdessä pitää ja jos en häntä niin paljon rakastaisi, niin oisin varmasti jättänyt jo aikoja sitten... Valheita on ollut niin paljon ja aina kiinni jäädessään vakuuttaa, että nyt ei enää aio valehdella... Pelkään vaan ettei hän koskaan tule olemaan luotettava ja aina tulee valehteleen minulle kirkkain silmin.. Pelkään, että se tulee ajan kanssa vaikuttaan minun rakkauteen häneen!
-ap
Minkä maalainen? Hahahha suomalaiset eivät osaa muuta ku valehdella
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:29"]Minkä maalainen? Hahahha suomalaiset eivät osaa muuta ku valehdella
[/quote]
Aivan,etenkin miehet
Tuskinpa patologinen valehtelija muuksi muuttuu. Kannattaa miettiä paljonko olet valmis sietämään. Minkälaisista asioista hän on valehdellut?
Ihan suomalaisia ollaan molemmat ja hän kyllä osaa valehdella kirkkain silmin :( Hänen sukunsakin on kova valehtelemaan (hänen itsensä kertomaa) eli miksipä hän itse olis mikään poikkeus siinä! Vituttaa vaan kun mua viedään kuin pässiä narussa... Meilläkin on isot tulevaisuuden suunnitelmat, mutta nämä hänen uusiutuvat valheet vie aina uskoa asioihin :( Miksi rakastuneena ei vaan kykene järkeviin ratkaisuhin jossa voisi tunteet työntää sivummalle!
Ei valitettavasti tule muuttumaan ellei itse halua ja siihen tarvitaan terapiat jne. En tiedä muuttuuko sittenkään. Älä kiusaa itseäsi enempää.
Avaa vähän tätä asiaa - mitä avovaimosi on valehdellut? Onko hänellä jotakin toistuvia juttuja vai tempaiseeko hän niitä ihan hatustaan? Miten hän reagoi kun jää kiinni valheestaan? Miten sinä reagoit? Pelkääkö avovaimosi sinua ja siksi kuuntelee totuutta vai mitä valheet ovat?
Mieti että hän tulee valehtelemaan myös lapsillenne. Patologinen valehtelija on sairas. Tos näköisesti lapsistanne tulee sekavia sillä äiti puhuu mitä sattuu eikä lapsen psyyke kehity. Todennäköisesti vaimosi kaverit säälivät sinua kun tietävät vaimosi. Itse olet kyllä liian hyväuskoinen kun luotat häneen. Mieheni äiti on patologinnnen valehtelija ja appi liian kiltti. Anoppi valehtelee silmät kirkkaina kunnes jäi mulle kiinni. Sitten silmän avautuvat ja tajusin että se ihminen on paha.
Montako kertaa haluat pettyä? Jos hän sinua rakastaisi niin ei hän silloin valehtelisi.eihän kukaa jää liittoon joka perustuu vaiheeseen ja huijaamallahan hän sut sai koukkuun. Jos eeroaisitte niin hänellä olisi uusi mies samana päivänä..
Sitä minä itsekin olen paljon miettinyt, että jos hän aidosti rakastaisi minua, niin ois hän jo lopettanut valehtelun.. Mutta kun ei näköjään ole. En tiedä oisko heti seuraavana päivänä uutta miestä, mutta varmasti kuitenkin aika pian! Miksi ihmiset ei vaan voi olla rehellisiä ja avoimia rakkaimpailleen?
-ap
78: ok, eli vähän kaikkea...
vaadi naiselta että hankkii hoitoa tai lähdet? tuo ei vaan ole reilua ettet voi ikinä luottaa.