Mitä sellaista teet kaupassa, mikä ei ole kovin suotavaa?
Mä avaan dödöpurkin ja kokeilen, että pyöriikö se pallo helposti. Sellaista dödöä en halua ostaa, mistä ei tule mitään ulos.
Kokeilen myös leipien pehmeyttä puristelemalla niitä pussin läpi. ;-)
Kommentit (127)
Terveisiä kaupasta!
JOssain vaiheessa olen lakannut ihmettelemästä, mutta nyt voisin sitä teiltä kysyä... Miksi ihmeessä haluatte aina sen päiväyksen mikä on pisimmällä? Ei kerta kaikkiaan ole mennyt minun kaaliini. Ihan tapaus tältä päivältä. Laitoin ruokakermaa esiin ja perheenäiti silmät kiiluen äkkäsi "ooh, sulla onkin siinä kermaa mikä menee vanhaksi 2.2.2015, vaihdankin sen tähän mikä menee vanhaksi jo 23.1.2015" MIKSI?
Samantien kun sen ruokakerman avaatte, niin pilaantumisprosessi alkaa sillä sekunnilla, tuote kestää sen kolme päivää avattuna. Mikä kiire on ostaa se kerma kaappiin odottamaan käyttöä helmikuun lopulla???
Toinen asia mikä vaivaa, ihmiset tekee KAIKKENSA saadakseen leivästä sen päiväyksen mikä on pisimmällä!! Usein ei kelpaa edes samana päivänä tullut leipä kun halutaan että päiväystä olisi pidemmällä. Leipä on tuoretuote, jos siinä on päiväystä kymmenen päivää niin silloin voi ihan omassa päässään miettiä millä lisäaineilla päiväys on saatu niin pitkälle.
Muutama päivä sitten nuori rouva alkoi purkaa isoa Ruispala-kasaa kerros toisensa jälkeen jotta pääsisi alimmaisiin käsiksi. Sanoin hänelle hyvin ystävällisesti että joka ikinen niistä on tullut tunti sitten tähän kauppaan; leipomosta noin 15 kilometrin matkan. Ne ovat oikeasti hyvin tuoreita. Asiakas meni hämilleen ja sanoi että hänen miehensä haluaa ruisleivän jolla on neljä myyntipäivää jäljellä. Sanoin taas (hyvin ystävällisesti kuitenkin) että kannattaa miehelle viedä vaikka näkkileipää. Niissä on myyntiaikaa vähän enemmän..
Ja vinkiksi; mitä pidemmät myyntiajat ruisleivissä on, sen enemmän siinä on käytetty esim vehnäjauhoja.. esimerkkinä Reilu ruisleipä. Katsokaapa ensi kerralla paljon siinä on ruista.
Kerran asiakas halusi palauttaa kermakakun kun siinä oli myyntiaikaa vaan kolme päivää (vaikka tehty samana aamuna). Hän ei halua "vanhaa" ts. päiväys on liian lähellä. Kerroin hänelle että valmis kuohukerma alkaa pilaantua parissa päivässä, päiväys on normaali. En omaa kermakakkuanikaan enää kolmantena päivänä söisi! Tottakai asiakas suuttui. Oli varma että myymme vanhaa kakkua.
Voisin näistä kirjoittaa vaikka kirjan
Jos huomaan, että punnitsemiini hedelmiin tuli vahingossa väärä lappu (alhaisempi kilohinta), olen niin kuin en huomaisikaan. ;)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 19:22"]
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:25"]Lämmin esim. kaikki tomaatit läpi, jotta löydän sen parhaan näköisen ja tuntoisen. Nuuhkin pesuaineet, shampoot, dödöt ym. aina ennen ostamista.. [/quote] Näiden takia en ikinä osta sitä ensimmäistä purnukkaa telineestä.
[/quote]
Minä laitan tämän testaamani aina takariviin takaisin, en jätä sitä ensimmäiseksi koskaan.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 19:38"]
Jos huomaan, että punnitsemiini hedelmiin tuli vahingossa väärä lappu (alhaisempi kilohinta), olen niin kuin en huomaisikaan. ;)
[/quote]
Ja jos tulee isompi hinta, niin sitten tulet vauvapalstalle huutamaan miten TAAAS kauppa kusettaa ja yrittää vedättää asiakasta :-D
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:39"]
Joskus revin ne pirun kaalet irti vihanneksista kun niitä on välillä enemmän kuin vihannesta!
[/quote]
Niitä sanotaan naateiksi. Mikä on kaale (paitsi romanikielessä)?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 20:19"]
Parempi se on kananmunarasiaan kurkata. Viikko sitten unohdin kurkata ja mullapa levisi siitä rasiasta rikkinäinen muna siihen hihnalle. Vissiin kassa tyrkkäsi sitä rasiaa, jossa oli särkymäisilllään oleva muna, vähän rajusti. Onneksi mitään ei ehtinyt mennä pilalle, sekä onneksi huomasin asian jo hihnalla.
[/quote]
Joo, mistähän johtuu että nykyisin kananmunissa on usein näitä rikkinäisiä? Olen jo pitkään aukonut ja katsonut että munat ovat kennossa ok, mutta sekään ei riitä. Nyt on jo kahdesti sattunut että kananmunat päältäpäin katsottuna ok ja sitten resuja pohjalta. Eli nyt tiirailen vielä pakkauksen pohjankin onko se kostunut rikkinäisistä munista (Yöks). Niin että tässä on syy jos joku kaupassa ihmettelee miksi pyörittelen ja tiirailen kananmunapakettia joka puolelta.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:19"]Jätän tavaroita eri hyllyyn jos päätänkin olla ottamatta niitä.. Tosin pakasteet ja kylmätuotteet vien niille sopiviin hyllyihin, mutta kuivajuttuja en aina... Kaivelen myös hedelmiä alemmista laatikoista.
Vaatekaupoissa en jaksa viedä vaatteita takaisin omille paikoilleen jos pitää (en edes muista mistä otin), joten tyrkkään ne yhteen rekkiin..
[/quote]
Jätä ne vatteet mielummin sinne sovituskoppiin, sieltä ne osa myyjä viedä paikoilleen. Se on inhottavaa asiakkaana mennä kysymään jotain tuotetta, myyjä sanoo että sellaisia pitäisi olla vielä vaikka yksi kappale myymälässä, mutta kun se on jemmattu väärään paikkaan, ei sitä löydy.