Mitä sellaista teet kaupassa, mikä ei ole kovin suotavaa?
Mä avaan dödöpurkin ja kokeilen, että pyöriikö se pallo helposti. Sellaista dödöä en halua ostaa, mistä ei tule mitään ulos.
Kokeilen myös leipien pehmeyttä puristelemalla niitä pussin läpi. ;-)
Kommentit (127)
Oma kauppakäyttäytymiseni on moitteetonta lukuunottamatta sitä etten aina osaa hymyillä kassaneideille.
Pakkaan tavarat vasta maksamisen jälkeen.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:20"]
porsaita äidin ootte kaikki...
[/quote]
Tiedän :D t. 2
Lämmin esim. kaikki tomaatit läpi, jotta löydän sen parhaan näköisen ja tuntoisen. Nuuhkin pesuaineet, shampoot, dödöt ym. aina ennen ostamista..
Saatan avata karkihyllyllä karkkipussin, ottaa muutaman suuhun ja sitten jatkan shoppailua.
Kaivan kauimmaisia leipiä ja lihapaketteja, joissa on parempi päivämäärä kuin päällimmäisissä. En kyllä tiedä miksi en saisi tehdä niin, mutta kaipa sitä joku paheksuu, etten ota sitä tänpäiväisellä päiväyksellä olevaa vaan haluan vähän tuoreemman.
Avaan kananmunapaketin ja tsekkaan, että munat ovat ehjiä. En osta rikkinäisiä munia.
Kun ostan ripsiväriä, otan mascaran pidemmältä hyllystä ettei sitä varmasti ole kukaan aukonut. Kuivaa mascaraa en halua.
Joskus kun ostin Blistex-huulirasvaa, tarkistin, että paketissa varmasti on se huulirasva. Kerran ostin vahingossa tyhjän pakkauksen (sisältö varastettu) kun en tarkastanut.
Suomessa on sen verran kallista ostaa ylipäätään yhtään mitään, että haluan edes pintapuolisesti tarkistaa tuotteen ennen ostamista. En pidä sitä porsasteluna tai huonona käytöksenä, vaan järkevänä tekona.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:23"]
[/quote]
Niin minäkin. Haluan katsoa, että tuotteet tulee lyötyä kassaan oikein, vaikken nyt varsinaisesti kyttää. Enkä jaksa rampata eestaas. Varsinkin jos ne mun ostokset tulee siihen kauimmaiseen laariin, en varmana kävele ekaks pakkaamaan ja palaa sitten maksamaan. Lisäksi haluan pakata kunnolla ja hosuessa se ei onnistu. Mulla on oikeus pakata rauhassa, ja tää maksamisen jälkeen pakkaamisen paheksuminen on ihan 2010-luvun hätähousujen ilmiö.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:30"]Kaivan kauimmaisia leipiä ja lihapaketteja, joissa on parempi päivämäärä kuin päällimmäisissä. En kyllä tiedä miksi en saisi tehdä niin, mutta kaipa sitä joku paheksuu, etten ota sitä tänpäiväisellä päiväyksellä olevaa vaan haluan vähän tuoreemman.
Avaan kananmunapaketin ja tsekkaan, että munat ovat ehjiä. En osta rikkinäisiä munia.
Kun ostan ripsiväriä, otan mascaran pidemmältä hyllystä ettei sitä varmasti ole kukaan aukonut. Kuivaa mascaraa en halua.
Joskus kun ostin Blistex-huulirasvaa, tarkistin, että paketissa varmasti on se huulirasva. Kerran ostin vahingossa tyhjän pakkauksen (sisältö varastettu) kun en tarkastanut.
Suomessa on sen verran kallista ostaa ylipäätään yhtään mitään, että haluan edes pintapuolisesti tarkistaa tuotteen ennen ostamista. En pidä sitä porsasteluna tai huonona käytöksenä, vaan järkevänä tekona.
[/quote]Kyllähän minä ainakin maksavana asiakkaana haluan valita kaikkein tuoreimman, ehjän ja priiman tuotteen, ei kai siinä mitään väärää ole.
Huomauttelen. jos joku hidastelee tai on edessä vaikka itselläni ei kiire. Kyllä olen perseestä
Vikkeläjalkainen 1v 9kk ikäinen ehtii välillä vihannesosastolla napata käteensä irtohedelmän ja haukata siitä. Viimeksi taisin hätäpäissäni tunkea sen maistiaiskappaleen niuden hedelmä/vihanneslaatikoiden väliin
Mä kerran join kaupassa oluen kun hirveä jano (krapula) ja pitkä kauppareissu edessä, mutta maksoin sen kyllä. Eikai tuossa ole mtn. laitonta.
Tarkistan kanamunakennosta, että jokainen muna on ehjä eikä liimautunut kennoon kiinni. Tätä olen tehnyt sen jälkeen, kun kahdella peräkkäisellä kerralla kymmenestä munasta viisi oli rikkoutunut ja liimautunut kiinni kennon pohjaan.
Vaatekaupoissa en viitsi viedä sovittamiani vaatteita takaisin paikoilleen vaan jätän suurimman osan vaatteista sovituskoppiin. Joskus saatan viedä yhden tai pari vaatteista paikalleen, ettei näyttäisi siltä, että jätän vaatteita sovituskoppiin. Jos avaan viikattuina pöydän päällä pinossa olleet housut tarkistaakseni niiden koon tai ulkonäön, en viikkaa niitä samalla tavalla takaisin.
Marketeissa haistelen suihkusaippuapurkkeja sekä dödöjä päättääkseni, minkä tuoksuisen tuotteen valitsen. Irrottelen myös banaaneja tertuistaan. Leivoshyllyllä en käytä pihtejä kirjallisesta kehotuksesta huolimatta, vaan poimin leivokset ihan vaan käsin.
Vien kotini jääkaapista puoliksi syötyjä vanhaksi menneitä elintarvikkeita takaisin kauppaan oikeille paikoilleen. Mutta vain kokonaan suljettavia pakkauksia, esimerkiksi silliä tai oliiveja kannellisissa lasipurkeissa. Yleensä vajaan tölkin täytän vedellä ennen kauppareissua. Tästä on minulle hupia.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:01"]
Vien kotini jääkaapista puoliksi syötyjä vanhaksi menneitä elintarvikkeita takaisin kauppaan oikeille paikoilleen. Mutta vain kokonaan suljettavia pakkauksia, esimerkiksi silliä tai oliiveja kannellisissa lasipurkeissa. Yleensä vajaan tölkin täytän vedellä ennen kauppareissua. Tästä on minulle hupia.
[/quote]
häh,miksi? Kyllähän sennäkee jos on puolillaan oleva oliivipurkki hyllyssä. Muutenkin...
itse koitan ottaa kanssa sen mascaran, jota ei todennäkösimmin ole auottu... Siinä ei nyt ole mitään erikoista. Ottaa päähän että niihin ei yleensä ole laitettu mitään sinettiä tai muovia avaamisen estämiseksi. Teinit ja muut asiakkaat aukoo niitä aivan varmasti ja jättää ostamatta. Kiva ostaa joku kuivahtanut bakteeripesä...
Jään lehtihyllylle oikeasti lukemaan lehdet, en edes aijo ostaa.
[/quote]
Siis mitäh?! Eikö kaikki tee niin, jos ovat yksin liikenteessä?
[/quote]
Höh. Eihän niitä voi ennen maksua pakata. Vai pitäisikö olla tuhattaituri ja pakata ostokset samalla kun kassa syytää niitä hihnalle. Ei onnaa. Kauppa voisi palkata työttömiä ostospakkaajiksi. Monissa maissa kassa tai erityinen kassa-apulainen pakkaa ostokset. Kuuluu normaaliin kaupassakäyntiin.
Jätän tavaroita eri hyllyyn jos päätänkin olla ottamatta niitä.. Tosin pakasteet ja kylmätuotteet vien niille sopiviin hyllyihin, mutta kuivajuttuja en aina... Kaivelen myös hedelmiä alemmista laatikoista.
Vaatekaupoissa en jaksa viedä vaatteita takaisin omille paikoilleen jos pitää (en edes muista mistä otin), joten tyrkkään ne yhteen rekkiin..