Mitä sellaista teet kaupassa, mikä ei ole kovin suotavaa?
Mä avaan dödöpurkin ja kokeilen, että pyöriikö se pallo helposti. Sellaista dödöä en halua ostaa, mistä ei tule mitään ulos.
Kokeilen myös leipien pehmeyttä puristelemalla niitä pussin läpi. ;-)
Kommentit (127)
Joskus revin ne pirun kaalet irti vihanneksista kun niitä on välillä enemmän kuin vihannesta!
Otan taaimmaisen tuotteen hyllystä jos siinä on pidempi päiväys. Kokeilen hedelmiä ovatko ne hyviä. Ruoka on niin hemmetin kallista että haluan saada rahoillani parasta mahdollista.
Pieren äänettömästi jos pierettää
kokeilen hedelmien kypsyyttä ennen kuin valitsen
nuuhkin kaikki kosmetiikat (tietty kokeilukappaletta jos on, mutta myös sampoot koska vahvat hajut laukaisevat migreenin)
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 17:15"]
"Pirkkamunissa on muuten heikoin kuori." Tietääkö kana munivansa nyt Pirkka merkkisiä kananmunia ja ajattelee "hähhähähähäää, tämäpä seuraava muna onkin Pirkka, teenpähän tähän nyt heikomman kuoren ja seuraavaan vähä paksumman ku se ei ookkaa pirkka" ?
[/quote]
Eri tuottamoissa on eri sapuskat kanoilla. Jostain syystä Pirkka ostaa munat sellaisesta kanalasta, jossa ruokitaan elukoita silleen huonosti, että munivat heikkokuorisempia munia, kenties kärsivät jopa kalkin puutteesta. Pirkan munat ovat myös tosi pieniä kooltaan. Pyrin aina ostamaan paikkakuntamme ainoan kanalan munia, mikäli niitä vaan on paikallisessa myynnissä. Ne ovat kooltaan reilusti Pirkkaa suurempia, niissä on usein kaksi keltuaista yhdessä munassa ja kuoret ovat kovempia. Täydellisiä myös maultaan.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:48"]Pieren äänettömästi jos pierettää
kokeilen hedelmien kypsyyttä ennen kuin valitsen
nuuhkin kaikki kosmetiikat (tietty kokeilukappaletta jos on, mutta myös sampoot koska vahvat hajut laukaisevat migreenin)
[/quote]
Öö mikset osta hajusteettomia? Laukaiset oman migreenisi kauppareissulla..?
Mä kans kaivan sen tuoreimman. Käyn kaupassa kerran viikossa eikä mua paljoa lämmitä leipä, jossa huomenna päiväys, kun sitä pitäis riittää ainakin 5 päivää. Munat katson aina, tottakai, koska mulla on kans joskus sattunut niitä rikkinäisiä. Mies ei katso ja sen ostamissa munakennoissa on aina vähintään yksi säröinen muna. Pirkkamunissa on muuten heikoin kuori.
Mä muuten siirtelen siellä meikkihyllyllä niitä varmasti auottuja sinne taakse, että saatte ne auotut ja kuivuneet ostaa. Hähh hää.
Jos onnistun jotain kaupassa rikkomaan, potkaisen sen vaan sinne hyllyn alle, lähden pois paikalta enkä käy siinä kaupassa moneen viikkoon.
Mä pöllin kamaa. Siis pöllin ennenkuin jäin kiinni. Ja paljon, varmaan 3000 euron edestä levyjä, joskus 7-16 vuotiaana. En pitkään aikaan pystynyt kuuntelemaan niistä ainuttakaan, ennenkuin viimekesänä kävin maksamassa kaikki. Samalla mun porttikielto siihen kauppaan peruttiin. Enää ei ole tarvetta varastaa kun pystyn ostamaan mitä haluan.
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 19:33"]
Terveisiä kaupasta!
JOssain vaiheessa olen lakannut ihmettelemästä, mutta nyt voisin sitä teiltä kysyä... Miksi ihmeessä haluatte aina sen päiväyksen mikä on pisimmällä? Ei kerta kaikkiaan ole mennyt minun kaaliini. Ihan tapaus tältä päivältä. Laitoin ruokakermaa esiin ja perheenäiti silmät kiiluen äkkäsi "ooh, sulla onkin siinä kermaa mikä menee vanhaksi 2.2.2015, vaihdankin sen tähän mikä menee vanhaksi jo 23.1.2015" MIKSI?
Samantien kun sen ruokakerman avaatte, niin pilaantumisprosessi alkaa sillä sekunnilla, tuote kestää sen kolme päivää avattuna. Mikä kiire on ostaa se kerma kaappiin odottamaan käyttöä helmikuun lopulla???
Toinen asia mikä vaivaa, ihmiset tekee KAIKKENSA saadakseen leivästä sen päiväyksen mikä on pisimmällä!! Usein ei kelpaa edes samana päivänä tullut leipä kun halutaan että päiväystä olisi pidemmällä. Leipä on tuoretuote, jos siinä on päiväystä kymmenen päivää niin silloin voi ihan omassa päässään miettiä millä lisäaineilla päiväys on saatu niin pitkälle.
[/quote]
Tässä myyjälle vähän vastauksia. Käyn vain kerran viikossa kaupassa. Haluan tänään ostaa kerman, jonka haluan käyttää viiden päivän kuluttua. Ihan hyvä jos saisin sellaisen kerman, jossa ei ole huomenna viimeinen käyttöpäivä. Mainitsemasi kahden kuukauden päästä oleva parasta ennen päiväys on niissä "kermakkeissa", joita en voi parhaalla tahdollakaan kutsua kermaksi, vaikka sinä niitä kermaksi sanot. Niitä kartan. Tuore kerma, siis se kuohukerma tai kahvikerma, niissä on päiväystä se noin viikko. Siksi haluan sen tuoreimman. Sama koskee leipiä. En edelleenkään halua sellaista leipää, jossa huomenna päiväys, koska kokemuksen mukaan se on jo huomenna HOMEESSA! Tarkoitus on syödä siitä leivästä muutama päivä. Ei haittaa, jos se vähän kuivahtaa, sen voi uudistaa leivänpaahtimessa.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:20"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:23"]
Pakkaan tavarat vasta maksamisen jälkeen.
[/quote]
Höh. Eihän niitä voi ennen maksua pakata. Vai pitäisikö olla tuhattaituri ja pakata ostokset samalla kun kassa syytää niitä hihnalle. Ei onnaa. Kauppa voisi palkata työttömiä ostospakkaajiksi. Monissa maissa kassa tai erityinen kassa-apulainen pakkaa ostokset. Kuuluu normaaliin kaupassakäyntiin.
[/quote]
Juu, ja sinä siis haluat maksaa pakkaamisesta?
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:54"]
[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 16:48"]Pieren äänettömästi jos pierettää kokeilen hedelmien kypsyyttä ennen kuin valitsen nuuhkin kaikki kosmetiikat (tietty kokeilukappaletta jos on, mutta myös sampoot koska vahvat hajut laukaisevat migreenin) [/quote] Öö mikset osta hajusteettomia? Laukaiset oman migreenisi kauppareissulla..?
[/quote]
Migreeni ei onneksi laukea yhdestä nuuhkaisusta. Hajusteettomia ostan usein, mutta joissain tuotteissa hajusteettomista ei ole vielä löytynyt sopivaa (esim. sampoo on voinut olla liian kuivattava tai hoitoaine tehoton) :/
Minäkin auon deodoranttipurkkeja, haistellakseni miltä joku uutuustuoksu oikeasti tuoksuu....
Miksei niissä muuten voi olla testerikappaleita, ei siis sillä että kaikki hinkkaisivat sitä kainaloihinsa kokeeksi vaan että voisi tarkastaa pitääkö tuoksusta ennen ostamista?
Tiedän että on ikävä tapa aukoa pari purkkia ennen ostamista, mutta jos haluan vaihtelua vakiotuotteeseeni niin haluaisin kyllä haistaa uusia vaihtoehtoja ennen ostamista :/
Varastan surutta. Kassi ostoskorin / kärryn pohjalle ja osa safkoista sinne. Kokolihaa, kanaa, pihvii, kalaa. Kassalla kassi olalle ja puurot maidot ja perunat hihnalle.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 17:25"]
Lämmin esim. kaikki tomaatit läpi, jotta löydän sen parhaan näköisen ja tuntoisen. Nuuhkin pesuaineet, shampoot, dödöt ym. aina ennen ostamista..
[/quote]
Sinunlaisten puristelijoiden takia en osta enää irtotomaatteja.
"Pirkkamunissa on muuten heikoin kuori."
Tietääkö kana munivansa nyt Pirkka merkkisiä kananmunia ja ajattelee "hähhähähähäää, tämäpä seuraava muna onkin Pirkka, teenpähän tähän nyt heikomman kuoren ja seuraavaan vähä paksumman ku se ei ookkaa pirkka" ?
Kierrän puolitutut kaukaa. Moikkausetäisyys ok, mutta jos huomaan samalla hyllyllä puolitutun, olen kuin en olisi huomannutkaan häntä. Sitten viimetipassa ohimennessäni yllättyneesti sanon moi ja liukenen paikalta.
Selaan joskus lehtiä lehtihyllyllä. Muuten olen moitteeton asiakas. Jopa nostelen pudonneita vaatteita ja viikkaan huolimattomasti pinoihin laitettuja.
Asioin usein Sellon Cittarissa. Ärsyttää se, kun hyllyillä on aika paljon tavaroita, jotka on vain jätetty väärään paikkaan viitimättä viedä oikealle paikalleen. Saa nähdä milloin tulee jäätelöpaketti vastaan kahvihyllyltä.
[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:01"]Vien kotini jääkaapista puoliksi syötyjä vanhaksi menneitä elintarvikkeita takaisin kauppaan oikeille paikoilleen. Mutta vain kokonaan suljettavia pakkauksia, esimerkiksi silliä tai oliiveja kannellisissa lasipurkeissa. Yleensä vajaan tölkin täytän vedellä ennen kauppareissua. Tästä on minulle hupia.
[/quote]
No justiinsa. O_o