Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei, työkyvyttömät! Mitä teette arkisin, esimerkiksi tänään?

Vierailija
11.10.2021 |

Nuoret tai vanhemmat työkyvyttömyyseläkeläiset, mitä puuhaatte tänään, maanantaina?

Mitä suunnitelmia teillä on alkaneelle viikolle?

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään on hyvä päivä, ei ahdistusta, paniikkioireita tai kipuja.

Kävin aamulla koiran kanssa kävelyllä, paistoin omeletin aamupalaksi, haravoin etupihalla, kävin lääkärintarkastuksessa, hain ravintolasta lounasta mukaan.

Tänään ajattelin leipoa pullaa, sulattaa pakastimen, vaihtaa lakanat, pyykätä, tehdä ruokaa ja ulkoilla koiran kanssa. Ennen nukkumaanmenoa katsellaan puolison kanssa elokuva ja samalla neulon ystävän vauvalle vaunupeittoa.

Huonoina päivinä en pääse sängystä ylös ahdistuksen ja kipujen takia. Jos sängystä saattaa päästä ylös, niin paniikkikohtaus iskee ulko-ovella. Voi olla päiviä etten pysty poistumaan kotoa. Onneksi tällaiset päivät ovat vähentyneet, kun lääkitys on jälleen ajantasalla.

Minulla on aika sama tilanne.

Paniikki oireilu ja ahdistus pysyy jotenkuten hallinnassa näin työkyvyttömyys eläkeläisenä, kun itseään ei joudu väsyttämään liikaa tai altistamaan liikaa oireilua aiheuttaville tilanteille/paikoille kuten työpaikalle.

Ennen työkyvyttömyys eläkkeelle päätymistä olin lähes 20-vuotta työelämässä. Jokainen viikko, kuukausi ja vuosi oli jatkuvaa taistelua oireilun hillitsemiseksi, suoranaista helvettiä.

Lopulta nukuin kaikki vapaapäivät, olin niin lopussa ja itsemurhan partaalla.

Viime aikoina olen aloitellut erästä taiteeseen liittyvää projektia ja ehkä saatan vielä palata ns työlliseksi, mikäli saan projektin aikanaan valmiiksi ja teokseni myy kohtalaisesti.

Vierailija
42/58 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kettuiletko? Suunnitelmia?

Sehän riippuu ihan siitä mikä on vointi. Kai sinä nyt ymmärrät itsekin että sairas ihminen ei voi suunnitella elämäänsä eteenpäin, se on teidän terveiden ETUOIKEUS.

Kai sitä nyt voi suunnitella..? Ja toivoa, että suunnitelmat toteutuvat?

Voin esimerkiksi suunnitella vieväni huomenna parvekekalusteet varastoon. Vien tai olen viemättä, mutta kiva olisi, jos tulisi tehtyä.

Taidat olla kylläkin trolli.

Ap

Itse olet trolli. Vastaapa itse oletko työkyvytön vai töissä nostamassa palkkaa samalla kun kiusaat sairaita?

Itse olen tällä viikolla suunnitellut että harrastan liikuntaa, treenaan instrumenttia ja opiskelen. Lisäksi on painonhallinta etäryhmä(syöpä ja muut sairaudet ja lääkkeet nostaneet painoa). Lisäksi autan iäkkäitä omaisiani, käyn heille kaupassa ja laitan ruoat lautasille jääkaappiin valmiiksi niin että voi vaan lämmittää mikrossa. 

Saahan sitä suunnitella mutta eri asia mitä sitten voinnin mukaan saa tehtyä. Tekemistähän olisi vaikka kuinka blogin pidosta lähtien. Osan hommista olen suunnitellut niin että voi tehdä sängystä.

Olen myös suunnitellut ottavani yhteyttä lääkäriin sydänoireiden vuoksi mutta en taida saada aikaiseksi. 

Syke nousee ja hiki pintaan jo tästä kun kyljelläni tätä kirjoitan. Jokohan minä tälle aamulle kävin suihkussa, en muista, pitää aina kokeilla pyyhettä onko se kostea. Käyn suihkussa 3 x päivässä hikoilun vuoksi(sytot).

Onhan sinulla vaikka mitä suunnitelmia (paljon enemmän kuin minulla ainakin), miksi väitit muuta?

Olen työkyvytön, työkyvyttömyyseläkkeellä, yhdettätoista vuotta.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin käydä saunassa. Sitten mietin jatkoa.

Vierailija
44/58 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on päivä kääntynyt iltaa ja päivän aikaansaannokset ovat takana. Kävin fysioterapiassa. Nukuin neljän tunnin päiväunet ja suunnitelmissa on lähteä nukkumaan parin tunnin sisällä. Kaupassa oli tarkoitus käydä, mutta olin liian väsynyt - ehkä sitten perjantaina uusi yritys.

Vierailija
45/58 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin ruokakaupassa, tein ruokaa.

Vierailija
46/58 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennan omakotitaloa. Olen työkyvyttömyys eläkkeellä.

Vierailija
47/58 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskaillut kipujen kanssa ja miettinyt kuolemaa.

Vierailija
48/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

On hyviä ja huonoja päiviä, ja sitten niitä tosi huonoja päiviä. Hyvänä päivänä kipujen ollessa siedettävät ja mielialan parempi, käyn kaupassa tai lyhyellä kävelylenkillä. Huonona päivänä syön masennuslääkkeiden lisäksi kipulääkkeitä ja mietin, mistä löydän voimia jaksaa huomiseen. Arvostakaa terveyttänne, sillä sen kun menettää, menettää kaiken.

Vierailija
49/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyn kuntosalilla ja uimassa. Nukun pitkään ja pelailen nettipelejä. Saatan pistäytyä viihtellä. Pyöritän ajankuluksi internetissä toimivaa yritystä, ei mitään kovin isoa, liikevaihto vain vajaan satatuhatta.

No aika paska firma on siinä tapauksessa. Ei jatkoon!

Vierailija
50/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haistelen pieruja peiton alla ja juon kaljaa

Vierailija
51/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkia polttelen, vähän kaljaa otan. Valitan netissä tukien pienuutta.

Vierailija
52/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskinpa olet oikeasti työkyvytön.

Vierailija
53/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen tein pihatöitä ja lenkkeilin hissukseen 3km. Lihakset ja nivelet särki loppupäivän mutta olin tyytyväinen. Tänään himmailupäivä

Vierailija
54/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitan päiväni jättämällä takaisinsoittopyynnön omalle terveysasemalle.

Kun hoitaja soittaa takaisin, saan aina ajan terveysasemalle koska olen niin sanottu huolenpitopotilas. Hoitajan kanssa iltapäivisin rupatellaan mukavia, joskus siinä käy lääkäri meitä katsomassa.

Terveysasema reissun jälkeen suuntaan seurakunnalle jossa syön päivällisen euron hintaan, keskustelen samalla diakonissan kanssa, välillä voi pappikin tulla jututtamaan.

Iltapuolella suuntaan kotiin ja avaan kotona telkkarin. Valvon klo 1-2 saakka. Herään klo 10 ja soitan terveysasemalle jotta pääsen oman terveydenhoitajan kanssa keskustelemaan.

Viikonloput on pitkiä, kun terveysasema on kiinni.

Vierailija
55/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni lähtisin kyllä töihin, mutta kokoaikaiseen raskaaseen tai pakkotahtiseen työhön minusta ei ole, en myöskään sairauksieni takia tiedä pitkälle etukäteen milloin voin työskennellä ja milloin en.

Etsin siis sitä unelmien työpaikkaa, vaikkapa myyntiedustajan, jossa saisin tehdä tulosta työajoista välittämättä. Palkankaan ei tarvitsisi mikään suuren suuri olla, toki ei siitä haittaakaan olisi. Taitaa vaan olla melko epätodennäköinen yhtälö kuusikymppiselle ukolle, joka sairastaa kolmea kroonista sairautta.

Nytkin teen harrastuksenomaisesti pikkuhommia kavereille, en voi ottaa siitä palkkaa, mutta joskus saan kympin tai pari bensarahoja, joskus joku tarjoaa sapuskat. Olen siitäkin kiitollinen, en osaa jäädä sohvalle pieremään.

Vierailija
56/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihatöitä, kotitöitä ja omia hommia. Ai niin, enhän voi kun olen työkyvytön.

Vierailija
57/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te jaksatte? Itse olen vasta kuntoutustuella, mutta en silti meinaa jaksaa mitään.

Vierailija
58/58 |
20.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten te jaksatte? Itse olen vasta kuntoutustuella, mutta en silti meinaa jaksaa mitään.

Viimeiset 6v olen sinnitellyt (sain tk eläkkeen toukokuussa), en uskalla jäädä lepäämään vaikka olisin kuinka huonossa kunnossa. Pelkään että jos kerran jään sänkyyn en enää nouse siitä

53

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän viisi