Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

TYHMIÄ "KASSANEITEJÄ"

Vierailija
07.12.2014 |

Kertokaa millaisiin vähemmän fiksuihin kassahenkilöihin olette kaupan kassalla törmänneet.

Itselläni olisi tässä pari esimerkkiä:

A) tuotteen hinnat olivat 20.76€ ja 7.57€, niin kassa naputteli kassaan (käsin naputeltava versio) 20.80€ ja 7.60€ ja laski nämä yhteen. Sanoin, ettet voi pyöristää yhteenlaskettavia summia vaan vasta loppusumman, niin ei vaan tuntunut menevän perille. Väitti, että voi. Missä oli perusmatikkataito?? Tämä tapahtui pari vuotta sitten Varkauden lähellä olevalla huoltoasemalla.

B) Laskun loppusumma oli 15.75€ ja annoin kassalle 16.25€ niin kassa ei millään tuntunut tajuavan, että ottaa siitä kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä ja antaa takaisin toiset 50 senttiä. Jankutti vain siitä 1€, että tässä on euro... Sanoin, että ota siitä 1€ se 50 senttiä, että haluan päästä näistä 20 & 5 senttisistä eroon enkä halua niitä lisää. Naputteli lopulta koneelle "saatu 16.25" ja kone ilmoitti palautusrahaksi 0,50€. Kassa jäi kovin miettimään, että mitenhän tuo meni, ilme oli todellakin sen näköinen.

Entä muilla, millaisia kokemuksia tai kommentteja olet kuullut typerän kassan/myyjän suusta?

Kommentit (228)

Vierailija
141/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:11"]Eiköhän kyse ole perehdytyksen puutteesta. Jos henkilö ei tiedä jotain, ei se tee hänestä tyhmää.
[/quote]

Vai olisiko kyse kuitenkin tyhmyydestä jos ei tiedä 16.25-15.75=0.50

Tai taas kerran tyhmyydestä jos asiakas antaa ensin 15e ja sitten 25cent ja 50cent puuttuessa antaa 1e. Jos kassa ei tämän jälkeen tiedä paljon on saamatta ja mistä se otetaan ja paljon annetaan asiakkaalle takaisin niin sanoisin touuudella tyhmäksi.

Vierailija
142/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:20"]Kyllä sympatiat on myyjien puolella kun joutuvat katselemaan kaiken maailman sekopäitä työssään. Tsempit kaikille jotka noissa hommissa olette!
[/quote]

Ap kertoi olevansa asiallinen. Lukutaitosi? Typeryyttä se on tuokin jos ei ymmärrä jonkun olevan tyhmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 21:52"]Ja tälläisistä aloituksista taas huomaa että av-n valailla on kärpäsen paskan kokoiset aivot!
[/quote]

Sinulla ei ole senkään kokoiset kun tipuit kärryiltä :D

Vierailija
144/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi osuu harvoin noin tyhmiä kassoja kuten aloituksessa tuli esille.

Vierailija
145/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit sanonut ap sille kassalle suoraan etkä olisi ollut ystävällinen. Jos ei osaa hommiaan tuon vertaa niin kestäköön kuulla kunniansa :/

Vierailija
146/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:24"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 18:47"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:48"]

Kyllähän nuo esimerkit kieltämättä hieman tyhmiltä tuntuvat.

[/quote]

Ihan ovat todellisia. Törmännyt samaan. Nuorilla kassoilla on välillä valtavia vaikeuksia jos maksat käteisellä. Saatujen rahojen ja palautettavan rahan LASKEMINEN OVAT JÄRKYTTÄVÄN VAATIVIA HOMMIA JOILLEKIN. Välillä on pakko auttaa kun tuntuu että laskeminen kestää ikuisuuden. Ovatkohan ihan oikeassa ammatissa? Toinen ärsytys on virolaiset asiakaspalvelussa, kun heidän "suomestaan" ei saa mitään tolkkua. Tai välillä sanovat jotain todella hauskaa kuten meillä prisman kassa palauttaessaan 6-numeron sisältävän summan: kusi, kusi, kusi. Onneksi ei ollut lapsia mukana, kun itseäkin meinas väkisin naurattaa. :)

[/quote]

Voi herranjumala mitä juntteja maailmassa onkaan.

Meillä oli kerran myymälässä eräs ulkomailta kotoisin ollut myyjä ja hänen suomensa oli tasa ymmärrettävää, mutta kuuli ettei ollut natiivisuomalainen.

Aina vähän väliä alkoi joku ääliö sitten pilkkaamaan tätä myyjää nauraa höröttäen. Loppui muuten nauru seinään kun myymäläpäällikkö kävi ilmoittamassa, että asiakas nyt hyvä ja poistuu myymälästä, takaisin ette ole enää tervetullut.

Työpaikkakiusaamista on myös se, että asiakas kiusaa myyjää. Ja sellaista ei ainakaan meillä onneksi suvaita.
[/quote]

Käsitykseni mukaan ei kukaan kiusannut myyjää. Opettele lukemaan.

Vierailija
147/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ohiksena, te senteillä ja kolikoilla pelaavat asiakkaat ootte tosi raivostuttavia. Jos kerron loppusummaksi 23,65€ annat 25€ käteen, ja vasta kun olen vaihtorahaa ojentamassa jo käteen, keksitte katsoa keskellä ruuhka-aikaa "et hei, mulla onkin noi puuttuvat hilut". Toinen raivostuttava on se että 14€ pitää edes yrittää antaa pikkuhiluina ja tasarahana, tai vastaavasti niin että tulee isompaa kolikkoa takaisin. Jos tätä on kuitenkin aivan pakko harrastaa, niin antakaa suoraan kaikki kolikot kassan käteen älkääkä odotuttako koko jonoa, sillä että te laskette kolmeen kertaan ja kassa vielä kerran.
Ja jos ne sentit on niin raivostuttavia pitää siellä lompakossa, niin laittakaa ne jo täälläkin ehdotettuun possuun, tai maksakaa kortilla.
T. Vittuuntunut myyjä

Vierailija
148/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälleen niin mustavalkoista ajattelua, voi av-palstaa.
Kannattaako ketään tuomita yhden virheen takia? Täällä on tullut hyvin esille se, että ajatuskatkoksia sattuu, varmasti kaikille ammatista riippumatta.
Ehkä jotkut kassaneidit ovatkin vähän heikompia matemaattisesti, se ei kyllä ole mikään kassan tärkein ominaisuus tai edes vaatimus. KAIKKI tuskin ovat, heillä on muita heikkouksia, niinkuin varmasti kaikilla.
Varokaa tuota yleistämistä.
Itse olen ollut kassalla. Ja olin aika hyvä, teekkaritaustani takia pääsinkin töihin (kun joku täällä valitteli etteivät matemaat.lahjakkaat pääse töihin). Näitä kolikkohölmöilyjä itse yleensä johdin, usein kun kassan vaihtokolikoista oli pulaa ja harvoin asiakkaat itse jaksoivat/tajusivat.
Tein virheitä TODELLA harvoin, olin nopeasti parempi kuin reippaasti kokeneemmat kollegat, mutta jokainen virhe jäi hyvin muistiin, koska asiakkaat eivät vaan suodata kassan virheitä, kommentointi voi olla järkyttävän inhottavaa.
Mistä tää katkeruus tulee? Miksi te haluutte kylvää pahaa mieltä ympärille? Tuoko se teille jotain?
N23

Vierailija
149/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:24"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:20"]Kyllä sympatiat on myyjien puolella kun joutuvat katselemaan kaiken maailman sekopäitä työssään. Tsempit kaikille jotka noissa hommissa olette! [/quote] Ap kertoi olevansa asiallinen. Lukutaitosi? Typeryyttä se on tuokin jos ei ymmärrä jonkun olevan tyhmä.

[/quote]

Ap tuskin oli oikeasti asiallinen kaupassakaan kun ei tässäkään ketjussa ole ollut.

En muuten edes kirjoittanut ap:sta mitään, joten tsekkaa oma lukutaitosi. ;)

Vierailija
150/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista. -8 [/quote] No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon annetaan takaisin. Ei Jeesus, että pitää olla yksinkertaista porukkaa, jos tyhmyyttä edustaman yksinkertaisen asian osaamattomuudesta ei voisi sanoa sen oikeilla nimillä. Vaan pitäisi sanoa: huvittava tms. Eikä ilkkumisesta varmaan ollut kyse. Tälle eräälle tiedoksi. Itse ymmärsin että tarkoitus oli koota kokemuksia tilanteista, jossa myyjä ei osaa hommiaan vaan asiakkaalta jää suu auki. Kovin on herkkähipiäistä porukkaa ja aivan kuin av olisi joku moraalin- ja yliystävällisyyden kehto, koskaan ollutkaan.

[/quote]

Joskus kouluajan harjoittelusta jäi mieleen, että tuollaisissa rahatilanteissa menee äärettömän helposti sekaisin. Varsinkin jos on jo summan lyönyt kassaa ja kassakone sanoo toista, sitten mielessään laskee jo takaisinannettavan summan, sitten asiakas lyökin lisää rahaa tiskiin joka ei tietenkään ole "oikea summa" esim. setelin takaisinsaamiseksi, niin siinä menee vain sekaisin.

Tämä ei liity siihen että ei osaisi laskea, vaan siitä että menee helposti eri summissa sekaisin kun tarpeeksi sählätään.

[/quote]

Tämä. Itseäni myös  harjoittelussa jännitti kassalla olo niin paljon, että menin välillä sekaisin. Asiaa ei auttanut nyrpeät asiakkaat, jotka takertuivat joka asiaan. Varsinkin naiset vaikuttivat tuntevan ylemmyyttä kun saivat kiusata ja nälviä minua kassalla, vaikka pahoittelin tietenkin ja kerroin olevani harjoittelija jne. 

Vierailija
151/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 19:41"]

Ap ootko vähän tyhmä itse? Ootko ikinä ollut kassalla töissä? Sun pitäis tajuta semmonen asia, että kun on tarpeeksi palvellut asiakkaita ja pyöritellyt rahaa käsissään koko päivän, niin väkisinkin alkaa mennä sekaisin kun joku idiootti tunkee lisää 5 ja 10 senttisiä pöytään, että saa varmasti sen kaks eurosen tai euron yhtenä kolikkona takaisin. Jos ne viisisenttiset niin häiritsee sua, niin laitapa säästöpossuun vaikka. Ärsytti välillä olla kesätöissä jätskikiskalla, kun tuli näitä näsäviisaita asiakkaita, jotka antoi lisää rahaa, että varmasti myyjä menee sekaisin. Sitten valitettiin, kun ei nykynuoriso osaa enää laskea ilman laskinta tai kun myyjä antoi vahingossa väärin takaisin. Koko ostotapahtuma itsessään sujuisi nopeammin, jos vaan annettais joko tasaraha tai sitten seteli/muutamia euroja kolikoina. Ei mua haittaa laskea asiakkaalle niin, että hän saa sen 5 euron setelin vaikka takaisin. Mutta voi herranjestas joku 50 senttiä! :D Tuli vähän sekava teksti ja kappalejaot ei toimi

[/quote]

Ei, vaan sinä et vain osaa käsitellä numeroita ja laskea. Vaikka pöytään tulisi millainen kasa rahaa, ei homma muutu siitä yhtään, vaan symmetrian vuoksi säilyy samanlaisena. Olisit antanut sen työpaikan jollekulle, joka oikesti osaa laskea T:Filosofian maisteri, sovellettu matematiikka

[/quote]

Huohhuoh. Ehkä sitten ymmärrät kun itse olet ruuhka-aikaan töissä kaupassa. Naama nurinpäin oleva rouva alkaa työntää kassalle lisää kolikoita, kun olet ne jo kassaan laittanut. Aina saa kuulla miten nykynuoriso ei osaa edes laskea ja jäädään kassalle huutamaan.

Kerran kävi jopa niin, että asiakas maksoi kortilla ja sitten vaihtoikin mieltään, ja halusi maksaa kolikoilla. No piti perua koko maksutapahtuma ja alkaa siinä ruuhkassa laskea senttejä. 

Vierailija
152/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap ansaitsi tällä sekopäisellä mesoamisellä Viikon idiootein ketju -palkinnon. Onnea! Voittaja saa ilmaisen konsultaation psykiatrilta.

Vierailija
153/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 23:54"]Jälleen niin mustavalkoista ajattelua, voi av-palstaa.
Kannattaako ketään tuomita yhden virheen takia? Täällä on tullut hyvin esille se, että ajatuskatkoksia sattuu, varmasti kaikille ammatista riippumatta.
Ehkä jotkut kassaneidit ovatkin vähän heikompia matemaattisesti, se ei kyllä ole mikään kassan tärkein ominaisuus tai edes vaatimus. KAIKKI tuskin ovat, heillä on muita heikkouksia, niinkuin varmasti kaikilla.
Varokaa tuota yleistämistä.
Itse olen ollut kassalla. Ja olin aika hyvä, teekkaritaustani takia pääsinkin töihin (kun joku täällä valitteli etteivät matemaat.lahjakkaat pääse töihin). Näitä kolikkohölmöilyjä itse yleensä johdin, usein kun kassan vaihtokolikoista oli pulaa ja harvoin asiakkaat itse jaksoivat/tajusivat.
Tein virheitä TODELLA harvoin, olin nopeasti parempi kuin reippaasti kokeneemmat kollegat, mutta jokainen virhe jäi hyvin muistiin, koska asiakkaat eivät vaan suodata kassan virheitä, kommentointi voi olla järkyttävän inhottavaa.
Mistä tää katkeruus tulee? Miksi te haluutte kylvää pahaa mieltä ympärille? Tuoko se teille jotain?
N23
[/quote]

Niin eihän sen kassan tarvii osata tuntee vaikka rahaa tai laskea.

Vierailija
154/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:05"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:19"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 16:13"]

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 08:04"]No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista. -8 [/quote] No eikö nuo ap mainitsemat asiat hieman tyhmyyttä osoita, jos myyjä ei tiedä pyöristyssääntöjä eikä kuinka paljon rahaa pitää antaa takaisin?! Varsinkin kun nykykassakoneisiin voi laittaa sen annetun summan ja kone ilmoittaa paljon annetaan takaisin. Ei Jeesus, että pitää olla yksinkertaista porukkaa, jos tyhmyyttä edustaman yksinkertaisen asian osaamattomuudesta ei voisi sanoa sen oikeilla nimillä. Vaan pitäisi sanoa: huvittava tms. Eikä ilkkumisesta varmaan ollut kyse. Tälle eräälle tiedoksi. Itse ymmärsin että tarkoitus oli koota kokemuksia tilanteista, jossa myyjä ei osaa hommiaan vaan asiakkaalta jää suu auki. Kovin on herkkähipiäistä porukkaa ja aivan kuin av olisi joku moraalin- ja yliystävällisyyden kehto, koskaan ollutkaan.

[/quote]

Joskus kouluajan harjoittelusta jäi mieleen, että tuollaisissa rahatilanteissa menee äärettömän helposti sekaisin. Varsinkin jos on jo summan lyönyt kassaa ja kassakone sanoo toista, sitten mielessään laskee jo takaisinannettavan summan, sitten asiakas lyökin lisää rahaa tiskiin joka ei tietenkään ole "oikea summa" esim. setelin takaisinsaamiseksi, niin siinä menee vain sekaisin.

Tämä ei liity siihen että ei osaisi laskea, vaan siitä että menee helposti eri summissa sekaisin kun tarpeeksi sählätään.

[/quote]

Tämä. Itseäni myös  harjoittelussa jännitti kassalla olo niin paljon, että menin välillä sekaisin. Asiaa ei auttanut nyrpeät asiakkaat, jotka takertuivat joka asiaan. Varsinkin naiset vaikuttivat tuntevan ylemmyyttä kun saivat kiusata ja nälviä minua kassalla, vaikka pahoittelin tietenkin ja kerroin olevani harjoittelija jne. 
[/quote]

Kovin ikävää tuollainen.

Vierailija
155/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:22"]Ap ansaitsi tällä sekopäisellä mesoamisellä Viikon idiootein ketju -palkinnon. Onnea! Voittaja saa ilmaisen konsultaation psykiatrilta.
[/quote]

Tiedätkö hyvänkin?

Vierailija
156/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huomannut ja kuullut, että monet asiakkaat vain haluavat saada myyjän sekaisin. Yrittävät saada itse takaisin enemmän

Vierailija
157/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:29"]Olen huomannut ja kuullut, että monet asiakkaat vain haluavat saada myyjän sekaisin. Yrittävät saada itse takaisin enemmän
[/quote]

Sinähän se ap varmaan yritti. Saada jopa 0.20 enemmän tms.

Vierailija
158/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUOMIO
Minu mielestä teidän ei pitäisi valittaa "myyjien epäkohteliaasta/tyhmästä käytöksestä", koska yleisimmät kömmähdykset ovat olleet vain pieniä huolimattomuusvirheitä. Joten alkaa iloisia, että joku edes ON siinä kassalla vetämässä ne teidän koltut, banaanit, kortsut ja konvehdit sen viivakoodilukijan läpi. Älkää aina nipottako, vaan olisitte kerrankin valittamatta, varsinkin kun kyseessä on parinkymmenen sentin kolikoista, kiitos

Vierailija
159/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.12.2014 klo 00:49"]HUOMIO
Minu mielestä teidän ei pitäisi valittaa "myyjien epäkohteliaasta/tyhmästä käytöksestä", koska yleisimmät kömmähdykset ovat olleet vain pieniä huolimattomuusvirheitä. Joten alkaa iloisia, että joku edes ON siinä kassalla vetämässä ne teidän koltut, banaanit, kortsut ja konvehdit sen viivakoodilukijan läpi. Älkää aina nipottako, vaan olisitte kerrankin valittamatta, varsinkin kun kyseessä on parinkymmenen sentin kolikoista, kiitos
[/quote]

Ole hyvä!

Vierailija
160/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmä myyjä oli eräässä vaatekaupassa. Olin ostamassa pikkutakkia ja myyjä tyrkyttämällä tyrkytti erästä takkia minulle, no katselin sitä ja sanoin, että tämä lienee kakkosluokkaa kun ompelusaumojen lankoja on parisenttisiä päikiä siellä täällä. Myyjä vakuutteli sen olevan ykkösluokakinen ja sanoi, että otat saksilla se langanpätkät vaan pois. Ei helvetti, ykkösluokkaisessa vaatteessa ei roiku lankoja eikä niitä tarvi asiakkaan alkaa leikklemään, sellaiset eivät ole ykkösluokkaa.

Hinta oli ykköstä ja laatu jotakuinkin kakkosta, tuote jäi kauppaan ja minulle siihen putiikkiin viimeinen keikka.