Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TYHMIÄ "KASSANEITEJÄ"

Vierailija
07.12.2014 |

Kertokaa millaisiin vähemmän fiksuihin kassahenkilöihin olette kaupan kassalla törmänneet.

Itselläni olisi tässä pari esimerkkiä:

A) tuotteen hinnat olivat 20.76€ ja 7.57€, niin kassa naputteli kassaan (käsin naputeltava versio) 20.80€ ja 7.60€ ja laski nämä yhteen. Sanoin, ettet voi pyöristää yhteenlaskettavia summia vaan vasta loppusumman, niin ei vaan tuntunut menevän perille. Väitti, että voi. Missä oli perusmatikkataito?? Tämä tapahtui pari vuotta sitten Varkauden lähellä olevalla huoltoasemalla.

B) Laskun loppusumma oli 15.75€ ja annoin kassalle 16.25€ niin kassa ei millään tuntunut tajuavan, että ottaa siitä kuudennestatoista eurosta sen 50 senttiä ja antaa takaisin toiset 50 senttiä. Jankutti vain siitä 1€, että tässä on euro... Sanoin, että ota siitä 1€ se 50 senttiä, että haluan päästä näistä 20 & 5 senttisistä eroon enkä halua niitä lisää. Naputteli lopulta koneelle "saatu 16.25" ja kone ilmoitti palautusrahaksi 0,50€. Kassa jäi kovin miettimään, että mitenhän tuo meni, ilme oli todellakin sen näköinen.

Entä muilla, millaisia kokemuksia tai kommentteja olet kuullut typerän kassan/myyjän suusta?

Kommentit (228)

Vierailija
1/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kappalejaot, puh temppuilee :/

Ap

Vierailija
2/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää suunnattomasti meidän K-Supermarketin kassa, joka ennenkuin antaa kuitin asiakkaalle taittelee sen kolmeen kertaan pieneksi. Siinä sitten availet taitoksia, jotta saat kuitin tarkistetuksi. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kerran kassa antoin täysin rypistetyn ja roskiksessa jo käyneen kuitin käteen. Tai oikeastaan heitti sen niin, että sain sen poimia maasta. Eikä pyytänyt edes anteeksi. Kaikin puolin oli normaali kassatilanne eikä mitään ongelmaa paitsi edellä mainittu.

Vierailija
4/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo alapeukuttaja ei tainnut tajuta ap:n kertomaa :D

Vierailija
5/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävälleni myyjä oli kerran tokaissut että "sinä se et kovin laiha ole, tarvitset isomman koon vaatteen".

Hävytöntä!

Vierailija
6/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#6 Oikeasti avuksi oli myyjä. Lääkäri oisko tarVittu?

Vierailija
7/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alapeukutin ketjun aloitusta, koska en pidä tuollaisesta mollaamisesta. Oikein ketju ilkkumaan muita. Olisi ainakin voinut muotoilla otsikon toisin.

Vierailija
8/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:43"]Minä alapeukutin ketjun aloitusta, koska en pidä tuollaisesta mollaamisesta. Oikein ketju ilkkumaan muita. Olisi ainakin voinut muotoilla otsikon toisin.
[/quote]

Niin, jos myyjäksi ryhtyy olisi ainakin suotavaa osata perusäännöt. Ei olisi kovin kivaa, jos sairaanhoitajakaan ei osaisi verenpaineen mittausta :D

Vierailija
9/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:43"]Minä alapeukutin ketjun aloitusta, koska en pidä tuollaisesta mollaamisesta. Oikein ketju ilkkumaan muita. Olisi ainakin voinut muotoilla otsikon toisin.
[/quote]

Iik. Meni herne nenuun.

Vierailija
10/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän nuo esimerkit kieltämättä hieman tyhmiltä tuntuvat.

Vierailija
11/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:31"]#6 Oikeasti avuksi oli myyjä. Lääkäri oisko tarVittu?
[/quote]

Lääkkeet.

Vierailija
12/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:51"][quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:31"]#6 Oikeasti avuksi oli myyjä. Lääkäri oisko tarVittu?
[/quote]

Lääkkeet.
[/quote]

:D Tai kirjoitustaitoa kenties tarvittu?

Vierailija
13/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Eihän nuo ap henkilöt nyt kovin järjen jättiläisiä olleet. Kuinka se olisi pitänyt muotoilla? Matalapalkkaiset ja matalaälyiset kassaneidit vai?

Vierailija
14/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhmää porukkaa. Tuollaiset idiootit, paikassa kuin paikassa, ovat rasittavia. En voi sietää tyhmyyttä. Silloin mulla palaa hihat.

Vierailija
15/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Oletko vähä tyhmä. Mitä av:lla koko ajan tehdään. Suksi enkelien ketjuun.

Vierailija
16/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:14"]

Ystävälleni myyjä oli kerran tokaissut että "sinä se et kovin laiha ole, tarvitset isomman koon vaatteen". Hävytöntä!

[/quote]

Minusta tämä on oikeasti hävytöntä. Korrektimpaa olisi ollut sanoa vaikka, että rouvalle voisi istua tämä toinen koko paremmin, kokeillaanko sitä? Myyjälle ei varsinaisesti kuulu edes, mitä kokoa asiakas ostaa. Kyllä nousisi haloo paremman palvelun liikkeissä.

Ja ei, en ole itse lihava liian pienissä vaatteissa. T. 167 cm ja 61 kiloa viikolla 33+2 raskaana

Vierailija
17/228 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, vaikka ihan "Ärsyttävä myyjä? Kokemuksia!". Siinä olisi sitten helppo kertoa, mitä nyt kukakin ärsyttävänä pitää. Tai jotain vastaavaa. Minua olisi ap:n kohtaamat enemmänkin huvittaneet. Typeräksi leimaaminen on keskenkasvuista.

-8

Vierailija
18/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo-o..

Vierailija
19/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 06:43"]

Minä alapeukutin ketjun aloitusta, koska en pidä tuollaisesta mollaamisesta. Oikein ketju ilkkumaan muita. Olisi ainakin voinut muotoilla otsikon toisin.

[/quote]

Häh. Eihän tällä palstalla muuta tehdäkään kuin mollata! Oli aihe tai kohde mikä hyvänsä.

Vierailija
20/228 |
08.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätän nyt kommentoimatta aloittajan ongelmiin sen kummemmin. Totean vaan, että päivittäistavarakaupan kassan työ on hyvin mekaanista ja nopeatempoista (riippuu toki kaupan sijainnista). Siinä kun on 7 tuntia istuskellut ja toistanut samaa hommaa toistuvasti (7 h päivässä vain kaksi 12 min taukoa), voi mielestäni ymmärrettävästi joskus tulla sellainen hetki että joutuu vähän aikaa pohtia, että mitäs tästä nyt annetaan takaisin :D Kyse ei ole siitä, että kassa olisi jotenkin tyhmä vaan kun on itse jo ottanut käteensä vaihtorahat ja kun asiakas säätää tilannetta lisää, niin täytyy varmistua että homma menee oikein. Kassakin voi olla väsynyt tai sitten on pitkä päivä tai työviikko takana jo. Kaupan alan tauot on aivan hävettävän lyhyitä verrattuna työn kuormittavuuteen. 

En väitä, etteikö olisi vähän tyhmiäkin kassoja ja asiakaspalvelijoita. Yksi kampaaja kysyi multa, paljon 50 eurosta täytyy antaa takaisin kun lasku oli 16 euroa.. Että semmoista :D Harmittaa myös kassat, jotka eivät ymmärrä että kaupan ala on oma valinta eikä siellä kuulu olla kuin sitruunan syönyt. Väsynyttä päivääkin piristää, jos jaksaa itse hymyillä ja olla iloinen.

Olen itse tehnyt jokusen vuoden kassaduuneja S-ryhmän puolella sekä myös enemmän palvelumyyntiä kauppahallissa ja eräässä tavaratalossa. Asiakkailla valitettavasti monesti on luulo, että kaikki kaupan alan työntekijät olisivat kouluttamattomia luusereita, jotka eivät ole mihinkään muualle päässet. Kohtelu on sen mukaista ja alentavaa varsinkin tuollaisissa tilanteissa, joissa itse on hämääntynyt hetkeksi ja joutuu ottaa aikaa varmistaakseen, että vaihtorahat täsmää. Itse olen tehnyt töitä opintojeni ohella (kauppakorkea). Joskus on ollut hiton vaikeeta pitää kieli kurissa kun asiakas on itsehyväinen hymy kasvoillaan antanut ymmärtää, että pitää minua tyhmänä. Mun työ on olla toteuttaa yrityksen tavoitteita asiakaspalvelijana, niin enpä ole ketään näpäyttänyt oikeasta taustastani kun vittuilu ei työnkuvaan kuulu.

Vähän tällaista tajunnanvirtaa.. :) Muistetaan siis asiakkaina ollessamme, että me emme voi tietää kassan taustoista tai tilanteesta yhtään mitään. Eipä kannata siis liian ylpeäksi alkaa tai kaikkia leimata yhden henkilön käyttäytymisen perusteella.