Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hallitus ajaa alas terveydenhuoltoa!

Vierailija
11.10.2021 |

Hallitus on lopettamassa yksityisen hoidon Kela-korvaukset ovelalla suunnitelmalla

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/45f1c0ff-f6aa-42f0-882e-809b0094c…

Äänestäkää niitä punikkejanne. niin saatte kyllä rintavakoa kansisivuille mutta itsellänne ei ole varaa lääkäriin.

Kommentit (80)

Vierailija
1/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinä et siis ymmärrä mitään asiasta, mistä kirjoitat! Oletko kuullut kirjainyhdistelmää SOTE?

Vierailija
2/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän lisäksi ne suunnittelevat ettei lääkkeistä saa KELA korvausta ellei resepti ole julkiselta puolelta. Miten punaiset lasit pitää ihmisellä olla päässä että hyväksyy tämän touhun?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonohampaisuus lisääntyy veikkaan.

Vierailija
4/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä et siis ymmärrä mitään asiasta, mistä kirjoitat! Oletko kuullut kirjainyhdistelmää SOTE?

Minua kiinnostaa vain oma terveyteni. Pysy sinäkin terveenä niin et joudu Sote-jonoon hampaittesi kanssa.

Vierailija
5/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen eri mutta olen kuullut SOTEsta ja todenneut että sen jälkeen kunnalliselle on vielä vaikeampi päästä. Et ole itse tainnut juurikaan lukea asiasta asiasta? Miten muuten ne IL:n jutussa mainitut gynekologi ja silmälääkäri? Sinun mielestäsi kukaan ei tarvitse sellaisia turhakkeita?

Vierailija
6/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sipilän sote-mallissa olisi saanut valita käykö yksityisellä vai kunnallisella puolella ja tällä olisi jopa säästetty valtion menoissa.

Sosialistisessa mallissa ei ole kuin sosialistinen vaihtoehto, toki kalliimpi mutta huonompi kuin yksityinen.

Vierailija
7/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on järkyttävä uutinen. Miten todellisuudesta vieraantuneita päättäjät ovatkaan. Miten julkinen puoli yhtäkkiä voi kaikki hoitaa kun jonoja ja hoitovelkaa on ennestäänkin. Säästöjäkö tässä haetaan kansanterveyden kustannuksella. Rahaahan kyllä kaadetaan ties mihin mutta ai niin Suomen etu ensin ajattelu olikin vahingollista.

Vierailija
8/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipilän sote-mallissa olisi saanut valita käykö yksityisellä vai kunnallisella puolella ja tällä olisi jopa säästetty valtion menoissa.

Sosialistisessa mallissa ei ole kuin sosialistinen vaihtoehto, toki kalliimpi mutta huonompi kuin yksityinen.

Sipilän mallissa saa taksin valita itse, ja tosi hyvin on toiminut! 👍

Jos niinkin simppelin asian kuin taksiliikenteen saa noin pahasti sekaisin, mitä luulisit monimutkaiselle kokonaisuudelle käyvän?

Vierailija
9/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikalailla tuntuu olevan henkeä, että itseaiheutetuista, eli sellaisista sairauksista mitkä hypoteettisesti pystyisi välttämään elintavoillaan ei tulisi antaa yhteiskunnan kustantamaa hoitoa.

Viimeisimpänä tuo ehdotus, että koronarokotuksista kieltöytyneet joutuisi maksamaan itse hoitokulunsa.

Tuosta se olisi sitten helppo laajentaa koskemaan liikalihavia, tupakoitsijoita, alkoholia vähänkään ottavia, liikuntavammoja, liikenneonnettomuuksissa vammautuneita...yms... Kaikkihan nuo aiheutuu omista valinnoista.

Ilmainen hoito ja elätys verovaroin vain tänne itse itsensä kutsuneille. Hyvä Suomi. Sivistysvaltio.

Vierailija
10/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

toi iltalehtien uus juttu jossa joku typerä lääkäri nöyryytti itsensä ulisemal rokote kieltäytyjistä. rokotekieltäytyjät on jo veroina maksaneet miljardeja ovat jo hoitonsa maksaneet . pitäisi vaan ,lääkärin jonkan palkan veronmaksajat maksaa, keskittyä mihin osaa,ajattelua ja järkeä ei ollut puheissa.

Vierailija
11/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele

Vierailija
12/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomessa on kymmenen terveydenhoidon tasoa:

10. Yksityisesti vakuutetut ja kovalla rahalla maksavat

9. Työterveyshuollon kautta hoidetut

8. -

7. -

6, -

5. -

4. -

3. -

2. -

1. -

0. Julkisen terveydenhuollon kautta hoitoa jonottavat

Vierailija
13/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä valehtele

Valitettavasti en valehtele.

Vierailija
14/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela-korvausten poisto tarkoittaa että taviksilta viedään käytännössä mahdollisuus yksityiseen, esim. hammashoitoon.

Muistakaa äänestää punahallitusta.

Vierailija
15/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sipilän mallissa saa taksin valita itse, ja tosi hyvin on toiminut! 👍

Jos niinkin simppelin asian kuin taksiliikenteen saa noin pahasti sekaisin, mitä luulisit monimutkaiselle kokonaisuudelle käyvän?

Eihän taksi ole ongelma muualla kuin siellä missä on harrastettu vihervasemmiston rikastamista.

Vierailija
16/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmiston ristiretki yrityksiä vastaan. Samaan aikaan silmät voi kuitenkin helposti sulkea julkisen sektorin tuhlailulta.

Vierailija
17/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne Mehiläiset ja muut vastaavat on voittoa tavoittelevia menestyviä yrityksiä. Jos ne ei pysy pystyssä ilman valtion tukea, niin kaatukoot sitten, se on sitä markkinataloutta.

Sitä KELA-korvausta on kyllä vähennetty myös edellisten hallitusten aikana. Sen kerran kun olen yksityisellä lääkärillä joutunut käymään (viimeksi hammaslääkärillä) niin se KELA-korvauksen osuus oli kyllä niin pieni, ettei sillä mitään käytännön merkitystä ollut. Ei sellaista satasen lääkäripalkkiota kyllä oikeasti köyhä maksa nykyisilläkään korvauksilla. Useimmilla työssäkäyvillä, kuten itselläni, lääkärissäkäynti hoituu kätevästi työterveyden piikkiin.

Hoidatan yksityisellä muuten autoanikin, en saa siihenkään mitään valtion tukea.

Vierailija
18/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne Mehiläiset ja muut vastaavat on voittoa tavoittelevia menestyviä yrityksiä. Jos ne ei pysy pystyssä ilman valtion tukea, niin kaatukoot sitten, se on sitä markkinataloutta.

Sitä KELA-korvausta on kyllä vähennetty myös edellisten hallitusten aikana. Sen kerran kun olen yksityisellä lääkärillä joutunut käymään (viimeksi hammaslääkärillä) niin se KELA-korvauksen osuus oli kyllä niin pieni, ettei sillä mitään käytännön merkitystä ollut. Ei sellaista satasen lääkäripalkkiota kyllä oikeasti köyhä maksa nykyisilläkään korvauksilla. Useimmilla työssäkäyvillä, kuten itselläni, lääkärissäkäynti hoituu kätevästi työterveyden piikkiin.

Hoidatan yksityisellä muuten autoanikin, en saa siihenkään mitään valtion tukea.

Kyllä huvitti kun nämä isot yksityiset hioivat itseään oikein huolella rahastuskuntoon kun edellisen kokoomusvetoisen sote-ehdotuksen mukaan olisivat päässeet rahastamaan huolella kansalaisten lakisääteistä terveydenhuoltoa.

Hyvä kun kähmintä ei sitten totetutunutkaan.

Vierailija
19/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitatko sitä kötöstystä, joka nostaa keskituloisen veroja melkein 2000 euroa vuodessa ja aiheutten samalla terveydenhoidon huonontumisen?

Esimakua saatte lääkärihelikopterien varast...., sosialisoinnist... eh, siis valtiollistamisesta.

Mihin tahansa sosialisti koskee, muuttuu välittömästi kiertotalouden raaka-aineeksi.

Vierailija
20/80 |
11.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kilpirauhassairaus ja kaihi.

Ja olen nainen.

Eli saadakseni kunnon hoitoa, minun on käytävä yksityislääkärillä kaikista kolmesta syystä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän viisi