Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää kun nuo Kaikkonen ja Taiveaho

Vierailija
06.12.2014 |

Esiintyy niin kuin heillä olisi oma lapsi kotona. Sehän on sijaislapsi ja lapsella on oikeat vanhemmat jossain. He voivat myös joskus toivottavasti saada lapsensa takaisin.

Ja ei, minun lapsiani ei olla otettu huostaan eli ei ole katkera biovanhempi täällä huutelemassa.

Mielestäni on kyseenalaista antaa sijaislapsia lapsettomille oman lapsen korvikkeeksi, vaikka käytännön syistä on varmaan pakko kun ei sijaisvanhempia ole jonoksi asti.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:41"]Onko sinulla Ap lapsia? Minulla on ja jos joskus jostain syystä lapset joutuisivat sijoitetuiksi toivoisin, että heitä rakastettaisiin ja kohdeltaisiin kuin omia. [/quote] On ja jos lapset jostain syystä sijoitettaisiin niin toivoisin heidän pääsevän perheeseen jossa arvostettaisiin meitä biovanhempiakin ja vaalittaisiin lasten ja meidän suhdetta vaikka emme heitä pystyisikään juuri silloin pitämään itse kotona. Että "äiti" tarkoittaisi lapsilleni aina minua eikä sijaisäitiä. Ap

[/quote]

Että sinun asemasi äitinä olisi tärkein? Viis lapsen tarpeista?
[/quote]

Lapsen tarve ja paras on aina se että hänellä voisi olla hyvä suhde oikeaan äitiin ja isään, kysy keneltä vaan sijoitetulta.

Vierailija
22/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:49"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:41"]Onko sinulla Ap lapsia? Minulla on ja jos joskus jostain syystä lapset joutuisivat sijoitetuiksi toivoisin, että heitä rakastettaisiin ja kohdeltaisiin kuin omia. [/quote] On ja jos lapset jostain syystä sijoitettaisiin niin toivoisin heidän pääsevän perheeseen jossa arvostettaisiin meitä biovanhempiakin ja vaalittaisiin lasten ja meidän suhdetta vaikka emme heitä pystyisikään juuri silloin pitämään itse kotona. Että "äiti" tarkoittaisi lapsilleni aina minua eikä sijaisäitiä. Ap

[/quote]

Jos lapsi sijoitettaisiin vauvana, niinkuin tuo Kaikkosten lapsi, niin sehän menisi ihan sekaisian kun äiti onkin joku ihan muu kuin se kotona oleva äiti. Jos on siinä tilanteessa, että lapsi sijoitetaan pois kotoa, niin kannattaa ehkä miettiä mitä siinä sinun vanhemmuudessasi pitäisi vielä arvostaa? Lapsia ei kuitenkaan ihan heppoisin syin sijoiteta pois.
[/quote]

Varsinkaan vauvoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"]

[/quote]

Että sinun asemasi äitinä olisi tärkein? Viis lapsen tarpeista?
[/quote]

Lapsen tarve ja paras on aina se että hänellä voisi olla hyvä suhde oikeaan äitiin ja isään, kysy keneltä vaan sijoitetulta.
[/quote]

Jopa sihen hakkaavaan juoppoon vanhempaan? Anna mun kaikki kestää.

Vierailija
24/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsen isä on pedofiili ja äiti kuollut, niin lapsen on ap:n mielestä parempi olla isänsä kanssa kuin sijaisperheessä? Tai vähintäänkin sijaisperheen täytyy pitää yhteyttä isään, joka on raiskannut lapsensa ja myynyt tätä edelleen kavereilleen? Ihanko oikeasti tuo olisi sinusta lapsen paras?

Vierailija
25/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tästäkin voi saada negatiivisen keskustelun? Eikö sen pitäisi olla positiivista, että joku pieni vauva joka ei kotona pysty asumaan on saanut hyvän kodin Kaikkosilta? Onko tässä negatiivista nyt se, että sijoituslapsi annettiin kansanedustajan kotiin? Vai kenties se, että sijaisvanhemmat kehtasivatkin mennä pistäytymään linnanjuhliiin vaikka kotona on vauva?

Vierailija
26/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:52"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"] [quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:41"]Onko sinulla Ap lapsia? Minulla on ja jos joskus jostain syystä lapset joutuisivat sijoitetuiksi toivoisin, että heitä rakastettaisiin ja kohdeltaisiin kuin omia. [/quote] On ja jos lapset jostain syystä sijoitettaisiin niin toivoisin heidän pääsevän perheeseen jossa arvostettaisiin meitä biovanhempiakin ja vaalittaisiin lasten ja meidän suhdetta vaikka emme heitä pystyisikään juuri silloin pitämään itse kotona. Että "äiti" tarkoittaisi lapsilleni aina minua eikä sijaisäitiä. Ap [/quote] Että sinun asemasi äitinä olisi tärkein? Viis lapsen tarpeista? [/quote] Lapsen tarve ja paras on aina se että hänellä voisi olla hyvä suhde oikeaan äitiin ja isään, kysy keneltä vaan sijoitetulta.

[/quote]

Lapsella on tarve turvalliseen ja rakastavaan kasvuympäristöön. Synnyttämällä ja siittämällä ei saa omistusoikeutta lapseen.

Vierailija
27/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:48"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"] [quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:41"]Onko sinulla Ap lapsia? Minulla on ja jos joskus jostain syystä lapset joutuisivat sijoitetuiksi toivoisin, että heitä rakastettaisiin ja kohdeltaisiin kuin omia. [/quote] On ja jos lapset jostain syystä sijoitettaisiin niin toivoisin heidän pääsevän perheeseen jossa arvostettaisiin meitä biovanhempiakin ja vaalittaisiin lasten ja meidän suhdetta vaikka emme heitä pystyisikään juuri silloin pitämään itse kotona. Että "äiti" tarkoittaisi lapsilleni aina minua eikä sijaisäitiä. Ap [/quote] Että sinun asemasi äitinä olisi tärkein? Viis lapsen tarpeista? [/quote] Lapsen tarve ja paras on aina se että hänellä voisi olla hyvä suhde oikeaan äitiin ja isään, kysy keneltä vaan sijoitetulta.

[/quote]

No ei todellakaan ole. Oletko niin sinisilmäinen, että luulet kaikkien biologisten vanhempien olevan hyviä vanhempia? Tiedätkö, että pippelin pimppaan laittamalla voi lähes kuka vaan saada lapsen, olipa siihen vanhemmuteen mitään kykyjä, resursseja ja intressejä tai ei. Lisäksi vauvana sijoitettu lapsi kiintyy sijaisvanhempiinsa, sillä he ovat ne arjessa olevat vanhemmat, vaikka biovanhempia välillä tapaisikin.

Vierailija
28/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kauemmin lapsi on sijaisperheessö, sitä epätodennäköisempää on palauttaminen biovanhemmille. Kyllähän vauva kiintyy häntä hoitaneisiin sijaisvanhempiin, ihan kauhea ajatus joutua väkisin jonkun uppo-oudon biovanhemman luo. Eri asia sitten jos aikuisempana haluaa etsiä juuriaan tms ja ottaa itse yhteyttä.

Vierailija
29/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"]

Sijaislapsia muuten sijoitetaan myös niin, että biologiset vanhemmat ovat kuoleet tai kuolemassa. Mutta haluavat lailisesti pysyä lapsen vanhempina.

[/quote]

Kuolleilla vanhemmilla ei varmaan kovin paljon haluja ole?

Vierailija
30/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurissa on 3 sijaislasta. Ekan äiti tappoi itsensä, kukaan suvusta ei halunnut lasta. Toisen lapsen vanhemmat ovat molemmat vankilassa, isä toista ja äiti kolmatta kertaa. Kuopuksen äiti oli noin 14v saadessaan lapsen ja lapsen isä oli noin 40v ikäinen perheellinen mies. Biologisesta äidistä ei ole äidiksi eikä isä halua edes tietää lapsesta.

Mistäkö tiedän: lapset kertovat aika vapaasti omista asioistaan 10 - 15 vuoden aikana. Keskimmäinen on välillä ollut kokonaista 2 kk vanhempiensa kanssa, mutta sitten tuli taas tappotuomio eikä sossu jostain syystä katsonut, että lapselle olisi hyväksi muuttaa vankilaan.

Vierailija
31/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se jännä, että lapsia kyllä tehdään mutta sitten niitä ei kuitenkaan kyetä hoitamaan asianmukaisesti vaikka miten avohuollon tukea ja muuta tukea saisi. Sitten kun lapsi lopulta sijoitetaan sellaiseen perheeseen jossa hän saa ansaitsemaansa hoivaa, niin yhtäkkiä vanhemmat aktivoituukin peräämään oikeuksiaan ja tapaamisoikeuttaan lapseensa... Huoh. Kannattaisiko oikeasti miettiä niitä asioita jo ENNEN lapsen tekemistä, tai viimeistään siinä vaiheessa kun ollaan jo avohuollon piirissä ja saataisi apua ja tukea lapsen hoitoon, jos vain vielä omaakin tahtoa, välittämistä ja viitsimistä löytyisi? 

terv. erittäin väsynyt ls. sos.tt

Vierailija
32/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Suorastaan sairas väite. Kyllä minä ainakin olen kiitollinen ettei minua ja sisartani annettu koskaan takaisin biologisille vanhemmilleni, tuskin oltaisiin edes elossa nyt. Minun ainoat oikeat vanhempani ovat sijaisvanhempani jotka huolehtivat ja rakastivat silloin kun biologiset eivät välittäneet paskaakaan (eivätkä koskaan sen jälkeenkään). Kyllä vanhemmuuteen tarvitaan paljon muutakin kuin siittiö ja munasolu.

Vierailija
33/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaislapsia ei ole! Yrittäkää nyt ymmärtää se. T.sijaisäiti.

Vierailija
34/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:09"]

[/quote]

No sijOITUS lapsia sitten. 

Vierailija
35/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
36/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuomittu rikollinen kuten Kaikkonen voi olla viranomaisten mielestä sopiva sijaisvanhempi?! Onko valkokaulusrikollisuus Suomessa siis hyväksyttyä? 

Vierailija
37/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:11"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:09"]

[/quote]

No sijOITUS lapsia sitten. 

[/quote]

Tai sijoitettuja lapsia, silloin kun on välttämätöntä jotenkin tuoda ilmi asia. Sijaisäiti

Vierailija
38/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja anttikin oikeen oli miettiny miten kestää niin pitkän ajan kuin kuukauden lapsen kanssa kotona, nytvsitten yrittää oikein olla enemmän iltaisin ja vkolloppusin kotona....ooh! Vautsi! Ja nainenkin menee kevään jälkeen takas työelämään...

Olisivat nyt hauraan yksivuotiaan kanssa kotona sitten!!!!!!!, vaikka toisten lapsi onkin...

Vierailija
39/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 22:02"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 21:44"]

Sijaislapsia muuten sijoitetaan myös niin, että biologiset vanhemmat ovat kuoleet tai kuolemassa. Mutta haluavat lailisesti pysyä lapsen vanhempina.

[/quote]

Kuolleilla vanhemmilla ei varmaan kovin paljon haluja ole?

[/quote]

Kirjoitin myös kuolevista vanhemmista, joilla saattaa olla vielä haluja jäljellä.

Vierailija
40/50 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on asiansa ajanut siihen jamaan, että lapsi jo alle yksivuotiaana otetaan huostaan niin vanhemman"oikeudet" siihen lapseen voi ottaa kokonaan pois. Jos ei EDES vauva-aikana ole valmis muuttamaan elämäänsä sen lapsen parhaaksi, niin ei sitä tapahdu sen lapsen kasvaessakaan. 

Siinä ei ole MITÄÄN järkeä, että ne narkkarialkkis"vanhemmat" saavat kerta toisensa jälkeen lapsen takaisin kun ovat taas kerran "kuivilla", lapset joutuvat sitä touhua hetken aikaa katsomaan, palaavat sijaisperheeseen, vanhempi on taas kerran "osoittanut olevansa kykenevä" vanhemmaksi, lapset katsovat sitä touhua taas jonkin aikaa kunnes palaavat sijaisperheeseen jne. jne. jne. 

Tuo ei ole kenenkään etu - ei biologisen vanhemman, ei sijaisperheen eikä varsinkaan sen lapsen. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi