Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Rescue-koiran ottaminen ja jatkuva korostaminen että on rescue-koira

Vierailija
10.10.2021 |

Minusta siinä ei siis ole mitään väärää tietenkään että ottaa rescue-koiran, mutta kovasti ihmettelen joidenkin jatkuvaa tarvetta korostaa, että oma koira on rescue-koira. Jokaiseen koiran kuvaan pitää tägätä #rescuekoira, asiasta pitää postata jatkuvasti ja koiraan viitataan raasuna ja reppanana.

Anteeksi nyt vaan, mutta musta tämä on outoa. Musta se jos otan koiran tekee siitä koirasta minun koiran eikä minkään resupekan, oli se sitten rotukoira, sekarotuinen tai kaduilta pelastettu. Ei se koira ole enää sitten mikään hyväntekeväisyyskohde, vaan perheenjäsen.

Kommentit (80)

Vierailija
41/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaksi rotukissaa, joista kysyttäessä kerron rodun, ja lisään että ovat rescue-kissoja. Tällä tarkoitan, että ne olivat kaltoinkohdeltuja kodinetsijöitä, kun otimme ne( eivät siitoskelpoisia). En halua, että minua pisetään hienostelijana, joka tukee rodunjalostusta. He olivat jo olemassa, ja annoin heille kodin, ettei terveitä kissoja lopetettaisi.

Olen saanut heiltä paljon enemmän kuin antanut!

Vierailija
42/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vielä jatkoa, jos he olisivat maatiaiskissoja, en näkisi aiheelliseksi kertoa taustaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on kaksi rotukissaa, joista kysyttäessä kerron rodun, ja lisään että ovat rescue-kissoja. Tällä tarkoitan, että ne olivat kaltoinkohdeltuja kodinetsijöitä, kun otimme ne( eivät siitoskelpoisia). En halua, että minua pisetään hienostelijana, joka tukee rodunjalostusta. He olivat jo olemassa, ja annoin heille kodin, ettei terveitä kissoja lopetettaisi.

Miksi sinua kiinnostaa jonkun rändömin mielipide kissoistasi edes? Et halua että sinua pidetään ”hienostelijana”? Häh.

Vierailija
44/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kalikka kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joo, varsinkin kun tietää, että osalla näistä koirista on ongelmia ja ovat vaikeita lemmikkejä. Kai se hehkutus kompensoi sitten sitä tuskaa, kun rescue ei olekaan helppo lemmikki:/

onneksi koira ei ole esine ja kaikki jotka pelastavat koiran sen tehtailemisen sijaan, ymmartavat olla karsivallisia lyhyen alun. ja sen jalkeenhan on useimmiten kyseessa terveempi koira kuin kaikki ylijalostetut allergia lonkka ym nokka vaivaiset

adopt! Do not shop

Eikos se koira ole perheenjasen... miksi sitten siiita perheenjasenia tapetaan uhdessa maassa ja toisessa tehtaillaan lisaa. En ymmarra. Mutta tietysti jos kyse nayttelyesineesta tms ja tietysti rahan takia. ai niin ja hienot harrastukset

Et sitten osannut oikein edes tuota rescue-jengin loppuunkulunutta fraasia. Se on Adopt, don't shop. 

Miten tuon fraasin tarkoitus muuttui? Oikein kirjoitettu ainakin. Jotain piti keksiä? eri

Vierailija
45/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on kaksi rescue-koiraa ja niillä on oma ig-tili jossa luonnollisesti käytän aihetunnistetta #rescuekoira jne. Mielestäni tässä ei ole mitään outoa. Sillä me saman "rodun" ihmiset viestimme toisille. Ihan samanlailla huomaan eri rotujen omistajien käyttävän oman koiran rotua #-tunnisteena.

Ei tässä ole sen suuremmasta kyse. Ei mistään koirien tekemisestä reppanoiksi tai omasta hyvesignaloinnista. Minua kiinnostaa muiden rescueiden tarinat ja kuulumiset siinä missä esim. karhukoirien omistajia oman rotunsa koetulokset ja kuulumiset.

Mulla ei ole edes rescuekoiraa, mutta tämän olisin veikannut syyksi ig:ssä.

Mulle ig on kuvien vaihtoa ja seuraan tilejä joissa on mm. samoja harrastuksia kuin itselläni. Siksi tägit, itsekin haen niillä. JOS mulla olisi rescuekoira niin käyttäisin #rescuekoira.

Kuulumiset tuttujen kanssa vaihdan muualla. Jos jotain seuraajaa ärsyttää niin senkun lopettaa seuraamisen. 

Vierailija
46/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään eettistä ongelmaa, että rescue-toiminnan sijaan lopetettaisiin nämä hylätyt koirat.

Kovin usein nämä rescuekoirat ovat näitä ns. taistelukoirarotuja. Tosi kiva ylläri, kun naapuri sellaisen/useamman sellaisen ottaa.

Eivät ainakaan ulkomailta otetut ole mitään taistelukoiria, eihän niitä vastuulliset yhdistykset juuri edes välitä.

Kotimaisissa kodinvaihtajissa taas voi hyvinkin olla näitä, koska joku pilottitakkipena ottaa sellaisen osaamatta kouluttaa yhtään.

Vierailija
47/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On siinä paljonkin väärää että ottaa rescuen jostain Romaniasta tai Espanjasta. Levittävät tauteja Suomeen, ovat turvallisuusriski kun täysin traumatisoituneita ja arvaamattomia. Kyllä niitä kotimaisia koiria on ihan riittämiin kodittomina,

Älä levitä täällä väärää tietoa,se on vastuutonta ja epäeettistä. Vastuullisten yhdistysten koirat testataan lukuisten tautien varalta ja steriloidaan ennen tuontia, ja kodit haastatellaan. Lisäksi Suomessa ei juurikaan ole kodittomia koiria vaan lähinnä kissoja.

Vierailija
48/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sekarotuinen ongelmakoira välimeren alueen pentutehtailta! Ihmeellisen tehokas mainoslause, toimii vuodesta vuoteen.

Vierailija
49/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on sekä rotukissoja, että rescuekissoja. Olenko vähän hienostelija ja vähän hyväntekijä? 

Rodunjalostuksen tukemisessa ei ole mitään väärää. Samalla logiikalla sinä tuet kissojen kaltoinkohtelua. Ei ole niin väliä miten niitä kohtelee. Tai oikeastaan niin, että mitä huonommin kohtelee, sen paremmin löytävät uuden kodin!

Vierailija
50/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emänällä ollut 2.kpl 1.eli 10v toinen 13v.

Ei mitään ongelmia Kuolivat vanhuuttaan

Eikä räsytäneet paljon terveenpiä

Kuin suomenrotu  koirat

Vierailija
51/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä paljonkin väärää että ottaa rescuen jostain Romaniasta tai Espanjasta. Levittävät tauteja Suomeen, ovat turvallisuusriski kun täysin traumatisoituneita ja arvaamattomia. Kyllä niitä kotimaisia koiria on ihan riittämiin kodittomina,

Älä levitä täällä väärää tietoa,se on vastuutonta ja epäeettistä. Vastuullisten yhdistysten koirat testataan lukuisten tautien varalta ja steriloidaan ennen tuontia, ja kodit haastatellaan. Lisäksi Suomessa ei juurikaan ole kodittomia koiria vaan lähinnä kissoja.

Kyllä Suomessa on kodinvaihtajia vaikka kuinka. 

Vierailija
52/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäväni joka on eläinlääkäri sanoi, että rescue-koirat tuovat tauteja Suomeen. On sellaisia tarttuvia tauteja, joita ei vaadita tarkastettavaksi kun koira tuodaan Suomeen. Hän ei toisi missään nimessä rescue-koiria Suomeen.

Vierailija
53/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäväni joka on eläinlääkäri sanoi, että rescue-koirat tuovat tauteja Suomeen. On sellaisia tarttuvia tauteja, joita ei vaadita tarkastettavaksi kun koira tuodaan Suomeen. Hän ei toisi missään nimessä rescue-koiria Suomeen.

Fiksu ihminen.

Yhtään rescuekoiraa ei pitäisi tänne tuoda.

Vierailija
54/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osta sekarotuinen ongelmakoira välimeren alueen pentutehtailta! Ihmeellisen tehokas mainoslause, toimii vuodesta vuoteen.

Älä ota osaa keskusteluun, jonka aihetta et ymmärrä. Tässä aloituksessa ei ollut kyse pentutehtailusta tai pentutehtaista ostetuista koirista.

Vierailija
55/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään eettistä ongelmaa, että rescue-toiminnan sijaan lopetettaisiin nämä hylätyt koirat.

Kovin usein nämä rescuekoirat ovat näitä ns. taistelukoirarotuja. Tosi kiva ylläri, kun naapuri sellaisen/useamman sellaisen ottaa.

Ottamatta kantaa tuohon eettisyys-kysymykseen, irtokoirien lopettaminen ei ole toimiva ratkaisu. Tästä on ihan hyvää dataa sekä Romaniasta, että Venäjältä, jossa molemmissa on järjestetty massiiviset katukoirien lahtaukset. Parin vuoden päästä tilanne oli ennallaan. Katukoiria tulee lisää, koska noissa maissa niitä hylätään jatkuvasti ja koirien lisääntymiskyky on hurja. Mailla ei ole mahdollisuuksia laittaa resursseja koirien kiinniottamiseen ja lopettamiseen.

Ainoa kestävä keino on koirien sterilisaatiot ja näitä tekevät nyt pääsääntöisesti vapaaehtoisesti toimivat eläinsuojeluyhdistykset. 

Lisäksi, katukoirista mikään enemmistö ei ole taistelukoiria. Katukoirat ovat ihan tavallisia, monenpolven sekarotuisia.

Kerro toki, miten voi olla, että koirien lopettaminen ei vähennä niiden määrää mutta steriloiminen tekee sen. Etenkin jos niitä kerran koko ajan hylätään lisää. 

Vierailija
56/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vastuulliset yhdistykset testaa ja hoitaa tarvittavat loishäädöt ja rokotukset, mutta monissa maissa esim. Intia, voi kulkukoirilla olla sairauksia ja loisia, joita ei Suomessa edes testata eikä juurikaan hoideta. Onhan se riskipeliä.

Vierailija
57/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

deka kirjoitti:

Emänällä ollut 2.kpl 1.eli 10v toinen 13v.

Ei mitään ongelmia Kuolivat vanhuuttaan

Eikä räsytäneet paljon terveenpiä

Kuin suomenrotu  koirat

Minun koirani kasvattajan vanhin koira on 17v ja myynnin edellytyksenä oli mm. rodulla esiintyvien sairauksien seulontaan ja tutkimuksiin sitoutuminen, joilla pyritään siihen että rodun terveydentilaa seurataan eikä sairaita yksilöitä käytetä jalostuksessa.

Vierailija
58/80 |
10.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät että eläinlääkäri varmistaa ettei niillä ole mitään tauteja ja rescue koiria annetaan vain kokeneille omistajille jolloin ne eivät ole turvallisuusriski. Ja muutenkin kaikki koirat jotka ovat tulleet hyökäten kimppuuni ovat ihan suomessa syntyneitä.

Osalla koiratarhoista ulkomailla on kyseenalaista onko koirat oikeasti rokotettu vai ovatko vain merkattu rokotetuksi, joten edellisen kirjoittajan huoli tautien levittämisestä ei ole ihan turha. Uskotko sokeasti kaiken? -ohis

Vierailija
59/80 |
24.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai tiedät että eläinlääkäri varmistaa ettei niillä ole mitään tauteja ja rescue koiria annetaan vain kokeneille omistajille jolloin ne eivät ole turvallisuusriski. Ja muutenkin kaikki koirat jotka ovat tulleet hyökäten kimppuuni ovat ihan suomessa syntyneitä.

Osalla koiratarhoista ulkomailla on kyseenalaista onko koirat oikeasti rokotettu vai ovatko vain merkattu rokotetuksi, joten edellisen kirjoittajan huoli tautien levittämisestä ei ole ihan turha. Uskotko sokeasti kaiken? -ohis

Niinpä. Monissa näistä maista ei rehota pelkkä katukoiraongelma, vaan myös korruptio. Kyllä sille ongelmalle pitäisi lähtöpäässä tehdä jotain ihan konkreettista, koska eihän se ole realistinen ratkaisu että kaikkien köyhien ja kehitysmaiden katujen eläimet haalitaan Suomeen.

Vierailija
60/80 |
27.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on sitten löytynyt kokonaan uusi loistauti Suomessa joka havaittiin Espanjasta tuodulla koiralla. Voi tarttua ihmiseen. Tämä on se tärkein syy, miksi rescue-koiria ei pitäisi tuoda tänne vaan ongelma ratkaista lähtöpäässä.

https://www.iltalehti.fi/terveysuutiset/a/005931a1-bf87-4e70-8ea6-a3f88…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi kahdeksan