Haluaisin lapsia, jos voisin olla varma että niiden isä kantaisi saman vastuun kuin minä.
Mutta harvoin se niin menee. Helposti mies alkaa vältellä vastuuta ja se pikkuhiljaa siirtyy naiselle. Lopulta nainen on se jolla on päävastuu lapsesta, ja mies saa itse päättää milloin haluaa hoitaa lasta.
Omat vanhempani hoitivat perheen ns. tavanomaisesti, eli isä piti lyhyet isyyslomat ja äiti oli paljon pidempään kotona. Ja äiti kantoi päävastuun lapsista ja myös kotitöistä, isä taas "auttoi" silloin kun äiti erikseen pyysi. Eli lastenhoito ja kotityöt muuttuivat jossain vaiheessa äidille kuuluviksi hommiksi, ja kun isä teki niitä se oli hänen mielestään "äidin auttamista". Eikä missään nimessä hänelle kuuluvien tehtävien tekemistä.
En suin surminkaan halua samaa itselleni. En ikinä.
Jotta siis voisin lisääntyä, pitäisi ensin saada täydet takuut siitä ettei lasten isä rupea työntämään omia vastuitaan minulle. Eli taidan jäädä lapsettomaksi.
N29
Kommentit (7)
Toi on ihan täyttä utopiaa. Siis että haluat olla varma asiasta. Ei tuollaisesta asiasta voi ikinä olla varma. Toisista, hyvä jos itsestäänkään voi.
Mulla on niin, että mies asuu lasten kanssa, (ovat jo kohta aikuisia, mutta näin on menty jo 8 vuotta), mutta jos ei asuisi, niin sit mä hoitaisin heidät.
Ei elämässä voi saada varmoja takuita mistään, vaikka löytyisi mies joka tekee oman osansa kotitöistä niin se voi mennä ja kuolla.
Sinun pitää ottaa itsellesi mahdollisimman kiltti mies, joka tekee aina mitä sinä sanot.
Vierailija kirjoitti:
Sinun pitää ottaa itsellesi mahdollisimman kiltti mies, joka tekee aina mitä sinä sanot.
Aloittajagan kirjoitti, että hän ei halua miestä, jolle pitää joka asia kertoa mitä pitää tehdä. Hän haluaa miehen, joka osaa toimia oma-aloitteisesti ja kantaa vastuunsa.
Toivottavasti ei niin tyhmää miestä ole missään, joka sinun ehtoihisi alistuisi!!!
Milloin hän työnsä tekee ja hankki elatuksen??
Sun pitää löytää niin ihana mies