Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

60-vuotias äitini on seonnut ASMR-videoihin!

Vierailija
06.12.2014 |

Olen järkyttynyt, katsoo päivät pitkät parikymppisen YouTube-käyttäjän ASMR-videoita. Käy nukkumaan niin, että kone jää auki ja tuo ulina kuuluu taustalla.

Miten tämän hullutuksen saa loppumaan?

Kommentit (77)

Vierailija
21/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivot yhdistävät maiskutukset ja ällö ryystämiset vaaraan ja hätään. Se on tavallaan kai pois ohjelmoitavissa, mutta en tiedä miten. Olen saattanut itseni pahasti korvatulppariippuvaiseksi ja minulla on kivoja sivuontelotulehduksia ja nenäsuihkeisiin uppoaa myös rahaa. Halpaa lystiä ei tämmöinen ole.

Vierailija
22/77 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvemmin niissä videoissa kylläkään ulistaan, ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis liittyykö tähän se, kun jotkut naislaulajat saavat ihokarvat nousemaan pystyyn, mutta ei ahdistuksesta vaan jostain myönteisestä syystä?

Vierailija
24/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on parempi, oikeasti mulla on vaikeuksia kuunnella tätä ja kylmät väreet juoksevat :D. Älkää vaan eka kerralla kuunnelko silmät auki, koska siitä tulee erittäin friikki olo. Kuulokkeet ovat välttämättömät.

Vierailija
25/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Arvatkaapa mikä video oli taustalla kun avasin tämän ketjun? ;)

MassageASMR

Vierailija
26/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ois jännä tietää onkohan näistä ASMR-videoista jotain terveyshyötyä? Esim. vilkastunut pintaverenkierto etc... ps. katson/kuuntelen joka päivä, ei todellakaan ole mitään outoa! T. M19

Vierailija
28/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
29/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaan tykkää noista videoista kun puhujat ovat naispuolisia :/. Ei kiinnosta kuunnella jonkin teinitytön sipinää ja supinaa. Miksei tuolla ole miesten tekemiä? Ja normaalisti puhuvien.

Vierailija
31/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:01"]

En vaan tykkää noista videoista kun puhujat ovat naispuolisia :/. Ei kiinnosta kuunnella jonkin teinitytön sipinää ja supinaa. Miksei tuolla ole miesten tekemiä? Ja normaalisti puhuvien.

[/quote]

https://www.youtube.com/user/MassageASMR/featured

https://www.youtube.com/user/EphemeralRift

Vierailija
32/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo käsittänyt tätä äänijuttua ollenkaan mutta mä saan käsittämätöntä mielihyvää kun näen monen ihmisen tekevän samaan aikaan jotain, esim sadat ylioppilaat laittaa lakin päähän samalla hetkellä tai sotilaat menee asentoon. Onko kenellekään muulla tällaista, onko tälle nimeä?!

Vierailija
34/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni ei kolahda yhtään.

Jos yrittäisin miettiä mistä voisin saada tuollaisia tuntemuksia mitä kuvailette, niin ehkä aaltojen kohina rantasoraan suuren meren äärellä, suuren ihmisjoukon ääni stadionilla maalin syntyessä tai jonkun rock-konsertin encorea taputtava kuulijajoukko. Siis rajattoman suuren matalan äänimassan tuntu.

Tai sitten kissan kehräys.

Nuo ihmisääntä sisältävät videot tuntuvat liian kosiskelevilta. Sama juttu kuin puhelinmyyjät, aivan liian makeilevaa että tehoaisi. Juttelu rakkaan tai hyvän kaverin kanssa tuottaa kyllä mielihyvää, mutta silloin puheen sävy onkin oikeasti tarkoitettu minulle.   

Vierailija
35/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 00:27"]

Siis liittyykö tähän se, kun jotkut naislaulajat saavat ihokarvat nousemaan pystyyn, mutta ei ahdistuksesta vaan jostain myönteisestä syystä?

[/quote]

Ainakin mulla se on eri asia (mutta en mene sanomaan muiden puolesta). Voi mennä kylmät väreet musiikista siksi, että se vaan on niin vaikuttavaa ja menee tunnetasolle. ASMR on mun mielestä selkeästi sellainen aika fysiologinen juttu loppujen lopuksi.

Vierailija
36/77 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 01:32"]

En oo käsittänyt tätä äänijuttua ollenkaan mutta mä saan käsittämätöntä mielihyvää kun näen monen ihmisen tekevän samaan aikaan jotain, esim sadat ylioppilaat laittaa lakin päähän samalla hetkellä tai sotilaat menee asentoon. Onko kenellekään muulla tällaista, onko tälle nimeä?!

[/quote]Olet ollut edellisessä elämässäsi Hitlet, Stalin tai joku Mao tsetunggi? Hermostutko jos kaakeleista yksi on väärinpäin tai tollasta. JOku pakko-oireinen symmetrian tarve?

Vierailija
37/77 |
09.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen saanut ASMR-reaktioita pienestä saakka. En kuitenkaan koskaan ollut asiaa sen enempää miettinyt, enkä todellakaan ajatellut, että näin moni muukin kokisi samanlaista. Etenkin kirjastossa kirjastovirkailijan yltiörauhallinen tietokoneen näpyttely ja kirjojen viivakoodaus sekä pinoittain asettelu sai minussa aikaan ihmeellisen transsin. Ala-asteen ympäristötiedon tunneilta muistan, kuinka opettaja näytti karttakepin avulla vanhoja karttoja. En pystynyt keskittymään vaan meinasin aina karttakepin äänestä rentoutuneena nukahtaa. Löysin ASMR-ilmiön netistä noin vuosi sitten, kun ystäväni kauhistuneena jakoi kaveriporukassamme GentleWhisperingin Marian videon (hän ei ymmärtänyt ollenkaan miten kukaan voisi rentoutua ”siitä lässytyksestä”). Siitä asti olen katsonut videoita lähes joka ilta ennen nukkumaan menoa. Videot ovat auttaneet minua nollaamaan stressaavan päivän jälkeen, ja rentoutumaan uutta päivää varten.  On ollut hieno huomata että aiheesta puhutaan enemmänkin!  

Vierailija
38/77 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.12.2014 klo 14:34"]

Pidän noista, mutta saan harvoin väreitä teinien ja parikymppisten naisten videoista. Suuresta osasta paistaa läpi huomionhakuisuus, istutaan kotona kilon meikit naamassa ja pusutellaan mikrofonia. Huh.

Pidän erityisesti lasten ja aikuisten videoista, ne ovat yleensä kiinnostavia eivätkä seuraa sitä ainaisen samaa kaavaa, johon nuoret ASMR-artistit tuntuvat kangistuneen. Harmi, että ASMR-videoita tehtaillaan eniten juuri nuorten toimesta.

[/quote]

Ei ole kyse siitä, mistä pitää. Ei sitä voi päättää mistä se reaktio tulee. Et ole ihan ymmärtänyt mistä tässä on kyse.

Vierailija
39/77 |
16.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="16.12.2014 klo 13:55"]Minäkin kyllä voisin vaihtaa tämän esimerkiksi kykyyn nähdä auroja.

Noin mielenkiinnosta, mitä iloa tai hyötyä sinulle olisi tuosta? Juuri kukaan ei ottaisi sinua vakavasti ja suurin osa pitäisi hulluna. Et voisi myydäkään taitoa, jos ei sinulla olisi ilmiömäinen supliikki. Ja jos olisi, niin yhtä hyvin voisit rahastaa tarinoimalla. En ole kuullut, että ne, joilla tuollaisia kokemuksia on, olisivat muutenkään hyötyneet niistä elämässään.

Kiitos kun et vastaa tähän viestiin nokkelasti jostain traktorin edessä olevasta jutusta tai sinihomejuustosta!

Sain vitsisuoneni tukittua työllä ja tuskalla. Varsinkin kun tuossa on yksi juttu...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi