Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt loppui miehen valitus siivellä elämisestä!

Vierailija
05.12.2014 |

En aio enää käyttää senttiäkään miehen rahoja. Tästä lähtien maksamme KAIKKI asumiskulut tasan puoliksi, ruuasta lähtien. Teen joka viikko listan ostettujen ruokien ja muiden välttämättömien tavaroiden, kuten pesuaineiden hinnoista ja pistän loppusumman puoliksi. Se joka on maksanut vähemmän, tasaa summan toiselle.

Työpäivän jälkeen kumpikin tekee omat kotityönsä. En aio pestä enää ainuttakaan miehen hikistä paitaa, ainoastaan omani, petivaatteet vaihdan vain omalle puolelleni. En aio pyyhkiä miehen jättämää kahvitahraa keittiönpöydästä, leivänmuruista puhumattakaan. Päivällisen teemme vuorotellen.

Miehen tulot 3300€, minun 1800€. Laskeskelin että pärjään hyvin asumis- ja ruokakulujen jälkeen.

Kommentit (129)

Vierailija
21/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan oltu opiskelijoita, työttömiä ja työssäkäyviä välillä eri välillä samaan aikaan. Kummallakin on aina ollut omat tilit, koskaan ei ole jotain kauppalaskua tasattu kuten toiset tuttavat. Kahdenkymmenen vuoden jälkeen edelleen se maksaa, jolla on enemmän rahaa. Jos tarkkaan laskettaisiin olisin itse varmasti "tappiolla", koska olen tienannut paremmin kuin mies. Isoista hankinnoista keskustellaan, muuten kumpikin käyttää rahaa miten parhaaksi näkee. Helpompaa tietenkin nykyään kun molemmat käyvät töissä, mutta ei köyhinäkään aikoina kauheasti rahasta riidelty.

Vierailija
22/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 06:28"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:44"]

Arvostaisin kaltaistasi naista. 

[/quote]

Sama. Miksi niin monelle naiselle "rakkauden merkki" on se, että mies käyttää rahansa naiseen? Harvassa ovat ap:n kaltaiset helmet. Yhdessä voi olla ilman, että toisen täytyy kustantaa toisen eläminen. Ei rakkaus rahaan liity. 

[/quote]Olen ollut kotiaiti13 vuotta. Viime aikoina paatin lahtea toihin itseni vuoksi nyt kun pienin.aloitti eskarin. Aviomies ei ole koskaan painostanut. Painvastoin. Sanoo etta on perheemme elattaja ja mina menen toihin jos haluan. Me aidit vaihdamme yolliset pissi/kakki/oksennus lakanat. Varmistumme siita etta puhtaat koulu/tyovaatteet ovat saatavilla aamulla. Kaikki saavat aamupalaa. Toiden jalkeen kiirehdimme kauppaan paa kolmantena jalkana jotta perhe saisi illalla ruokaa. Tuskin ehtii tyovaatteet vaihtaa kun joku itkee jo nalkaa....( sina ehka). Ruoan jalkeen perhe poistuu ja keittio on siistimatta! Olisi kiva jo itsekin asettua illan viettoon....

Kello lyo yksitoista ja kun kaikki nukkuvat aiti viimein paasee suihkuun.

Ala siis pikku prinsessa jaksa valittaakustannuksista. Eikohan oma vaimosi ole kantanut sinua paljon enemman! Toivottavasti tuli morkkis!

Onneksi oma mieheni osallistuu eika ajattele kuin kaltaisesi....maailma ei anteeksi vain pyorisi ilman NAISTA!

[/quote]

Täyttä paskaa alusta loppuun. Maailma pyörii aivan hyvin ilman naistakin

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:14"]

Mites muikit suhtautuu sellaiseen, että mies tienaa enemmän, mutta molempien elintaso on naisen tasolla?

Meinaan kun esim. itse tienaan ihan mukavasti (en toki paljon), mutta elintaso on kuin kerjäläisellä eikä tää mua haittaa :D   En kaipaa mitään hienoa enkä näe miksi tilanne muuttuisi vaikka löytäisin naisen. 

Tällöinhän pariskunnalla olisi vain yksi elintaso! 

[/quote]

Mulla oli sunkaltainen mies (huomaa aikamuoto). Ei siinä mitään, olin opiskelija ja elintasot oli samanlaiset. Ongelma oli kun aikuinen mies ei osannut lakata valittamasta omaa köyhyyttään, kun mä oikeasti taistelin - opiskelin ja kävin iltatöissä. Ihme uhriutumista, mihinkään ei ollut koskaan varaa, edes uusiin sukkiin.

Jätkä ei myöskään osannut parsia itse vaatteitaan. Jotain kalliimpia sille parsin, loppuihin sanoin että lopettaisi valittamisen ja ostais uudet. Todella rasittavaa. Nykyään saa köyhäillä yksinään.

Vierailija
24/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
25/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs seksi? Jatkuuko ennallaan, vai tuleeko jotain muutoksia? :)

Vierailija
26/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellista touhua.

Vierailija
27/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuulosta onnelliselta parisuhteelta!

Vierailija
28/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:44"]Entäs seksi? Jatkuuko ennallaan, vai tuleeko jotain muutoksia? :)
[/quote]
Seksiä harrastetaan vain silloin, kun molemmat ovat sillä tuulella.
Ap

Vierailija
29/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:45"]

Lapsellista touhua.

[/quote]

Kuuntelisitko itse siivestyssyytöksiä?   ohis

Vierailija
30/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laske myös kulutus, mikäli mies syö paljon enemmän kuin sinä. Ihan oikein teet, jos kerran mies vittuilee loisimisesta.

Vierailija
31/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:44"]

[/quote]

Sama. Miksi niin monelle naiselle "rakkauden merkki" on se, että mies käyttää rahansa naiseen? Harvassa ovat ap:n kaltaiset helmet. Yhdessä voi olla ilman, että toisen täytyy kustantaa toisen eläminen. Ei rakkaus rahaan liity. 

Vierailija
32/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun exä joskus väitti että hän kustantaa minun elämiseni kun olin vanhempainvapaalla. Yritin kyllä sanoa hänelle että hän ei maksa edes omia kulujaan mutta ei suostunut uskomaan. Lastenhoitoon ja kotitöihin ei osallistunut sen takia että "hän maksaa" kaiken. ....

Jätin hänet ja meillä oli saman hintaiset vuokrakaksiot sen jälkeen. Vuoden kuluttua olin itse (silloin jo takaisin töissä) säästänyt 5000e ja hänelle oli kertynyt 5000e joutoluottovelkaa.... Että kukakohan maksoi ja mitä....

Oma kokemus siis että paskaa ei kannata katsoa ja paremmin pärjää yksin lapsen kanssa!

Vierailija
33/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä tuollaisia suhteita. Miten kukaan kehtaa valittaa toiselle siivellä elämisestä? Ei taida arvostaa eikä rakastaa sua tippaakaan.
Minkä ihmeen takia alat lapsellisiin temppuihin? Mikset eroa tuollaisesta kusipäästä?

Vierailija
34/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:46"]Ei kuulosta onnelliselta parisuhteelta!
[/quote]
Rakastamme toisiamme ja olemme onnellisia yhdessä, varsinkin nyt kun kenenkään ei tarvitse elättää ketään.
Ap

Vierailija
35/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi syö enemmän? Punnitse syödyt ruuat, niin tiedät tarkemmin, kumpi niitä mahdollisesti syö enemmän.

Vierailija
36/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä elätin miehene ekat kolme vuotta. Saanko mä nyt kiillotetun kruunun? 

Vierailija
37/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:41"]

En aio enää käyttää senttiäkään miehen rahoja. Tästä lähtien maksamme KAIKKI asumiskulut tasan puoliksi, ruuasta lähtien. Teen joka viikko listan ostettujen ruokien ja muiden välttämättömien tavaroiden, kuten pesuaineiden hinnoista ja pistän loppusumman puoliksi. Se joka on maksanut vähemmän, tasaa summan toiselle. Työpäivän jälkeen kumpikin tekee omat kotityönsä. En aio pestä enää ainuttakaan miehen hikistä paitaa, ainoastaan omani, petivaatteet vaihdan vain omalle puolelleni. En aio pyyhkiä miehen jättämää kahvitahraa keittiönpöydästä, leivänmuruista puhumattakaan. Päivällisen teemme vuorotellen. Miehen tulot 3300€, minun 1800€. Laskeskelin että pärjään hyvin asumis- ja ruokakulujen jälkeen.

[/quote]

Kun laitatte vielä ruokatalouden erilleen - kummallekin omat ketsupit ja maitotölkit ym. jääkaappiin nimietiketein varustettuna, sinun henkilökohtainen taloutesi saattaa jopa nousta. Miehet syövät ja juovat enemmän. Et joudu makselemaan toisen mässeingeistä. Mutta saattaa olla myös niin, että kohta eriydytte täysin omiin osoitteisiinne.

Vierailija
38/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiotteko hankkia lapsia? Jos joo, niin katso että mies maksaa sulle puolet sun ansionmenetyksistäsi.

Vierailija
39/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:48"]

Mä en ymmärrä tuollaisia suhteita. Miten kukaan kehtaa valittaa toiselle siivellä elämisestä? Ei taida arvostaa eikä rakastaa sua tippaakaan. Minkä ihmeen takia alat lapsellisiin temppuihin? Mikset eroa tuollaisesta kusipäästä?

[/quote]

Eli olet niitä mainitsemiani naisia, joille rakkaus on sitä, että mies käyttää rahansa naiseen?

Kerro minulle, mikä tuossa on taustalla!? Miehenä en kertakaikkiaan näe mitään ongelmaa siinä, että kumpikin maksaa omat kulunsa. Ei se ainakaan minun rakkauttani vähennä jos en maksa rakastamani ihmisen asumista, laskuja jne. 

Vierailija
40/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:52"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 22:48"]

Mä en ymmärrä tuollaisia suhteita. Miten kukaan kehtaa valittaa toiselle siivellä elämisestä? Ei taida arvostaa eikä rakastaa sua tippaakaan. Minkä ihmeen takia alat lapsellisiin temppuihin? Mikset eroa tuollaisesta kusipäästä?

[/quote]

Eli olet niitä mainitsemiani naisia, joille rakkaus on sitä, että mies käyttää rahansa naiseen?

Kerro minulle, mikä tuossa on taustalla!? Miehenä en kertakaikkiaan näe mitään ongelmaa siinä, että kumpikin maksaa omat kulunsa. Ei se ainakaan minun rakkauttani vähennä jos en maksa rakastamani ihmisen asumista, laskuja jne. 

[/quote]

Mites sinä sitten miehenä näet, miten yhteisestä lapsesta aiheutuneet kulut ja ansionmenetykset jaetaan?