Kuinka moni käyttää paljon päihteitä ja käy silti vastuullisessa työssä?
Kuinka moni on huolissaan omasta päihteiden käytöstä. Juon itse miltei joka ilta vähän ja viikonloppuisin enemmän. Nyt on taas hirveä olo ja ahdistaa kun huomenna pitäisi mennä töihin. Onneksi on unilääke jolla saan itseni illalla uneen ja aamulla hoitamaan työt. Olen yrittänyt vähentää. Perjantaisin vaan on niin hieno fiilis kun pääsee alkosta hakemaan ison laatikon viiniä ja siideriä. Tiedän että käytän liikaa mutta. Stressiä on niin paljon siksi juon.
Kommentit (80)
Minä tissuttelin ennen kaikki viikonloppuillat. Raskaus- ja imetysajat tietty aina juomatta, mutta kaikkien kolmen vauvan jälkeen aloitin uudelleen. Enemmän se oli huono tapa ja sellainen opittu noidankehä, joka toistui samanlaisena viikonloppu toisensa jälkeen ja kuopuksen jälkeen alkoi pahentua vuosi vuodelta. Huomasin vähitellen että vaikka elämässäni ulkoiset puitteet olivat kunnossa, alkoholista oli tullut elämän suola jota ilman elämä tuntui tylsältä ja harmaalta. Krapulapäivät olin syvissä vesissä, ahdistunut ja masentunut. Silti jatkoin näin monta vuotta ja vihasin itseäni. Sitten koitti eräs viikonloppu joulun alla kun muu perhe lähti reissuun. Olin suunnitellut tekeväni kaikkia ihania omia juttuja. Vielä mitä - heiluin yksikseni päissäni koko viikonlopun. Se oli jotenkin viimeinen niitti. Kun vuosi vaihtui, ajatus oli kypsynyt päässäni - juominen jäi kokonaan. Enää ei kiinnosta yhtään. Tsemppiä ap! Lopettaminen onnistuu vasta, kun on saanut totaalisesti tarpeekseen. Elämä ilman alkoholia on ihanaa.
Vierailija kirjoitti:
Minä tissuttelin ennen kaikki viikonloppuillat. Raskaus- ja imetysajat tietty aina juomatta, mutta kaikkien kolmen vauvan jälkeen aloitin uudelleen. Enemmän se oli huono tapa ja sellainen opittu noidankehä, joka toistui samanlaisena viikonloppu toisensa jälkeen ja kuopuksen jälkeen alkoi pahentua vuosi vuodelta. Huomasin vähitellen että vaikka elämässäni ulkoiset puitteet olivat kunnossa, alkoholista oli tullut elämän suola jota ilman elämä tuntui tylsältä ja harmaalta. Krapulapäivät olin syvissä vesissä, ahdistunut ja masentunut. Silti jatkoin näin monta vuotta ja vihasin itseäni. Sitten koitti eräs viikonloppu joulun alla kun muu perhe lähti reissuun. Olin suunnitellut tekeväni kaikkia ihania omia juttuja. Vielä mitä - heiluin yksikseni päissäni koko viikonlopun. Se oli jotenkin viimeinen niitti. Kun vuosi vaihtui, ajatus oli kypsynyt päässäni - juominen jäi kokonaan. Enää ei kiinnosta yhtään. Tsemppiä ap! Lopettaminen onnistuu vasta, kun on saanut totaalisesti tarpeekseen. Elämä ilman alkoholia on ihanaa.
Lisään vielä, etten koskaan juonut lasten ollessa hereillä. Ja määrät olivat melko pieniä, mutta morkkikset sitäkin suurempia. Mieheni ei juurikaan juo, joten ei meillä lapset ole olleet heitteillä. Siitä, kärsivältä he silti juomisestani, en lähde tässä enempää spekuloimaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä leikellään ja lääkekaappi on kunnossa työn puolesta. Välillä tulee napsittua vähän liikaa alkoholin kanssa.
Toivottavasti oot patologi
Kirurgi, leikkaan pääosin lapsia.
Olin aiemmin töissä keskussairaalassa, jossa oli kirurgi, joka teki usein töitä humalassa. Henkilökunta suojeli häntä, kukaan ei kertonut esimiestaholle tai muualle mitään. Kerran hän leikkasi humalassa potilaalta väärän jalan, siitäkin vaiettiin.
Lastenhoitaja olen.
Työpäivät hoidan 2 bentson ja 1-2 panacodin voimin. Arkipäivinä töiden jälkeen menee 12 olutta, pullo kirkasta tai 2 pulloa viiniä.
Viikonloppuisin poltan lisäksi kannabista, joskus harvoin otan myös amfetamiinia.
Ei nykypäivän rajattomia ja käytöshäiriöisiä Eino-Pettereitä ja etenkään heidän fiinejä muka kaikkitietäviä vanhempiaan vain kestä enää selvinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisiä leikellään ja lääkekaappi on kunnossa työn puolesta. Välillä tulee napsittua vähän liikaa alkoholin kanssa.
Toivottavasti oot patologi
Kirurgi, leikkaan pääosin lapsia.
Olin aiemmin töissä keskussairaalassa, jossa oli kirurgi, joka teki usein töitä humalassa. Henkilökunta suojeli häntä, kukaan ei kertonut esimiestaholle tai muualle mitään. Kerran hän leikkasi humalassa potilaalta väärän jalan, siitäkin vaiettiin.
Todella säälittävää.
Ovatko terveydenhuolto alan ihmiset todella noin lampaita. Aaahh, suuri kirurgi, hän on Jumalasta seuraava!
Meillä oli johtajana 20 vuotta täysi juoppo. Itse olin tuosta 10 vuotta samaan aikaan. Ihme peittelyä ja tuuraamista. Törkeää touhua häneltä ja muulta johdolta. Lopulta tajusi lähteä. Lehdessä selitti lähtöä terveyssyillä. Olisi vaan kertonut mikä juoppo on. En tajua tätä alkoholistien hyysäämistä Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja.
Join tänään ensin puoli litraa olutta. Sitten saunan päälle pullollisen (0,33 l) olutta. Ja ruoan kanssa pienen lasin punaviiniä. Eilen oli sama setti. Ja perjantaina.
Kolmessa päivässä siis noin 9 annosta alkoholia.
Mulla oli yläasteella ja lukiossa kuviksenopettaja, sellainen nelikymppinen mies. Se haisi aina vanhalle viinalle, 6 vuotta sitä tuli seurattua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja.
Join tänään ensin puoli litraa olutta. Sitten saunan päälle pullollisen (0,33 l) olutta. Ja ruoan kanssa pienen lasin punaviiniä. Eilen oli sama setti. Ja perjantaina.
Kolmessa päivässä siis noin 9 annosta alkoholia.Mulla oli yläasteella ja lukiossa kuviksenopettaja, sellainen nelikymppinen mies. Se haisi aina vanhalle viinalle, 6 vuotta sitä tuli seurattua.
Mulla oli fysiikan ope. Välillä ihan tillintallin ja opetti mitä sattui…
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja.
Kolmessa päivässä siis noin 9 annosta alkoholia.Mulla oli yläasteella ja lukiossa kuviksenopettaja, sellainen nelikymppinen mies. Se haisi aina vanhalle viinalle, 6 vuotta sitä tuli seurattua.
Mulla oli fysiikan ope. Välillä ihan tillintallin ja opetti mitä sattui…
Jostain syystä repesin
mä poltan kannabista joka päivä ja silti käyn töissä easy
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen opettaja.
Meillä taas piilojuoppo oli yläasteen musiikin opettaja. Krapulahiki vaan virtasi kun hakkasi pianoa, välillä täytyi käydä musiikkitarvike varastossa huikkaa ottamassa :)
Suomalaisessa yhteiskunnassa ja etenkin työelämässä minua ärsyttää se kaksinaismoralismi, että samalla kun tupakoinnista on monella työpaikalla tehty se paheista kamalin, saatetaan kuitenkin samaan aikaan hiljaisesti hyväksyä työkaverin nuuskan käyttö, alkoholin ongelma käyttö, rauhoittavien lääkkeiden tai huumaavien kipulääkkeiden liikakäyttö ja ääritapauksissa jopa piristävien huumeiden kuten amfetamiinin käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja olen.
Työpäivät hoidan 2 bentson ja 1-2 panacodin voimin. Arkipäivinä töiden jälkeen menee 12 olutta, pullo kirkasta tai 2 pulloa viiniä.
Viikonloppuisin poltan lisäksi kannabista, joskus harvoin otan myös amfetamiinia.Ei nykypäivän rajattomia ja käytöshäiriöisiä Eino-Pettereitä ja etenkään heidän fiinejä muka kaikkitietäviä vanhempiaan vain kestä enää selvinpäin.
Minulla on muutamasta eino-petteristä vastuu 24/7. Niin raskasta työtä ei ole, jotta lääkkeisiin ja viinaan sortuisin. Ja kestän myös tapaamiset tai puhelut heidän vanhempien kanssa.
Pääministeri on naamioinut ne edustustilaisuuksiksi.
Vierailija kirjoitti:
Tuo ei pidä paikkaansa että kaikki huomaa kaappijuopottelun. Tästä on ihan omaa kokemusta entisestä avioliitosta. Minulla ei ollut aavistustakaan mieheni juomista määristä saati lapsilla! Hän kertoi asiasta kun se oli jatkunut jo pitkään. Ja olimme aika tiiviisti yhdessä.
Itse löysin äitini kätköjä aikuisena, jolloin tajusin, että on ollut kaappijuoppo aina. Ei sitä lapsena uskonut, että on juonut, vaikka haisi, koska kaljapulloja ei ollut näkösällä. Nuorena tosiaan löysin useammasta kaapista ympäri kotia motteja, joissa oli kaljaa. Pahaa teki tajuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on vastuullinen työ, ei nyt ihan ihmishenget oo mun käsissä mutta suuri vastuu ja korkea koulutus. Olen niin alkoholisoitunut että tiedän kuolevani viinaan ja pelkään koska joku sisäelin leviää.
Olen ollut ”ryyppäämättä” eli normaali viikonloppu perheen kanssa. Ruuanlaittoa ulkoilua haravointia jne.
Menny pullo viiniä, 0,5 litran vodka ja 5 pientä vahvaa tölkkiä ja yksi puolen litran. Nää en näy minusta ollenkaan. Pakko juoda kun tulee niin huono olo jos promillet pääsee liian pitkäksi aikaa nollille. Yöllä jouduin juomaan kun heräsin valvomaan kun promillet laski nollille. Ja illalla tänään vielä juon puoli pulloa viiniä. Alkometri on, kalleinta merkkiä ja täysi varmuus että aamulla olen selvänä töissä. Äsken puhalsin 0.19 eli ihan hyvä tilanne sen suhteen.
Onhan tää elämä aika kamalaa näin mutta en osaa lopettaa. AA ei ollut mulle sopiva, en ole saanut aikaiseksi etsiä muuta apua koska en oikeasti halua luopua alkoholista.
Käy sääliksi perhettä.
Kerro tarkemmin. Miehen kanssa hyvää seksiä, esikoiselle annoin jalkahieronnan, kuopuksen kanssa pelattu varmaan 8 korttipeliä ja ulkoiltu yhdessä monta tuntia. Oon tehnyt hyvät ruuat molempina päivinä. Mähän sanoin ettei juomamäärä näy minussa. Toki sen suhteen säälin mäkin perhettäni että he todennäköisesti menettävät mut liian aikaisin.
Joopa joo, ihan tasan varmasti näkyy, ja vähintäänkin haisee. Munkin isä oli sitä mieltä, että tuollanen juopottelu ei tuntunu eikä näkyny hänessä mitenkään. Ihan hirveetä itsepetosta, se näkyy, ja haisee.
Ok. Jännää, ettei puoliso sitä sitten halua kertoa vaan ihan vilpittömästi vaikuttaa kuvittelevan, että olen arki-iltaisin juonut vain sen yhden ison oluen, mistä hän on tietoinen.
Tämä palsta ei koskaan petä.
eri
Tiedätkö mitä, sun miehesi ei ehkä uskalla nostaa kissaa pöydälle. Se on rankka paikka koko perheelle.
Menee läheisriippuvuuden puolelle. Sitä toinen vain alistuu. V***aa nämä suurkuluttajat, kun tekevät tällaista toiselle ihmiselle. Mtp- puolella on helpompi työskennellä mt-ongelmaisten kuin päihdeongelmaisten kanssa. Päihdeongelmaiset käyttävät surutta toisen hyvyyttä ja kiltteyttä hyväksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä on aihe, josta olisi mielenkiintoista keskustella ja vaihtaa kokemuksia, mutta eihän se tällä palstalla ole mahdollista kuten jo parin jankuttajan viesteistä tuli selville.
Harmi.
Niin olisi, mutta ei alkoholistien kanssa voi rehellisesti keskustella, koska alkoholin haittapuolet ei just heissä vaikuta, eikä ainakaan näy, millään lailla.
Tiedätkö, minä oikeasti toivoisin, että puolisoni haluaisi nostaa kissan pöydälle ja keskustella. Olen alkanut olla jopa entistä huolettomampi piilopullojeni kanssa, koska alitajuisesti ilmeisesti toivoisin hänen huomaavan hätäni ja puuttuvan asiaan.
Mutta hän ei ihan oikeasti huomaa eikä tajua. Enkä minä hänelle kerro juoneeni nytkin yhden ison oluen lisäksi arviolta neljä annosta konjakkia. Minä saan niiden avulla unen päästä kiinni ja häneltä ne eivät millään tavalla ole pois, koska hän halusi viettää tämänkin illan katsellen televisiota sen jälkeen, kun päivän yhteiset kuviot oli hoidettu.
Miten ihmeessä voit vielä sälyttää tuon kaiken puolisosi kontolle! Itse sinä viinasi kurkusta alas vedät!
Täällä yksi. Olen juonut päivittäin viimeiset kuusi vuotta. Joka ilta menee 1-2 pulloa viiniä. Käyn normaalisti töissä. Kuljen julkisilla eikä minulla ole puolisoa tai lapsia. Alkoholi auttaa rentoutumaan. Olen yrittänyt lopettaa muutaman kerran, mutta kun se pieni pöhnä vaan tuntuu niin hyvältä. En ole keksinyt mitään yhtä mukavaa ja helppoa rentoutumiskeinoa varsinkaan näin korona-aikana. N40
Vierailija kirjoitti:
Lastenhoitaja olen.
Viikonloppuisin poltan lisäksi kannabista, joskus harvoin otan myös amfetamiinia.Ei nykypäivän rajattomia ja käytöshäiriöisiä Eino-Pettereitä ja etenkään heidän fiinejä muka kaikkitietäviä vanhempiaan vain kestä enää selvinpäin.
Jestas, mitkä määrät! Ei voi olla oikeesti noin!
Otan itse ihan reilusti eli 2pulloa viini 2-3 krt viikossa. Mutta tohon ei kyllä pysty kykeentymään!
Kyllä lapset huomaa. Mä ainakin huomasin kaiken, myös pettämiset, mitä toinen vanhempi ei. Ja kaikki muut salailut. Lapset on fiksuja. Ja lapsia ahdistaa. Se, että ovat vähemmän rakkaita kuin alkoholi tai joku muu.
Pistäkää lapselliset korkki kiinni. Ihan kokonaan. Ei mitään tekosyitä. Niitä kun riittää. Jos ahdistaa, niin miettikää, että lastanne ahdistaa sata kertaa enemmän. Olette sen heille velkaa. Hyvän lapsuuden. Kun kerran heidät teitte. Tai antakaa parempaan kotiin. Hankkikaa apua. Älkää olko itsekkäitä paskoja.