Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Avomies ulosotossa.

Vierailija
05.12.2014 |

Meillä on yhteinen omakotitalo ja laina. Ei kai mitään mun omistamaa voida viedä?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pankki vaatii lainanmaksun heti.

Vierailija
22/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No heti ei kyllä pysty maksamaan satojen tuhansien lainaa. ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:10"]Ei sitä taloa ulosmitata jos miehellä on palkkatuloja joista voi ottaa.

Mutta eikös luottotietojen menetys vaikuta jo myönnettyynkin lainaan? Eli lankeaisi maksuun kokonaan?
[/quote]

Mistä tuon keksit? Miksi hoidossa oleva laina irtisanottaisiin?

Vierailija
24/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikai tämä nyt  ole totta: Mutta eikös luottotietojen menetys vaikuta jo myönnettyynkin lainaan? Eli lankeaisi maksuun kokonaan?

Vierailija
25/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän se vähän vaikuttaa takaisinmaksukykyyn jos miehellä palkka/sossurahat ulosottoon. Pankki ei luota maksukykyyn ja laittaa lainan heti maksuun.

Vierailija
26/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lainan maksu toteutuu sovitusti, ei pankki käsittääkseni missään tapauksessa voi yksipuolisesti irtisanoa lainaa maksuun. Nyt jos joku tällaista väittää, niin virallinen linkki kehiin tai napi napi suu suppuun.

Vierailija
27/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:32"]

Kyllähän se vähän vaikuttaa takaisinmaksukykyyn jos miehellä palkka/sossurahat ulosottoon. Pankki ei luota maksukykyyn ja laittaa lainan heti maksuun.

[/quote]

Nyt jotain järkeä näihin pätemisiin. 'Sossurahoja' ei voi ulosmitata.

Vierailija
28/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko aloittaja jotain päälle 20v ja avomies vähän päälle 40v? :)

Vierailija
29/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
30/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu lainasta, mun mies uo:ssa, mutta lyhentää lainaansa normaalisti pankille joka kk. Ei lainoja uo:n takia suoraan irtisanota, jos on niitä asiallisesti hoitanut.

Vierailija
31/42 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä omat vai yhteinen laina?
Entä vakuudet? Jos on puoliksi laina, onko talo kokonaan vai puoliksi vakuutena?

Vierailija
32/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos teillä laina siis yhdessä ja asunto yhdessä ja mieheltä ulosottoon 20 000 niin onhan tuo nyt senverran iso summa että ei tuota hetkessä palkasta maksele (koska jos ois isopalkkainen niin miksi sitten ois ulosottoa noin paljon). Eli kyllä tuo pahasti siltä näyttää että sinun on joko lunastettava miehenkin pulikas tai sitten talo myyntiin. Mutta älä nyt hyvä ihminen sitten sitä miestä ala säälimään ja hyysäämään jos kerran tollasen kuprun sulle teki.

Itsellä oli vastaava tilanne. Yksi aamu soi ovikello ja ulosottomies tuli papereineen ja ilmoitti tylysti että tämä asunto menee sitten myyntiin. Olin viimeisillä raskaana ja hyvä eten keskenmenoa saanut kun säihkähdin niin kovin. Onneksi sitten tajusin sanoa, että mitenkäs kun asunto on vain minun nimissäni, että miten se nyt noin voi olla. Halusivat nähdä kauppakirjat. No ei mennyt asunto myyntiin mutta mkieheltä lähti kyllä auto ja isot velat vielä päälle. (Tosin velat oli pienemmät kuin teidän, elettiin vielä markka aikaa.)  Onneksi "kaukaa viisaana" olin ehdottanut miehelle että "myy" asunnon mulle ja tehtiin ihan viralliset kauppakirjat sun muut, koska tiesin että miehen yritys oli velkaantunut ja osasin pelätä pahinta.  

Mutta ikävä kyllä, noita kauppakirjoja ei voi tehdä enää tässä vaiheessa joten huonolta näyttää...olen pahoillani puolestasi! 

Vierailija
33/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, PUOLIKAS ei pulikas

Vierailija
34/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
35/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:10"]

Ei sitä taloa ulosmitata jos miehellä on palkkatuloja joista voi ottaa. Mutta eikös luottotietojen menetys vaikuta jo myönnettyynkin lainaan? Eli lankeaisi maksuun kokonaan?

[/quote]

Höpönlöpön. Ei pelkkä ulosotto vaikuta jo myönnettyyn lainaan. Ihan turhaa hysterisointia ja pelottelua. 

Vierailija
36/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun palkkoja on ulosottomies yrittänyt viedä miehen velkojen kuittaamiseen. Kaikkensa ne yrittävät jos ei tajua oikaista :)

Vierailija
37/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös ukkos voisi tehdä ulosoton kanssa jonkinlaisen maksusuunnitelman jolloin sitä velkaa yritetään ajan kanssa lyhentää ja te voisitte rauhassa asua teidän omakotitalossa. Itselläni on 21 000€ verovelkaa jota lyhennän 200€/kk kun olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Kun menen taas töihin niin lyhennän sitten enemmän. Hallitun velan kanssa on helpompi elää kuin täysin käsistä ryöstäytynyt tilanne. Ajattele että tää on sama kuin ostais osamaksulla vaikka television.

Vierailija
38/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Å

Vierailija
39/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:51"]

Kuinka mä voinkaan olla niin tyhmä, että olen ottanut lainaa tommosen miehen kanssa,, ap

[/quote]

KADU SITÄ! HÄPEÄ!

Vierailija
40/42 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei! Kommenttini on näköjään kadonnut. Mutta ei pankki sitä lainaa irtisano, jos se on asiallisesti hoidettu, eikä maksuja ole alkanut kerääntyä rästiin. Oma mieheni on uo:ssa, ja on maksanut lainaansa normaalisti takaisin. Pankki on jopa antanut maksuvapaita jos on ollut tiukkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi