Avomies ulosotossa.
Meillä on yhteinen omakotitalo ja laina. Ei kai mitään mun omistamaa voida viedä?
Kommentit (42)
Riippuu paljonko miehellä on ulosotossa. Ulosottomies voi periaatteessa pakottaa sut maksamaan mies ulos siitä talosta.
Voi viedä, sehän riippuu kuinka paljon ulostotossa on. Ei parin kolmen tonnin takia .
Kämppä menee myyntiin jos, ette pysty maksamaan.
Siis talo menee myyntiin, jos mies ei maksa? Eli minulta ja lapsilta menee myös koti?
Puolet kämpästä on miehen. Miten voi myydä vain puoli asuntoa? Alkakaa hakea vuokra-asuntoa sun nimiin.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:35"]Siis talo menee myyntiin, jos mies ei maksa? Eli minulta ja lapsilta menee myös koti?
[/quote]
Yleensä ulosottomiehet ottavat tollaisen huomioon ja jos koti on vaikea myydä ja mies pystyy lyhentämään velkaa, niin sekin vaikuttaa. Jos kyseessä on suppea ulosotto, niin sitä maksetaan vain palkasta.
Ei todellakaan aleta hakea vuokra-asuntoa. Mä heitän ennemmin miehen pellolle, kun vien lapset pois omasta kodistaan. ap
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:47"]Ei todellakaan aleta hakea vuokra-asuntoa. Mä heitän ennemmin miehen pellolle, kun vien lapset pois omasta kodistaan. ap
[/quote]
Miten voit heittää miehen pihalle, jos et hänen osuuttaan talosta pysty lunastamaan?
No pystyn kyllä lunastamaan hänen osuutensa. ap
Sinun pitää ostaa miehen puolikas tai ulosotto myy kämpän.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:47"]Ei todellakaan aleta hakea vuokra-asuntoa. Mä heitän ennemmin miehen pellolle, kun vien lapset pois omasta kodistaan. ap
[/quote]
Puolet siitä talosta on silti miehen... Eikä hän voi hävittää omaisuuttaan antamalla sitä pois, kun on ulosotossa velkaa. Miehen pitää keskustella asiasta ulosottomiehen kanssa. Yksi mahdollisuus on, että sinä lunastat miehen pois talosta tai mies hakee taloa vastaan lisää lainaa maksaakseen ulosottovelat. En mä kyllä usko, että 20000 takia ulosottomies haluaa lapsia kodittomaksi, jos sitä velkaa pystytään lyhentämään.
Kuinka mä voinkaan olla niin tyhmä, että olen ottanut lainaa tommosen miehen kanssa,, ap
"Useissa tapauksissa velallinen omistaa yhdessä toisen henkilön kanssa jonkin omaisuuden. Tällainen yhteisomistusesine tai yhteisesti omistettu kiinteistö voidaan tietyin edellytyksin ulosmitata kokonaan. Ennen yhteisomistusesineen myyntiä yhteisomistajalle varataan tilaisuus lunastaa velallisomistajan osuus. Mikäli yhteisomistaja ei käytä lunastusoikeuttaan, voidaan yhteisomistusesine myydä ulosottomenettelyssä, jolloin yhteisomistajalle palautetaan hänen osuutensa mukainen määrä myyntihinnasta."
http://www.oikeus.fi/ulosotto/fi/index/velallisenaulosotossa/ulosmittaus.html
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:51"]Kuinka mä voinkaan olla niin tyhmä, että olen ottanut lainaa tommosen miehen kanssa,, ap
[/quote]
Mielummin huomaat sen nyt kuin vasta sitten, kun oot itsekin pulassa miehen rahasotkujen kaa. Ja jos joudut lunastamaan miehen pois asunnosta, niin heitä se pihalle!
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:51"]
Kuinka mä voinkaan olla niin tyhmä, että olen ottanut lainaa tommosen miehen kanssa,, ap
[/quote]
Minusta ihmeellistä on se, että joku taho on ylipäätään miehelle antanut lainan. Velat ovat varmaan menneet ulosottoon lainanoton jälkeen.
Kyllä, ulosotto ja luottotietojen menetys tulivat lainanoton jälkeen. Mies on velkaa sinne ja tänne. ap
Ei sitä taloa ulosmitata jos miehellä on palkkatuloja joista voi ottaa.
Mutta eikös luottotietojen menetys vaikuta jo myönnettyynkin lainaan? Eli lankeaisi maksuun kokonaan?
Mitä tarkoittaa, että lankeaisi maksuun kokonaan? ap
ei voi viedä.