Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mulle tapahtui? Joku aivohäiriökö?

Vierailija
05.12.2014 |

Nyt ahdistaa. Yhtä äkkiä en osaa käyttää meidän dvd-soitinta. Sama ollut monta vuotta ja en vaan osaa nyt. Enkä muista mun sähköpostin salasanaa, vaikka käytin sitä tänään viimeksi. Yritin jo monta väärää, mutta ei vaan tule oikea mieleen.

Olen yksin kotona ja olisin katsonut elokuvan. Nyt vaan panikoin, miksi nämä kaksi asiaa on ikäänkuin hävinnyt mun päästä!

Kommentit (81)

Vierailija
41/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä olla hermostumatta liikaa. Makaa vaikka sohvalla, katso telkkaria ja pitä kättä vatsan päällä rennosti (kuulemma rentouttaa ja kertoo aivoille, että kaikki on kunnossa tai jotain).

Vierailija
42/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:58"]

Mulla oli kuumetta ja kurkku kipeä. Olin käynyt lääkärissä ja saanut antibiootit ja jotain yskänlääkettä ja panadolia olin ottanut. Alkoi jumalaton päänsärky, joka jatkui ja jatkui. Soitin terveysneuvontaan. Diagnoosi tuli kuin turkin hihasta: aivokalvontulehdus! Välittömästi ambulanssi!

Ensihoitajat sanoivat että joooo, tuota joillekin panadol aiheuttaa tota päänsärkyä, että se ei vaan sovi sulle ja ota sen sijaan buranaa. Päänsärky hävisi vartissa

Pojalla oli kaula turvoksissa. Soitin terveysneuvontaan. "LÄÄKÄRIIN VÄLITTÖMÄSTI!!, kuulostaa lymfoomalta (syöpä)". Lastenklinikalla: "Turvonnut rauhanen ja 5 päivän antibioottikuuri".

Vitun terveysneuvonta.

[/quote]

Ne on kyllä ihan kujalla. 

[/quote]

Puhelindiagnooseja onkin niin helppo tehdä. Eiköhän heillä ole ohjeistus, missä tilanteissa kannatta ottaa varman päälle ja neuvoa potilas näytille terveyskeskukseen tai sairaalaan. Mua ei sieltä ole kertaakaan kehotettu edes neuvolaan soittamaan, aina vain seurailemaan tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
44/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Mulla oli kans ihme juttu yks päivä. En osannut kirjoittaa.

Vierailija
45/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee? :)

Vierailija
46/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:44"]

Miten menee? :)

[/quote]

Entisellään. Yritin lepäillä, mutta ei palautunut mieleen.

ap

Vierailija
48/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:58"]

Mulla oli kuumetta ja kurkku kipeä. Olin käynyt lääkärissä ja saanut antibiootit ja jotain yskänlääkettä ja panadolia olin ottanut. Alkoi jumalaton päänsärky, joka jatkui ja jatkui. Soitin terveysneuvontaan. Diagnoosi tuli kuin turkin hihasta: aivokalvontulehdus! Välittömästi ambulanssi!

Ensihoitajat sanoivat että joooo, tuota joillekin panadol aiheuttaa tota päänsärkyä, että se ei vaan sovi sulle ja ota sen sijaan buranaa. Päänsärky hävisi vartissa

Pojalla oli kaula turvoksissa. Soitin terveysneuvontaan. "LÄÄKÄRIIN VÄLITTÖMÄSTI!!, kuulostaa lymfoomalta (syöpä)". Lastenklinikalla: "Turvonnut rauhanen ja 5 päivän antibioottikuuri".

Vitun terveysneuvonta.

[/quote]

Ne on kyllä ihan kujalla. 

[/quote]

Riippuu siitä, kuinka ihmiset oireitaan selittää. Jokainen tajuaa, että he yrittävät näkemättä auttaa. Myöskin se, että jos he sanovat, että voi olla aivokalvontulehdus, tai jotain muuta, ihmiset muistaa vain yhden asian. Ja varsinkin liiottelevat kertoessaan siitä eteenpäin. 

Vierailija
49/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

R

Vierailija
50/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
51/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dvd-soittimessa vika ja näppäimistössä caps lock päällä tai leivänmurusia välissä :)

Vierailija
52/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
53/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yritä ottaa rauhallisesti :) minä unohdin muutama vuosi sitten pankkikorttini salasanan, joka oli ollut käytössä monta vuotta liki päivittäin. Se vaan katosi muistista eikä ole vieläkään tullut takaisin mieleen.

Vierailija
54/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
55/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
56/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko nyt ihan varma ettet osaa käyttää sitä dvd:tä? Mene ihan rauhallisesti sen luokse ja yritä miettiä mistä pitää painaa. Jos se on rikki?
Mulle on käynyt niin etten muistanut jonkun jutu nimeä ja samantien panikoiduin siitä ja aloin ajatella että mulla on aivohalvaus ja ties mitä. Sain siis ihan rehellisen paniikkikohtauksen. Myöhemmin kun ajattelen niin ei siinä mitään outoa ollut etten heti muistanut sitä juttua.

Vierailija
57/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tilapäinen aivoverenkiertohäiriö ehkä. Siinä tapauksessa on mentävä lääkärille heti. Tai muuten jäät vammaiseksi loppuiäksesi.

Vierailija
58/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

E

Vierailija
59/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm, siis mikähän täällä ihmisiä oikein vaivaa? Kun ehdotetaan heti diagnooseja. Mä olen monesti unohtanut esim. pankkitunnukset jitka on olleet mulla kauan. Tai on unohtunut miten tehdään joku asia. Ihan normaalia. Voi olla niin monta asiaa joskus mielessä, että yksinkertaisesti pää ei jaksa muistaa kaikkea. 

Mulla muistaakseni palautui seuraavana päivänä mieleen ne pankkitunnukset. 

Vierailija
60/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän seitsemän