Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mulle tapahtui? Joku aivohäiriökö?

Vierailija
05.12.2014 |

Nyt ahdistaa. Yhtä äkkiä en osaa käyttää meidän dvd-soitinta. Sama ollut monta vuotta ja en vaan osaa nyt. Enkä muista mun sähköpostin salasanaa, vaikka käytin sitä tänään viimeksi. Yritin jo monta väärää, mutta ei vaan tule oikea mieleen.

Olen yksin kotona ja olisin katsonut elokuvan. Nyt vaan panikoin, miksi nämä kaksi asiaa on ikäänkuin hävinnyt mun päästä!

Kommentit (81)

Vierailija
61/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
62/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä/väsymystä veikkaan, ja panikointia asiasta.
Itse kokenut samallatavalla..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

F

Vierailija
64/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:58"]

Mulla oli kuumetta ja kurkku kipeä. Olin käynyt lääkärissä ja saanut antibiootit ja jotain yskänlääkettä ja panadolia olin ottanut. Alkoi jumalaton päänsärky, joka jatkui ja jatkui. Soitin terveysneuvontaan. Diagnoosi tuli kuin turkin hihasta: aivokalvontulehdus! Välittömästi ambulanssi!

Ensihoitajat sanoivat että joooo, tuota joillekin panadol aiheuttaa tota päänsärkyä, että se ei vaan sovi sulle ja ota sen sijaan buranaa. Päänsärky hävisi vartissa

Pojalla oli kaula turvoksissa. Soitin terveysneuvontaan. "LÄÄKÄRIIN VÄLITTÖMÄSTI!!, kuulostaa lymfoomalta (syöpä)". Lastenklinikalla: "Turvonnut rauhanen ja 5 päivän antibioottikuuri".

Vitun terveysneuvonta.

[/quote]

Ehkä tuo oli sen jälkeen, kun käskivät meidän vaan pysyä kotona ja kun vihdoin mein sen lapsen sinne päivystykseen, niin lääkäri päivitteli, että mitä hittoa me ollaan kuhnittu kotona.  Joo, kannattavampaa on vetää pitkä tikkua!

Vierailija
65/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:01"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:58"]

Mulla oli kuumetta ja kurkku kipeä. Olin käynyt lääkärissä ja saanut antibiootit ja jotain yskänlääkettä ja panadolia olin ottanut. Alkoi jumalaton päänsärky, joka jatkui ja jatkui. Soitin terveysneuvontaan. Diagnoosi tuli kuin turkin hihasta: aivokalvontulehdus! Välittömästi ambulanssi!

Ensihoitajat sanoivat että joooo, tuota joillekin panadol aiheuttaa tota päänsärkyä, että se ei vaan sovi sulle ja ota sen sijaan buranaa. Päänsärky hävisi vartissa

Pojalla oli kaula turvoksissa. Soitin terveysneuvontaan. "LÄÄKÄRIIN VÄLITTÖMÄSTI!!, kuulostaa lymfoomalta (syöpä)". Lastenklinikalla: "Turvonnut rauhanen ja 5 päivän antibioottikuuri".

Vitun terveysneuvonta.

[/quote]

Ne on kyllä ihan kujalla. 

[/quote]

Puhelindiagnooseja onkin niin helppo tehdä. Eiköhän heillä ole ohjeistus, missä tilanteissa kannatta ottaa varman päälle ja neuvoa potilas näytille terveyskeskukseen tai sairaalaan. Mua ei sieltä ole kertaakaan kehotettu edes neuvolaan soittamaan, aina vain seurailemaan tilannetta.

[/quote]

No itse soitin terveysneuvontaan saatuani "kohtauksen", jossa päätä särki, sanat katosivat päästä, puhuin ja kirjoitin höpöjä ts. käänsin kirjaimia sanoissa ja en muistanut miten sanat kirjoitettiin. Itkin ja olin tosi huolissani. Kohtaus meni kuitenkin tosi nopeasti ohi. Terveysneuvonnasta sanoivat että eipä sille enää voi mitään tehdä, kun on mennyt jo ohi ja soita ambulanssi jos toistuu (oli todella leipiintyneen oloinen akka puhelimessa). No ei ole onneksi toistunut ja olen menossa neurologin tutkittavaksi.

Oman kokemukseni perusteella en kyllä enää luota terveysneuvontaan, jäi niin pska maku suuhun tuosta.

Vierailija
66/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
67/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli muutama vuosi sitten kova stressi, kun kaikenlaisia terveysongelmia ilmaantui, joille ei löytynyt mitään syytä. En esim. saanut kahvinkeittimen pannun kantta auki, vaikka 2-3 pannullista päivässä keitän. Ei vaan kertakaikkiaan onnistunut. Nolotti ihan. Unohdin myös sellaisia tapahtumia, jotka muut perheenjäsenet muistivat hyvin, ei mitään mielikuvaa tullut itselleni.

Stressi oli tuolloin kova, eli kaipa tuollainen voi stressistäkin johtua. Myöhemmin, kun terveysongelmat selvisivät (borrelioosi ja autoimmuunisairaus), tällaiset muistamattomuusjutut jäivät pois.

Vierailija
68/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:13"]

Toivottavasti ei mitään ms-tautia! Olen joo yksin täällä, mies tulee tunnin sisällä toivottavasti. Puhuin ääneen itsekseni ja ihan tavalliselta kuulostaa. 

ap

Niin, kiitos kun juttelette mun kanssa. Tulee rauhallisempi olo, vaikka muisti ei vielä olekaan palautunut.

[/quote]

Ei kyllä kuulosta miltään Ms-taudin ensioireilta, olisikohan joku etsinyt googlesta? Näköhermon tulehduksen tunnistaa melko selvästi ja lihaksissa sen huomaa alkuvaiheessa. Tuollainen muistihäiriö liittyy paljon lähemmin moneen muuhun.

t. Puolisollani MS jo yli 15 vuotta.

Vierailija
69/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ristus mitä diagnooseja :-)
Ihan normaali aivoblokki johtuu väsymyksestä, stressistä ym. Sitten jos useammin viikossa alkaa tutut asiat unohtumaan niin ottaa yhteyttä lääkäriin.

Vierailija
70/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten jotkut fiksut ovatkin jo täällä maininneetkin niin stressi, väsymys, liian monta rautaa tulessa tilanne..kaikki tommonen vaikuttaa aivojen toimintaan!
Multa on todella pahan stressin aikana kadonnu päästä sanoja iso liuta, unohtelin hyvinkin tuttuja asioita (mm. missä meillä kotona on kahvin purut!!!), en nukkunut viikkoon kuin tunnin pari per yö, puhuin totaalisen höpöjä ihmisille ympärilläni yms yms. Menin päivystykseen, lekuri anto muutaman diapamin mulle ja jo seuraavana päivänä kun heräsin 15 tunnin yöunien päätteeksi niin olin kuin uudesti syntynyt. Itkin ilosta kun olin saanut nukutuksi todella hyvin reiluun kuukauteen ja olin niin iloinen kun muistini alkoi taas pelaamaan normaalisti ja elämä parani kerta heitolla!
Eli kyllä ap, stressi ja väsymys voi aiheuttaa tuommoista kaikkea!

Vierailija
71/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten menee ap? Mulla on monta kertaa käynyt niin, että olen yhtäkkiä unohtanut jotain itsestään selvää. Mm. oman puhelinnumeroni, miten mikroa käytetään, pankkikortin tunnusluvun jne. Sellaisia juttuja, jotka yleensä osaa / muistaa automaattisesti. Sitten säikähtää kun ei yhtäkkiä osaakaan! Ja paniikissa ei sitten ainakaan takuulla muista. Myös stressi ja väsymys aiheuttaa tuollaista.

Vierailija
72/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon unohtanut toisen nimeni..

Vierailija
73/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi tarkka muisti ja opin ulkoa vaikka mitä nimerosarjoja ja vieraan kielen sanoja ilman sen kummempaa yrittämistä. Toisaalta olen tosi huono muistamaan kasvoja ja nimiä.

Oon huomannut, että jos kerran jään miettimään jotain asiaa, mulle jää päähän vaan se "ongelma" muttei ratkaisua. Esimerkiksi sukumme mökki on syrjässä monen pikkutien ja risteyksen takana. Aina kun ajan sinne, tulen samaan risteykseen ja tiedän, että joka kerta mietin tässä samassa paikassa, pitikö ajaa oikealle ja vasemmalle. Vaikka ajaisin mökille neljä kertaa kesässä, edelleen mieleen jää vaan se ihmetys eikä oikea reitti.

Minusta on myös äärimmäisen vaikeaa, jos joku asia pitää ilmaista eri tavalla tai eri tilanteessa kuin yleensä. Eli puhelimen PIN-koodin näpyttelee automaattisesti, mutta jos joku kysyy sitä, ei osaa kertoa. Ja pahimmassa tapauksessa se kysyminen juuri aiheuttaa sen hämmennyksen, eikä koodia osaa sen jälkeen näpytelläkään, kun sitä on ikään kuin miettinyt liikaa.

Vierailija
74/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on terveysneuvonta? Kunnan terveyskeskuksen ajanvaraus/päivystys/sairaanhoitajako?

Vierailija
75/81 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, miten voit?

Vierailija
76/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:04"]

Olen myös unohtanut pankkikortin tunnarin sekä mikron käytön hetkellisesti. T. Se joka ei osannut laittaa pakkia päälle ja jonka elämä on ollut todella stressaavaa

[/quote]

minä myös unohdin tunnusluvun kun maksoin kahdet peräkkäiset ostokset samalla kortilla. ekat ostokset meni ihan ok, sitten toiset (ehkä 2-3 tavaraa) ja hupsista saatana, enpä muistanut enää kortin tunnuslukua.

Vierailija
77/81 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitähän ap:lle kuuluu?

Vierailija
78/81 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon unohtanut yhtäkkiä pankkikortin tunnuksen, oman puh.nron, syntymäajan. Enkä muistanut näitä pariin tuntiin. Pelottavaa oli... Mut hetkelliset muistihäiriöt (amnesia) voi tulla stressistä ja väsymyksestä.

Vierailija
79/81 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivokasvain.

Vierailija
80/81 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:11"]

Aivokasvain.

[/quote]