Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mulle tapahtui? Joku aivohäiriökö?

Vierailija
05.12.2014 |

Nyt ahdistaa. Yhtä äkkiä en osaa käyttää meidän dvd-soitinta. Sama ollut monta vuotta ja en vaan osaa nyt. Enkä muista mun sähköpostin salasanaa, vaikka käytin sitä tänään viimeksi. Yritin jo monta väärää, mutta ei vaan tule oikea mieleen.

Olen yksin kotona ja olisin katsonut elokuvan. Nyt vaan panikoin, miksi nämä kaksi asiaa on ikäänkuin hävinnyt mun päästä!

Kommentit (81)

Vierailija
21/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on käynyt niin että en kerran osannut laittaa autosta pakkia päälle... Asia jonka olin tehnyt satoja kertoja hävisi yhtäkkiä päästä :( mä luulen että kyse on ihan stressistä mutta soita vaikka terveysneuvontaan Niinkuin joku ylempänä neuvoi.

Vierailija
22/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa vielä soittaa. Odotan että mies tulee työmatkalta kotiin ja katsoo onko tuossa dvd:ssä joku vika, kun ei toimi niinkuin ennen. Salasanaa se ei kyllä selittäisi :(

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:47"]

Mulla on käynyt niin että en kerran osannut laittaa autosta pakkia päälle... Asia jonka olin tehnyt satoja kertoja hävisi yhtäkkiä päästä :( mä luulen että kyse on ihan stressistä mutta soita vaikka terveysneuvontaan Niinkuin joku ylempänä neuvoi.

[/quote]

Sterssiä on kyllä ollut tosi paljon. Ehkä tämä johtuu siitä. Pystyn kyllä hymyilemään. Kävin katsomasta peilistä.

ap

Vierailija
24/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistatko syntymäaikasi ja osoitteesi? Se oli kans joku testi

Vierailija
25/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressi ja migreeni. Mulla ei tule migreenistä päänsärkyä vaan samat oireet kuin aivohalvauksesta ja voi kestää useamman päivän.

Vierailija
26/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:52"]

Muistatko syntymäaikasi ja osoitteesi? Se oli kans joku testi

[/quote]

Muistan molemmat. Tosi outo ja pelotava tunne

ap

Vierailija
27/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:53"]

Stressi ja migreeni. Mulla ei tule migreenistä päänsärkyä vaan samat oireet kuin aivohalvauksesta ja voi kestää useamman päivän.

[/quote]

Toivottavasti jotain tämöistä eikä vakavampaa. Miehen pitäisi tulla yhdeksän aikoihin, toivon että sitten helpottaa.

ap

Vierailija
28/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ää, yritä nyt vaan rentoutua. Lepää hetki ja koita uudelleen. Mulle käynyt joskus niin, etten oo muistanut pankkikortin tunnuslukua automaatilla, vaikka just olin maksanut ostokset kaupassa pinillä.

Vierailija
29/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli kuumetta ja kurkku kipeä. Olin käynyt lääkärissä ja saanut antibiootit ja jotain yskänlääkettä ja panadolia olin ottanut. Alkoi jumalaton päänsärky, joka jatkui ja jatkui. Soitin terveysneuvontaan. Diagnoosi tuli kuin turkin hihasta: aivokalvontulehdus! Välittömästi ambulanssi!

Ensihoitajat sanoivat että joooo, tuota joillekin panadol aiheuttaa tota päänsärkyä, että se ei vaan sovi sulle ja ota sen sijaan buranaa. Päänsärky hävisi vartissa

Pojalla oli kaula turvoksissa. Soitin terveysneuvontaan. "LÄÄKÄRIIN VÄLITTÖMÄSTI!!, kuulostaa lymfoomalta (syöpä)". Lastenklinikalla: "Turvonnut rauhanen ja 5 päivän antibioottikuuri".

Vitun terveysneuvonta.

Vierailija
30/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Nosta molemmat kädet ilmaan 2. Yritä hymyillä 3. Sano lyhyt ja yksinkertainen lause. Jos joissakin edellä mainituista on ongelmia niin tällöin nopeasti puhelua 112. Kyseessä voi olla tällöin aivohalvaus. 

Vierailija
31/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:58"]

Ää, yritä nyt vaan rentoutua. Lepää hetki ja koita uudelleen. Mulle käynyt joskus niin, etten oo muistanut pankkikortin tunnuslukua automaatilla, vaikka just olin maksanut ostokset kaupassa pinillä.

[/quote]

Kiitos, mutta olen jo koittanut tätä. Tai no en ehkä varsinaisesti rentoutunut kun on ihan kireänä koko viikon stressistä. Toivon, että pian nämä "palautuu" päähän

ap

Vierailija
32/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:58"]

Mulla oli kuumetta ja kurkku kipeä. Olin käynyt lääkärissä ja saanut antibiootit ja jotain yskänlääkettä ja panadolia olin ottanut. Alkoi jumalaton päänsärky, joka jatkui ja jatkui. Soitin terveysneuvontaan. Diagnoosi tuli kuin turkin hihasta: aivokalvontulehdus! Välittömästi ambulanssi!

Ensihoitajat sanoivat että joooo, tuota joillekin panadol aiheuttaa tota päänsärkyä, että se ei vaan sovi sulle ja ota sen sijaan buranaa. Päänsärky hävisi vartissa

Pojalla oli kaula turvoksissa. Soitin terveysneuvontaan. "LÄÄKÄRIIN VÄLITTÖMÄSTI!!, kuulostaa lymfoomalta (syöpä)". Lastenklinikalla: "Turvonnut rauhanen ja 5 päivän antibioottikuuri".

Vitun terveysneuvonta.

[/quote]

Ne on kyllä ihan kujalla. 

Vierailija
33/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ensin voi mennä hetkeksi ajatukset lukkoon, sitten alka siitä paniikki ja pian on yhtäaikaa ajatukset lukossa ja paniikissa.

Ajelin kerran krapulassa autoa ja yhtäkkiä huomasin että en osannut kääntää musiikkia pienemmälle. Panikoin kaksi sekuntia. Sitten skarppasin ja käänsin volanupikasta. Loppumatka meni pienessä ahdistuksessa ja itsetarkkailussa "osaankohan kääntää tuostakaan", onkohan tää aivoveritulppa jne.

Vierailija
34/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:00"]

1. Nosta molemmat kädet ilmaan 2. Yritä hymyillä 3. Sano lyhyt ja yksinkertainen lause. Jos joissakin edellä mainituista on ongelmia niin tällöin nopeasti puhelua 112. Kyseessä voi olla tällöin aivohalvaus. 

[/quote]

Nämä kaikki onnistuu. Yritin myös arvioida käsien puristusvoimaa ja sekin tuntuu samalta kummassakin. Naaman toinen puoli on jotenkin tunnoton, mutta olen parkunut täällä, niin ehkä siitä voi johtua.

ap

Vierailija
35/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös unohtanut pankkikortin tunnarin sekä mikron käytön hetkellisesti. T. Se joka ei osannut laittaa pakkia päälle ja jonka elämä on ollut todella stressaavaa

Vierailija
36/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla myös ms-taudin oireita unohtaa yhtäkkiä kaikki tuttu. Mutta silloin tulee kyllä ajan kanssa muitakin ongelmia.

Vierailija
37/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yksin kotona, siis ei lapsia? Soita jollekin ja varmista, että puheesi on normaalia. Aivohalvauksessa voi ilmetä afasiaa eikä potilas välttämättä itse ymmärrä, ettei hänen tuottamansa puhe ole normaalia.

Vierailija
38/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:03"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:00"]

[/quote]

Nämä kaikki onnistuu. Yritin myös arvioida käsien puristusvoimaa ja sekin tuntuu samalta kummassakin. Naaman toinen puoli on jotenkin tunnoton, mutta olen parkunut täällä, niin ehkä siitä voi johtua.

ap

[/quote]

Eli aivohalvauksen voi siis melko varmasti sulkea pois. Voisikohan kyseessä olla jokin verenkiertohäiriö

Vierailija
39/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:06"]

Oletko yksin kotona, siis ei lapsia? Soita jollekin ja varmista, että puheesi on normaalia. Aivohalvauksessa voi ilmetä afasiaa eikä potilas välttämättä itse ymmärrä, ettei hänen tuottamansa puhe ole normaalia.

[/quote]

Tuskin silloin onnistuisi järkevien lauseiden tuottaminen kirjallisestikaan.

Vierailija
40/81 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ei mitään ms-tautia! Olen joo yksin täällä, mies tulee tunnin sisällä toivottavasti. Puhuin ääneen itsekseni ja ihan tavalliselta kuulostaa. 

ap

Niin, kiitos kun juttelette mun kanssa. Tulee rauhallisempi olo, vaikka muisti ei vielä olekaan palautunut.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän seitsemän