Pettääkö mies
Okei eli ollaan oltu reilu vuosi yhdessä, kummallakin on omat asunnot. Aiemmin vietettiin paljon aikaa hänen asunnollaan mutta viime aikoina poikkeuksetta mun luona ja mulla on ollut vähän olo että en ole yllättäen enää tervetullut hänen luokseen vaikka hän itse sanookin että viihtyy vain yleisesti paremmin mun kotona. No, pari viikkoa sitten mentiin illanvietosta yllättäen hänen luokseen (hän veti överikännit ja jouduin taluttamaan hänet kotiin). Seuraavana aamuna kun petasin sänkyä niin löysin sieltä irtoripsitupsun joka ei ollut minun. Kysyin asiasta mieheltä, joka vastasi olevansa täysin tietämätön miten se on sinne päätynyt ja arveli syyksi taannoisia kotibileitä joissa oli naispuolisia juhlijoita mukana, ja koska hän ei ollut imuroinut juhlien jälkeen niin tupsu on luultavasti kulkeutunut jaloissa sänkyyn.
Tämän lisäksi mies ei osaa kontrolloida alkoholinkäyttöään, eli usein esim tavalliset afterworkitkin menee överiksi kun ei osaa jättää juomista vain muutamaan (myös kaikki työkaverit on samanlaisia). Tämän seurauksena illat venyvät pitkiksi ja useimmiten lopettaa yhtäkkiä vaan vastaamatta viesteihin ja ilmoittelee itsestään sit seuraavana päivänä puolenpäivän aikoihin (sanoo siis että oli niin humalassa että unohti katsoa puhelinta tai sitten sammui).
Mies on pettänyt aiempaa tyttöystäväänsä useamman kerran (on itse avoimesti kertonut mulle). Mä yritän kovasti luottaa siihen kun hän sanoo että mitään ei ole tapahtunut, mutta koen hieman epäkunnioittavana kun hän tuntuu vähättelevän mun tunteita liittyen tähän asiaan ja kuvitteli että asia kuitataan mun mielestä sillä että hän sanoo miten asia on. Ihmettelee että miten nyt vieläkin haluan keskustella siitä miltä nämä kommunikaatiokatkokset ja irtoripsilöydökset mielestäni viittaavat samaan suuntaan.
Mitä ajatuksia tämä teissä herättää? Onko mahdollista että hän puhuu totta ja kuvittelen vaan omia?
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Alitajuntasi tai intuitiosi varoittaa luottamasta.
Se ei kuitenkaan ole useimmilla ihmisillä mikään kristallipallo. Varsinkin huonosta itsetunnosta kärsivät ihmiset näkee uskottomuutta helposti kaikkialla ja tulkitsee kaiken itselleen epäedullisella tavalla.
Pettää. Sammumisen hyvä selitys kun muilla teillä. Ja tietysti aina silloin kotona?
Se pettää sua viinapullon kanssa, ei naisen.
Kaikki pettää, jos tilaisuus tulee. Jos ei nyt niin sit joskus toiste. Fakta homma.
Vierailija kirjoitti:
Jos pettää, niin sulla peiliin katsomisen paikka. Jos mies on suhteessa onnellinen, hän ei petä.
Höpöhöpö. Osa ihmisistä on patologisia tapapettäjiä ja yksinkertaisesti kykenemättömiä tyytymään yhteen kumppaniin.
mutta koen hieman epäkunnioittavana kun hän tuntuu vähättelevän mun tunteita liittyen tähän asiaan ja kuvitteli että asia kuitataan mun mielestä sillä että hän sanoo miten asia on. Ihmettelee että miten nyt vieläkin haluan keskustella siitä miltä nämä kommunikaatiokatkokset ja irtoripsilöydökset mielestäni viittaavat samaan suuntaan.
Tunteiden vähättely on toki hanurista ja mies voisi olla varmasti tahdikkaampi, mutta tuo on sellainen asia mistä on vaikea rakentavasti keskustella ellei ole todella edistyneitä tunne- ja keskustelutaitoja.
Mies on vastannut kysymyksiisi. Sinua epäilyttää silti, ja haluat keskustella samasta asiasta lisää. Tuo menee helposti jankkaamiseksi, ja totta kai mies turhautuu, koska on kertonut sinulle, mutta sinä et usko ja haluat keskustella. Mitä keskusteltavaa siinä on? Voit sanoa että haluat uskoa, mutta sinusta tuntuu pahalta. Mutta jos jatkat miehen tenttaamista niin se loukkaantuu, eikä se voi itse asiassa tehdä mitään muuta kuin sen minkä on jo tehnyt. Aika mahdotonta sen on todistella muuta.
Minua on mustasukkainen mies vaatinut "keskustelemaan" sen epäilyistä ja se oli todella inhottavaa. En ollut tehnyt mitään, mutta mies otti sen aina vaan uudestaan puheeksi. Mitä muuta olisin voinut enää tehdä oman version kertomisen lisäksi?
Vierailija kirjoitti:
Kaikki pettää, jos tilaisuus tulee. Jos ei nyt niin sit joskus toiste. Fakta homma.
Tutkimusten mukaan 50% ihmisistä pettää joskus. Väitätkö, ettei ne loput 50% saa koskaan tilaisuutta?
Tuollainen jatkuva kyseenalaistaminen on todella ahdistavaa. Mies on kertonut sinulle miten se hänen mielestään meni. Jos sinulla on uusia jatkokysymyksiä mihin et ole saanut vastausta, kysy pois. Jos ne keskeiset asiat ovat vaan sitä että kysyt edelleen miksi ei vastaa kun on juomassa, miksei halua olla sen kotona, mikä se ripsihomma on, niin tuo on pelkkää jankutusta.
Mies on kertonut sinulle oman versionsa. Se on osittain päätös, luotatko vai et.
Miesystäväsi on alkoholisti. Se on jo hyvä syy lopettaa suhde. Ne valehtelee lähes kaikesta.
Vierailija kirjoitti:
mutta koen hieman epäkunnioittavana kun hän tuntuu vähättelevän mun tunteita liittyen tähän asiaan ja kuvitteli että asia kuitataan mun mielestä sillä että hän sanoo miten asia on. Ihmettelee että miten nyt vieläkin haluan keskustella siitä miltä nämä kommunikaatiokatkokset ja irtoripsilöydökset mielestäni viittaavat samaan suuntaan.
Tunteiden vähättely on toki hanurista ja mies voisi olla varmasti tahdikkaampi, mutta tuo on sellainen asia mistä on vaikea rakentavasti keskustella ellei ole todella edistyneitä tunne- ja keskustelutaitoja.
Mies on vastannut kysymyksiisi. Sinua epäilyttää silti, ja haluat keskustella samasta asiasta lisää. Tuo menee helposti jankkaamiseksi, ja totta kai mies turhautuu, koska on kertonut sinulle, mutta sinä et usko ja haluat keskustella. Mitä keskusteltavaa siinä on? Voit sanoa että haluat uskoa, mutta sinusta tuntuu pahalta. Mutta jos jatkat miehen tenttaamista niin se loukkaantuu, eikä se voi itse asiassa tehdä mitään muuta kuin sen minkä on jo tehnyt. Aika mahdotonta sen on todistella muuta.
Minua on mustasukkainen mies vaatinut "keskustelemaan" sen epäilyistä ja se oli todella inhottavaa. En ollut tehnyt mitään, mutta mies otti sen aina vaan uudestaan puheeksi. Mitä muuta olisin voinut enää tehdä oman version kertomisen lisäksi?
Olen eri, mutta tämä pätee siinäkin tilanteessa että mies todella on pettänyt. Hän on kertonut kalavaleensa jo kerran ja turhautuu kun sitä pitää jankuttaa. Hän kokee, että hänen tarinansa voisi ihan yhtä hyvin olla totta, ja loukkaantuu siitä että kokee ettei häntä uskottaisi vaikka hän puhuisi totta (vaikkei puhu). Näitäkin nähty.
Petä takaisin. Pääset vähintään tasoihin, mahdollisesti voitolle.
Taas keksitty tarina aloituksena.
Hohhoijaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen eri, mutta tämä pätee siinäkin tilanteessa että mies todella on pettänyt. Hän on kertonut kalavaleensa jo kerran ja turhautuu kun sitä pitää jankuttaa. Hän kokee, että hänen tarinansa voisi ihan yhtä hyvin olla totta, ja loukkaantuu siitä että kokee ettei häntä uskottaisi vaikka hän puhuisi totta (vaikkei puhu). Näitäkin nähty.
No vattu daa, älähän tiiä, mut pointti on se ettei asiasta keskustelu yleensä johda enää mihinkään muuhun kuin miehen turhautumiseen, valehteli se tai ei. Jos pettää, se ei sitä myönnä.
Ei se petä koska tiedät temput. Pettyisit jos olusit väärässä
Ainahan se mies jollain tasolla pettää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan 50% ihmisistä pettää joskus. Väitätkö, ettei ne loput 50% saa koskaan tilaisuutta?
Siitä 50%:sta kolmasosa ei tunnusta pettäneensä, kolmasosa ei vielä ole pettänyt ja kolmasosa ei koskaan saa tilaisuutta. Jos kysymyksen asettaa hieman toisella tavalla (koskettaa molempia sukupuolia): montako seksikumppania sinulla on ollut elämäsi aikana niin niitä jotka rehellisesti kuolinvuoteellaan vastaavat että "yksi" on todella harvassa. Tuolta pohjalta joku papin aamen tai maistraatin tuomarin edessä annettu lupaus paljoa paina. Joku vuosi ollaan uskollisia mutta sitten on taas haku päällä. Näin biologia toimii. Sorry.
Kyylää sen puhelinta, se auttaa aina.
Mä olen aiemmin ollut vuosia yhdessä alkoholistin kanssa ja siitä ei tässä suhteessa ole kysymys, mutta ilman muuta riskikäyttäytymisestä. Hänen juominen ei ole millään lailla eskaloitunut tässä vuoden aikana vaan on pysynyt samana. Mutta koska olen joutunut päättämään yhden parisuhteen alkoholinkäytön vuoksi, siksi olen ottanut asian puheeksi hänen kanssaan ja tietää että en tule jatkamaan suhdetta ilman että käyttö kohtuullistuu.