Kysymys miehille
Jokainen mies luonnollisestikin haluaisi itselleen kauniin naisen, mutta kauniita naisia on rajallinen määrä ja kaikkien miesten rahkeet ei heihin riitä. Minua kiinnostaisi kuulla miesten ajatuksia niistä suhteista, joissa on joutunut tyytymään naiseen, koska ei saanut sellaista kuin halusi. Kysyn tätä siksi, että olen aina tiennyt, etten ole niin hyvännäköinen, että minuun voisi ihastua tai minua kohtaan voisi tuntea mitään ja olen jo vuosia miettinyt, että kokeilisinko tällaista suhdetta, jossa ei siis miehellä mitään tunteita olisi. Mikä minua estää, on se, että netissä saa lukea, kun miehet puhuu niin hirveän rumasti naisista, jotka ei ole kauniita ja olen miettinyt, että ajattelisiko se mies sitten minusta koko ajan niin? Millaista se on miehelle ja mitä te ajattelette siitä kumppanista, joka ei ole niin viehättävä, kuin jonka olisitte halunnut? Etsittekö samalla koko ajan parempaa? Oletteko naiselle katkeria, koska hän ei ole tarpeeksi kaunis? Kannattaako naisen edes harkita tällaiseen suhteeseen ryhtymistä?
Kommentit (98)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:58"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:54"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:50"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:48"]
Ei ulkonäöllä ole mekkitystä kun kiinnotumisvaiheessa. Sitten kun tutustuttu, niin se on yhdentekevää. Kyllä ne kauniitkin rupsahtaa.
[/quote]
Miksi miehet sitten vaihtaa naisensa nuorempaan ja nätimpään, jos vain saa tilaisuuden?
[/quote]
Tiedän legendan, mutta en tunne ketään joka olisi tehnyt näin. Ehkä silloin kun naisilla ei ollut kodin ulkopuolista elämää ja olivat miehestä riippuvaisia, näin tapahtui enemmän. Nykyäänhän tilastojen mukaan naiset ovat huomattavasti miehiä useammin aloitteellisia erotilanteissa.
[/quote]
Itse asiassa se on vain tilastoharha, joka johtuu siitä, että vaikka mies häipyisi, hän yleensä jättää käytännönjärjestelyt naisen hoidettavaksi.
Minä tunnen vaikka kuinka paljon pareja, joissa mies on jättänyt heti, kun joku nuorempi on hiukan vikitellyt.
[/quote]
Joo, joku harha taitaa tässä olla, mutta ei tilasto- sellainen
Taitaa olla sun päässäsi ystäväiseni :-)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:52"]
"Ihan herttaista, mutta todellisuudessahan miehet on ihan uskomattoman kriittisiä ja ilkeitä naisten ulkonäkövikoja kohtaan. Oikeasti, ainoastaan kauniin naisen kannattaa aloittaa suhde, muilla on edessään melkoinen helvetti. Ellei ole niin onnekas, että on lesbo. "
- Mistä moinen kyynisyys? On todennäköisesti totta, että miehen on helpompi ihastua kauniiseen naiseen, mutta eikö se mene myös päinvastoin? - Naisen on helpompi ihastua komeaan mieheen? - Toisaalta nykymieheltä saatetaan odottaa, siinä missä naiseltakin useita eri taitoja ja ominaisuuksia, mutta edelleen sitä, että on ennenkaikkea m-i-e-s. Kuinka moni mies voi esimerkiksi haaveilla avoimesti siitä, että ollsipa minulla nainen joka kävisi töissä ja minä voisn, sitteni jäädä hoitamaan kotia ja kasvattamaan lapset ja hoitamaan huushollia; olla ts. kokopäiväinen koti-isä. Ja naisen palkka olisi niin suuri, että miehelle, naisen palkalla katettava osa kattaisi, myös miehen omat harrastukset; ystävien kanssa shoppailut ja tapaamiset, ilman että miehen tarvitsisi kantaa huonoa omaa tuntoa valinnastaan. Mies nyt olisi jäänyt kotiin niinkuin vuosikymmeniä, etten sanoisi tuhansia ovat monet naiset tehneet ja luottaen siihen, että näin he saavat koko perheelle -ei vain itselle- suurimman arvostuksen ja hyvän olon. Ja tämä valinta, tai pelkkä kotiäitydestä haaveilu on ollut aivan hyväksyttyä. Kun taas pelkästään naisen varaan heittäytyvää miestä saatetaan pitää edelleenkin vähintäänkin vässykkänä, jota ei arvosta sen paremmin naiset kuin muutkaan miehet. Oletus on, että miehen tulee keinolla tai toisella tuoda kodin ulkopuolelelta tuloa ("ansioita") ja turvata naisen että viimekädessä, myös perheen toimeentulo.
Eikö tämä edellä mainittu asetelma näy osaksi myös kun "lokeroimme" ja tai yksinkertaistamme homoj ja/ tai lesbo -pareja kun saatamme sortua ajatteleaan, että kumpikohan heistä on se feminiisempi, joka todennäköisemmiin kantaa vastuun kodin ylläpidosta ja kumpi on "se" karskimpi, joka tuo enempi leipää pöytään kodin ulkopuolelta. Kaksi yhtä karskia ja raavasta homoa tai lesboa nyt ei vain voi olla, kun heteroparejaan ei voi olla. Mutta heteropareissa oletus arvo on, että' se on aina, tai hyvin ja erinomaisen usein mies, joka on se, jonka oletetaan turvaavan perheen toimeentulon ja nainen voi sanoa kirkkain silmin, että hän hoitaa ja pyörittää täysipäiväisesti kotia. Lapsiakaan ei hän halua viedä päiväkotiin kun hän tietää, mikä heille (lapsille) on alati paras paikka ja sehän on tietysti puuhata yhdessä äidin kanssa. Mitä jos mies sanoisi saman? Tai voisko hän perustaa perheen itseään parikymmentä senttiä pidemmän jääkiekkoilijanaisen kanssa?
[/quote]
Puhut kuin se olisi joku palvelus naisille. Jos naiset olisi siitä samaa mieltä, kaikki naiset olisi edelleen siellä kotona hellan ja nyrkin välissä ja mies tienaisi rahat.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:01"]
Ei ulkonäöllä ole mekkitystä kun kiinnotumisvaiheessa. Sitten kun tutustuttu, niin se on yhdentekevää. Kyllä ne kauniitkin rupsahtaa.
[/quote]
Miksi miehet sitten vaihtaa naisensa nuorempaan ja nätimpään, jos vain saa tilaisuuden?
[/quote]
Tiedän legendan, mutta en tunne ketään joka olisi tehnyt näin. Ehkä silloin kun naisilla ei ollut kodin ulkopuolista elämää ja olivat miehestä riippuvaisia, näin tapahtui enemmän. Nykyäänhän tilastojen mukaan naiset ovat huomattavasti miehiä useammin aloitteellisia erotilanteissa.
[/quote]
Itse asiassa se on vain tilastoharha, joka johtuu siitä, että vaikka mies häipyisi, hän yleensä jättää käytännönjärjestelyt naisen hoidettavaksi.
Minä tunnen vaikka kuinka paljon pareja, joissa mies on jättänyt heti, kun joku nuorempi on hiukan vikitellyt.
[/quote]
[/quote]
Sitä paitsi, vaikka nainen ottaisi eron, ei se tarkoita, ettei syy ole miehessä. Miehet kuitenkin edelleen on huomattavasti useammin uskollisia, kuin naiset.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:25"]Vai ei miehet arvostele naisia... Taitaa olla taas palstan neitsytpojat vauhdissa, joiden mielestä miehet ei koskaan tee mitään pahaa. Oikeasti jokainen parisuhteessa ollut nainen on saanut kuulla sellaisia ulkonäkökommentteja mieheltään, että oksat pois. Ellei sitten oikeasti ole kaunis. Minulla on muuten serkku, joka oli nuorena malli ja hänenkin poikaystävänsä löysi vaikka mitä arvosteltavaa. Arvosteli vielä muiden edessä, kusipää kun oli. Onneksi on nyt entinen poikaystävä. [/quote] Mä en ole koskaan poikaystäviltäni kuullut rumia kommentteja kropastani. Edellinen ei kommentoinut hyvä eikä pahaa ja nykyinen kehuu. Ja ihan tavallinen olen. Sellanen suomalainen siideripissis toki normaalipainossa mutten mitenkään timmi/hyväihoinen tai mitää..hiuksetki ohuet lirpanat vaan. Todellakaa ei kaikki miehet kaikis suhteis vaan hauku ja arvostele. Pahiten mua on veljet arvostellu jokka on kommentoinu mahaa "puolet pois niin on hyvä" :D
[/quote]
Minä kuulin kerran poikaystäväni, johon olin ihan umpirakastunut, sanovan kavereilleen, että olen ihan vitun ruma, mutta hyvätissinen. Itsetuntoni ei oikeasti koskaan toipunut siitä kommentista.
Toinen poikaystävä kerran sanoi, ettei "voinut koskaan kuvitella, että päätyisi minun kaltaiseni naisen kanssa yhteen". Jotain kohteliaisuutta odottaen kysyin, että miten niin ja mies sanoi, että hän aina haaveili kauniista naisesta. :D Joo, mitäs siihenkään sitten voi sanoa...
En nyt tiedä, oliko nuo varsinaisesti arvostelua, vai rehellisyyttä, mutta olisi saanut jäädä sanomatta.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:03"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:01"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Sitä paitsi, vaikka nainen ottaisi eron, ei se tarkoita, ettei syy ole miehessä. Miehet kuitenkin edelleen on huomattavasti useammin uskollisia, kuin naiset.
[/quote]
Siis pitäisi tietysti lukea, että uskottomia...
Ei ulkonäkö ole keskimäärin miehille sentään noin tärkeä. Empatia, ystävällisyys, iloisuus, leikkisyys ja älykkyys paljon tärkeämpiä ominaisuuksia. Netissä keskustelu polarisoituu ja ihmiset provosoituvat. Nettikeskustelut eivät edusta laajemmin miesten näkemyksiä. T. Mies +30
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:07"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:25"]Vai ei miehet arvostele naisia... Taitaa olla taas palstan neitsytpojat vauhdissa, joiden mielestä miehet ei koskaan tee mitään pahaa. Oikeasti jokainen parisuhteessa ollut nainen on saanut kuulla sellaisia ulkonäkökommentteja mieheltään, että oksat pois. Ellei sitten oikeasti ole kaunis. Minulla on muuten serkku, joka oli nuorena malli ja hänenkin poikaystävänsä löysi vaikka mitä arvosteltavaa. Arvosteli vielä muiden edessä, kusipää kun oli. Onneksi on nyt entinen poikaystävä. [/quote] Mä en ole koskaan poikaystäviltäni kuullut rumia kommentteja kropastani. Edellinen ei kommentoinut hyvä eikä pahaa ja nykyinen kehuu. Ja ihan tavallinen olen. Sellanen suomalainen siideripissis toki normaalipainossa mutten mitenkään timmi/hyväihoinen tai mitää..hiuksetki ohuet lirpanat vaan. Todellakaa ei kaikki miehet kaikis suhteis vaan hauku ja arvostele. Pahiten mua on veljet arvostellu jokka on kommentoinu mahaa "puolet pois niin on hyvä" :D
[/quote]
Minä kuulin kerran poikaystäväni, johon olin ihan umpirakastunut, sanovan kavereilleen, että olen ihan vitun ruma, mutta hyvätissinen. Itsetuntoni ei oikeasti koskaan toipunut siitä kommentista.
Toinen poikaystävä kerran sanoi, ettei "voinut koskaan kuvitella, että päätyisi minun kaltaiseni naisen kanssa yhteen". Jotain kohteliaisuutta odottaen kysyin, että miten niin ja mies sanoi, että hän aina haaveili kauniista naisesta. :D Joo, mitäs siihenkään sitten voi sanoa...
En nyt tiedä, oliko nuo varsinaisesti arvostelua, vai rehellisyyttä, mutta olisi saanut jäädä sanomatta.
[/quote]
_poika_ ystävä todellakin. Muna ehkä just ja just sukukypsään kallistumassa, mutta aivot valovuosien päässä minkäänlaisesta kypsyydestä.
Lisäksi vähämielisyydestä kertoo se, että alkaa olla tytön kanssa, josta ei ole kiinnostunut. Kaikenlaisia kehitysvammaisia tekin huolitte, ei voi kuin harmitella.
Minulla tulee aina mieleen näistä keskusteluista jossa naiset tilittää ja väittää, että ulkonäkö on kaikki kaikessa ja sentakia ei saada miehiä, että siellä kirjoittelee katkera, huonosta itsetunnosta kärsivä ja vittumaisen luonteen omaava nainen. Hän on keksinyt tekosyyksi itselleen, että kaikki miehet ovat vain pinnallisia ja ulkonäkö on ainoa asia mikä merkitsee.
Ajatelkaa mikä totaalinen turn off on nainen joka on sekä ulkoisesti ja sisäisesti ruma. Kuitenkin paljon voisi tehdä sen sisäisen rumuuden eteen, jos halua löytyy.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:12"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:07"]
[/quote]
[/quote]
_poika_ ystävä todellakin. Muna ehkä just ja just sukukypsään kallistumassa, mutta aivot valovuosien päässä minkäänlaisesta kypsyydestä.
Lisäksi vähämielisyydestä kertoo se, että alkaa olla tytön kanssa, josta ei ole kiinnostunut. Kaikenlaisia kehitysvammaisia tekin huolitte, ei voi kuin harmitella.
[/quote]
Jälkimmäinen tapaus oli yli 30, ensimmäinen... 24 tai 25. Ei ihan poikia siis.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:14"]
Minulla tulee aina mieleen näistä keskusteluista jossa naiset tilittää ja väittää, että ulkonäkö on kaikki kaikessa ja sentakia ei saada miehiä, että siellä kirjoittelee katkera, huonosta itsetunnosta kärsivä ja vittumaisen luonteen omaava nainen. Hän on keksinyt tekosyyksi itselleen, että kaikki miehet ovat vain pinnallisia ja ulkonäkö on ainoa asia mikä merkitsee.
Ajatelkaa mikä totaalinen turn off on nainen joka on sekä ulkoisesti ja sisäisesti ruma. Kuitenkin paljon voisi tehdä sen sisäisen rumuuden eteen, jos halua löytyy.
[/quote]
Millä sitten selität sen, että minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada ystäviä, miehistäkään, jos olen niin hirveä ihminen, kuin väität? Valehteleeko siis kaikki tuntemani ihmiset minulle halutessaan viettää aikaa kanssani? Varmaan osaat sitten myös kertoa miksi?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:18"]
[/quote]
Millä sitten selität sen, että minulla ei ole koskaan ollut vaikeuksia saada ystäviä, miehistäkään, jos olen niin hirveä ihminen, kuin väität? Valehteleeko siis kaikki tuntemani ihmiset minulle halutessaan viettää aikaa kanssani? Varmaan osaat sitten myös kertoa miksi?
[/quote]
Ehkä olet liian nirso ja kyllä vittumaisilla ja luonnhäiriöisillä naisilla sekä miehillä on myös ystäviä. Samankaltaiset ihmiset viihtyvät ehkä paremmin keskenään, jonkun aikaa. Mutta se, että pitäisi jatkuvasti katsella seurustelusuhteessa jotain kusipäätä vaatiikin jo aika paljon sietokykyä.
Noh, minä voin todistaa ap:n väitteen vääräksi. Olen erittäin kaunis, tai etenkin nuorempana olin. Miehet ihastuivat minuun ulkonäköni takia ihan hirveästi, esim. lukiossa suosituimmat pojat, baarissa komeimmat miehet osoittivat kiinnostustaan jne. Mutta kun tutustuivat minuun, niin dumppasivat heti. Olen tosi ujo ja tylsä ihminen.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:10"]
Ei ulkonäkö ole keskimäärin miehille sentään noin tärkeä. Empatia, ystävällisyys, iloisuus, leikkisyys ja älykkyys paljon tärkeämpiä ominaisuuksia. Netissä keskustelu polarisoituu ja ihmiset provosoituvat. Nettikeskustelut eivät edusta laajemmin miesten näkemyksiä. T. Mies +30
[/quote]
Komppaan. Ja kummastuttaa myös eräiden oletus, että kauniissa naisessa on automaattisesti myös nuo yllämainitut ominaisuudet.
T. Toinen Mies
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:23"]
[/quote]
[/quote]
Ehkä olet liian nirso ja kyllä vittumaisilla ja luonnhäiriöisillä naisilla sekä miehillä on myös ystäviä. Samankaltaiset ihmiset viihtyvät ehkä paremmin keskenään, jonkun aikaa. Mutta se, että pitäisi jatkuvasti katsella seurustelusuhteessa jotain kusipäätä vaatiikin jo aika paljon sietokykyä.
[/quote]
Liian nirso? Koskaan en ole ketään torjunut, kun ei ole kukaan koskaan lähestynytkään.
Ja itseään on ehkä jäävi arvioimaan, mutta olen silti mielestäni ihan mukava ja ystävällinen ihminen, yritän ottaa muut huomioon ja puhua kivasti ja olla hauska. Kukaan ei ole täydellinen, mutta sen ainakin tiedän, etten ole mikään luonnehäiriöinen kusipää. Minua ei tietääkseni myöskään kukaan inhoa, joten varmasti olisin saanut siitä palautetta, jos olisin kamala ihminen.
Ja mistä ne miehet sen kusipäisyyteni edes tietäisivät, kun ei kukaan koskaan lähesty? Ymmärtäisin kommenttisi, jos minut olisi toistuvasti jätetty tai jos en koskaan pääsisi toisille treffeille, mutta kun en pääse edes ekoille treffeille.
Btw: oletko sinä parisuhteessa? Koska minä en koskaan sanoisi noin ilkeästi kenestäkään ihmisestä, kuin sinä juuri sanoit minusta. Jos halusit loukata, niin onnistuit kyllä.
Kauneuteen ei valitettavasti ole minkäänlaista kriteeriä näin miehen näkökulmasta. Esimerkiksi mä nuorempana tapailin yhtä hoikkaa ja kauniskasvoista muodokastakin blondia, hän oli niin itsevarma että kun olin hankkiutumassa hänestä eroon hän väitti suoraan etten tuu koskaan saamaan yhtä hyvännäköistä naista ja kun kerroin että oon ollu vähä isommanki tytön kans hän oli jotenki katkera ja että miten sä pystyit panee sellasta ja viel kertoo siitä. Naisilla on yllättävän usein luulo että mies on ulkonäön perässä ja tekevät ulkonäöstä jopa niin ison numeron ettei koko nainen kiinnosta. Mä esim. Omasta halusta valitsin xl naisen koska hänellä on itsetunto kohillaan ja on erittäinhyvää äiti ainesta. Sanoisin näin että naisrintamalla on miesten markkinat jos osaa olla fiksu ja pelata järkevää peliä, on hyvinpaljo miehestä kiinni...
Itse olen nainen ja käynyt läpi sen, miltä tuntuu olla oikeasti ruma miesten mielestä. Silloin on näkymätön tai korkeintaan joutuu miesten kritiikin kohteeksi - sen jälkeen kun ne on saaneet sen mitä halusivatkin, eli seksiä.
Nykyisin näytän paljon, paljon paremmalta joten vientiä riittää, mutten enää uskalla tehdä miesten kanssa mitään vakavampaa kun kuitenkin tietää, että tulee rupsahtamaan luonnollisen ikääntymisen takia ja miehet kiinnittää huomion taas siihen kauniimpaan (ja nuorempaan). Ulkonäöllä on vaan niin helvetinmoinen merkitys oikeasti ettei suurin osa sitä pysty edes myöntämään anonyymisti palstalla.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:31"]
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 20:23"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Liian nirso? Koskaan en ole ketään torjunut, kun ei ole kukaan koskaan lähestynytkään.
Ja itseään on ehkä jäävi arvioimaan, mutta olen silti mielestäni ihan mukava ja ystävällinen ihminen, yritän ottaa muut huomioon ja puhua kivasti ja olla hauska. Kukaan ei ole täydellinen, mutta sen ainakin tiedän, etten ole mikään luonnehäiriöinen kusipää. Minua ei tietääkseni myöskään kukaan inhoa, joten varmasti olisin saanut siitä palautetta, jos olisin kamala ihminen.
Ja mistä ne miehet sen kusipäisyyteni edes tietäisivät, kun ei kukaan koskaan lähesty? Ymmärtäisin kommenttisi, jos minut olisi toistuvasti jätetty tai jos en koskaan pääsisi toisille treffeille, mutta kun en pääse edes ekoille treffeille.
Btw: oletko sinä parisuhteessa? Koska minä en koskaan sanoisi noin ilkeästi kenestäkään ihmisestä, kuin sinä juuri sanoit minusta. Jos halusit loukata, niin onnistuit kyllä.
[/quote]
Ei ollut tarkoitus loukata, kaikkihan on vain spekulaatiota kun en tunne sinua, voit väittää anonyymina olevasi vaikka Prinsessa Madeleine. Se näissä keskusteluissa on isoin ongelma.
Oletko koskaan miettinyt itse tekeväsi aloitetta, tiedän että se kauhistuttaa ja voi olla jopa elämän kovin paikka, mutta parempi sekin kuin jäädä loppuelämäksi yksin, jos tuntuu että muut ei lähesty.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:09"]
Usko tai älä, niin muut seikat kuin ulkonäkö ovat naisessa miehelle tavattoman tärkeitä. Siis kun kyse on pitkäaikaisesta suhteesta. Ainakaan minulle mikään ulkonäkö ei pelastaisi, jos nainen olisi typerä tai vähälahjainen. Tai luonteeltaan sellainen, joka ei minua viehätä.
[/quote]
Ja kaikki paukuttaa innoissaan. Tällainen ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. Heikkolahjaisuus on ihan yhtä paljon syntymäominaisuus kuin ulkonäkö. Miksi "typeriä ja vähälahjaisia" saa syrjiä?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:09"]
Usko tai älä, niin muut seikat kuin ulkonäkö ovat naisessa miehelle tavattoman tärkeitä. Siis kun kyse on pitkäaikaisesta suhteesta. Ainakaan minulle mikään ulkonäkö ei pelastaisi, jos nainen olisi typerä tai vähälahjainen. Tai luonteeltaan sellainen, joka ei minua viehätä.
[/quote]
Ja kaikki paukuttaa innoissaan. Tällainen ei tee kenestäkään parempaa ihmistä. Heikkolahjaisuus on ihan yhtä paljon syntymäominaisuus kuin ulkonäkö. Miksi "typeriä ja vähälahjaisia" saa syrjiä?
[/quote]
Jos nainen laittautuu niin hän tekee sen mistä miellyttääkseen, ja kukapa mies ei olisi jossain määrin kiinnostunut helposta naisesta joka haluaa miellyttää miestä?
[/quote]
Ei nainen aina laittaudu miestä miellyttääkseen. Minäkin tykkään meikata ja laittaa hiuksia ja pukeutua nätisti, vaikka tiedän, etten voi saada ketään miestä. Se vain on minusta itsestäni kivaa. Ja työnikin on tietysti sellainen, ettei voi ihan seinästä reväistyltä näyttää.