syyskuussa inseminaatio
Aloitanpa uuden ketjun syyskuun inssiläisille. Meillä siis toka inssi oli viime kuussa ja nyt kp 2. Ensi viikon lopulla olisi tarkoitus katsoa munisten tilanne. Clomeilla mennään tämäkin kuukausi. Onko muita?
Kommentit (137)
...kaikki jäljellä olevat tähän pinoon monta plussaa :)! Pitäähän tähänkin pinoon joidenkin tuoda ne plussat :)!
Meri05:n tilanne on jännä. Toivotaan plussauutisia pian!
Älä vielä Janese luovu toiveista pms:n takia. niin monilla oireet muistuttavat kaikilta osin menkkaoireita, ettei vielä voi tietää :)...
Itsellä vuoto alkaa voimistua eli kai kp 1. Lekuri varattu ma 9.10, jolloin ultrataan. Ei kai muu auta kuin kohti uutta kiertoa ja uusia toiveita.
mutta vuotoa vaan ei näy!
kohta menee hermot, kun koko ajan on tunne, että nyt.... nyt....nyt!
pitääkö tässä ruveta rätti housuissa kulkemaan, jos oikein kunnolla holahtaa housuun!
Kyllä se vuoto sitten kuitenkin alkaa...tosi oudosti vaan. Ei ole tällaista ollut aikaisemmin (ja alkoi noilla tiputteluilla ennätysaikaisin!). Noh, aina ei voi voittaa, eli eikun eteenpäin vaan sano mummo lumessa.
HelinäKeiju, no jopas kestää vuodon alkaminen...kannattaisko testata uusiksi?
helinäkeiju75 - minäkin harkitsisin uuden testin tekemistä. mikä sinulla on kierronpituus normaalisti..? täällä on peukut pystyssä!
meri05 - vieläkö tiputtelee vai alkoiko vuoto ihan kunnolla? toivo ei ole mennyttä ennenkuin vuoto todella alkaa. toivotaan kuitenkin vielä plussaa.
itselleni ei muuta kuin pms:ää. ihan normaalit fiilikset. sikäli kuitenkin myönteiset, että ei potuta ihan kauheasti, toiveet mulla kuitenkin jo lokakuussa. mukavaa päivää kaikille!
täällä sitä puksutellaan, jo kp36 menossa.
mulla tänä vuonna kierrot olleet sitä 24-31 päivää. tosin edellisen inssin (tehtiin 19.5) jälkeen kierto oli 37 päivää, että samalla mallilla tämäkin kierto taitaa olla. jos, maanantaihin mennessä ei mensut ala, niin soittelen omalle lääkärille ja todennäköisesti testaan uudelleen.
koko ajan kuitenkin tunne, että alkaa, välillä mahasta vihlasee oikein kunnolla ja välillä ei ole mitään.
noh, katotaan vielä muutama päivä... uskon kyllä että sieltä ne mensut kurvaavat. silloin kun niitä vähiten odottaa...
Hei,
laitoin tämän tuonne ihan omana kysymyksenään mutta tässä tulee vielä:
Minulle on tehty kaksi inssiä luomukiertoon, joista ensimmäinen liian myöhään ja toinen liian aikaisin. Ajoitus on siis ollut huono molemmilla kerroilla. Nyt pohdittiin miehen kanssa, että pitäisikö kokeilla seuraava inseminaatio lääkeavusteisesti. Voisiko joku valaista, että mitä tuo lääkkeellinen käytännössä tarkoittaa? Minulla paljon munasoluja, ei kuitenkaan pco-vaivaa, päinvastoin suhteellisen säännöllinen kierto ja hormonitasot kohdillaan. Pelottaa vaan jos jotakin hormoneja täytyisi syödä/piikittää, että munasarjat ylireagoivat. Toisaalta lääkkeellisessä kierrossa inssin ajoitus on kai helpompi määrittää vai kuinka?
Enää ei oikeen jaksaisi " arpoa" että osuuko inssi seuraavalla kerralla paremmin kohdilleen, ekalla kerrallahan munis oli irronnut jo vuorokautta ennen kuin inssi tehtiin, ja tällä kerralla munis irtosi pari päivää inssin jälkeen.
Mitenkäs täällä piinistelijöillä on fiilikset ja oireet?
Pitää varmaan kohta perustaa uusi ketju lokakuulaisille. Täällä kp 3 ja stressaan, miten saisi inssin ajoitettua oikein...
musta alkaa tuntua siltä, että tää ajoituksen pähkääminen stressaa niin paljon että luomukonstein olis helpompi onnistua, jos ja kun stressaaminen vaikeuttaa hedelmöittymistä.. onko sulla vauvaprojekti jotain reissuja tiedossa vai mietitkö ihan tuota samaa kuin minäkin eli muniksen irtoamista ja inssin ajoitusta?
Ilmakin on just sopivan harmaa tähän maanantai aamu fiilikseen. Viikonloppukin meni kotihommien merkeissä - pesin ikkunoita koko viikonlopun. Toisaalta ihan hyvä että on puuhaa, ettei ihan koko ajan mieti tätä tilannetta, mutta kylläpä sitä siinä tekemisen lomassakin kerkeää piinailemaan.
Janese ja vauvaprojekti pähki tuota ajoitusta. Toisaalta itselleni tuntui nyt kun tuo inssi tehtiin lääkkeellisenä, että ajoitus ainakin oli kohtuullisen helppo hallita. Niin no niin helppo kun se vaan voi olla. Mulla oli kontrolliultra torstaina, jolloin lääkäri sanoi, että munikset on sopivan kokoiset, että irrotuspiikin voi pistää (eli perjantaina inssi). Jos olisi ollut vähän hilkulla olisi määrännyt jarrupiikin viikonloppuun, jolloin irrotuspiikki olisi pistetty maanataina ja tiistaina inssi. Tosi tieteellistä hommaa, mutta kontrolloitua.
Omassa navassa on pp10. Eilen ja tänä aamuna tuntui sellaista pakotusta häpyluulla ja -huulilla. Mitään muuta edes oireen poikasta ei ole - joten tuokin " oire" voi olla ihan mitä vaan. Minulle lääkäri sanoi, että pp12-13 voisi testata... Sehän olisi tämän viikon ke tai to. Huh huh! Mullahan pitää vielä tuo Terolut kuuri menkat varmasti poissa siihen saakka kun niitä syön. Taitaa joutua elämänsä ensimmäisen raskaustestin tekemään - tosin negan pelko on aika vahva.
Hauskaa maanantaita kaikille!
Leia
Mietin ajoitusta oikeastaan sekä matkan kannalta että muuten. Mulla ois parin päivän työmatka Suomessa ensi viikolla. Toisaalta pohdin ajoituksen onnistumista ja Pregnylin antamista oikeaan aikaan, jos ne siittiöt elävät niin hirveän vähän aikaa. Mihin aikaan (siis paljonko ennen inssiä) teille muille on Pregnyl annettu? Olen kyllä samaa miettinyt kuin Janesekin eli mitä jos munis päättää irrota pari tuntia piikin jälkeen. Silloin menee varmasti pieleen, kun pitää pidättäytyä ennen kolme päivää. Mun mies on alkanut uskoa, ettei noista insseistä ole mitään hyötyä, ja että kotikonsteilla olisi suurempi onnistumisen mahdollisuus.
LeiaK:lla on jännät päivät. Toivottavasti tuo mainitsemasi oire olisi raskausoire! Parin päivän kuluttua pääset sitten testaamaan!
Eilen oltiin miehan vanhemmilla kylässä ja puhuttiin erään sukulaisen lapsista. Miehen vanhemmat päivittelivät, että on keinotekoisesti tehty se ensimmäinen, ja että toinen tuli sitten itsekseen (6v toisen jälkeen), kun oli vaan liikaa yrittämistä ensimmäisen kohdalla. Naureskelivat vielä jostain seminologeista. Eivät tiedä meidän tilanteesta. Arvatkaa ottiko päähän! Yleensä ovat todella mukavia ja " sivistyneitä" , joten yllätti puheet. Aika vaikea kertoa heille tästä asiasta, kun asenne on tuollainen.
Tulin jättämään hyvästit tälle pinolle, eli eipä onnistunut inssi. Tsemppiä teille muille, toivottavasti edes joku onnistuisi.
Vauvaprojekti, olettepas joutuneet kuulemaan typeriä kommentteja...minä en varmaan kertoisi edes mitään, jos asenne on tuollainen. Meillä ei anoppi ja appi tiedä hoidoistamme mitään, eli eivät tiedä miten meidän lapset ovat alkunsa saaneet. He ovat vaan sellaisia, että ei kannata mitään puhua, ja mitäs se heille kuuluisikaan. Suunnilleen kaikki muut lähi-ihmiset sitten kyllä tietävätkin.
Janese, mulla on samat mietteet, että paremmin onnistuisi varmaan luomuna, kun ajoitus on vaikeaa, ja sitten meillä on vielä näköjään välillä ainakin siittiöongelmaakin. En kyllä aio pettyä enkä haaskata rahojani enää uudelleen insseihin. Mutta teillä se vois varmaan olla kokeilemisen arvoista se lääkkeellinen inssi. Onnea jatkoon!
meri05 - voi itku, olen pahoillani puolestasi. onko teillä vielä jatkosuunnitelmia, ivf:ääkö seuraavaksi? en usko että mekään mennään inssiin enää kuin max 2 kertaa, sen jälkeen heti ivf:ään.
vauvaprojekti - kurjaa että oot joutunut kuulemaan tollaista läppää. sitä yllättyy ja pettyy erityisen paljon silloin, jos sydämeltään sivistynyt ihminen puhuu moukkamaisesti tietämättä asiasta yhtään mitään. jotenkin sitä osaa paremmin varautua, jos joku ei-niin-fiksu heittää tuollaisia kommentteja. me ei olla juurikaan hoidoista kerrottu, koska en jaksa raportoida kenellekään epäonnistumisista. toisaalta jos hoitojen avulla saadaan lapsi/lapsia niin jälkeenpäin voidaan kertoakin.
myös mun mieheni on alkanut epäillä, että menee vaan turhaa aikaa ja rahaa noihin insseihin. erityisesti toissakierrolla meillä ei ollut mitään mahkuja onnistua, kun ovis tapahtui jo v-loppuna ja meidän piti pidättäytyä maanantain inssiä varten. on vaikeaa hyväksyä näitä inssi-negoja erityisesti kun ne näyttävät pitkälti johtuvan surkeasta ajoituksesta.
leiak - toivotaan että sinä toisit plussan tähän pinoon!
Onpa ikävä kuulla vauvaprojektin appivanhemmista. Teidän täytyy tässä tilanteessa nyt vaan sivuttaa kaikki tuollaiset kommentit. Ja Janeselle kyllä suosittelen sitä Pregnyliä, itse pistän sen kaksi päivää ennen inssiä.
Omaa napaa eli alavatsaa, pp10: järkyttävät alavatsakivut viikonloppuna. No tietty toivo alkoi nostaa päätään. Koskaan aikaisemmin ei oo ollu tollasta. Tänään ei enää mitään kipuja, ja tissikipukaan ei oo enää niin voimakasta. Plääh.... Kun ei koskaan tiedä, johtuvatko ne esim. lääkityksestä. Alkaa nää viimeiset päivät olla niin epätoivoisia. Mami@:lla oli kai samankaltaisia oireita? Entä nyt, miten voit? LeiaKn kanssa mennään samoissa piinapäivissä.
Päivät käy jo vähiin.Kyllä vaan tuntuu,että menkat alkaa huomenna.Tissit ei ole enää kipeet,ehkä vähän.Alavatsalla on painon tunne.Mutta välillä menkkajomotustakin.Milloin ilpo78 meinaat testata? Minä varmaan torstaina,jos on enää tarvetta.
Voi että tämä on raskasta tämä piinailu. Pitkään pitkään aikaan en enää ole tällä tavoin piinaillut, mutta nyt jotenkin on kyllä ladannut varmasti ihan liikaakin odotuksia tälle hoidolla.
Inhottavaa joutua kuuntelemaan noita letkautuksia vauvojen tekemisestä ja hoidoista. Mitenhän ihmiset ei osaa ajatella, että se samainen tilanne saattaa kosketaa ihmistä yllättävän lähellä ja kannattaisi kommentoida hyvin varovasti. Mutta näitä hölösuita aina löytyy ja niiden kanssa on jotenkin pärjättävä. Voimia vauvaprojektille siis jatkohoitoihin ja toivottavasti appivanhemmilta tämä kerta oli vain lipsahdus ja kommentit loppuvat siihen.
Ilpon kanssa tosiaan mennään tasa tahtia. Taitaa olla samanlaiset " oireetkin" . Itsellänikin sunnuntaina tuntui kaikenmoisia viiletelyitä, mutta eilisen aikana ne sitten hälvenivät. Mitä lienee olleet - mistä näistä tietää. Millois on testauspäivä? Minä ajattelin testata viimeistään torstaina, ihan niinkuin mamikin. Tosin mulla nyt menkat ei ala ennenkuin terolutit lopetan, joten testata täytyy jokatapauksessa.
Mitenhän selviäisi vielä pari päivää??
Leia
Kiitos teille kaikille myötätunnosta ja lohduttavista sanoista. Ihana, että ymmärrätte, miltä saattaa tuollainen tuntua. Tuntuu, että sanat satuttavat enemmän, kun kyseessä on läheinen ihminen.
Nyt on monilla jännät paikat. Monien teidän oireet sopivat äskettäin raskautuneeseen ystävääni. Pari päivää ennen pp 14 rintojen arkuus loppui kokonaan, vatsassa vihlaisi kerran kovemmin, tuntui menkkamaisia kipuja. Sitten taas oli vähän rinnat kipeät, kun oli pari päivää myöhässä ja hän testasi plussan. Teillä on siis kaikki mahdollisuudet. Peukut ja varpaat pystyssä teidän puolestanne.
Tuokaa paljon plussia tähän pinoon, Ilpo78, mami@, LeiaK ja Janese ja muut piinisläiset!
Janese, joo ivf:ään mennään, mutta vasta alkuvuodesta. Nyt pidetään taukoa, ja ehkä pari kiertoa pelkillä clomeilla.
Peukkuja kaikille piinailijoille!!!!
on mieli niin totaalisen maassa. Jotenkin on menkkamainen olo, ei kipuja, mutta muuten omituista oloa alavatsassa ja pääkopassa. Ja huono olo niinkuin ennen kuksuja.Tuntuu siltä, ettei jaksais enää yhtään tätä. toivotaan, et jos mensut on alkaakseen, niin tulisivat edes jo huomenna. Sillä jos tulevat oikeaan aikaan, joudun tekemään muutoksia tulevaan reissuun, eli sekin on yksi iso plääh. Mut jos eivät tule, testaan siis perjantaina. Mutta tuskinpa sinne edes päästään.
Ei tarvinnut odottaa torstaihin.Menkat alkoi noin tunti sitten kunnolla vuodolla.Tämä oli meidän viimeinen inssi.Tammikuussa mennään varmaan ivf:n,jos ei tule sitä ennen luomuylläriä.Toivon muille teille edes plussaa tähän ketjuun.
Kiitos kannustuksesta, siitä kun kerroit kaverisi tapauksesta. Nyt on vuotanut vähän enemmän, mutta kuitenkin niukasti, ja kivut ovat eilisiä vähäisemmät. Ah, mitä piinaa ;), olen kyllä piinailun mestari! Mutta, ei auta muu kuin ottaa vastaan mitä tulee (ja alkaa keräilemään rahaa...jos vaikka vaihtais Fertinovaan, missä on hiukan halvempaa, noin niinkun tulevaa IVF:ää ajatellen).