Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muistatko, milloin lakkasit leikkimästä?

Vierailija
05.12.2014 |

En muista itse tarkalleen milloin tämä olisi tapahtunut, mutta joku leikkihän se on viimeinen oikea leikki ollut.

Muistan vaan sellaisia asioita, että joskus ala-asteaikana puhuin koulussa jostain leluistani, jolloin luokan koviksen kysyivät että vieläkö sä leikit?? Tätä ennen en ollut edes tullut ajatelleeksi että kaikki luokkakaverini eivät leikkisi. Tämä oli ehkä joskus 10-vuotiaana. Tästä eteenpäin en enää kertonut leikeistäni (leikin täyttä häkää nuorempien siskojeni kanssa sekä itseni kanssa saman ikäisten naapurin lasten kanssa), ja luulen että aika moni muukin leikki vielä, vaikka koulussa tuolloin esitti muuta. Aidosti leikit varmaan loppuivat siinä 12-vuotiaana, kun tilalle tuli harrastuksia ja "hengailua" kavereiden kanssa leikkien sijaan.

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin olin 12/13 v. Silti tuntui jo silloin että joutuu kasvamaan liian nopeasti..

Vierailija
2/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hmm. Mulla on pari vuotta nuorempi sisko, joten sen kanssa tuli leikkittyä myöhempään, kuin ehkä muutoin. Olisikohan viimeiset leikit ollut joskus 4-5 lk.?

Nyt sitten kun yrittää lasten kanssa leikkiä, niin huomaa ettei vaan enää osaa :( Tai siis, ei tunnu yhtään samalta ja yhtä aidolta. Jotenkin surullista, vaikka kaikillehan niin varmaan käy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se kuudennella luokalla oli. Tein kirjahyllyyni sellaista ponitallia, mutten sitten osannut enää leikkiä sillä.

Vierailija
4/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista itsestäni, mutta omat lapseni (kaikki poikia)ovat lopettaneet kunnon mielikuvitusleikkien leikkimisen n. 12 vuotiaana, eli vähän ennen murrosikää.

Vierailija
5/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä lopetin leikkimisen tosi aikaisin! Mielenkiinto vaihtui mm piirtämiseen ja urheiluun. Kirjoitin jopa päiväkirjaan ekalla luokalla parhaasta kaverista, että "en jaksa aina olla sen kanssa, kun se vaan haluaa leikkiä hevosta ulkona" :D

Vierailija
6/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 10-11-vuotiaana. Leikkiminen ei vain enää huvittanut, ja vähitellen lopetin sen.

Vierailija
7/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni 15-vuotiaana eli aika myöhään, hehe! Muistan kun tein barbeille päiväkodin kuten ennenkin, mutta en sitten halunnutkaan leikkiä sillä. Piirtäminen ja tarinoiden kirjoittaminen jatkuivat ja jatkuvat vieläkin. (Olen 25 nykyään)

Kaverit lopettivat leikkimisen joskus 10-vuotiaana. Sitten vain pelattiin tietokoneella ja katsottiin elokuvia...

Vierailija
8/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

10-11 vuotiaana...jotain mielikuvitujuttui oli viel vähän aikaa 12 vuotiaana mut sillon en kyl enää nukeil yms leikkiny :D

Vierailija
9/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen melko varma että muistan sen viimeisen kerran, olen mies. Oli kesä ennen 7-luokalle menoa 90-luvulla ja olin ollut aina innokas leikkimään sellaisilla erilaisilla taistelufiguureilla, sotilailla. Olin siinä sitten kotona ja kun sade oli lakannut, päätin mennä takapihalle leikkimään niillä ukoilla ja muistan että äitinikin kommentoi siihen jotain että, "ai vieläkö sä meet leikkimään?" Ja totesin vaan että joo, joo miksei? Menin sitten yksin niillä leikkimään, mutta kauaa en jaksanut, kun tuli fiilis että ei oikein innosta, jatkoin kuitenkin vielä hetken. Siinä oli jotain sellaista haikeutta, tiedostin jo siinä hetkessä että tämä saattaa olla nyt viimeinen kerta, olin menossa syksyllä yläasteelle ja se tuntui silloin vähän kuin askeleelta kohti aikuisuutta, se jännittikin. Se leikki oli vähän sellaista lapsuudesta kiinnipitämistä ja huomasin sen itsekin, eikä se ollut enää kovin kivaa se leikki, vaan aika väkinäistä. Sitten vain lopetin ja totesin mielessäni että, aikansa kutakin ja menin takaisin sisälle ja sanoin ettei mua oikein huvittanutkaan. Se hetki jäi minulla mieleen ja siihen ne leikit sitten tais jäädä, yläasteelle mentyä se oli sitten sitä kavereiden kanssa hengailua ja leffojen katselua ym.

Vierailija
10/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuudenteen luokkaan asti leikin barbeilla.

Vierailija
11/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa neljän aikaan lopetin tältä päivältä leikit. Sunnuntaina ajattelin mennä kummipojan kanssa leikkimään.

Vierailija
12/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Barbit järjestettiin piiloon ikuisiksi ajoiksi kotibileiden alta 6.luokalla eli 12-vuotiaana.

Vierailija
13/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lopettanut koskaan. Mutta minä olenkin taiteilija.

Vierailija
14/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

19 vuotta, 9 kuukautta ja 18 päivää vanhana. Pääsin tuolloin pois armeijasta.

Vierailija
15/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo lakannut vieläkään. 45v. Nukkekodit on intohimoni.

Vierailija
16/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taisi olla kans joskus kun siirryin kutoselta yläasteelle. Aika harva kaveri enää leikki mitään barbileikkejä 12-vuotiaan, muistan kun mietin että oonko jotenkin epänormaali :D Ja sit tehtiin yhden kaverin kanssa sopimus että me ei ainakaan lopeteta ikinä!

Vierailija
17/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lakannut vielä, enkä aiokaan!

Vierailija
18/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täytin 11 kesäkuussa ja meillä tehtiin remonttia koko kesä. Kun sitten syksyllä lelut otettiin takaisin esiin laatikoista, minua ei enää kiinnostanut leikkiä. 

Muistan lapsena ajatelleeni, että olisi ihan kamalaa tulla aikuiseksi, kun ei saa enää leikkiä. :)

Vierailija
19/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9.v

Vierailija
20/26 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:50"]

En ole lakannut vielä, enkä aiokaan!

[/quote]