Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat huutonet /tori-kokemuksesi

Vierailija
05.12.2014 |

Pakko jakaa, kun olen niin hämilläni. Huomasin torissa n kk sitten minua kiinnostavan ilmoituksen, jossa oli useita huonekaluja myynnissä. Olisin ollut niistä muutamasta nojatuolista kiinnostunut, ja myyjäkin asui niin lähellä että olisin voinut ne autolla hakea. Hinta oli korkea (useita ilmoituksia ollut samoista tuoleista n 30-50 e, hän pyysi oli 300 e muta siinä oli muutakin mukana). Laitoin viestin että myisitkö pelkät tuolit, hän sanoi hinnan (yhä hyvin korkean) ja sanoi että myy sillä. Päätin ostaa korkeasta hinnasta huolimatta koska hän asui niin lähellä ja tarve oli minulla akuutti. Sovimme noutopäivää, ja hän antoi osoitteensa. Sitten kun lähetin hänelle viestin, jossa vastasin tulevani tiettyyn aikaan (hänen ilmoittamansa aika), hän vastasikin että ei ehkä myykään erikseen vaan myy muut huonekalut samalla ja hinta olisi tuo yli 300. Hän sanoi vielä miettivänsä asiaa. Vastasin että kurja juttu, olisin kyllä mielelläni tuolit ostanut. Ei vastausta.

Huomasin että hän laittoi ilmoitusta yhä uudelleen ja uudelleen ja useisiin eli myyntipalstoihin eli eivät menneet. Parin viikon kuluttua laitoin vielä viestin että mitä hän on nyt miettinyt, myisikö pelkät tuolit? Ja jollei, niin voin sitten ostaa koko setin (tuoleille hinta erikseen oli lähes sama kuin koko setille). Hän vastasi että tämä on viimeinen viesti mikä kirjoitan. En tahdo enää kuulkaa sinusta. Olet paha ihminen. lopeta heti viestien lähetys ja kotirauhan rikkominen. Viestissä oli useita huutomerkkejä, lakitekstin pätkiä yms. Täytyy sanoa että olen ala ällikällä lyöty. Ilmoitus on yhä netissä, samoin monta muuta hänen myymäänsä kohdetta (tyhjentää varmaan jotakin asuntoa) ja hän nostelee niitä yhä. Onko muulle sattunut vastaavaa?

Kommentit (129)

Vierailija
101/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:17"]

Sh vastaa :) en tietenkään silloin tinkinyt kun menin noutamaan. Kysyin onko mahdollista tinkiä, kun alunperin laitoin viestin. Hän vastasi että hän ei tingi yhtään, rahat menee hänen lapsilleen. Huvitti vaan se, kun mullakin on lapsia ja hänellä selvästi erittäin hyvä taloudellinen tilanne verrattuna minuun... No, mä annan myös hyväntekeväisyyteen paljon ja usein suoraan tarvitsevalle. Esim jos joku nuori äiti tulee multa ostamaan jotain, annan kaupan päälle muutakin. Ja autan myös joulupuu-keräyksien yms kautta. Mutta ehkä hänen lapset sit tarvitsivat joka pennin :D Ja astioita ostin häneltä.

[/quote]

Hän tekee omalla tavallaan. Mistä sinä tiedät, miten paljon hyväntekeväisyyttä hän harrastaa. Mutta bisneksessä ei tarvitse harrastaa hyväntekeväisyyttä. Bisnes on bisnestä ja hyväntekeväisyys on sitten erikseen. Sinun ei ole pakko ostaa mitääna aatelishuonekaluja, jos olet vähävarainen.

Vierailija
102/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 01:30"]

Möin edesmenneen isäni työkaluja (porakoneita ym.) Joku mies niistä oli kiinnostunut koska olivat merkiltään laadukkaita (dewalt, makita) ja ilmoitti tulevansa niitä ostamaan. Noh... Mies saapui paikalle ja tutki vehkeitä aikansa ja rupesi sen jälkeen raivoamaan miten häneltä on varastettu juuri samanlaisia työkaluja. Sanoin, että minulla on tallessa kaikki alkuperäiset salkut koneisiin, ohjekirjoja myöten ja suurimpaan osaan jopa kuitit. Sanoin myös, että voin toki pyytää poliisin paikalle selvittämään asiaa, mutta kummasti miestä ei enää kiinnostanutkaan enää nämä myynnissä olevat tavarat :D

[/quote]

Melkomoinen transferenssi... kyllä meitä on moneen junaan, kun näitä juttuja lukee.

Minä en taida uskaltaa myydä netin kautta mitään. Sen verran kahjoja tapauksia tuntuu olevan liikenteessä...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:57"]

#75:

Joo mutta jos nyt puhutaan 400€-10€ eli 2,5% alennuksesta, niin ei kyllä varmaan olisi kaatanut tuon Von Pihimyksen maailmaa.

Saahan sitä aina kysyä. Jankkaamaan ei pidäkkään jäädä - kenenkään.

Minä olen myös joidenkin tuotteiden kohdalla kieltäytynyt alentamasta hintaa, jonka olin jo laskenut niin alas, etten olisi edes kiinnostunut myymään, jos en saisi sitä hintaa (nyt puhutaan muutamien kymppien kaupoista). Yli satasen kaupoissa muutamat eurot ei ainakaan minulle merkitse mitään, vaikka köyhä olenkin. Ostajaa se pieni ale taas voi ilahduttaa paljonkin. Minusta on parasta kun ostotapahtuma päättyy molempien osapuolien hymyyn.

But maybe im just funny that way..

[/quote]

Mutta ehkäpä se von oli antanut jo hienovaraisia signaaleja sh:lle siitä, että hän ei todellakaan aio alentaa hintaa. Voneilla kun on tapana käyttäytyä hillitysti. Sitten kun ei mennyt perille, niin hän suuttui ja ilmoitti jämäkästi, että hinnanalennus ei todellakaan tule kyseeseen. Hän piti tavaroita arvossaan ja hänellä oli periaatteita. Minä arvostan sitä piirrettä ihmisessä. Sen sijaan sh oli kateellinen, kun hän olisi halunnut jotain vonin omaisuudesta itselleen, koska vonilla oli omaisuutta sh:n mielestä liikaa tai kyllin.

Vierailija
104/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 14:15"][quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 12:42"]Mitös olisitte itse tehneet vastaavassa tilanteessa? Ette olisi tinkineet?[/quote]

En olisi alunperinkään lähtenyt tekemään kauppaa ylihintaisista tuotteista.
[/quote]
No joo, olet oikeassa. Ei olisi varmaan pitänyt. Ajattelin vain tyhmänä että jos laitaa samalle tuotteelle monta kymppiä suuremman hinnan kuin muut, saattaisi muutaman euron antaa alennusta jos ostaa myyjältä useamman kohteen. Onhan huutonetissäkin nykyisin ehdota hintaa -nappi. Eikö sitäkään saisi käyttää? Mikään pakkohan ei myyjän ole alennusta antaa mutta eikö saa kysyä?

Vierailija
105/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:30"]

Mulla on yksi hyvin outo kokemus, mutta positiivisella tavalla. . Olin pakastinta vailla, käytettyä ja toimivaa, mutta halpaa. Löysin torista 40€ maksavan ihan ok pakastimen ja päätin sen ostaa. Laitoin myyjälle viestiä että koska sitä voisi tulla hakemaan, kun näin autottomana pitää pyytää autoa lainaan ainakin pari päivää ennen. Myyjältä tuli vastaukseksi että hän voi sen tuoda kotiin asti. . Seuraavaksi sitten kyselin että koskas toisi, että osaan pyytää kantoapua oikealle ajalle kun itse en voi mitään kantaa. Myyjä vastasi että hän voi tuoda ihan koska vaan, ja ottaa kantoapua mukaan niin mun ei tarvitse pyytää. . Tässä vaiheessa mua alkoi jo vähän pelottaa, ajattelin että sieltä tulee joku raiskari kun kuulosti niin oudolta. Sovittiin sitten kuitenkin aika, ja sieltä saapui myyjä (vanhempi mies) noin 30v poikansa kanssa, kantoivat koneen sisälle ja pyytämättä vielä asensivatkin paikoilleen. Kun parivaljakko käveli takaisin autolle tajusin että maksu oli unohtunut ja juoksin rahan kanssa perään. Myyjä heilautti kättään ja totesi että osta itsellesi jotain kivaa. . Eli sain siis ilmaiseksi pakastimen kotiin kuljetettuna ja paikoilleen asennettuna. Oli kyllä niin ihmeellinen tapaus että vieläkin mykistyttää :)

[/quote]

Minä voisin kuvitella isäni toimivan tuolla tavalla :)

Vierailija
106/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 23:37"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:21"]

No, mulla oli kans myyja joka oli von ja osoite erittäin kalliilla kadulla. Hän puhui mulle kesähuvilastaan ja kodinhoitajastaan kun suunnittelin noutoa. Senttiäkään ei tinkinyt eikä antanut yhtään juttua kaupan päälle, vaikka ostin häneltä useita eri kohteita yli 400 eurolla. Suuttui kun yritin tinkiä 10 euroa yhdestä huonekalusta, josta pyysi 260 e. Kaupat onneksi saatiin tehtyä vaikka olikin erittäin epämiellyttävä henkilö myös tavatessa. Mutta myi sentään minulle vaikka sukunimeni loppuu -nen ja olen maaltta. Sinänsä ehkä ärsytti myyjän ahneus, hänellä oli todella loistelias koko kerroksen asunto ym ja mä jouduin vuokraamaan pakun ja tuli selväksi että mulla rahat tiukalla. Olen sh ja vuorotöissä. Eikä voinut siis edes 10 e tinkiä...

[/quote]

sinähän tuossa iso moukka olet. Olit jo sopinut hinnan, miksi ihmeessä yrität tinkiä?

Sinun ja myyjän varallisuustilanteilla ei ole mitään merkitystä.

[/quote]

No jos tehdään isot monen tuotteen kaupat, niin ei tinkiminen moukkamaista ole. Monestihan ihan oikeissakin kaupoissa, kun tehdään isoja kauppoja, myyjä saattaa antaa alennusta.

Minä koitan aina olla reilu kaupoissa ja saan itsekin hyvän mmielen, jos ostaja kokee saaneensa hyän tavvaran edullisesti. Annan alennuksia älillä pyytämättäkin tai itse ostaessa olen saattanut pyöristää hintaa ylöspäin.

Olen itse köyhä YH, mutta ei minulla useinkaan rahatilanne ole muutamasta eurosta kiinni. Joskus on tosin on ja noilla rikkailla pihistelijöillä ei ole hajuakaan siitä minkälaista se on.  

Äitini aina sanookin, että köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostaankaan. Niin monien taapamieni ihmisten kohdalla totta tuo ja oikeasti ne ahneet menettävät elämästään paljon, kun keskittyvät laskemaan koko ajan etujaan, eivätkä koe antamisen iloa.

Jos jotain olen elämässä oppinut, niin sen, että loppupeleissä rahalla ei ole mitään väliä. Aidoilla, välittävillä ja rakastavilla ihmissuhteilla on.

[/quote]

Mistä sinä tiedät, miten paljon rikkaat antavat omastaan. He tekevät sen sillä tavalla kuin näkevät itse parhaaksi. Tinkiminen heidän arvostamistaan huonekaluista voi tuntua heistä loukkaukselle. Ei kukaan ulkopuolinen tiedä, miten paljon rakkautta ja ihmissuhteita kenenkin elämässä on, joten eipä ajatella pahaa kenestäkään. Ollaan iloisia rikkaidenkin puolesta ja annetaan heidänkin ihan vilpittömästi nauttia elämästään ja rakastaa ystäviään.

t. köyhä

Vierailija
107/129 |
01.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta pakko tulla avautumaan aiheesta viimeaikaisten kokemusten vuoksi. Olen aikaisemminkin torissa myynyt ja ostanut tavaraa ilman ongelmia, mutta nyt kun laitoin hiljattain useampia tuotteita myyntiin niin vasta valkeni miten sekopäinen paikka se onkaan. Eräs rouva tylytti kun en ensin suostunut hintaa laskemaan ja sitten olisi pitänyt hänelle lähettää (mielestäni ihan turhia) lisäkuvia kännykällä ja kuvia myös muista myytävistä tuotteista kun hän ei kännykällä pystynyt katsomaan niitä ja lopuksi myin muulle, ihan täyden hinnan maksavalle kun samantien antoi postiosoitteen ja pyysi tilinumeron. Olen pitänyt periaatteen, että ensimmäiselle tiedustelijalle myyn jos ilmoittaa olevansa kiinnostunut, mutta tässä tapauksessa vaikutti niin hankalalta että menin ja myin toiselle. Toinen tyyppi otti yhteyttä ja pyysi osoitetta, sovimme noudon. Otti myöhemmin yhteyttä eri kohteesta ja kun sanoin että voi samalla noudolla ottaa molemmat, niin ei enää tuntunut muistavan mitä oli tulossa hakemaan ja kysyi sen hintaa, vaikka ilmoituksessa oli. En näistä epämääräisistä viesteistä ottanut vielä opikseni, vaan pidin kiinni noudosta ja kysyin vielä edellisenä iltana tuleeko hän sillä järjestän omat menoni sen mukaan. Vastauksena lupasi tulla ja kappas ei tullutkaan, tunti noutoajan jälkeen tuli spostia että palataan asiaan, he lähtevät seuraavana päivänä matkalle. Henkilön omat ilmoitukset torissa olivat myös vähintäänkin outoja (mm. sadan euron verhoja 6 kpl, 2 m pitkä kukkanen 40 e ja "edullinen" 300 euron divaani), käytti ilmoituksissa eri nimiä eikä osannut käyttää isoja kirjaimia, saati pilkkuja. Sain myös hämärän puhelun käytetyistä naisten kengistä tiedustelevalta miespuoliselta henkilöltä ja treffiehdotteluja raksa-jaskalta?! Lisäksi kaveripyynnön facebookissa, törkeitä tinkauksia (ei olisi jäänyt mulle postikulujen jälkeen mitään käteen), kummallisia tiedusteluja ja vastaamatta jättämisiä. Toisille turhat yhteydenotot tuntuvat olevan vain häiriintynyt harrastus. Otinpahan opiksi, luotan epäilyksiini enkä laita numeroani enää julkiseksi. Pimeetä porukkaa!

Vierailija
108/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle hieman saman tyylinen, myös torissa. Sovimme jo noutopäivää, viestit olivat ystävällisiä (joskin iäkäs ihminen kyseessä, eli hieman höppänään tyyliin kirjoitettu). Sitten kun sovimme noutopäivää, hän yhtäkkiä jätti vastaamatta ja kun kysyin uudelleen tuli tuon tyyppinen kuin ap:lle, tosin ilman lakitekstiä ka haukkumista, mutta kirjoitti just noin että älä enää ota yhteyttä. Epäilen että on mt-ongelmia koska tosiaan olisin ostanut kohteen, joka on myynnissä vieläkin ja ihan täyteen hintaan...

Vierailija
109/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua mitä tyyppejä... Mulla ei mitään noihin vastaavaa. Oudoin on ehkä myyjä joka vastasi kysy myyjältä-kysymyksen (huutis) etä etkö osaa lukea. Jäi huuto tekemättä hänen kohteeseen....

Vierailija
110/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset ovat vaan niin ilkeitä nykyisin. onko torissa ylläpitoa?

Vierailija
111/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho, ei kyllä noin outoja juttuja ole tullut vastaan. Hyvin vähän olen kyllä noissa "asioinutkaan", mutta myydessäni tavaraa huomasin, että se mitä minä pidän outona on ilmeisesti monille täysin normaalia. Eli se, että ensin ollaan ostamassa tavaraa mutta kun noudosta pitäisi sopia niin ei vastatakaan enää mitään. Näitä oli liuta. Ja sitten sellaistakin, että on sovittu jo noutoajankohtakin mutta noutaja ei koskaan saavu paikalle eikä myöskään enää vastaa viesteihin. Mä en tajua missä ihmisten käytöstavat on, ihan fiksu ja asiallinen tyyppi oli tuo viimeksi mainittukin, kunnes sitten teki nuo yllätysoharit.

Vierailija
112/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa kurjaa! Torissa ongelma on palautesysteemin puute!

Vierailija
113/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torissa törmää just näihin ihmisiin, jotka lähettää viestin "onko tavara vielä myynnissä". Kun vastaan, että onhan se, en kuule tyypistä enää koskaan mitään. Ja tätä tapahtuu jokaisen myytävän tuotteen kohdalla... Siis mitä?! Henkilö ei ole kiinnostunut ostamaan, mutta haluaa silti tietää, olisiko tuote kuitenkin edelleen myynnissä. Huoh!

Vierailija
114/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 14:37"]

Torissa törmää just näihin ihmisiin, jotka lähettää viestin "onko tavara vielä myynnissä". Kun vastaan, että onhan se, en kuule tyypistä enää koskaan mitään. Ja tätä tapahtuu jokaisen myytävän tuotteen kohdalla... Siis mitä?! Henkilö ei ole kiinnostunut ostamaan, mutta haluaa silti tietää, olisiko tuote kuitenkin edelleen myynnissä. Huoh!

[/quote]

Joo näitä on kanssa tullut vastaan useampi :D Ja mä en siis ole edes montaa tavaraa siellä myynyt, että prosentuaalisesti ehkä joku 1/4 tai 1/5 on ihan "normaaleja" ostajia, jotka ovat oikeasti ostamassa eikä vaan aikaa tappamassa siellä.

5

Vierailija
115/129 |
02.04.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 19:03"]

Oudoin ja hauskin oli varmaan, kun myimme mieheni kanssa Torissa sohvaa. Sovimme etukäteen ostajan kanssa, että sunnuntaina kahden paikkeilla voi tulla meille hakemaan. Keski-ikäinen mies soitti ovikelloa kolme tuntia etuajassa klo 11, arvatkaa tuliko paniikki kun hengailtiin mieheni kanssa vielä alusvaatteissa ja olohuone oli kuin tornadon jäljiltä... Vetästiin vaan äkkiä päälle ekat vaatteet mitkä kaapista löytyi ja käytiin avaamassa ovi. Tuskin mies välitti sotkuista, onneksi oli aika rennon oloinen tyyppi. Naurettavinta oli kuitenkin se, että mies alkoi ihailla muitakin huonekaluja ja kysyi paljolla lähtee tämä pöytä, tämä kynttilänjalka, tämä koriste-enkeli jne. ei meinannut pokka pitää siinä tilanteessa. Ukko halusi kovasti ostaa myös herätyskellomme ja ties mitä muuta krääsää, mutta annoimme niitä ihan maksutta kaupan päälle -systeemillä. Sohvan hinta oli 100€ ja mies osti sen välittömästi, suorastaan tunki heti rahat käsiimme.

En tarkoita pahalla, mutta kyseessä oli varmaankin mieleltään hieman sairas henkilö. Mietimme mieheni kanssa myöhemmin, että paljonkohan krääsää tämä mies on mahtanut hamstrata kotiinsa jos meiltäkin olisi niin kovasti halunnut ostaa kaikenlaisia halpahalleista ostettuja tilpehöörejä ja tarjonnut niiden arvoihin ja laatuun nähden isoja summia. Kuten sanoin, annoimme niitä jonkin verran kaupan päälle. Hyvä vaan että sai nurkista pois ja ostaja oli todella tyytyväinen ja iloinen. Toivottavasti mieheltä ei keksitä huijata isoja summia rahaa tulevaisuudessa jos aikoo ostaa vielä Torin kautta jotakin ja toivon mukaan häntä ei käytetä ns. hyväksi asian tiimoilta.

[/quote]

Heh, tästä tuli vähän mieleen pappani, joka saattoi aikoinaan lähteä huutokauppaan ja palata sieltä kuorma-auton kanssa, kun oli heräteostoksina hommannut sohvakalustoja ym. isompaa rompetta. Ei hän sinänsä höppänä tai seniili ollut, ajatteli vain tekevänsä hyvät kaupat kun halvalla sai, vaikka mitään tarvetta tavaroille ei olisi ollutkaan.

Meillä taas kävi vähän huvittava mies noutamassa muoviset terassikalusteet, jotka lahjoitimme ilmaiseksi Torissa pois muuton tieltä.  Olimme pakanneet jo suurimman osan tavaroista, ja katsastettuaan kalusteet mies härräsi ympäri asuntoa kyselemässä, tarvitsemmeko enää sitä ja tätä tavaraa. Hänelle kelpasi hyvin mm. pari risaa taulua ja avoparvekkeella sateiden armoilla ollut roskainen matto. Toisaalta se oli ihan kätevää, muuten kamat olisivat menneet roskiin.

Vierailija
116/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua :D

Vierailija
117/129 |
07.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
118/129 |
05.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkimisestä tuli mieleen: myin 15 vaatteen vaatepaketin 5 eurolla. Eräs ostaja halusi ostaa paketissa olleen nahkatakin erikseen, kun muille ei ollut käyttöä. Voihan sen vaatepaketinkin ostaa kokonaan ja viedä loput vaikka UFFiin tai roskikseen? 5 € ei ole paha hinta vähän käytetylle nahkatakille...

noh, sain myytyä toiselle ostajalle.

Vierailija
119/129 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ensimmäinen ns. Hupimyyjä kokemus torista. Ärsyttää kun olisin mennyt katsomaan tuotetta ja olin aidosti kiinnostunut sen ostamisesta niin myyjä ilmoittikin muutaman viestin vaihdon jälkeen, ettei myykään tuotetta! Olin jo selvittänyt, että tuote sopii meille jne, en tingannut hintaa tms. Miksi myyjä tekee näin?

Vierailija
120/129 |
01.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää se, että myyjä ei vastaa yhtään mitään viesteihin. Olen kaksi kertaa ollut ostamassa torista eräät tuotteet, ja kummallakaan kerralla yhteydenottoon ei vastattu, vaikka tuote ei selvästikään ollut mennyt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kolme