Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat huutonet /tori-kokemuksesi

Vierailija
05.12.2014 |

Pakko jakaa, kun olen niin hämilläni. Huomasin torissa n kk sitten minua kiinnostavan ilmoituksen, jossa oli useita huonekaluja myynnissä. Olisin ollut niistä muutamasta nojatuolista kiinnostunut, ja myyjäkin asui niin lähellä että olisin voinut ne autolla hakea. Hinta oli korkea (useita ilmoituksia ollut samoista tuoleista n 30-50 e, hän pyysi oli 300 e muta siinä oli muutakin mukana). Laitoin viestin että myisitkö pelkät tuolit, hän sanoi hinnan (yhä hyvin korkean) ja sanoi että myy sillä. Päätin ostaa korkeasta hinnasta huolimatta koska hän asui niin lähellä ja tarve oli minulla akuutti. Sovimme noutopäivää, ja hän antoi osoitteensa. Sitten kun lähetin hänelle viestin, jossa vastasin tulevani tiettyyn aikaan (hänen ilmoittamansa aika), hän vastasikin että ei ehkä myykään erikseen vaan myy muut huonekalut samalla ja hinta olisi tuo yli 300. Hän sanoi vielä miettivänsä asiaa. Vastasin että kurja juttu, olisin kyllä mielelläni tuolit ostanut. Ei vastausta.

Huomasin että hän laittoi ilmoitusta yhä uudelleen ja uudelleen ja useisiin eli myyntipalstoihin eli eivät menneet. Parin viikon kuluttua laitoin vielä viestin että mitä hän on nyt miettinyt, myisikö pelkät tuolit? Ja jollei, niin voin sitten ostaa koko setin (tuoleille hinta erikseen oli lähes sama kuin koko setille). Hän vastasi että tämä on viimeinen viesti mikä kirjoitan. En tahdo enää kuulkaa sinusta. Olet paha ihminen. lopeta heti viestien lähetys ja kotirauhan rikkominen. Viestissä oli useita huutomerkkejä, lakitekstin pätkiä yms. Täytyy sanoa että olen ala ällikällä lyöty. Ilmoitus on yhä netissä, samoin monta muuta hänen myymäänsä kohdetta (tyhjentää varmaan jotakin asuntoa) ja hän nostelee niitä yhä. Onko muulle sattunut vastaavaa?

Kommentit (129)

Vierailija
81/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 21:04"]

tolkulla aikaa katua, vaan tulee huudettua juuri sitä minkä on valmis melkein samantien maksamaan... [/quote] no voi voi. Onneksi on muitakin ongelmia tällähetkellä miettiä kun huutonet myyjän pikku harmi kympistä.

[/quote]

Ihan vinkkinä. Ota riski, kanna vastuu siitä mitä sinä olet tehnyt, äläkä selittele. Sillä elämänasenteella voi käydä niin, että sulla on päivä päivältä vähemmän ongelmia. :)

Vierailija
82/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 12:42"]

Joo, tarve oli just silloin mulla. Ostin siksi häneltä kun en halunnut postitusta. Olinko sitten tyhmä kun yritin tinkiä ylihintaisilla tuotteista? Tinkiä siis aluksi, ennen kuin kaupat sovittiin. Mitös olisitte itse tehneet vastaavassa tilanteessa? Ette olisi tinkineet?

[/quote]

No itse en olisi ostanut niitä noilla hinnoilla. Olisin odottanut että saan haettua ne jostain muualta halvalla tai sitten suostunut postitukseen. Jos kyse oli jostain ikea-kalusteista niin niitä on tarjolla paljon. Eikä ne Ikeassakaan maksa paljoa uutena.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:04"]Hän pyysi törkeää ylihintaa muihin myyjiin verrattuna. Samaan aikaan oli myynnissä vastaavia samam sarjan osua esim 10 e kpl, hänellä kappalehinta 50 e.[/quote]

Miksi ihmeessä ostit häneltä ylihinnalla?? 

Vierailija
84/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 12:42"]Mitös olisitte itse tehneet vastaavassa tilanteessa? Ette olisi tinkineet?[/quote]

En olisi alunperinkään lähtenyt tekemään kauppaa ylihintaisista tuotteista.

Vierailija
85/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauran ihan vedet silmissä! Niin outoja tyyppejä olemassa!

Vierailija
86/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa puhelinta, ei mitään viimeisintä mallia. Laitoin viestin, että onko vielä myynnissä. Sain heti vastauksen, että on. Vastasin saman tien, että voisin tulla hakemaan, milloin voisi tulla. Ei vastausta. Parin päivän kuluttua laitoin uuden viestin, että saitko viestini. Ei kuulemma ollut saanut. Vastasin siihen, että tulisin hakemaan puhelimen. Ja taaskaan ei vastausta siihen viestiin. Annoin periksi.

Vierailija
87/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 15:45"]

No mulle kävi kans todella oudosti. Olin ostamassa torista erästä kohdetta ja myyjällä oli tiedossa että asun kauempana (maalla) ja hän Hki keskustassa. Viestittely oli täysin normaalia, ja olimme sopineet hinnan ja päivän jolloin noudamme, ja sitten hän yhtäkkiä laittoikin ettei haluakaan myydä tuotteitaan työläisille vaan vie ne sitten mieluummin kesähuvilalleen jos ei kukaan osta niitä suomenruotsalaiseen yläluokkaiseen kotiin (ja mainitsi pari kaupunginosaa joihin myy). Hänen sukunimessään oli von ja minulla tavallinen nen-loppuinen. Muuta tietoa hänellä ei asuinpaikkani lisäksi minusta ollut.

[/quote]

Tähän olis kuulunut vastata, että asia selvä teidän majesteettinne.

Vierailija
88/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:33"]

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:21"]

No, mulla oli kans myyja joka oli von ja osoite erittäin kalliilla kadulla. Hän puhui mulle kesähuvilastaan ja kodinhoitajastaan kun suunnittelin noutoa. Senttiäkään ei tinkinyt eikä antanut yhtään juttua kaupan päälle, vaikka ostin häneltä useita eri kohteita yli 400 eurolla. Suuttui kun yritin tinkiä 10 euroa yhdestä huonekalusta, josta pyysi 260 e. Kaupat onneksi saatiin tehtyä vaikka olikin erittäin epämiellyttävä henkilö myös tavatessa. Mutta myi sentään minulle vaikka sukunimeni loppuu -nen ja olen maaltta. Sinänsä ehkä ärsytti myyjän ahneus, hänellä oli todella loistelias koko kerroksen asunto ym ja mä jouduin vuokraamaan pakun ja tuli selväksi että mulla rahat tiukalla. Olen sh ja vuorotöissä. Eikä voinut siis edes 10 e tinkiä...

[/quote]

sinähän tuossa iso moukka olet. Olit jo sopinut hinnan, miksi ihmeessä yrität tinkiä?

Sinun ja myyjän varallisuustilanteilla ei ole mitään merkitystä.

[/quote]

No jos tehdään isot monen tuotteen kaupat, niin ei tinkiminen moukkamaista ole. Monestihan ihan oikeissakin kaupoissa, kun tehdään isoja kauppoja, myyjä saattaa antaa alennusta.

Minä koitan aina olla reilu kaupoissa ja saan itsekin hyvän mmielen, jos ostaja kokee saaneensa hyän tavvaran edullisesti. Annan alennuksia älillä pyytämättäkin tai itse ostaessa olen saattanut pyöristää hintaa ylöspäin.

Olen itse köyhä YH, mutta ei minulla useinkaan rahatilanne ole muutamasta eurosta kiinni. Joskus on tosin on ja noilla rikkailla pihistelijöillä ei ole hajuakaan siitä minkälaista se on.  

Äitini aina sanookin, että köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostaankaan. Niin monien taapamieni ihmisten kohdalla totta tuo ja oikeasti ne ahneet menettävät elämästään paljon, kun keskittyvät laskemaan koko ajan etujaan, eivätkä koe antamisen iloa.

Jos jotain olen elämässä oppinut, niin sen, että loppupeleissä rahalla ei ole mitään väliä. Aidoilla, välittävillä ja rakastavilla ihmissuhteilla on.

Vierailija
89/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkimiskulttuuri on kulttuuria, jonka osa ihmisistä on oppinut, osa ei. Minä itse en oikein ymmärrä sitä, miksi pienistä summista pitää alkaa tinkimään. Usein se tavaran myyminen on kuitenkin sen verran työlästä hommaa, että haluan vaan sekä ostajan että tavaran pois jaloista mahdollisimman nopeasti. Samoin ostajana en tosiaan jää jankkaamaan jonkun ihmisen eteiseen jostain eurosta tai parista. Se tuntuisi jotenkin hirveän nololta. Varsinkin, kun asun pienessä kaupungissa jossa ei ihan pikkurahan vuoksi kannata hankaloittaa ihmisten välistä kanssakäymistä. Hyvin menneet pienet asiat voi olla tärkeitä ihan yllättävissä tilanteissa, koska samoihin ihmisiin törmää kuitenkin jossain yhteydessä joka tapauksessa.

Mut sitten on ihmisiä, joiden mielestä se kuuluu kaupankäyntiin. He näkevät sen myymistilanteen jotenkin eri tavalla, eikä heistä ole loukkaavaa että "hinnasta neuvotellaan". Kun nämä kaksi kulttuuria törmää, toinen pitää myyjää saitana ja kummallisena, ja myyjä pitää ostajaa saitana törttönä, joka selvästi laski sen varaan, että kun myyjä on jo nähnyt paljon vaivaa että sen tavaran saa myytyä, niin hän sitten luovuttaa ja antaa tavaran halvemmalla. Joten jos haluaa tinkiä, parempi ottaa asia esille heti ensimmäisessä viestissä.

Vierailija
90/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä tapahtui fb-kirppiksellä mutta kerron kuitenkin.
Olin ostanut vuotta aijemmin kalliin,korkeakiiltovalkoisen ruokapöydän jokaoli siis iso 190x80 pöytä.
muutimme eikä pöydälle löytynyt enää tilaa uudessa asunnossa joten päätin myydä sen.

Kirjoitin myynti-ilmoitukseen että "Käytetty mutta erittäin hyväkuntoinen ja naarmuton ruokapöytä saa nyt lähteä vaihtoon tilanpuutteen vuoksi" tms. Ja hintaa oli 100e (ovh 500)
No siitä oltiin kiinnostuneita ja ensimäinen av tuli.
Tyttö laittoi yksityisviestiä ja kyseli milloin pöydän voisi hakea jne,sitten heitti että kun hänellä on tuollainen ikean , omien sanojensa mukaan "ainakin" satasen pöytä niin hän tuo sen vaihdossa minulle.pöytä oli tämä puunvärinen ikean halvin pöytämalli..
siis ihan täysin oletti että kun "lähetän pöytäni vaihtoon" niin se tarkoittaa päittäinvaihtoa ostajan pöytään.

Valitteli olevansa köyhä opiskelija ja että pöytäni olisi niin täydellinen hänelle..juu en vaihtanut.
sain kuitenkin myytyä pöydän ja annoin tuolit kaupanpäälle :)

Vierailija
91/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#75:

Joo mutta jos nyt puhutaan 400€-10€ eli 2,5% alennuksesta, niin ei kyllä varmaan olisi kaatanut tuon Von Pihimyksen maailmaa.

Saahan sitä aina kysyä. Jankkaamaan ei pidäkkään jäädä - kenenkään.

Minä olen myös joidenkin tuotteiden kohdalla kieltäytynyt alentamasta hintaa, jonka olin jo laskenut niin alas, etten olisi edes kiinnostunut myymään, jos en saisi sitä hintaa (nyt puhutaan muutamien kymppien kaupoista). Yli satasen kaupoissa muutamat eurot ei ainakaan minulle merkitse mitään, vaikka köyhä olenkin. Ostajaa se pieni ale taas voi ilahduttaa paljonkin. Minusta on parasta kun ostotapahtuma päättyy molempien osapuolien hymyyn.

But maybe im just funny that way..

Vierailija
92/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut sekä huutonetistä että torilta ja aina on kaupat sujuneet mutkattomasti. Tosin ostan vain ihmisiltä jotka myyvät antiikkia, barokkia,jugendia jne ja ymmärrys tuotteen arvosta on molemminpuolinen.

Vierailija
93/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:04"]

Olen ostanut sekä huutonetistä että torilta ja aina on kaupat sujuneet mutkattomasti. Tosin ostan vain ihmisiltä jotka myyvät antiikkia, barokkia,jugendia jne ja ymmärrys tuotteen arvosta on molemminpuolinen.

[/quote]

Niin joo antiikin myyjät ja ostajathan eivät koskaan neuvottele hinnoista, vaan se on vaan meidän roskaväen hommaa :D

Toivottavasti olet provo, vaikka tiedänhän että kaltaisiasi ihmisiä on oikeastikin olemassa :)

Hyvää yötä joka tapauksessa. Unestani en tingi kuitenkaan ;)

Vierailija
94/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:17"]

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:04"]

[/quote]

Niin joo antiikin myyjät ja ostajathan eivät koskaan neuvottele hinnoista, vaan se on vaan meidän roskaväen hommaa :D

Toivottavasti olet provo, vaikka tiedänhän että kaltaisiasi ihmisiä on oikeastikin olemassa :)

Hyvää yötä joka tapauksessa. Unestani en tingi kuitenkaan ;)

[/quote]

Ei kai sujuvuus sitä välttämättä tarkoita, ettei neuvoteltaisi hinnoista?

ohis

Vierailija
95/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on yksi hyvin outo kokemus, mutta positiivisella tavalla.
.
Olin pakastinta vailla, käytettyä ja toimivaa, mutta halpaa. Löysin torista 40€ maksavan ihan ok pakastimen ja päätin sen ostaa. Laitoin myyjälle viestiä että koska sitä voisi tulla hakemaan, kun näin autottomana pitää pyytää autoa lainaan ainakin pari päivää ennen. Myyjältä tuli vastaukseksi että hän voi sen tuoda kotiin asti.
.
Seuraavaksi sitten kyselin että koskas toisi, että osaan pyytää kantoapua oikealle ajalle kun itse en voi mitään kantaa. Myyjä vastasi että hän voi tuoda ihan koska vaan, ja ottaa kantoapua mukaan niin mun ei tarvitse pyytää.
.
Tässä vaiheessa mua alkoi jo vähän pelottaa, ajattelin että sieltä tulee joku raiskari kun kuulosti niin oudolta. Sovittiin sitten kuitenkin aika, ja sieltä saapui myyjä (vanhempi mies) noin 30v poikansa kanssa, kantoivat koneen sisälle ja pyytämättä vielä asensivatkin paikoilleen. Kun parivaljakko käveli takaisin autolle tajusin että maksu oli unohtunut ja juoksin rahan kanssa perään. Myyjä heilautti kättään ja totesi että osta itsellesi jotain kivaa.
.
Eli sain siis ilmaiseksi pakastimen kotiin kuljetettuna ja paikoilleen asennettuna. Oli kyllä niin ihmeellinen tapaus että vieläkin mykistyttää :)

Vierailija
96/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhä ostamassa monen sadan egen tavaroita?! Just niin vitun sh. Jos oot köyhä niin osta kierrätyskeskuksesta vaikka, ei kenenkään tartte myydä sulle arvokkaita tavaroita alihintaan vaan siks että oot muka vähävarainen

Vierailija
97/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsytti viimeksi kun myin torin kautta taulua 25e hintaan. Nainen otti yhteyttä näin: "hei, jos taulu vielä myynnissä niin voisin sen hakea :)". Näin sovittiin, ja hinnasta ei puhuttu kertaakaan mitään. Sitten kun tuli paikalle niin sanoi ettei tiennyt taulun olevan noin pieni, käykö siitä syystä 20e. No ei käynyt kun mitat olin ilmoittanut netissä. Jos on niin hankalaa hahmottaa mittoja tai ottaa se mitta kauniiseen käteen ja mitata, niin varmaan ei kannata ostella netistä tavaraa, vaan suoraan kaupasta että näkee koon samalla.

Vierailija
98/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:59"]

Mua ärsytti viimeksi kun myin torin kautta taulua 25e hintaan. Nainen otti yhteyttä näin: "hei, jos taulu vielä myynnissä niin voisin sen hakea :)". Näin sovittiin, ja hinnasta ei puhuttu kertaakaan mitään. Sitten kun tuli paikalle niin sanoi ettei tiennyt taulun olevan noin pieni, käykö siitä syystä 20e. No ei käynyt kun mitat olin ilmoittanut netissä. Jos on niin hankalaa hahmottaa mittoja tai ottaa se mitta kauniiseen käteen ja mitata, niin varmaan ei kannata ostella netistä tavaraa, vaan suoraan kaupasta että näkee koon samalla.

[/quote]

Tämä taisi olla venäläinen ruskeasilmäinen trokari-nainen?

Myin Aallon maljakkoa, kuvan ja mittojen kera, vein parkkikselle, niin sama kommentti kuin sinulle.

Vierailija
99/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Möin edesmenneen isäni työkaluja (porakoneita ym.) Joku mies niistä oli kiinnostunut koska olivat merkiltään laadukkaita (dewalt, makita) ja ilmoitti tulevansa niitä ostamaan.
Noh... Mies saapui paikalle ja tutki vehkeitä aikansa ja rupesi sen jälkeen raivoamaan miten häneltä on varastettu juuri samanlaisia työkaluja. Sanoin, että minulla on tallessa kaikki alkuperäiset salkut koneisiin, ohjekirjoja myöten ja suurimpaan osaan jopa kuitit. Sanoin myös, että voin toki pyytää poliisin paikalle selvittämään asiaa, mutta kummasti miestä ei enää kiinnostanutkaan enää nämä myynnissä olevat tavarat :D

Vierailija
100/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutimme isompaan asuntoon viime talvena ja sinne hankittiin isompi sohva myös. Torista löytyi sopiva ja sovittiin, että me haemme sohvan kolmen päivän päästä. Tarkoitus oli siis viedä sohva suoraan uuteen asuntoon, jonne meillä ei vielä ollut avaimia.
Seuraavana päivänä kaupan solmimisesta ovikello soi ja pihassa seisoo myyjä, pakettiauto ja sohva. Oli kiskonut sohvan siihen keskelle pihaa pois autosta lumihankeen. Kävi vaan ilmottamassa, että nostakaa siitä itse pois. Muuten joo, mutta meillä oli muutto menossa, vanhan talon pihassa seisoo sohva, joka ei mahdu sisään ja uuteen taloon ei ole avaimia.
Seuraavana päivänä tuli viesti, jossa pyydettiin bensarahaa sohvasta sovitun lisäksi. Kieltäydyin maksamasta kun kerran itse tarjouduttiin hakemaan ja kaiken piti olla jo ok. Ei voi kun ihmetellä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan viisi