Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoimmat huutonet /tori-kokemuksesi

Vierailija
05.12.2014 |

Pakko jakaa, kun olen niin hämilläni. Huomasin torissa n kk sitten minua kiinnostavan ilmoituksen, jossa oli useita huonekaluja myynnissä. Olisin ollut niistä muutamasta nojatuolista kiinnostunut, ja myyjäkin asui niin lähellä että olisin voinut ne autolla hakea. Hinta oli korkea (useita ilmoituksia ollut samoista tuoleista n 30-50 e, hän pyysi oli 300 e muta siinä oli muutakin mukana). Laitoin viestin että myisitkö pelkät tuolit, hän sanoi hinnan (yhä hyvin korkean) ja sanoi että myy sillä. Päätin ostaa korkeasta hinnasta huolimatta koska hän asui niin lähellä ja tarve oli minulla akuutti. Sovimme noutopäivää, ja hän antoi osoitteensa. Sitten kun lähetin hänelle viestin, jossa vastasin tulevani tiettyyn aikaan (hänen ilmoittamansa aika), hän vastasikin että ei ehkä myykään erikseen vaan myy muut huonekalut samalla ja hinta olisi tuo yli 300. Hän sanoi vielä miettivänsä asiaa. Vastasin että kurja juttu, olisin kyllä mielelläni tuolit ostanut. Ei vastausta.

Huomasin että hän laittoi ilmoitusta yhä uudelleen ja uudelleen ja useisiin eli myyntipalstoihin eli eivät menneet. Parin viikon kuluttua laitoin vielä viestin että mitä hän on nyt miettinyt, myisikö pelkät tuolit? Ja jollei, niin voin sitten ostaa koko setin (tuoleille hinta erikseen oli lähes sama kuin koko setille). Hän vastasi että tämä on viimeinen viesti mikä kirjoitan. En tahdo enää kuulkaa sinusta. Olet paha ihminen. lopeta heti viestien lähetys ja kotirauhan rikkominen. Viestissä oli useita huutomerkkejä, lakitekstin pätkiä yms. Täytyy sanoa että olen ala ällikällä lyöty. Ilmoitus on yhä netissä, samoin monta muuta hänen myymäänsä kohdetta (tyhjentää varmaan jotakin asuntoa) ja hän nostelee niitä yhä. Onko muulle sattunut vastaavaa?

Kommentit (129)

Vierailija
41/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, entäs tämä. Olin ostamassa torista osaa isommasta setistä. Myyjö ehdotti päivää, joka ei sopinut, ja mä ehdotin useampaa päivää mut näistä yksinään ei sopinut. Sit myyjä laittoikin että hän yrittää sittenkin myydä koko setin kerralla. Hän kirjoitti kuitenkin että palataan asiaan! Käsitin siitä että jos ei mene settinä, myy osissa. Tuote yhä myynnissä n kk kuluttua, jolloin laitoin viestin että myisikö osissa. Ei vastannut. Siitä pari viikkoa ja mietin että olkoon, ostan koko setin sitten, voinhan sit vaikka myydä mulle tarpeettomat osat tai antaa siskon lapsille. Laitoin viestin että onko miettinyt myisikö osissa, ja jos ei, niin ostaisin sit koko setin, ja että olisko se tiukka hinta, vai tinkiikö siitä (hinta setille reilu 200 e) . Hän vastasi mulle että älä enää ikinä häiritse minua tai ota yhteyttä. Myyn vain koko setin eikä ole tinkivaraa.
Öh... Mähön tarjouduin ostamaan koko setin, mut hän katkaisi keskustelun sanomalla että älä enää ota yhteyttä. Olis voinut vain sanoa että myyn vain settinä ja pyydetyllä, otatko sillä? Olin aika järkyttynyt mutta en tuon viestin jälkeen kyllä enää halunnutkaan olla tekemisissä kys myyjän kanssa joten ihan sana millä hinnalla olisi myynyt...
Jännä vaan kun itse sanoi että palataan asiaan ja kun palasin niin käskee lopettaa hänelle kirjoittamisen. Kuitenkin kohdetta on tämänkin jälkeen laitettu uudelleen myyntiin.

Vierailija
42/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh vastaa :) en tietenkään silloin tinkinyt kun menin noutamaan. Kysyin onko mahdollista tinkiä, kun alunperin laitoin viestin. Hän vastasi että hän ei tingi yhtään, rahat menee hänen lapsilleen. Huvitti vaan se, kun mullakin on lapsia ja hänellä selvästi erittäin hyvä taloudellinen tilanne verrattuna minuun... No, mä annan myös hyväntekeväisyyteen paljon ja usein suoraan tarvitsevalle. Esim jos joku nuori äiti tulee multa ostamaan jotain, annan kaupan päälle muutakin. Ja autan myös joulupuu-keräyksien yms kautta. Mutta ehkä hänen lapset sit tarvitsivat joka pennin :D
Ja astioita ostin häneltä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 18:00"]

Eniten ärsyttää kun myy jotain oikeasti naurettavan halvalla ja ehtona sille nopea nouto. No sitten sovitaan noudosta ja ostaja on sanonut jo puhelimessa, että aikoo varmasti ostaa tuotteen. Kun hän sitten saapuu paikalle, niin alkaa mietintä ja vänkäys ja vielä pitäisi saada hintaa alas -.-

[/quote]

Tämä johtuu usein siitä, että tuotteen kunto kuvaus on parempi kuin tuoten kuitenkin onkaan.

Vierailija
44/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on just tollainen. Hän on nyt innostunut myymään todella kalliilla kaikkea mahdollista tavaraa netissä. Oikeasti hävetti kun olimme kylässä ja hän näytti viestejä tähän liittyen. Vastailee todella tylysti kaikille kiinnostuneille, ei tingi yhtään yms. Yksikin iäkkäämpi mummeli olis tullut ostamaan häneltä vanhaa kirjaa, josta mun anoppini ei itse välitä pätkääkään, mut päättikin nostaa hintaa kun tämä mummeli ilmaisi kiinnostuksensa. Hän on just sitä tyyppiä joka ei pysty antamaan omastaan senttiäkään muille. Vahvasti narsistinen. Sit vielä valittaa kun on yksinäinen... Meitä sukulaisiaan ei kohtele sen paremmin kuin tuntemattimiakaan

Vierailija
45/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahkerana tori.fi myyjänä on kohdalle sattunut kaikenlaisia tapauksia laidasta laitaan, myös niitä ihan kummallisia. :D

Ensimmäisenä tulee mieleen, kun myin TV-tasoa 20€ pois muuton tieltä. Halukkaita ostajia oli suht paljon, mutta rehellisyyden nimissä tein kaupat ensimmäisen halukkaan kanssa, joka vaikutti ihan mukavalta naishenkilöltä aikaisemman puhelun perusteella, ääni ja puhetyyli kuulosti kyllä romaninaisen matalalta ääneltä, samaten nimi. Sovimme tapaamisen ja lähdin töistäkin vähän aikaisemmin, jotta ehtisin ajoissa paikalle. Siellä sitten odottelin lähes puoli tuntia kylmässä autossa, minkä jälkeen yritin soittaa naiselle - ei vastausta. Odotin vielä jonkin tovin ja koitin soittaa, kunnes luovutin ja lähdin pois. Illalla tuli viesti "En osta tasoa sillä minulle tuli ripuli". Kiva kun ilmoitti, mutta olisi vaan voinut ilmoittaa hieman aikaisemmin. Jälkeenpäin ajateltuna huvittavaa, mutta ei kyllä silloin naurattanut istua ja odottaa kylmässä autossa ja vieläpä turhaan.

Toinen tapaus oli, kun myin vanhaa puhelintani (iPhone 4s). Jälleen kerran sovimme tapaamisen ostajan kanssa, onneksi ei kovin kauas asunnostani. Paikalle tullut parikymppinen pojankloppi ilmestyi paikalle, katsoi puhelinta ja ihmetteli tyyliin "Ai tää ei ollutkaan iPhone 5???" ja väitti kivenkovaa ilmoituksessa lukeneen, että myyn iPhone vitosta ja että minun olisi pitänyt myydä kyseinen 4s hänelle sen vuoksi puolet halvemmalla mitä ilmoituksessa luki. Eli 75€ sillä olin asettanut hinnaksi 150€. Poika oli nolona, kun näytin myynti-ilmoituksen mobiiliversiosta ja siinä luki ihan selkeästi ja useaan otteeseen iPhone 4s. Yllätys yllätys kauppoja ei tullut.

Vierailija
46/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, mä en osta mitään torista, siellä on ihan villi länsi meininki. Mulle tehty nyt jo kahdet oharit lyhyen ajan sisällä kun olen yrittänyt tuotteita ostaa. Myyjät vaan testaa onko kysyntää eikä aiokaan myydä.

Vierailija
47/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oudoin ja hauskin oli varmaan, kun myimme mieheni kanssa Torissa sohvaa. Sovimme etukäteen ostajan kanssa, että sunnuntaina kahden paikkeilla voi tulla meille hakemaan. Keski-ikäinen mies soitti ovikelloa kolme tuntia etuajassa klo 11, arvatkaa tuliko paniikki kun hengailtiin mieheni kanssa vielä alusvaatteissa ja olohuone oli kuin tornadon jäljiltä... Vetästiin vaan äkkiä päälle ekat vaatteet mitkä kaapista löytyi ja käytiin avaamassa ovi. Tuskin mies välitti sotkuista, onneksi oli aika rennon oloinen tyyppi. Naurettavinta oli kuitenkin se, että mies alkoi ihailla muitakin huonekaluja ja kysyi paljolla lähtee tämä pöytä, tämä kynttilänjalka, tämä koriste-enkeli jne. ei meinannut pokka pitää siinä tilanteessa. Ukko halusi kovasti ostaa myös herätyskellomme ja ties mitä muuta krääsää, mutta annoimme niitä ihan maksutta kaupan päälle -systeemillä. Sohvan hinta oli 100€ ja mies osti sen välittömästi, suorastaan tunki heti rahat käsiimme.

En tarkoita pahalla, mutta kyseessä oli varmaankin mieleltään hieman sairas henkilö. Mietimme mieheni kanssa myöhemmin, että paljonkohan krääsää tämä mies on mahtanut hamstrata kotiinsa jos meiltäkin olisi niin kovasti halunnut ostaa kaikenlaisia halpahalleista ostettuja tilpehöörejä ja tarjonnut niiden arvoihin ja laatuun nähden isoja summia. Kuten sanoin, annoimme niitä jonkin verran kaupan päälle. Hyvä vaan että sai nurkista pois ja ostaja oli todella tyytyväinen ja iloinen. Toivottavasti mieheltä ei keksitä huijata isoja summia rahaa tulevaisuudessa jos aikoo ostaa vielä Torin kautta jotakin ja toivon mukaan häntä ei käytetä ns. hyväksi asian tiimoilta.

Vierailija
48/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
49/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää tapaus ei sinänsä outo ole, mutta sitäkin ärsyttävämpi:

Illalla löysin torista tuotteen mitä olin jonkin aikaa jo etsinyt, ja keskimääräistä halvemmalla. Laitoin heti myyjälle torin kautta viestin.

Aamulla myyjä vastasi ja viestiteltiin sähköpostilla ja tekstiviestilläkin. Sovittiin että tulen saman päivän aikana noutamaan, tarkentaisin ajan vain kun saisin tietää kuinka saan autoa lainaan.

Vähän myöhemmin tulikin myyjältä viesti, että myykin toiselle, koska hän maksaa tuotteesta enemmän! Laitoin myyjälle napakan viestin että olisin itsekin maksanut enemmän jos olisin tiennyt kyseessä olevan tarjouskaupan... (olin tuotteen hankintaan budjetoinut enemmän kuin mitä myyjän pyyntihinta oli, olin vain iloinen että saisin sen halvemmalla kuin ajattelin)

Mitään vastausta en enää saanut, pitkään kyllä ärsytti tuo tapaus.

Vierailija
50/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi omituista kokemusta:

1) Myin vaate- ja kenkäpaketin. Oven taakse ilmestyi vaatteita noutamaan mies. Kiitokseksi sain illalla kuvan, jossa ko. mies poseeraa mekkoni yllään. Eipä siinä mitään, mutta miksi lähettää kuvallinen kiitosviesti? 

2) Myin kaksi vuotta vanhoja Emmaljunga-vaunuja. Joku tarjosi 20€(!). Vastasin, että "ei kiitos, hinnasta ei voi tinkiä". Sain takaisin pitkän haukkumaviestin. Miksi? En ymmärrä? :D 

Vierailija
51/129 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sattui kerran oikeastaan huvittava ostaja. Myin jotain alle 5 euron paitaa huutonetissä monta vuotta sitten. Paidalle löytyi ostaja, joka asui eri paikkakunnalla noin 50 km päässä. Hän sanoi, että ei kannata lähettää tuotetta kun asuu niin lähellä. Hän tuli sitten hakemaan tätä 5 euron paitaa varta vasten ja olen aika varma että bussimaksut maksoivat moninkertaisesti paidan verran ja postikulut olisivat tulleet halvemmaksi... No ei kai siinä jos mieluummin haluaa hakea, mietitytti vaan kun se nainen jäi sinne sitten pariksi tunniksi odottamaan paluubussia, että olikohan siinä mitään järkeä :)

Vierailija
52/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:30"]Mulla on yksi hyvin outo kokemus, mutta positiivisella tavalla.
.
Olin pakastinta vailla, käytettyä ja toimivaa, mutta halpaa. Löysin torista 40€ maksavan ihan ok pakastimen ja päätin sen ostaa. Laitoin myyjälle viestiä että koska sitä voisi tulla hakemaan, kun näin autottomana pitää pyytää autoa lainaan ainakin pari päivää ennen. Myyjältä tuli vastaukseksi että hän voi sen tuoda kotiin asti.
.
Seuraavaksi sitten kyselin että koskas toisi, että osaan pyytää kantoapua oikealle ajalle kun itse en voi mitään kantaa. Myyjä vastasi että hän voi tuoda ihan koska vaan, ja ottaa kantoapua mukaan niin mun ei tarvitse pyytää.
.
Tässä vaiheessa mua alkoi jo vähän pelottaa, ajattelin että sieltä tulee joku raiskari kun kuulosti niin oudolta. Sovittiin sitten kuitenkin aika, ja sieltä saapui myyjä (vanhempi mies) noin 30v poikansa kanssa, kantoivat koneen sisälle ja pyytämättä vielä asensivatkin paikoilleen. Kun parivaljakko käveli takaisin autolle tajusin että maksu oli unohtunut ja juoksin rahan kanssa perään. Myyjä heilautti kättään ja totesi että osta itsellesi jotain kivaa.
.
Eli sain siis ilmaiseksi pakastimen kotiin kuljetettuna ja paikoilleen asennettuna. Oli kyllä niin ihmeellinen tapaus että vieläkin mykistyttää :)
[/quote]

Aloin itkemään!!! T. Raskaana

Vierailija
53/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ostatteko te aina kaiken täyteen hintaan. esim asunnot, autot ym? Jos joku ostaa monta eri kohdetta (kuukausia myynnissä olleita) ja pyytää n 2% alennusta niiin eikö se nyt ole ihan sama antaa se? Mä olen myynyt huonekaluja parilla kympillä kun haluan niistä eroon, silloin ne menee täyteen hintaan. Jos taas yritän saada niistä paljon rahaa, pyydän vaikka 400. Silloin on erittäin epätodennäköistä että menisivät kaupaksi. Sitten jos joku niistä vihdoin kiinnostuu, annan pari kymppiä alea. Saan silti hyvin rahaa, paljon enemmän kuin laittaessani hinnan pariin kymppiin, mutta myyminen kestää paljon kauemmin.

Vierailija
54/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

#7#7

Vierailija
55/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistin vaatteitani opiskelijana myyntiin toriin alhaisella hinnalla. En ottanut kuvia itseni päällä vaan laitoin ne lattialle ja kuvasin ja kaikki olivat perusvaatteita kuten paitoja, toppeja, huppareita, farkkuja yms.
Eräs päivä minulle sitten soitti joku mies joka oli kiinnostunut ostamaan tyttärelleen vaatteita ja kyseli kaikkea hieman "ällöttävällä" äänellä. Onneksi äitini kuitenkin sattui olemaan vieressä ja huomasi ilmeistäni ja äänestäni vaivaantuneeni. Kohta mies kysyy että "onkos sinulla myynnissä yhtään liiviä?" Sanoin että ei ole, on vain paitoja. Hän jatkoi että "tarkoitin rintaliivejä. Tai käytettyjä alushousuja." - siinä vaiheessa äitini nappasi puhelimen ja sanoi miehelle pari valittua sanaa ja mies katkaisi puhelun.
Poistin puhelinnumeroni sekä ilmoitukseni samana päivånå, vaikka olinkin ne vaivalla laittanut :D

Vierailija
56/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 00:04"]

Olen ostanut sekä huutonetistä että torilta ja aina on kaupat sujuneet mutkattomasti. Tosin ostan vain ihmisiltä jotka myyvät antiikkia, barokkia,jugendia jne ja ymmärrys tuotteen arvosta on molemminpuolinen.

[/quote]

"Antiikkia, barokkia,jugendia"? Mikähän tyylisuunta on antiikki?

En myöskään usko että kukaan myy oikeita barokkiesineitä jossain Torissa. 

Vierailija
57/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sh lisää: hänen myymämsä tavarat eivät olleet arvokkaita tai antiikkia. Niitä on jatkuvasti myynnissä eikä kysyntä kovin suurta. Hän pyysi törkeää ylihintaa muihin myyjiin verrattuna. Samaan aikaan oli myynnissä vastaavia samam sarjan osua esim 10 e kpl, hänellä kappalehinta 50 e. Halusin vain ne noutaa enkä postittaa, siksi ostin häneltä. Ja koska muilla oli samaan aikaan myynnissä sanoja tuotteita murto-osalla hänen pyytämistään hinnoista, arvelin että voisin ehkä hieman tinkiä. Enkä
Todella tinkinyt paikan päällä! Vaan ekassa viestissä kysyin erittäin kohteliasti olisiko hinnassa tinkivaraa jos ostan useamman kohteen. Hän vastasi erittäin tylysti (ei hillitysti) Hinta on 50 euroa. Rahat menevät minun lapsille. Ostin sitten häneltä isomman kasan tavaraa kerralla, myös astiakaapin. Hintaa tuli yhteensä yli 400 e. Tavaroiden todellinen arvo tai markkinahinta ei ole lähelläkään sitä. Astiakaappi on ikean. Mikään mitö ostin ei Ile antiikkia vaan ihan tavistuotteita.

Vierailija
58/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huusin kerran viulun joltain myyjältä joka myi paljon soittimia. Huuto.netissä siis. Kuvassa ja kuvauksessa oli monta kuvaa viulusta, mallista, väristä yms. Luin kuvauksen monta kertaa (minulla lievä lukihäiriö) enkä huomannut oliko mainintaa tuleeko jousi mukaan.
Kysyin jousesta ennen huutamista, ja myyjä vastasi:"Kyllä tulee, sehän lukee kuvauksessa!"
Vastasin: "Ai anteeksi, niinpäs lukeekin, en huomannut."
Myyjä lainasi vastaukseksi kuvauksesta kohdan jossa mainittiin jousesta huutomerkkien kera.
Sitten painoin osta heti-linkkiä.
Laitoin samantien sähköpostia myyjälle jossa ilmoitin yhteystietoni yms.
Myyjä vastasi että on myynyt kyseisen viulun ajat sitten, mutta hänellä olisi tarjota parempi tilalle. Viulu oli 80 e kalliimpi ja yhtäkkiä postikulutkin nousivat.
Ihmettelin vähän miksi ei ole poistanut sitten ilmoitusta ja postikulutkin oli isommat vaikka samankokoinen viulu ja paketti kyseessä.
Ostin sen kuitenkin mutta jäi hiukan paska maku suuhun. Ja viulussa oli lisäksi alkuperäiset kielet tallella (jotkut vanhat kiinalaiset) ja ei soinut yhtään vaikka myyjä sanoi sen soivan kauniisti.
Aiheutti lievää hämmennystä koko homma.
Sori ei toimi rivinvaihto ja kappaleen jako mobiilissa.

Vierailija
59/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myy missään netissä mltään kun siellä riittää niin paljon mt-ongelmaisia.. Ketään en myöskään halua kotiini.

Vierailija
60/129 |
06.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.12.2014 klo 11:04"]Sh lisää: hänen myymämsä tavarat eivät olleet arvokkaita tai antiikkia. Niitä on jatkuvasti myynnissä eikä kysyntä kovin suurta. Hän pyysi törkeää ylihintaa muihin myyjiin verrattuna. Samaan aikaan oli myynnissä vastaavia samam sarjan osua esim 10 e kpl, hänellä kappalehinta 50 e. Halusin vain ne noutaa enkä postittaa, siksi ostin häneltä. Ja koska muilla oli samaan aikaan myynnissä sanoja tuotteita murto-osalla hänen pyytämistään hinnoista, arvelin että voisin ehkä hieman tinkiä. Enkä
Todella tinkinyt paikan päällä! Vaan ekassa viestissä kysyin erittäin kohteliasti olisiko hinnassa tinkivaraa jos ostan useamman kohteen. Hän vastasi erittäin tylysti (ei hillitysti) Hinta on 50 euroa. Rahat menevät minun lapsille. Ostin sitten häneltä isomman kasan tavaraa kerralla, myös astiakaapin. Hintaa tuli yhteensä yli 400 e. Tavaroiden todellinen arvo tai markkinahinta ei ole lähelläkään sitä. Astiakaappi on ikean. Mikään mitö ostin ei Ile antiikkia vaan ihan tavistuotteita.
[/quote]

Ok... Käsitin ekaata viestistä että tingit paikan päällä ja että hän myi ihan markkinahintaan. Jos sanoja tuotteita on paljon edullisemmin samaan aikaan myynnissä voi olla hyvin vaikea saada kaupaksi muutenkaan joten sillon on ihan ok pyytää pientä alea jos tekee sen heti aluksi ennen kuin kaupat lyödään lukkoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kolme