Oudoimmat huutonet /tori-kokemuksesi
Pakko jakaa, kun olen niin hämilläni. Huomasin torissa n kk sitten minua kiinnostavan ilmoituksen, jossa oli useita huonekaluja myynnissä. Olisin ollut niistä muutamasta nojatuolista kiinnostunut, ja myyjäkin asui niin lähellä että olisin voinut ne autolla hakea. Hinta oli korkea (useita ilmoituksia ollut samoista tuoleista n 30-50 e, hän pyysi oli 300 e muta siinä oli muutakin mukana). Laitoin viestin että myisitkö pelkät tuolit, hän sanoi hinnan (yhä hyvin korkean) ja sanoi että myy sillä. Päätin ostaa korkeasta hinnasta huolimatta koska hän asui niin lähellä ja tarve oli minulla akuutti. Sovimme noutopäivää, ja hän antoi osoitteensa. Sitten kun lähetin hänelle viestin, jossa vastasin tulevani tiettyyn aikaan (hänen ilmoittamansa aika), hän vastasikin että ei ehkä myykään erikseen vaan myy muut huonekalut samalla ja hinta olisi tuo yli 300. Hän sanoi vielä miettivänsä asiaa. Vastasin että kurja juttu, olisin kyllä mielelläni tuolit ostanut. Ei vastausta.
Huomasin että hän laittoi ilmoitusta yhä uudelleen ja uudelleen ja useisiin eli myyntipalstoihin eli eivät menneet. Parin viikon kuluttua laitoin vielä viestin että mitä hän on nyt miettinyt, myisikö pelkät tuolit? Ja jollei, niin voin sitten ostaa koko setin (tuoleille hinta erikseen oli lähes sama kuin koko setille). Hän vastasi että tämä on viimeinen viesti mikä kirjoitan. En tahdo enää kuulkaa sinusta. Olet paha ihminen. lopeta heti viestien lähetys ja kotirauhan rikkominen. Viestissä oli useita huutomerkkejä, lakitekstin pätkiä yms. Täytyy sanoa että olen ala ällikällä lyöty. Ilmoitus on yhä netissä, samoin monta muuta hänen myymäänsä kohdetta (tyhjentää varmaan jotakin asuntoa) ja hän nostelee niitä yhä. Onko muulle sattunut vastaavaa?
Kommentit (129)
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:27"]
Voi ei mitä tapauksia...:D mulla ärsyttävimmät kokemukset on siinä, että ei lueta sitä ilmoitusta kunnolla. mitat on siinä mainuttu ja muut tiedot, ja sitten kysytään että onko mitä materiaalia, kokoa ym.
[/quote]
Joo, ja kun tullaan katsomaan sitä tavaraa niin ollaan ihan pettyneitä, että mä haluaisin että noi housut olis siniset eikä keltaiset. Ööö no olisko kannattanut lukea se ilmoitus ja katsoa kuvat?
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:26"]
No mulla olis kerrottavaa mutta vaitiolovelvollisuuden takia en voi... Laskekaa yksi plus yksi
[/quote]
öö. Aika kryptinen viesti. Ei kerro meille mitään. yksi plus yksi on kaksi, mutta siihen se viestin anti sitten jäikin.
Joku pariskunta tuli ostamaan erästä laitetta. Meillä sitten alkoivat marmattaa, että se laite ei oikeastaan sovi heille; heillä ei ole tilaa sille keittiössä, eikä se olohuoneessakaan toimi. Sillä varjolla sitten olisi pitänyt antaa alennusta reilusti.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 16:21"]
No, mulla oli kans myyja joka oli von ja osoite erittäin kalliilla kadulla. Hän puhui mulle kesähuvilastaan ja kodinhoitajastaan kun suunnittelin noutoa. Senttiäkään ei tinkinyt eikä antanut yhtään juttua kaupan päälle, vaikka ostin häneltä useita eri kohteita yli 400 eurolla. Suuttui kun yritin tinkiä 10 euroa yhdestä huonekalusta, josta pyysi 260 e. Kaupat onneksi saatiin tehtyä vaikka olikin erittäin epämiellyttävä henkilö myös tavatessa. Mutta myi sentään minulle vaikka sukunimeni loppuu -nen ja olen maaltta. Sinänsä ehkä ärsytti myyjän ahneus, hänellä oli todella loistelias koko kerroksen asunto ym ja mä jouduin vuokraamaan pakun ja tuli selväksi että mulla rahat tiukalla. Olen sh ja vuorotöissä. Eikä voinut siis edes 10 e tinkiä...
[/quote]
Ei myyjän ole mikään pakko tinkiä. Ei se tee hänestä ahnetta. Hän sanoo hinnan, ja jos ei sinulle sovi hinta, niin se on sitten voi voi. Ei hänen tarvitse tinkiä senkään vuoksi, että hänen asuntonsa on jonkun tietyn kokoinen.
Mulle Huuto.netissä joku kommentoi useaan kohteeseen siihen "Kysy myyjältä"-kohtaan esim.Mulla on tää sama paita punaisena tai Ostasin tän kirjan jos mulla ei olis tätä jo jne.jne. Siis yksikään ei ollut tuotetta koskeva kysymys vaan tuollaisia toteamuksia vaan :D Mulla ärsyttää Huutiksessa se että tehdään niitä hintatarjouksia murto-osalla lähtöhinnasta. Siis jos pyytää jostain tavarasta vaikka 8 e + postit niin tulee tarjous "maksan 2 e sisältäen postit". Saahan sitä kokeilla kepillä jäätä mutta mikäköhän on todennäköisyys että myyjä myy tuolla hinnalla...? Usein tulee kyllä asiallisempiakin, eli alennusta on vaikka postareiden verran niin silloin saatan usein tarjouksen hyväksyä.
No, mulla oli kans myyja joka oli von ja osoite erittäin kalliilla kadulla. Hän puhui mulle kesähuvilastaan ja kodinhoitajastaan kun suunnittelin noutoa. Senttiäkään ei tinkinyt eikä antanut yhtään juttua kaupan päälle, vaikka ostin häneltä useita eri kohteita yli 400 eurolla. Suuttui kun yritin tinkiä 10 euroa yhdestä huonekalusta, josta pyysi 260 e. Kaupat onneksi saatiin tehtyä vaikka olikin erittäin epämiellyttävä henkilö myös tavatessa. Mutta myi sentään minulle vaikka sukunimeni loppuu -nen ja olen maaltta. Sinänsä ehkä ärsytti myyjän ahneus, hänellä oli todella loistelias koko kerroksen asunto ym ja mä jouduin vuokraamaan pakun ja tuli selväksi että mulla rahat tiukalla. Olen sh ja vuorotöissä. Eikä voinut siis edes 10 e tinkiä...
[/quote]
Nyt kiinnostais jo kuulla mitä vähävarainen sh käy noutamassa aatelisen luksuslukaalista.
Kaikkein älyttömimpiä tappeluita voi nähdä Facen kirppis ja Roskalava-ryhmistä...Rovaniemen Roskalava-juttuihin on ylläpito joutunut puuttumaan useamman kerran, siellä on esim.saatu kauhea kinastelu aikaa siitä kun joku haluaa lahjottaa tavaraa vähävaraiselle ja sitten tavaroita onkin tultu hakemaan antajan mielestä liian kalliilla autolla :D :D Eli ne olisi ilmeisesti pitänyt hakea liftaamalla tai potkurilla jotta hakija olisi ollut tarpeeksi vähävaraisen näköinen. Roskalava&kirppisryhmistä päätyy päivityksiä usein myös Facebook-mokat-sivustolle, ihan uskomattomia juttuja.
olin myymässä autoa (-09 vähän km ajettu), ostaja otti yhteyttä sähköpostitse pyysi varmaan 100 eri kuvaa (myynti ilmoituksessa oli jo 10) sähköposteja vaihdettiin 20kpl, kunnes päästii "kaupantekoon". Pappa joka on käynyt 100 eri leikkauksella ei nyt pääsisikkään hki, mutta viestissä luki: "tuoppa se auto tänne, katon tarkemmin en usko että ostan, mutta sinä voisi ostaa mun auton (-85) joka vie sinut varmasti perille minne ikinä haluatkin eikä hintakaan ole kuin 1000e)
yritän tässä päästä omastani autosta eroon (9000e) niin en tosiaa tarvitse toisen vanhaa romua pihalle koska se ei nyt hänellä mene se kaupaksi..
Ostaja pommitti mua vielä monella kymmenellä "ehkä ostan" viestillä, mutta lopetin vastaamisen ARGH
Eräs ***kko32 jolla oli useita tunnuksia jotka huutelivat toistensa tuotteita.
[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 17:19"]
Eräs ***kko32 jolla oli useita tunnuksia jotka huutelivat toistensa tuotteita.
[/quote]
Siis joku tyyppi huuteli omia tuotteitaan eri tunnuksilla? Mitä järkeä tuossa on?
Akka myi mulle selvästi homeiset ja kamalanhajuiset vaunut. Puhelimessa vakuutteli homeettomiksi, sanoi että saunan lauteiden alla säilytetty(!!??) lattialämmityksen päällä. Olihan tuo omituinen säilytyspaikka, mutta oletin että sentään pidetty sisällä hyvin.
Sain täysin käyttökelvottomat hajupesät, ja nainen kieltäytyi purkamasta kauppaa vaikka olisin lähettänyt takaisin maksaen itse postikulut. Sanoi ettei mitkään lait päde yksityisten välisissä kaupoissa ja katkaisi yhteydenpidon.
Aivan sikamaista. Olen tehnyt yli 1000 kaupat huuto.netin ja torin kautta ja tämä oli törkein tapaus, josta puuttui täysin käytöstavat ja hyvä kauppatapa. Salosta oli tämä tapaus.
[/quote]
sinähän tuossa iso moukka olet. Olit jo sopinut hinnan, miksi ihmeessä yrität tinkiä?
Sinun ja myyjän varallisuustilanteilla ei ole mitään merkitystä.
Eniten ärsyttää kun myy jotain oikeasti naurettavan halvalla ja ehtona sille nopea nouto. No sitten sovitaan noudosta ja ostaja on sanonut jo puhelimessa, että aikoo varmasti ostaa tuotteen. Kun hän sitten saapuu paikalle, niin alkaa mietintä ja vänkäys ja vielä pitäisi saada hintaa alas -.-
Voi ei mitä tapauksia...:D mulla ärsyttävimmät kokemukset on siinä, että ei lueta sitä ilmoitusta kunnolla. mitat on siinä mainuttu ja muut tiedot, ja sitten kysytään että onko mitä materiaalia, kokoa ym.