Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko joku käynyt sp-tautitestissä ilman vakavaa epäilystä

Vierailija
05.12.2014 |

Mitä sielä testissä ylipäätään tehdään? Mitä maksaa?

Meneekö joku testiin ihan vaan siksi, että siirrytään kumin käytöstä suojaamattomaan uuden vakikumppanin kanssa?

Jotenkin ajatus kuulostaa niin epämiellyttävältä, että en menisi kuin jos alapäähän alkaa tulla oireita tai saisin kuulla, että kumppanilla todennäköisesti on jokin tauti. Haluaisin myös luottaa vakkariksi otettavan kumppanin sanaan siitä, että kaikki on kunnossa.

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mistä sä muka tiedät että kaikki on kunnossa teistä kummallakaan jos kumpikaan ei mene testeihin?

Idiootti olet, sori nyt vaan.

Vierailija
22/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:07"]

No mistä sä muka tiedät että kaikki on kunnossa teistä kummallakaan jos kumpikaan ei mene testeihin?

[/quote]

Jos on ollut esim. vuoden harrastamatta mitään irtosuhteita ja täysin oireeton, niin asia lienee kunnossa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:15"][quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:07"]

[/quote]

Jos on ollut esim. vuoden harrastamatta mitään irtosuhteita ja täysin oireeton, niin asia lienee kunnossa?
[/quote]
Klamydiasta ei tule välttämättä oireita heti...

Vierailija
24/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon käynyt, monta kertaa. Ilman kumia en oo nussinut koskaan, enkä aiokaan.

Vierailija
25/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt aina kun aloittanut uuden suhteen missä jätetty kumi pois. Suosittelen

Vierailija
26/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:19"]

Oon käynyt, monta kertaa. Ilman kumia en oo nussinut koskaan, enkä aiokaan.

[/quote]

Yksi töistä tuttu nainen vaati paljaalla, vähän ihmetytti mutta sitten ajattelin että tuskin se kehtaa tehdä törkeitä källejä tutulle.

Vierailija
27/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt monta kertaa! Viimeksi vuosi sitten, olen avioliitossa. Tosin siis viimeksi menin gynen suosituksesta, vaikka mulla ei ole ollut oman miehen lisäksi muita kumppaneita. En vaan jaksanut jankata, että "ei mun miehellä ketään ole", helpompi pissata purkkiin.

Testit: Pissaus purkkiin, verikoe ja joskus otetaan joku näyte. Ei siinä ihmeempää. Iljettäväähän niitä mahdollisia tauteja on muhittaa. Sitäpaitsi HIVin esille tuleminen on ihan perseestä. Hoito on saatava käyntiin heti.

Vierailija
28/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voinko testeihin päästä soittamalla vaan omalle terveysasemalle?

Vierailija
29/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä kehtaisi mennä, jo ajatus siitä että jonottelee jossa sp-tautipolilla paheksuvien katseiden saattelemana on liikaa.

Vierailija
30/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kellään tietoa testaamisen hinnoista?

Vierailija
31/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt ihan vaan varmuuden vuoksi ennen kuin jätimme kumin pois uudessa suhteessa. Ei ollut mitään syytä epäillä tauteja, eikä niitä ollutkaan.

Vierailija
32/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes hiv ei välttämättä tunnu vielä 5 vuoen jälkeen. Alkutartunnan oirehdinta menee flunssan piikkiin ja ennen aids-vaihetta hklö on täysin oireeton. Samoin klamy voi oirehtia vasta lapsettomuutena!

Vierailija
33/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:28"]En kyllä kehtaisi mennä, jo ajatus siitä että jonottelee jossa sp-tautipolilla paheksuvien katseiden saattelemana on liikaa.
[/quote]

:D voi kultapieni. ihan tavallisessa laboratoriossa ja kaikille sp-tautitesteihin tuleville ei leimata otsaan "KLAMYDIAKOKELAS!"

Vierailija
34/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tauteja muuten papassa näkyy? Kondylooma ainakin?

Vierailija
35/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:40"]

Kellään tietoa testaamisen hinnoista?

[/quote]

Ilmaista on ainakin julkisella puolella.

Vierailija
36/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.12.2014 klo 13:20"]

Olen käynyt aina kun aloittanut uuden suhteen missä jätetty kumi pois. Suosittelen

[/quote]

Näin se pitää ollakin. Normaali käytäntö. Moni kuvittelee, että testeihin menevät vain vastuuttomat ihmiset, mutta se on juuri päinvastoin. 

Vierailija
37/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon aina ennen uutta suhdetta käynyt testeissä. Ei siellä mitään paheksuvia katseita keltään saa, mutta itseni teki mieli kyllä vähän paheksua, kun kaksi teinityttöä siellä tirskui, että voi hitsi me ollaan taas täällä, voi että kun piti etelänlomalla taas panna paljaalla.

Vierailija
38/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto terveyskeskukseen, niin saat ajan labraan. Ennen labra-aikaa tulee olla kaksi tuntia virtsaamatta. Annat verinäytteen (HIV-testi) ja pissaat purkkiin (klamydia ja tippuri, ei ole mikään huumetesti, eli saat käydä ihan rauhassa yksin vessassa) Ei maksa mitään.

Vierailija
39/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

^ Epäreilua. Miehillä ilmeisesti tungetaan pumpulipuikko virtsaputkeen, mikä sattuu sairaasti.

Vierailija
40/51 |
05.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies kävi ainakin. Minä käskin juurikin siinä vaiheessa, kun siirryttiin kumista pillereihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi seitsemän