Yli nelikymppiset; paljonko teillä on eläke- ja pahanpäivän säästöjä?
Kommentit (47)
Ei mitään, kyllä valtio pitää huolen omistaan.
Asuntolainaa ei enää ole. Säästöjä on joku 40 000 e mutta taloon pitäisi tehdä remppaa, ei nuo rahat edes riitä siihen. Ikää mulla 40.
Noin 20k eli ei kauheasti, mutta onneksi edes se. En ole työelämässä.
Vierailija kirjoitti:
Noin 20k eli ei kauheasti, mutta onneksi edes se. En ole työelämässä.
Niin ja mitään lainaa ei ole ikinä ollutkaan.
Noin 60000 ja sijoitusasunto. Koti on ollut velaton pari vuotta jo.
Ei ole paljoa, vajaa 50.000e säästötilillä. Velaton vanha rivarin pätkä, kaipaa remonttia, on hirveä läävä. Olen työtön. Perinnöt saatu ja tuhlattu. Eli ei ole kovin hyvin asiat
3.3 miljoonaa hajautettuna osiin käteistä, asuntoja, kesämökkiä, autoja, käyttöautoja ja osakkeita.
Olen velaton ja pahanpäivän säästöjä on todennäköisesti riittävästi, 10-20 kertaa viosittainen eläketuloni.
Ei yhtään. - Sen sijaan on hyvänpäivän säästöjä. Niitä on sitten mukava panna menemään, kun kohdemaissani saadaan koronakuriin ja kun en enää kotosalla pärjää ja haluan turvalliseen laitoshoitoon.
Tätä varten on jokusia satoja tuhansia.
Muuten eläke tulee olemaan ihan riittävä hyvään arkielämään.
Olen laskenut että elän 85 vuotiaaksi. ja jään eläkkeelle 65 vuotiaana ja haluan 500e /kk nostaa säästöistä. eläkkeellä Eli tarvitsen 120 000e siihen, koossa on 80 000 ( olen 45v). Toki jos perheasunto myydään, siitäkin jää rahaa käyttöön kun ostaa pienemmän tilalle. Mutta kivempi olisi että olisi tuo 120 000 käteistä. 40 000 e säästäminen tarkoittaa nyt vuosille 45-65 n 170 e kk. Tämä summa tulee melkein jo nykyisistä koroista ja osingoista (arvon nousua en laske). Toivoisin saavuttavani säästötavoitteen 50v , eli säästän tosi paljon nykyään. Jotenkin todennäköisempää on että jää + 50v työttömäksi, eikä enää pysty säästämään sen jälkeen. Sijoitusasunto on eläkkeelle jäädessä velaton, vaikka mitä remppaa tulee väliin, siitä saa pari sataa verojen jälkeen. Eläke tulee olemaan alle tonnin, joten pitää järjestää elämä ennen sitä niin että pärjää vähällä.
Ei ole lainoja kun muutama tonni. Säästöjä oli joskus, mutta menivät vuosien varrella lapsen auttamiseen. Sähkölaskuun, kun sähköt katkaistiin ja pikavippeihinsä . Jonain päivänä ehkä kaikki on hyvin ehkä. Sitä jotain päivää odottelen
Yksi sijoitusasunto, osakkeissa ja rahastoissa noin 100 000€ tämän päivän arvolla ja työpaikan eläkerahastossa 50 000€ odottamassa. Asuntolainaa jäljellä 70 000€ Jokohan voisi himmata kk-säästösummaa….noin 500€/kk menee säästöihin? Eikä aina jakaisi vaan säästää ja säästää
Muutaman satasen olen nyt saanut säästettyä, mutta menetän ne ehkä, jos Kela toteaa että minulle on maksettu liikaa asumistukea. Ensi vuonna selviää.
Ja viisastelijoille tiedoksi: Tuloni vaihtelevat kuukausittain, joten näitä juttuja ei ole niin helppo laskea kuin joku voisi luulla.
Olen 41v. On 40000 rahastoissa, auton jos myisin siitä saisi ehkä 10000. Asuntolainaa on 70000 jäljellä, mutta jos myisin asunnon, lainanmaksun jälkeen jäisin silti kaupoista plussalle ehkä 130000.
Maksetaankohan 2030:n luvun jälkeen enää mitään eläkkeitä vai meneekö kaikki suurten ikäluokkien vanhusten hoitoon?
1 000 euroa on säästötilillä, 20 000 euroa opintolainaa maksamatta, ei omistusasuntoa, 2 000 euron arvoinen auto.
Lainaa paljon ja kymppitonni säästössä. Ei pitkälle pötki.
Nettovarallisuus on jotain 250000 tasolla eli ei hirveästi. Plus auto ja irtaimisto kaksi tai kolme kymmentä tonnia
Riittävästi, vois vaikka maanantaina jäädä pois työelämästä ja hyvin riittäisi rahat seuraavat 50 vuotta. Velkaa on vajaa 20.000, kun tällä korkotasolla ei ole mitään järkeä maksaa sitä pois.