Yli nelikymppiset; paljonko teillä on eläke- ja pahanpäivän säästöjä?
Kommentit (47)
55m, osakesäästötilillä 10k, pankkitilillä 25k, perintöä jaossa kohta noin 20k verojen jälkeen. Itse asiassa olo on aika varakas, ei tarvitse miettiä niin paljoa talousasioita. Käyn siis töissä eikä velkaa ole. Eihän nämä nyt mitään valtavia summia ole mitta riittää minulle.
Vierailija kirjoitti:
Maksetaankohan 2030:n luvun jälkeen enää mitään eläkkeitä vai meneekö kaikki suurten ikäluokkien vanhusten hoitoon?
" suurista ikäluokista" suurin osa on jo tässä vaiheessa siirtynyt rajan taakse ja suurin elossa oleva sukupolvi on syntynyt 1960-luvun alussa.
Velattoman omistusasunnon arvo n. 80 000 €, sijoitussalkussa osakkeita ja rahastoja n. 37 000 € edestä, säästötilillä reilu 5 000 €.
Osakepotti n. 2,3M€, käteistä n. 100 K€. Talo, autot ja muut vehkeet. Ihan ok, kohta lopetan päivätyöt. Kaikki itse yrittämällä hankittua. M49
Noin 20 000 säästötilillä ja osa rahastoissa. Omistan vanhan talon. Ei velkaa itse asunvuokralla. N48
170 k lainaa, kämpän arvo n. 350 k. Osakkeissa ja rahastoissa n. 300 k. Eläkekertymä surkea, duunissa 35 v, josta yrittäjänä 26 v. Ihan ok tilanne itselleni. N53
Rahaa reilu 20000, muttei eläkepäiviksi. Eli tällä hetkellä 0€