Jättäkää lihansyöjät rauhaan
Syökää kasviksia mutta antakaa meidän muiden syödä lihaa.
Kommentit (132)
Itse olen kyllä ollut huomaavinani, että kasvissyöjät saavat enemmän lokaa niskaansa kuin lihansyöjät. Tälläkin palstalla on usein vegaanivihaprovoja.
Vierailija kirjoitti:
Jätä sinä eläimet rauhaan.
Miksi? Ihmisellä on sekasyöjän hampaisto ja elimistö. Miksi emme siis saisi syödä lihaa siinä missä muutkin lajit?
Viherpiipertäjien ja muitten kasvissyöjien ulinoista en piittaa pätkääkään.
Pystyn kyllä pitämään puoleni, ei huolta.
Kohta painun muuten saunaan ja sitten syömme lihapullia. Nam!
Syö toki rauhassa. Mutta ymmärrä, ettei lapsillasi ole välttämättä enää maapalloa jossa elää, ja että kidutat viattomia eläimiä samalla. Tuskin metsästät ravintoasi itse tai syöt pelkkää vapaana kasvanutta luomulihaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi? Ihmisellä on sekasyöjän hampaisto ja elimistö. Miksi emme siis saisi syödä lihaa siinä missä muutkin lajit?
Koska voimme korvata lihan seitanilla, härkäpavuilla ja nyhtökauralla. Eläimet eivät voi.
Vierailija kirjoitti:
Ota ihan rauhallisesti. Kukaan ei vie sinun täitäsi ja kirppujasi, satiaisistasi puhumattakaan. Torakoitasi, luteitasi, sokerikuoriaisiasi ym. ei kukaan todellakaan halua.
Vierailija kirjoitti:
Ootsä kova. Oikein lihapullia.
Minulle ei kelpaa sellainen ruoka, jonka vuoksi ei ole tarvinnut uhrata yhtään henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muut lajit eivät tunge ravintoaan kasvamaan epäinhimillisiin oloihin. Vaan metsästävät itse ruokansa. Jokaisella pitäisi olla elämisen arvoinen elämä. Myös sillä, joka syödään.
Vierailija kirjoitti:
Minulle ei kelpaa sellainen ruoka, jonka vuoksi ei ole tarvinnut uhrata yhtään henkeä.
Sitten ei kai ole muita vaihtoehtoja kuin nääntyä kuoliaaksi. Maailma ei välitä tunteistasi.
Jotenkin ikää kun tulee, niin lihan syönti on kääntynyt enemmän kalaan ja kanaan, lihaa toki nekin. Nuorempana makkara oli arkiruokaa ja nykyään vain harvoin juhlina, joihin se kuuluu. Halvemmaksikin tulee kun kalan saa järvestä ja kananmunat proteiinin lähteenä myös todella halpoja. Eikä kyse ole ideologiasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten ei kai ole muita vaihtoehtoja kuin nääntyä kuoliaaksi. Maailma ei välitä tunteistasi.
Hah hah, kyllä niitä alempia elämänmuotoja aina riittää ravinnokseni!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ootsä kova. Oikein lihapullia.
Oijjoi sen-tään! Viherpiiperöllä meni tunteisiin!
Hauskaa että se on näin helppoa: kertoo vaan mitä ruokaa perhe syö tänä iltana. :D
Vierailija kirjoitti:
Syö toki rauhassa. Mutta ymmärrä, ettei lapsillasi ole välttämättä enää maapalloa jossa elää, ja että kidutat viattomia eläimiä samalla. Tuskin metsästät ravintoasi itse tai syöt pelkkää vapaana kasvanutta luomulihaa.
Jos minä olisin eläin niin paljon ennemmin olisin tuotantoeläin kuin vapaana elävä. Saisin paljon paremman elämän ja pitemmän.
En kyllä juuri koe että kasvissyöjät puuttuisivat toisten ruokavalintoihin. Se on kyllä koettuna että sekasyöjä saa paskahalvauksen kun havaitsee etten syö lihaa ( olen miespuolinen).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos minä olisin eläin niin paljon ennemmin olisin tuotantoeläin kuin vapaana elävä. Saisin paljon paremman elämän ja pitemmän.
Oletko vieraillut koskaan vaikka sikalassa :D Anteeksi en naura eläinten kärsimykselle, vaan ihmisen tietämättömyydelle.
Niin jätänkin. Vastaavasti jätä sinäkin minut rauhaan äläkä kommentoi lautaseni sisältöä. Älä myöskään tee oletuksia minusta tai poliittisesta kannastani tai henkilökohtaisesta elämästäni sen perusteella, mitä olen valinnut lautaselleni.