Miksi niin moni nuori aikuinen on nykyään sinkku?
Kommentit (67)
Ollaan rehellisiä ja sanotaan suosat sanat - miehet ei ole luotu monogaamiseksi ja enää, kun naisilla on oma rahaa ja vapaus, naiset ei ole valmis laittamaan silmi kiinni sen edessä, vielä vähemmän synnytämään ja kasvatamaan yksin lapsia.
tapasin vasta 29 vuotiaana sen oikean... Ennen ei kiinostanut kukaan ja mietin että tulen olemaan ikisinkku. En ole läheisriippuvainen eli minun ei ole pakko seurustella jos en tosissani halua. Nykyisen kansas kuitenkin haluan.
Ei vaan jaksa nähdä vaivaa, kun nykyään ei vaan enää panoste mihinkään kunnolla, joka ei hyödytä itseä.
Kaikki parisuhde-expertitkin sanoo, että oikeassa parisuhteessa ei pitäisi joutua tekemään kompromisseja, vaan pitäisi olla sellaisen kanssa, joka ottaa sinut sellaisenaan ja mistään ei saa sanoa tai olla eri mieltä, paska pitää hyväksyä, koska "tällainen mä oon". Pitäisi olla sellaiden ihmisen kanssa jonka kanssa ei edes tule tarvetta tehdä mitään kompromisseja.
Ja koska tuo on mentaliteetti, niin kaikki menee sillä "minäminäminäminäminä"-fiiliksellä ja loppupeleissä välittää hyvin vähän miten omat teot, puheet ja oleminen vaikuttaa ympäristöön.
En vaan jaksa.
Minkälainen on komea mies? Meillä on töissä kalju noin 177 cm pitkä mies (en osaa tarkalleen arvioida pituutta) ja mielestäni hän on komea, mutta en tiedä muiden naisten mielipiteitä komeasta. Tuo mies on vielä hyväkäytöksinen. Itse olen varattu. Olen ajatellut että tuo mies on sinkku, koska on tarkka minkälaisen naisen kelpuuttaa, mutta en tiedä.
Leikki-sinkku vai täysnaimaton eli hardcoresinkku? Luulen että leikkisinkkuja on valtaosa
Varmaan nykyään on yleisempää, että haluaa mieluummin olla sinkku kuin sellaisen kumppanin kanssa, joka ei ole itselle sopiva esim. elämäntyylin tai tulevaisuudentoiveiden osalta, tai johon ei ole rakastunut.
Aiempina vuosikymmeninä nuoret halusivat "päästä naimisiin" epätoivoisemmin.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
jyhmfjh kirjoitti:
Leikki-sinkku vai täysnaimaton eli hardcoresinkku? Luulen että leikkisinkkuja on valtaosa
Mikä on leikkisinkku?
Paras suhde on, kun kumppani on paras kaveri eli saa olla kuka olet, ja on hauskaa yhdessä. Nykypäivällä liian nopeasti mennään sänkyyn ja sama nopeasti eroon.
Vierailija kirjoitti:
Mä en kelvannut kenellekään muulle kuin nykyiselle miehelleni :) Sen takia olin sinkku lähes 30-vuotiaaksi.
Lohdullista kuulla että aina sitä jollekin voi kelvata.:)
nimim.Sinkku-89
Siinä seurustelukumppanin mukana tulee kaikkea muutakin. Pitää tutustua sen vanhempiin, sisaruksiin ja kavereihin. Tuo on ihan liikaa kaltaiselleni valikoivalle ihmiselle.
Viime nettideitistä jäi sellaiset traumat että en halua enää kumppania. Kaikenlaisia saalistajia sitä näköjään tuleekin vastaan, en olisi ikinä uskonut että käy omalle kohdalle. Kertaheitolla meni luotto ihmisiin. Nykyisin keskityn työhöni, harrastuksiin ja kissaan. Tuolta akselilta on vaikea löytää yhtään potentiaalista kumppania. Tasan tarkkaan ikinä en enää kokeile seurustella kenenkään tuntemattoman eli nettideittihörhön kanssa, ja samalla aikaa parinmuodostus on siirtynyt melkein yksinomaan tuonne nettiin. Ei kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Viime nettideitistä jäi sellaiset traumat että en halua enää kumppania. Kaikenlaisia saalistajia sitä näköjään tuleekin vastaan, en olisi ikinä uskonut että käy omalle kohdalle. Kertaheitolla meni luotto ihmisiin. Nykyisin keskityn työhöni, harrastuksiin ja kissaan. Tuolta akselilta on vaikea löytää yhtään potentiaalista kumppania. Tasan tarkkaan ikinä en enää kokeile seurustella kenenkään tuntemattoman eli nettideittihörhön kanssa, ja samalla aikaa parinmuodostus on siirtynyt melkein yksinomaan tuonne nettiin. Ei kiitos!
En suosittele tinderiä! Kyllä se oikein tulee luonnollisesti, kun on oikein aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nuoret naiset ovat äärettömän nirsoja ja vaativia. Joskus 70-luvulla koko sinkku-sanaa ei ole edes ollut.
Silloin yhteiskunnan paine ajoi naimisiinmenoon. Työnantajat saattoivat kysellä asiasta ja palkkasivat mieluummin perheellisen/naimisissa olevan. Nykyään tuollaisia ei saa edes kysyä.
Vanhan sukupolven liitoista oli iso osa kulissiliittoja. Korkeampiin virkoihin se oli pääsyvaatimuksenakin, kun oli ahdasmielinen yhteiskunta. Nykyään ei tuollaista enää ole.
M35
Tämä.
Nykyään ei enää riitä se että on kaikki asiat kunnossa vaan nykyään vaaditaan räjähtäviä kipinöitä ja maagista kemiaa joita yleensä pystyy tarjoamaan vain top10% pelimiehet.
Voit olla vaikka atleettinen treenattu mies ja silti voi mennä vuosia että et saa seksiä keneltäkään normaalipainoiselta ja ei-vanhemmalta. Pelkästään niitä "vaikutat mukavalta mutta"-pakkeja.
Ongelmasi on se, että kuvittelet treenatun vartalon olevan naisille tärkeä kriteeri. Väittäisin kuitenkin, että naisille on tärkeää esim. molemminpuolinen kunnioitus, tasa-arvo, yhtenevät arvot ja mielenkiinnon kohteet, samanlaiset tulevaisuudentoiveet, huumori ja se että on kivaa yhdessä jne. Tottakai ulkonäöllä on jotain merkitystä, mutta tärkeämpää on se, että toisen kanssa on hyvä olla. Silloin kun toisen kanssa kemiat kohtaavat, ei millään vatsalihaksilla ja hauiksilla ole mitään merkitystä.
Vierailija kirjoitti:
jyhmfjh kirjoitti:
Mikä on leikkisinkku?
Vaikea selittää, mutta yritetään. Joku korjatkoon jos osaa selittää paremmin.
Semmoinen yksilö, jolle parinmuodostus ja sopivan kumppanin löytyminen ei ole todellisuudessa lainkaan hankalaa, mutta pysyy silti sinkkuna ja pyrkii tuomaan tätä esiin joka käänteessä.
Vierailija kirjoitti:
Olen huono nukkumaan, jos joku kuorsaisi vieressä en nukkuisi yhtään ja menisin varmaan psykoosiin.
Jos siinä vieressä makaisi turvallinen kuorsaamaton kumppani, nukkuisit varmaan paremmin :)
Kuinka moni oikeasti on? Minä olen paperilla sinkku mutta todellisuudessa olen ollut koko ajan parisuhteessa, en vain huutele siitä mihinkään. Asia voisi muuttua jos jompikumpi tienaisi niin hyvin ja säännöllisesti että ei tarvittaisi mitään tukia. Toinen on pätkä-, silppu- ja työttömyysrumbassa ja toisella on tuon lisäksi vielä sairastelu- ja sairauslomarumba ja tällaisten talouksien yhdistäminen olisi byrokratinen katastrofi.
Vierailija kirjoitti:
Olen huono nukkumaan, jos joku kuorsaisi vieressä en nukkuisi yhtään ja menisin varmaan psykoosiin.
Miten seurustelu tai yhdessä asuminen pakottaisi nukkumaan vierekkäin? Itse olen aina nukkunut yksin seurustellessakin, en just kestä kuorsausta.
Vierailija kirjoitti:
Ovat nähneet vanhempien sukupolvien paskat liitot ja päättäneet ettei ikinä itse tarvitse alistua samaan.
Mun vanhemmilla oli hyvä liitto, samoin toisilla isovanhemmilla.
Tinder.