Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Psykologi: Miehen pitäisi asettaa naiselle rajat

Vierailija
04.12.2014 |

Naiset kaipaavat miehisiä miehiä, mutta löytävät usein vain joko macho-tyyppisiä alistajia tai liian kilttejä nyhveröitä. Parisuhteen ongelmien ydin onkin liiallinen tasa-arvo, sanoo psykologi ja kirjailija Tony Dunderfelt.
YLEn Aamu-TV:n haastattelema Dunderfelt muistuttaa kirjassaan Parisuhteen kemia, että nykyaikainen tasa-arvo samanlaisuutena toimii kyllä yhteiskunnallisella tasolla, mutta ei parisuhteessa.

Parisuhteen seksuaalisuus herää erilaisuudesta. Ilman erilaisuutta mies yrittää tulla liian paljon naisen ja nainen miehen kaltaiseksi, jolloin seurauksena on seksuaalisen jännitteen katoaminen.

Miehen ei pitäisi vain myötäillä
Tony Dunderfelt haluaa miehen asettavan naiselle rajat. Miehen ei pitäisi vain myötäillä naista. Moderni nainen kaipaa vastusta – mutta ei vastustajaa. Mies on hyvää hyvyyttään oppinut että naista pitää kunnioittaa. Seurauksena on, että todellista vuorovaikutusta ei synny.

Dunderfelt kuvaa miehisiä pms-oireita sanoin ”passiivisen miehen syndrooma”. Vastaavasti naiset kärsivät ”paniikinomaisen itsenäistymisen saavuttamisen syndroomasta”, jolloin naisen pitää elämässä kontrolloida kaikkea. Usein se menee psykologin mukaan yli.

Nykymies on jälleen muutoksessa
Parisuhde on muuttunut valtavasti viimeisen sadan vuoden aikana. Vuosituhansien historia määritteli perinteisen parisuhteen, jossa naisella ei ollut itsenäistä tahtoa. Dunderfelt kuvaa tätä vaihetta parisuhteessa ykkösvaiheeksi.

Kakkosvaiheessa, noin sata vuotta sitten, tapahtui käänne. Naisille annettiin täysi itsenäisyys parisuhteessa. Koska tässäkin mallissa on omat ongelmansa, ollaan nyt siirtymässä kolmanteen vaiheeseen. Primitiivisen ykkösvaiheen muistot elävät meissä edelleen. Usein käytännössä sovelletaan edelleen vanhoja malleja, jotka eivät nykyaikana enää toimi.

Miten olla mies alistamatta naista?
Naiset kaipaavat miehisiä miehiä. Sinkut eivät löydä kunnon miehiä. Tarjolla on vain ykkösvaiheen machoja, joita moderni nainen ei kaipaa - tai kakkosvaiheen ylikilttejä miehiä.

Psykologi Tony Dunderfelt tarjoaa kolmannen vaiheen miehen mitaksi miestä, joka on kova oikealla tavalla, mutta osaa myös olla pehmeä, avoin ja kuuntelevainen. Ennen aikaa syvästi intiimille parisuhteelle ei ollut. Ruuan ja lämmön hankinta olivat etusijalla. Nyt perustarpeet ovat kunnossa ja aikaa olisi, mutta samalla on vajottu siihen että mies passivoituu ja nainen yliaktivoituu.

Katkeroitunut mies palautuu Dunderfeltin mukaan takaisin ykkösvaiheeseen. Hän ei mahdollisesti halua olla naisten kanssa tekemisissä. Miehiset tarpeet jäävät taka-alalle.

http://yle.fi/uutiset/psykologi_miehen_pitaisi_asettaa_naiselle_rajat/5254291

Kommentit (159)

Vierailija
61/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:21"]Mitä jos olisin käyttäynyt tälläistä esimerkkiä: Mies tulee kauheassa jurrissa kotiin, rymistelee, herättää lapset ja huutaa. Koko talo herää, teille tulee riita, mies raivoaa kännipäissään ja riidan päätteeksi sammuu olohuoneen sohvalle. Pidät aamulla miehelle tiukkasävyisen puhuttelun, että tuollainen toiminta ei voi jatkua ja jos jatkuu saa mies etsiä jonkun muun paikan missä asuu, lisäksi sen ryyppäämisenkin on vähennyttävä.

Aika perinteinen skenaario jossa nainen asettaa tietty rajoja. Joko nyt ymmärrätte, vai ettekö vain halua ymmärtää.
[/quote]

Tuollaisen puhuttelun aikana miehen aivot menisivät poispäältä, eikä hän kuuntelisi sanaakaan. Ihan sama kuin teineille alkaa nalkuttamaan kuinka sotkuinen huone on ja mitä tapahtuisi jos kaikki jättäisivät omat velvollisuutensa tekemättä. Mitä vastaa teini? Joojoo mutsi, älä nyt viitti, ja voi olla nostaa pari likaista paitaa lattialta, mutta viikon sisällä tilanne on täysin sama.

Jos mies käyttää liikaa alkoholia, ja nainen huutaa sille kuinka tekee väärin ja lässynlässyn, ei mies lopeta vaan mieluummin vaikka lyö naista kun ei jaksa kuunnella.

Vierailija
62/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 02:19"]

Näin olen aina miettinyt. Naiset ovat kuin murrosikäisiä poikia, jotka tetsaavat rajojaan jatkuvasti.

[/quote]

Poikia? Eiköhän ne likat ole paljon kamalampi kuin pojat teininä. Ihan niinkuin naisetkin ovat epätasapainoisempia aikuisena kuin miehet.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:30"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:21"]Mitä jos olisin käyttäynyt tälläistä esimerkkiä: Mies tulee kauheassa jurrissa kotiin, rymistelee, herättää lapset ja huutaa. Koko talo herää, teille tulee riita, mies raivoaa kännipäissään ja riidan päätteeksi sammuu olohuoneen sohvalle. Pidät aamulla miehelle tiukkasävyisen puhuttelun, että tuollainen toiminta ei voi jatkua ja jos jatkuu saa mies etsiä jonkun muun paikan missä asuu, lisäksi sen ryyppäämisenkin on vähennyttävä. Aika perinteinen skenaario jossa nainen asettaa tietty rajoja. Joko nyt ymmärrätte, vai ettekö vain halua ymmärtää. [/quote] Tuollaisen puhuttelun aikana miehen aivot menisivät poispäältä, eikä hän kuuntelisi sanaakaan. Ihan sama kuin teineille alkaa nalkuttamaan kuinka sotkuinen huone on ja mitä tapahtuisi jos kaikki jättäisivät omat velvollisuutensa tekemättä. Mitä vastaa teini? Joojoo mutsi, älä nyt viitti, ja voi olla nostaa pari likaista paitaa lattialta, mutta viikon sisällä tilanne on täysin sama. Jos mies käyttää liikaa alkoholia, ja nainen huutaa sille kuinka tekee väärin ja lässynlässyn, ei mies lopeta vaan mieluummin vaikka lyö naista kun ei jaksa kuunnella.

[/quote]

Rajojen asettaminen toimii, ei kaikkien kohdalla ja silloin on parempi erota. Alkoholisti varmasti jatkaa ryyppäämistä tai kusipää joka ei välitä mistään mitään kusipäistä käyttäytymistä, mutta on olemassa myös ihmisiä jotka ymmärtävät kerrasta.

Et vain halua ymmärtää koko käsitettä rajat, nämä ovat vain esimerkkiskenaarioita jossa yritän rautalangasta sinulle selittää. Voin laittaa minkä hyvänsä esimerkin rajoista jonka sinä voit kuitata tyyliin että ei se mitään kuitenkaan tee ja se tekis kuitenkin niin näin ja noin.

Jokatapauksessa suhteissa on rajoja ja niitä myös asetetaan halusitpa sinä sitä myöntää tai et. Se tosiasia ei mihinkään muutu.

Vierailija
64/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyyppi on juuri kirjoittanut kirjan ja yle tekee asiasta jutun myynninedistämistarkoituksessa.

Itse asiaan. Eiköhän tuossa vaan taas luoda turhia sukupuolipaineita suuntaan ja toiseen. Ihmiset ovat yksilöitä omine historioineen. Esimerkisi  "nössömies" saattaa olla tulosta siitä, että on kasvanut yh-äidin helmoissa, kun isä päätti häipyä kuvioista. Hän on jäänyt ilman tasapainottavaa miesmallia lapsuudenkodin perhedynamiikassa. Mies on tottunut siis lapsesta asti tekemään juuri niin kuin äiti sanoo. Nainen on auktoriteetti, jota ei uhmata. Hänestä kasvaa kiltti, ehkä jonkun mielestä tahdoton mies, joka ei sano tyttöystävälleen poikkipuolista sanaa, toisinaan on vaikea nyhtää kantaa mihinkään suntaan, koska mies haluaa pelata varman päälle ja myötäillä auktoriteettia, päätti tämä sitten mitä tahansa. Pitäisikö tämän miehen nyt tuntea olevansa surkimus vain siksi, että hän on tavallaan koko ikänsä kasvanut omaan rooliinsa? Kuinka helposti ihminen pystyy muuttamaan itsensä jonkun ulkoapäin annetun ideaalin mukaisesti tarpeeksi jämäkäksi, naisille rajoja asettavaksi alfaurokseksi ja samalla kumoamaan koko oman kasvuhistoriansa?

Vierailija
65/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt Suomi on täynnä munattomia miehiä kireissä housuissa ottamassa itsestään selfietä kunhan kampausta on suittu kuntoon ensin varttitunti.

Vierailija
66/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta sinä et ymmärrä. Ensinnäkään ihmisiä ei voi heittää ulos omasta kodistaan, vaikka käyttäytyisivätkin rumasti. Alkoholistilla on myös oikeus olla kodissaan. Jos haluaa olla eri osoitteissa, pitää itse muuttaa tai sopia että mies muuttaa, mutta miestä ei voi määrätä muuttamaan ulos (olettaen että kyseessä on yhteinen koti).

Tuollainen syyttelevä, määräävä ja nalkuttamaan käyttäytyminen ei ole tätä päivää. Nykyään tulee kertoa, että minusta tuntuu pahalta kun teet noin, etsiä miehelle itselleen sisäinen motiivi lopettaa, löytää tavoitteita ja asettaa päämääriä.

Ps. Tässä ketjussa useampi ihminen on yrittänyt vastata sinulle, minä en ole kirjoittanut kaikkia vastauksia.

Vierailija
67/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:48"]

Tyyppi on juuri kirjoittanut kirjan ja yle tekee asiasta jutun myynninedistämistarkoituksessa.

Itse asiaan. Eiköhän tuossa vaan taas luoda turhia sukupuolipaineita suuntaan ja toiseen. Ihmiset ovat yksilöitä omine historioineen. Esimerkisi  "nössömies" saattaa olla tulosta siitä, että on kasvanut yh-äidin helmoissa, kun isä päätti häipyä kuvioista. Hän on jäänyt ilman tasapainottavaa miesmallia lapsuudenkodin perhedynamiikassa. Mies on tottunut siis lapsesta asti tekemään juuri niin kuin äiti sanoo. Nainen on auktoriteetti, jota ei uhmata. Hänestä kasvaa kiltti, ehkä jonkun mielestä tahdoton mies, joka ei sano tyttöystävälleen poikkipuolista sanaa, toisinaan on vaikea nyhtää kantaa mihinkään suntaan, koska mies haluaa pelata varman päälle ja myötäillä auktoriteettia, päätti tämä sitten mitä tahansa. Pitäisikö tämän miehen nyt tuntea olevansa surkimus vain siksi, että hän on tavallaan koko ikänsä kasvanut omaan rooliinsa? Kuinka helposti ihminen pystyy muuttamaan itsensä jonkun ulkoapäin annetun ideaalin mukaisesti tarpeeksi jämäkäksi, naisille rajoja asettavaksi alfaurokseksi ja samalla kumoamaan koko oman kasvuhistoriansa?

[/quote]

Ainakin minusta tuli täyspäinen mies joka osaa pitää puolia vaikka yh äidin "helmoissa" olinkin, siitä piti huolen hyvin pitkälle  lähiö missä kasvoin, sama homma kaikilla kavereilla eli kyllä meistä aika äijiä tuli kun tapeltiin pihoilla lapsina ja teininä painittiin kartsalla ja juotiin olutta.

Kasvuympäristö on aika iso tekijä, tuollaisessa ympäristössä ei kovin montaa nössöä tule, usko huvikseen.

Vierailija
68/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:54"]

Minusta sinä et ymmärrä. Ensinnäkään ihmisiä ei voi heittää ulos omasta kodistaan, vaikka käyttäytyisivätkin rumasti. Alkoholistilla on myös oikeus olla kodissaan. Jos haluaa olla eri osoitteissa, pitää itse muuttaa tai sopia että mies muuttaa, mutta miestä ei voi määrätä muuttamaan ulos (olettaen että kyseessä on yhteinen koti). Tuollainen syyttelevä, määräävä ja nalkuttamaan käyttäytyminen ei ole tätä päivää. Nykyään tulee kertoa, että minusta tuntuu pahalta kun teet noin, etsiä miehelle itselleen sisäinen motiivi lopettaa, löytää tavoitteita ja asettaa päämääriä. Ps. Tässä ketjussa useampi ihminen on yrittänyt vastata sinulle, minä en ole kirjoittanut kaikkia vastauksia.

[/quote]

Se oli vain yksi esimerkki jonka keksin, voisin keksiä esimerkkejä vaikka miljoona kuinka ihmiset asettaa toisilleen rajoja niin suhteissa kuin elämässä yleensä. Jotkut ovat pieniä rajojen asettamista ja jotkut vähän isompia.

Ihan turha takertua jauhamaan tuosta esimerkistä jonka ainoa tarkoitus on yrittää saada teidät edes jollain tasolla ymmärtämään mitä rajat tarkoittavat.

Vierailija
69/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitan ihan täysin ton. Mä en vaan kestä passiivisia nössömiehiä. Siksi mieheni onkin ulkomaalainen ja kohtelee mua niin kuin naista. Hänellä on omat tehtävät miehenä ja mulla omat naisena.

Vierailija
70/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikuinen ihminen voi asettaa itselleen rajoja muttei toisille. Voi asettaa rajan, että 'minun ei tarvitse kestää kaikkea' tai että 'en anna toisten rikkoa minun kotiani'. Ne tulee sovittaa suhteessa yhteen toisen aikuisen rajoihin. On aivan eri asia määrätä toisille kuinka he voivat käyttäytyä tai yhteiselo loppuu, kuin yhteisesti keskustella kuinka yhteisessä kodissa sopii käyttäytyä.

Vierailija
71/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 10:58"]

Se oli vain yksi esimerkki jonka keksin, voisin keksiä esimerkkejä vaikka miljoona kuinka ihmiset asettaa toisilleen rajoja niin suhteissa kuin elämässä yleensä. Jotkut ovat pieniä rajojen asettamista ja jotkut vähän isompia.

Ihan turha takertua jauhamaan tuosta esimerkistä jonka ainoa tarkoitus on yrittää saada teidät edes jollain tasolla ymmärtämään mitä rajat tarkoittavat.
[/quote]

Kuulostaa sille, että olet itse nalkuttaja etkä keskustelija.

Vierailija
72/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 15:40"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 08:53"]Vaikka feministit sanois mitä vaan, niin miehen pitää laittaa naisella rajat. Alistamista sen ei tarvitse olla, ainakaan pahasti, mutta rajat pitää olla. Muuten nainen flippaa ihan täysin ja alkaa käyttäytyä kuin teinityttö. Eikä itsekään hiivdy omassa roolissaan. [/quote] Puhu vain itsesi puolesta. Minä kyllä pystyn ihan 'flippaamatta' asettamaan omat rajani ja elelemään ihmisiksi ilman miehen asettamia rajoja.

[/quote]

Miksi miehen pitäisi asettaa rajoja naiselle, mutta nainen ei saa asettaa rajoja miehelle? Sehän on nääs nalkuttamista.

Todennäköisesti tuo rajat elämäntehtäväkseen ottanut on sinkkumies, joka on syvästi hämmästynyt, ettei ole löytänyt talouteensa naista. Tarkoituksella jätin käyttämättä muotoa "rinnalleen naista".

Vierailija
73/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin nähdä sen miehen joka asettaa minulle rajat:) Millä oikeudella, silläkö kun sillä on munat jalkovälissä? Hahahahahaaaaaaa :)

Vierailija
74/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:43"]

Haluaisin nähdä sen miehen joka asettaa minulle rajat:) Millä oikeudella, silläkö kun sillä on munat jalkovälissä? Hahahahahaaaaaaa :)

[/quote]

Haluaisin nähdä sen naisen joka asettaa minulle rajat:) Millä oikeudella, silläkö kun sillä on römpsä jalkovälissä? Hahahahahaaaaaaa :)

Me lähetäänkin kaverin kanssa kuukaudeksi Thaimaaseen ryyppäämään, jätän lapun pöydälle. Lennot on jo varattu. Hahahahahaaaaaaa :)

Vierailija
75/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:52"]

[/quote]

Haluaisin nähdä sen naisen joka asettaa minulle rajat:) Millä oikeudella, silläkö kun sillä on römpsä jalkovälissä? Hahahahahaaaaaaa :)

Me lähetäänkin kaverin kanssa kuukaudeksi Thaimaaseen ryyppäämään, jätän lapun pöydälle. Lennot on jo varattu. Hahahahahaaaaaaa :)

[/quote]

aika hyvin nainen on onnistunut rajojen kanssa kun pelkäät naist noin. Jos olisit rohkea sanoisit tuon naiselle eikä mitään lappuja :)

Vierailija
76/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 16:52"]

[/quote]

[/quote]

aika hyvin nainen on onnistunut rajojen kanssa kun pelkäät naist noin. Jos olisit rohkea sanoisit tuon naiselle eikä mitään lappuja :)

[/quote]

Lapussa lukee panin siskoasi viime viikolla. Meillä on tälläinen rajaton suhde, kannattaa teidänkin kokeilla.

Vierailija
77/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:39"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:26"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:17"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 14:07"]

Melkoista väittelyä käyttää tällaisia ilmaisuja.. 'kiistattomasti moneen kertaan todistin höpinät hölynpölyksi omaan napaan tuijottavia narsisteja'

[/quote]

Ihminen joka väittää, että elämässä ja suhteissa ei ole mitään rajoja eikä sellaisia voi vaatia on joko täysin elämästä vieraantunut narsisti tai sitten ei halua myöntää tosiasioita.

En tiedä kumpaa olette, voin vain arvailla. Onko mies vaikka suhteessa on joku koira joka antaa tassua kun pyydätte ja te teette aivan mitä teitä huvittaa, jos joku vastaan sanoo tai esittää oman mielipiteensä nousee teille karvat pystyy niinkuin joku kommentoi.

Luulen, että yksikään näistä ei ole rajoja ei katsoisi päivääkään miestä joka tekee aivan mitä häntä huvittaa eikä nakkaa tuon taivaallista teidän mielipiteistä.

[/quote]

Idiootti. En aseta rajoja miehelle eikä hän minulle sillä me molemmat olemme ihan täysijärkisiä ihmisiä ja tajuamme itsekin millainen käytös on järkevää ja hyväksyttävää. Harva nainen oikeasti tarvitsee miestä kertomaan ettei sitten saa pettää eikä ryypätä ja kylässä pitää käyttäytyä nätisti ja kotitöitäkin pitää jonkun tehdä. Ihan samoin kun täysijärkinen mies tajuaa että kännissä ei saa riehua. Rajojen asettaminen on sitä että naista kohdellaan kuin taaperoa ja komennellaan ja tehdään kaikki päätökset naisen puolesta. On melko itsestäänselvää että naiset mieluiten valitsevat sen "nössömiehen" jonka kanssa vastuu ja tehtävät jakautuvat tasaisesti ja joka uskoo että nainen on aivan yhtä kykeneväinen toimimaan ja tekemään päätöksiä kuin mieskin. 

[/quote]

Kaikki tapahtuu maagisesti kuin itsestään, mistään ei keskustella tai mietitä mikä on järkevää jne. Teille kirosana on raja. Tämä sana merkitsee teille jotain mitä minä en ymmärrä, minulle se on vain sana mikä kuvaa yhdessä sovittuja pelisääntöjä ja tosiaan niinkuin aikaisemmin kommentoin monet asiat fiksujen aikuisten kesken onnistuu ihan itsekseen, ei suinkaan kaikki.

Voimme väitellä asiasta vaikka hamaan tappiin asti, on aivan varmaa että edelleen suhteissa ja elämässä on rajoja. Vaihtakaa sen raja sanan tilalle joku muu sana jos se niin kovasti ahdistaa, sillä minä en ymmärrä mikä siinä sanassa on niin ihmeellistä ja lataatte pelkkään sanaan niin paljon ennakkoluuloja ja oletuksia.

[/quote]

EI. Olet edelleen idiootti. Suhteissa voi olla ja onkin RAJOJA, mutta tasa-arvoisissa suhteissa ne on mietitty yhdessä keskustellen ja kaltaistesi miesasiamiesten suhteissa mies sanelee naiselle rajat joissa naisen on pysyttävä. Mies taas voi asetella itse itselleen rajoja jos huvittaa, mutta jos ei huvita niin naisella ei ole asiaan mitään sanomista. Joko sinä vihdoin tajuat eron? Keskustelun tuloksena molemmille muotoutuneet rajat vs. miehen naiselle yksipuolisesti määräämät rajat.

Vierailija
78/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:02"]

Melkoista väittelyä käyttää tällaisia ilmaisuja.. 'kiistattomasti moneen kertaan todistin höpinät hölynpölyksi omaan napaan tuijottavia narsisteja'

[/quote]

Ihminen joka väittää, että elämässä ja suhteissa ei ole mitään rajoja eikä sellaisia voi vaatia on joko täysin elämästä vieraantunut narsisti tai sitten ei halua myöntää tosiasioita.

En tiedä kumpaa olette, voin vain arvailla. Onko mies vaikka suhteessa on joku koira joka antaa tassua kun pyydätte ja te teette aivan mitä teitä huvittaa, jos joku vastaan sanoo tai esittää oman mielipiteensä nousee teille karvat pystyy niinkuin joku kommentoi.

Luulen, että yksikään näistä ei ole rajoja ei katsoisi päivääkään miestä joka tekee aivan mitä häntä huvittaa eikä nakkaa tuon taivaallista teidän mielipiteistä.

[/quote]

Idiootti. En aseta rajoja miehelle eikä hän minulle sillä me molemmat olemme ihan täysijärkisiä ihmisiä ja tajuamme itsekin millainen käytös on järkevää ja hyväksyttävää. Harva nainen oikeasti tarvitsee miestä kertomaan ettei sitten saa pettää eikä ryypätä ja kylässä pitää käyttäytyä nätisti ja kotitöitäkin pitää jonkun tehdä. Ihan samoin kun täysijärkinen mies tajuaa että kännissä ei saa riehua. Rajojen asettaminen on sitä että naista kohdellaan kuin taaperoa ja komennellaan ja tehdään kaikki päätökset naisen puolesta. On melko itsestäänselvää että naiset mieluiten valitsevat sen "nössömiehen" jonka kanssa vastuu ja tehtävät jakautuvat tasaisesti ja joka uskoo että nainen on aivan yhtä kykeneväinen toimimaan ja tekemään päätöksiä kuin mieskin. 

[/quote]

Kaikki tapahtuu maagisesti kuin itsestään, mistään ei keskustella tai mietitä mikä on järkevää jne. Teille kirosana on raja. Tämä sana merkitsee teille jotain mitä minä en ymmärrä, minulle se on vain sana mikä kuvaa yhdessä sovittuja pelisääntöjä ja tosiaan niinkuin aikaisemmin kommentoin monet asiat fiksujen aikuisten kesken onnistuu ihan itsekseen, ei suinkaan kaikki.

Voimme väitellä asiasta vaikka hamaan tappiin asti, on aivan varmaa että edelleen suhteissa ja elämässä on rajoja. Vaihtakaa sen raja sanan tilalle joku muu sana jos se niin kovasti ahdistaa, sillä minä en ymmärrä mikä siinä sanassa on niin ihmeellistä ja lataatte pelkkään sanaan niin paljon ennakkoluuloja ja oletuksia.

[/quote]

EI. Olet edelleen idiootti. Suhteissa voi olla ja onkin RAJOJA, mutta tasa-arvoisissa suhteissa ne on mietitty yhdessä keskustellen ja kaltaistesi miesasiamiesten suhteissa mies sanelee naiselle rajat joissa naisen on pysyttävä. Mies taas voi asetella itse itselleen rajoja jos huvittaa, mutta jos ei huvita niin naisella ei ole asiaan mitään sanomista. Joko sinä vihdoin tajuat eron? Keskustelun tuloksena molemmille muotoutuneet rajat vs. miehen naiselle yksipuolisesti määräämät rajat.

[/quote]

Minulla on paljon sellaisia rajoja, että määrään ne täysin yksipuolisesti kuten ei minkäänlaista väkivaltaa, pettämistä. Siinä pari mitä tuli äkkiseltään mieleen ja pikkujuttuja tulee sitten suhteen myötä, en vain jousta jossain asioissa, niistä ei keskustella.

Mitä jos minä tykkäisin anaaliseksistä ja nainen ei, olisiko tämä se kuuluisa raja jonka yli ei mennä, eli minä en pane naista perseeseen.

Mikä tässä on niin vaikeaa, väitellään vaikka koko loppuelämä, rajoja on ja piste.

Vierailija
79/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Minulla on paljon sellaisia rajoja, että määrään ne täysin yksipuolisesti kuten ei minkäänlaista väkivaltaa, pettämistä. Siinä pari mitä tuli äkkiseltään mieleen ja pikkujuttuja tulee sitten suhteen myötä, en vain jousta jossain asioissa, niistä ei keskustella.

Mitä jos minä tykkäisin anaaliseksistä ja nainen ei, olisiko tämä se kuuluisa raja jonka yli ei mennä, eli minä en pane naista perseeseen.

Mikä tässä on niin vaikeaa, väitellään vaikka koko loppuelämä, rajoja on ja piste.

[/quote]

Eli sinulla on siis jotenkin oletusarvona että jos sinä et naista nimenomaisesti kieltäisi niin se välittömästi pettäisi ja olisi väkivaltainen koska et usko että nainen osaisi itse itselleen asettaa rajaksi ettei lyö eikä petä? Anaaliseksin suhteen keskustellen saavutettu ja tasa-arvoinen raja olisi ettei naisen tarvitse alistua jos tuntee anaaliseksin epämukavaksi ja miehen naiselle asettama raja olisi ettei naisen kivulla ole merkitystä vaan ainoastaan miehen haluilla. JOKO NYT tajuat?

Vierailija
80/159 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:14"]

[quote author="Vierailija" time="04.12.2014 klo 17:07"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Eli sinulla on siis jotenkin oletusarvona että jos sinä et naista nimenomaisesti kieltäisi niin se välittömästi pettäisi ja olisi väkivaltainen koska et usko että nainen osaisi itse itselleen asettaa rajaksi ettei lyö eikä petä? Anaaliseksin suhteen keskustellen saavutettu ja tasa-arvoinen raja olisi ettei naisen tarvitse alistua jos tuntee anaaliseksin epämukavaksi ja miehen naiselle asettama raja olisi ettei naisen kivulla ole merkitystä vaan ainoastaan miehen haluilla. JOKO NYT tajuat?

[/quote]

Ei vaan kyse on siitä, että te väitätte kivenkovaan ettei mitään rajoja ole olemassa, minä taas väitän että niitä on. JOKO NYT tajuat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi neljä