Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt olisi työpaikka tarjolla, mutta nettopalkka jää noin 100 euroa alle sen minkä verran saan nyt nettohyötyä työmarkkinatuesta/asumistuesta/toimeentulotuesta.

Vierailija
08.10.2021 |

Tähän tukien vaikuttaa kallis vuokra-asunto pk-seudulla varsinkin.
Tuntuu jotenkin älyttömältä ottaa tuota työtä vastaan, koska vaikutus on suurempi kuin tuo 100 euroa, sillä kyllähän se 21.5 kertaa kuussa töihin menokin maksaa. Kulkeminen maksaa. Kulutan enemmän ruokaa. Vaatteita pitää ostaa. Ei ole enää aikaa tehdä itse ruokia ja juosta tarjousten perässä jne...

Ja työpaikkakin on ns. "dead end", matalan statuksen suorittavaa työtä. Ei siitä mitään uraputkea tehdä

Menisittekö te töihin matalammalla rahalla kuin mitä saatte tuista? Jos työpaikka vielä on sellainen josta ei edetä...

Kommentit (106)

Vierailija
101/106 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai työssä käymällä ei ole aikaa tehdä ruokaa ja maagisesti tulee syötyä enemmän kun työttömänä? Syötkö sitten 2 aamupalaa, 2 lounasta työllistyessä, vai mistä se lisäsyöminen johtuu?

No onhan sillä aikaa mut tietenkin paljon vähemmän. Ja vähemmän energiaa sit laittaa ruokaa.

Lisäsyöminen johtuu siitä että työttömänä saa ison osan päivän energiantarpeesta siitä että kittaa aamusta iltaan kaljaa sohvalla.

Vierailija
102/106 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos et mene röihin sinun ei syömänkään pirä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/106 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäsyöminen johtuu siitä että työttömänä saa ison osan päivän energiantarpeesta siitä että kittaa aamusta iltaan kaljaa sohvalla.

Sinulla on hyvin erikoinen kuva työttömyydestä. Kommenttisi on ala-arvoinen ja idioottimainen.

Vierailija
104/106 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinulla on hyvin erikoinen kuva työttömyydestä. Kommenttisi on ala-arvoinen ja idioottimainen.

Miten niin? Miksi minun näkemys on yhtään vähempiarvoinen kuin kenenkään muun? Olen itse työtön ja näin se vaan mulla menee.

Vierailija
105/106 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistukea voit saada, vaikka saisit palkkaakin. Luultavasti tuolla palkalla saisitkin.

Veroja ei tarvitse maksaa palkasta yhtä isolla prosentilla kuin työmarkkinatuesta. Varsinkin nyt loppuvuosi menee todella pienellä prosentilla, kun ei ole alkuvuodesta ollut palkkatuloja.

Jos työsi on osa-aikatyö, voit saada soviteltua päivärahaa palkan lisäksi.

Vierailija
106/106 |
09.10.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansaneläke on huomioitu eläkkeen laskennassa?

Työ voi kuntouttaa, myös sosiaalisen vaikutuksen takia. Mökkihöperyys uhkaa työttömänä / puoliso voi ärtyä jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yksi