Täytin 60 vuotta ja musta on tulossa tynnyri =(
Oikeesti, tähän asti olen pysynyt itselleni sopivassa kunnossa ja pienet ylipainot on ollut helppo karistaa. Nyt tuntuu vatsaan kerääntyvän laardia huolestuttavaa vauhtia eikä mikään tunnu tehoavan kuten ennen.
Ei mulle pitänyt näin käydä....
Kommentit (13)
Syö lihaa ja eläinrasvaa niin paino asettuu automaattisesti oikeisiin lukemiin. Siis pelkkää rasvaista lihaa, suolaa ja vettä - ei muuta.
Vierailija kirjoitti:
Syö lihaa ja eläinrasvaa niin paino asettuu automaattisesti oikeisiin lukemiin. Siis pelkkää rasvaista lihaa, suolaa ja vettä - ei muuta.
En kyllä pystyis....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pystyis....
Saa syödä niin paljon kun maistuu kunhan ei itseään ähkyyn mätä. Nälästä ei tarvitse kärsiä.
Sori ap, repesin koska sama! Ennen pystyin syömään (ja juomaan), lähes mitä vaan; eipä kertynyt läskejä.
Nyt sitten, joku muutama grillimakkara (ja limuviina), niin jo on housut tiukat. :(
Mietin tuota: iän myötä keho ei vaan poista sitä lisäenergiaa niin paljon kuin ennen; pitää oikeasti pienentää annoksia.
Samanikäinen olen (mies).
No, riippuu mitä se tarkoittaa. Valtavaa ylipainoa ei toki kannata kerätä, mutta tuossa iässä lievä ylipaino on jopa terveellistä ja elinikää pidentävää, BMI 30 asti. Rasvan jakautuminen kehossa muuttuu hormonaalisista syistä ihan luonnostaan, eli siirtyy sinne vatsalle takapuolesta ja reisistä, tämä on normaalia, eikä mitenkään haitallista kunhan sitä rasvaa ei ole ihan ylettömästi. Jos kokee että se on rumaa, niin opettelemalla vaatettamaan uudella tavalla sen saa kyllä peitettyä. Netistä löytyy paljonkin vinkkejä miten "menopause belly" puetaan peittoon.
60+ painoindeksitaulukko on armollisempi. Muuten, jos makaat vaikka sohvalla voit kuin huomaamatta nostella jalkoja tai pientä hiekkapainoa käsillä, kaikki lasketaan liikunnaksi.
Täällä on 20v yksinhuoltajia jotka ovat jo nyt pahemmassa kunnossa kuin sinä.