Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Äiti haluaa murrosikäisen pojan kanssa saunaan?

Vierailija
03.12.2014 |

Muistan kun tulin murrosikään siinä 11-12-vuotiaana, en enää halunnut äitini kanssa saunaan. Isän kanssa toki olin valmis menemään. Tämä kai on ihan luonnollista niin kuin sekin, että vanhemman kanssa ei enää nukuta samassa sängyssä. Äitini ei vain tätä ymmärtänyt vaan oli minulle vihainen siitä. Tuli vaan mieleen nyt kysyä, että miten mammat yleensä suhtautuvat asiaan? Mulle tuo äidin käytös (tuo nyt ei toki ollut ainoa "outo" asia ja oikeastaan sieltä lievästä päästä) kyllä aiheutti erikoisen suhtautumisen omaan kasvuun ja kypsymiseen. Pitkään häpesin sitä ja toivoin että voisin pysyä "lapsena".

Kommentit (63)

Vierailija
1/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarvitse mitään syväanalyysejä, ihan vaikka joku kommentti, että oliko se ihan luonnollinen juttu että poika alkaa tietyssä iässä ottaa "fyysistä etäisyyttä" vai tuliko teille jotenkin kummallinen olo siitä? Mua kiinnostaa koska olen pian menossa terapiaan äitisuhteeni takia ja kiinnostaa että onko tällainen tyypillistä vai onko mun äidillä jotain pahasti vialla päässä?

AP

Vierailija
2/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, että rupeaa ottamaan etäisyyttä. Epänormaalia olis, jos EI ottais.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihan normaalia jos ei poika enää murkkuiässä halua näyttäytyä äitinsä edessä alasti.
Mulla yksi naispuolinen ystävä jolla 15v poika.
Pojalla tullut välillä verta ulosteen mukana ja tämä äiti tutkinut jo useamman kerran pojan peräpään löytyykö sieltä pukamia vai mistä veriulosteet johtuu. Tää vasta friikkiä mun mielestäni, mutta tämän äidin mielestä poika pitää asiaa normaalina.

Vierailija
4/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koin lapsena ja sopimatonta koskettelua äidin kavereiden kohdalta, sama tapahtui yhden opettajan kanssa joka oli nainen myös, hän lääppi minua ja silitti tukkaa kun olin 13. Sitten oli näitä naisia jotka olivat sairaalloisen kiinnostuneita kun olin kasvamassa mieheksi, yksi kaverin äiti painosti minua ties kuinka kauan ennenkuin uskoi että en mene saunaan hänen kanssaan.

Kuka tahansa mies joka käyttäytyisi tuolla tavalla pidettäisiin automaattisesti pedofiilina, monet aikuiset naiset ilmeisesti sen mukamas äidillisyyden varjolla tekevät sopimattomia asioita.

Vierailija
5/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:52"]

Itse koin lapsena ja sopimatonta koskettelua äidin kavereiden kohdalta, sama tapahtui yhden opettajan kanssa joka oli nainen myös, hän lääppi minua ja silitti tukkaa kun olin 13. Sitten oli näitä naisia jotka olivat sairaalloisen kiinnostuneita kun olin kasvamassa mieheksi, yksi kaverin äiti painosti minua ties kuinka kauan ennenkuin uskoi että en mene saunaan hänen kanssaan.

Kuka tahansa mies joka käyttäytyisi tuolla tavalla pidettäisiin automaattisesti pedofiilina, monet aikuiset naiset ilmeisesti sen mukamas äidillisyyden varjolla tekevät sopimattomia asioita.

[/quote]Muut kuulostaa oudolta, mutta tukan silitys?

Vierailija
6/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotona on 12v. Saunassa käydään vielä yhdessä joskin hän on alkanut peittelemään vehkeitään. Tulee nukkumaa n viereen jo mulla on paita päällä.

Vierailija
7/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetin vähin äänin vanhempien kanssa saunomisen, kun ekat murkkuiän merkit ilmaantuivat, eikä kumpikaan kommentoinut sitä millään tavalla. Minusta se oli hienon kunnioittava ele.

Vierailija
8/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 21:57"]

Kotona on 12v. Saunassa käydään vielä yhdessä joskin hän on alkanut peittelemään vehkeitään. Tulee nukkumaa n viereen jo mulla on paita päällä.

[/quote]

Mutta onko murrosikäinen? Muistaakseni joillain kavereilla murrosikä alkoi vasta siinä 14-vuotiaana.

Vierailija
9/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On täysin normaalia että poikana olet halunnut ottaa etäisyyttä äitiisi!!

Miehelläni on ihan samantyylinen kokemus. Hän ei "saanut/voinut" murrosiässä kertoa äidillensä että haluaa mielummin saunoa vain isänsä kanssa. Hänen äitinsä ei vain kertakaikkiaan pystynyt sitä käsittämään. Mieheni kärsii asiasta edelleenkin.

"Rakas" anoppini ei edes meidän ollessa naimisissa tajunnut poistua huoneesta kun oltiin riisuutumassa saunaa varten. Lopulta mieheni pyysi että äitinsä poistuisi jotta voisi riisuutua. Hänen äitinsä alkaa pääpunaisena karjumaan: "mitä sinä oikein meinaat! Minä olen teidät kummatkin nähnyt alasti!!" !! Mieheni oli tuolloin 24 vuotias.. Loppuin lopuksi hän rupesi lukemaan sanomalehteä josta hänen äitinsä tajusi että pitää IHAN OIKEASTI POISTUA..! Lopulta anoppini lähti ja saatiin rauhassa riisuutua.. :(

Vierailija
10/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi tuo normaalia olla. Jollai alastomuus on luonnollista. Ehkä äitisi kasvoi perheessä jossa alastomuutta ei peitelty.

Vierailija
11/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:07"]

On täysin normaalia että poikana olet halunnut ottaa etäisyyttä äitiisi!! Miehelläni on ihan samantyylinen kokemus. Hän ei "saanut/voinut" murrosiässä kertoa äidillensä että haluaa mielummin saunoa vain isänsä kanssa. Hänen äitinsä ei vain kertakaikkiaan pystynyt sitä käsittämään. Mieheni kärsii asiasta edelleenkin. "Rakas" anoppini ei edes meidän ollessa naimisissa tajunnut poistua huoneesta kun oltiin riisuutumassa saunaa varten. Lopulta mieheni pyysi että äitinsä poistuisi jotta voisi riisuutua. Hänen äitinsä alkaa pääpunaisena karjumaan: "mitä sinä oikein meinaat! Minä olen teidät kummatkin nähnyt alasti!!" !! Mieheni oli tuolloin 24 vuotias.. Loppuin lopuksi hän rupesi lukemaan sanomalehteä josta hänen äitinsä tajusi että pitää IHAN OIKEASTI POISTUA..! Lopulta anoppini lähti ja saatiin rauhassa riisuutua.. :(

[/quote]

Onko tämä anoppi muuten ihan täyspäinen tapaus? Muistan että oma äitini esim. vastusti että olisin muuttanut satojen kilometrien päähän opiskelemaan, on ollut monessa suhteessa todella kontrolloiva (yritti jopa etsimällä uskovaista vuokraisäntää estää minulta "syntisen elämän" opiskelupaikkakunnalla) ja jotenkin usein vajosi lapsen tasolle jos hänen kanssaan alkoi riitelemään. Tässä nyt muutama juttu, eikä edes pahimpia. Mietin vain että ilmentääkö tää saunajuttukin jotain sellaista, että äiti tukeutuu poikaansa ja ei voi päästää tätä irti?

Vierailija
12/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:10"]

Voi tuo normaalia olla. Jollai alastomuus on luonnollista. Ehkä äitisi kasvoi perheessä jossa alastomuutta ei peitelty.

[/quote] Äitini on hyvin uskovaisesta perheestä ja on itsekin hyvin uskonnollinen. Alastomuus on aivan varmasti tabu ollut siellä, paljon enemmän kuin suomalaisperheissä yleensä. Äitini lisäksi itse mm. suhtautui minun masturbointiini, noh, sanotaan vaikka että hyvin julmalla tavalla.

Vierailija
13/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:12"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:07"]

On täysin normaalia että poikana olet halunnut ottaa etäisyyttä äitiisi!! Miehelläni on ihan samantyylinen kokemus. Hän ei "saanut/voinut" murrosiässä kertoa äidillensä että haluaa mielummin saunoa vain isänsä kanssa. Hänen äitinsä ei vain kertakaikkiaan pystynyt sitä käsittämään. Mieheni kärsii asiasta edelleenkin. "Rakas" anoppini ei edes meidän ollessa naimisissa tajunnut poistua huoneesta kun oltiin riisuutumassa saunaa varten. Lopulta mieheni pyysi että äitinsä poistuisi jotta voisi riisuutua. Hänen äitinsä alkaa pääpunaisena karjumaan: "mitä sinä oikein meinaat! Minä olen teidät kummatkin nähnyt alasti!!" !! Mieheni oli tuolloin 24 vuotias.. Loppuin lopuksi hän rupesi lukemaan sanomalehteä josta hänen äitinsä tajusi että pitää IHAN OIKEASTI POISTUA..! Lopulta anoppini lähti ja saatiin rauhassa riisuutua.. :(

[/quote]

Onko tämä anoppi muuten ihan täyspäinen tapaus? Muistan että oma äitini esim. vastusti että olisin muuttanut satojen kilometrien päähän opiskelemaan, on ollut monessa suhteessa todella kontrolloiva (yritti jopa etsimällä uskovaista vuokraisäntää estää minulta "syntisen elämän" opiskelupaikkakunnalla) ja jotenkin usein vajosi lapsen tasolle jos hänen kanssaan alkoi riitelemään. Tässä nyt muutama juttu, eikä edes pahimpia. Mietin vain että ilmentääkö tää saunajuttukin jotain sellaista, että äiti tukeutuu poikaansa ja ei voi päästää tätä irti?
[/quote]

kyllä ilmentää!! :(

T:10

Vierailija
14/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:10"]

[/quote] Äitini on hyvin uskovaisesta perheestä ja on itsekin hyvin uskonnollinen. Alastomuus on aivan varmasti tabu ollut siellä, paljon enemmän kuin suomalaisperheissä yleensä. Äitini lisäksi itse mm. suhtautui minun masturbointiini, noh, sanotaan vaikka että hyvin julmalla tavalla.
[/quote]
Uteliaisuuttani kysyn, että millä julmalla tavalla?

Vierailija
15/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ja anoppini täyspäisyydestä voidaan olla montaa erimieltä.. Jos minulta kysytään niin hän EI TODELLAKAAN OLE TÄYSPÄINEN!!! Ei hänellä kuitenkaan ole diaknosoitu mitään psyykkistä sairautta. Hän käy myös ihan normaalisti töissä. Tarkoitan sitä että ei hänen kaikissa ihmissuhteissa ole sairaita piirteitä. Esim. työkavereista suurinosa pitää normaalina. Ollaan joskus oltu joskus samassa työpaikassa.. :/

-10

Vierailija
16/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanhemman tulisi sallia etäisyyden ottaminen. Mutta toisaalta hyvä jos alastomuudesta ei tehdä mitään numeroa. Meillä 15v poika on aina saunonut molempien vanhempien kanssa. Ei ole häpeillyt, eikä vältellyt tai peitellyt mitään. Pari vuotta nuorempi sisko oli aiemmin peitteli ettei näkynyt mitään ja häpeili ihan yhtä paljon sekä äidin että isän kanssa saunoessa. Ei olla pakotettu mukaan saunomaan meidän kanssa, mutta yleensä tullut (jossain välissä oli pieni aika kun kävi saunassa mielummin pikkusiskonsa kanssa). Nyt kun ikää on vähän enemmän, niin enää ei alastomuus perheen kanssa saunoessa näytä häiritsevän.

Vierailija
17/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:10"] Voi tuo normaalia olla. Jollai alastomuus on luonnollista. Ehkä äitisi kasvoi perheessä jossa alastomuutta ei peitelty. [/quote] Äitini on hyvin uskovaisesta perheestä ja on itsekin hyvin uskonnollinen. Alastomuus on aivan varmasti tabu ollut siellä, paljon enemmän kuin suomalaisperheissä yleensä. Äitini lisäksi itse mm. suhtautui minun masturbointiini, noh, sanotaan vaikka että hyvin julmalla tavalla. [/quote] Uteliaisuuttani kysyn, että millä julmalla tavalla?

[/quote]

Teki tällaisia asioita viikon ajan: ei puhunut mulle tai jos oli jostain syystä pakko, niin puhui vihaisesti, hellitteli sisaruksiani erittäin näkyvästi ja kuuluvasti (selvästi osoittaakseen miten paljon HEISTÄ välittää), tuijotti mua erittäin vihaisesti kävellessään ohi ja ei aina kutsunut ruokapöytään tai kattanut mulle astioita.

Vierailija
18/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:31"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:15"][quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:10"] Voi tuo normaalia olla. Jollai alastomuus on luonnollista. Ehkä äitisi kasvoi perheessä jossa alastomuutta ei peitelty. [/quote] Äitini on hyvin uskovaisesta perheestä ja on itsekin hyvin uskonnollinen. Alastomuus on aivan varmasti tabu ollut siellä, paljon enemmän kuin suomalaisperheissä yleensä. Äitini lisäksi itse mm. suhtautui minun masturbointiini, noh, sanotaan vaikka että hyvin julmalla tavalla. [/quote] Uteliaisuuttani kysyn, että millä julmalla tavalla?

[/quote]

Teki tällaisia asioita viikon ajan: ei puhunut mulle tai jos oli jostain syystä pakko, niin puhui vihaisesti, hellitteli sisaruksiani erittäin näkyvästi ja kuuluvasti (selvästi osoittaakseen miten paljon HEISTÄ välittää), tuijotti mua erittäin vihaisesti kävellessään ohi ja ei aina kutsunut ruokapöytään tai kattanut mulle astioita.
Voi ei.. :-(

[/quote]

Vierailija
19/63 |
03.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 13-vuotias poika saunoo kanssani. Koko perheemme siis saunoo yhdessä. Jos ja kun jossain vaiheessa saunoo mieluumin yksin tai miesseurassa niin minusta on selvä, että siihen suhtaudutaan asiallisen neutraalisti. Tuo mitä äitisi teki masturboinnin jälkeen on väärin sinua kohtaan. Olen itse pyrkinyt siihen, että muistaisin koputtaa ennen kun avaan pojan huoneen oven. Voihan olla, että hänelläkin on jo noita harrastuksia. Olisi kummallekin noloa yllättää, mutta ei mitään syytä olla vihainen.

Vierailija
20/63 |
04.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 22:07"]On täysin normaalia että poikana olet halunnut ottaa etäisyyttä äitiisi!!

Miehelläni on ihan samantyylinen kokemus. Hän ei "saanut/voinut" murrosiässä kertoa äidillensä että haluaa mielummin saunoa vain isänsä kanssa. Hänen äitinsä ei vain kertakaikkiaan pystynyt sitä käsittämään. Mieheni kärsii asiasta edelleenkin.

"Rakas" anoppini ei edes meidän ollessa naimisissa tajunnut poistua huoneesta kun oltiin riisuutumassa saunaa varten. Lopulta mieheni pyysi että äitinsä poistuisi jotta voisi riisuutua. Hänen äitinsä alkaa pääpunaisena karjumaan: "mitä sinä oikein meinaat! Minä olen teidät kummatkin nähnyt alasti!!" !! Mieheni oli tuolloin 24 vuotias.. Loppuin lopuksi hän rupesi lukemaan sanomalehteä josta hänen äitinsä tajusi että pitää IHAN OIKEASTI POISTUA..! Lopulta anoppini lähti ja saatiin rauhassa riisuutua.. :(

[/quote]
Eihän tuo mitään kun kaverini anoppilassa käydään saunassa niin että appiukko anoppi poika eli kaverini aviomies heidän ala-asteikäiset tyttönsä ja kaverini aviomiehen 35 vuotias veli saunovat kaikki yhtaikaa. Kaveri kertoi tuon aika vasta. Sanoi että häntä on niin hävettänyt ettei ole kehdannut kenellekään aiemmin kertoa. Sanoin etten ikinä suostuisi tuommoiseen. Kaveri sanoi että kun he menevät saunaan niin kaikki vain änkää sinne yhtäaikaa ja joka kerta. Sanoi ettei enää aio tuohon suostua on nöyryyttävää. Anoppila on kaukana.